איך נוכל לעזור?

איך עובדת שיטת התשלום לגוגל ופייסבוק

24/06/2021 זמן קריאה: 3 דק׳

שיטת התשלום בפייסבוק ובגוגל, היא שונה במהותה וכדי להבין את ההבדל – חשוב להבין את השוני בפרסום בין הפלטפורמות. בעולם הפרסום הדיגיטלי נהוג להגדיר את גוגל כפרסום מסוג PULL ואת פייסבוק כפרסום מסוג PUSH, מה זה אומר?

בשיטת ה-PULL (גוגל) הלקוח הפוטנציאלי מחפש את המוצר\שירות, בשיטת ה-PUSH (פייסבוק), אנחנו (השירות\מוצר) מחפשים את הלקוח הפוטנציאלי. זוהי מהות ההבדל וללא הבנה של ההיפוך ביוזמת החיפוש יהיה קשה להבין את השיטות של שני האפיקים הממומנים הללו.

בואו נתחיל עם דוגמא קלאסית:

נניח שאנחנו חברה שמייצרת ומשווקת מכונת גילוח לגבר, וניקח לדוגמא את אלכס שהוא לקוח פוטנציאלי – הוא נכנס לגוגל וכותב בחיפוש : "מכונת גילוח דגם ZXY של פיליפס במבצע" –  המטרה שלנו כמפרסמים בגוגל היא להופיע בתוצאות החיפוש במקום כמה שיותר גבוה על מנת שאלכס יראה את המודעה, יקליק עליה, יכנס לאתר וירכוש את מכונת הגילוח שאותה הוא חיפש.

בפייסבוק לעומת זאת, אלכס יכנס לפייסבוק, יצפה בכל מני תמונות של האקסית שלו עם החבר החדש שלה באיי סיישל ואז לפתע תקפוץ לו מודעה של מכונת גילוח דגם ZXY של פיליפס במבצע, אלכס ייזכר איך האקסית שלו התעקשה שיתגלח, והמטרה שלנו בתור המפרסמים היא שאלכס יקליק על המודעה – יכנס לאתר וירכוש את מכונת הגילוח שהוא כל כך רצה – דרך המודעה ש"פתאום" קפצה בזמן הגלילה האינסופית בפיד של הפייסבוק.

אחרי שהבנו את ההבדל המרכזי בשיטת הפרסום בין פייסבוק וגוגל, בואו נבין את ההבדל בצורת התשלום:

שיטת התשלום בגוגל

השיטה המרכזית בגוגל מבוססת על "מכרז" – BID, כל פעם שגולש מחפש איזשהו מונח חיפוש בגוגל, מתחולל מאחורי הקלעים "קרב" בין כל המפרסמים – על 4 המקומות הראשונים – מי יופיע בראש תוצאות החיפוש של המודעות.

התוצאה תלויה ב-2 גורמים – אחד הוא איכות המודעה והאתר, השנייה – כמה כסף המפרסם החליט לשים על המונח חיפוש שאותו הגולש חיפש.

קו החשיבה של גוגל הוא לתת הזדמנות גם לחברות קטנות יותר עם תקציב נמוך יותר – להופיע בראש תוצאות החיפוש בניגוד לאמצעי המדיה הישנה (עיתונות, רדיו) שבהם מן הסתם לא היה להם שום סיכוי אל מול תקציבי הענק של החברות הגדולות, כך שאם נכתוב את המודעה בצורה הנכונה ונתאים אותה לביטוי החיפוש, ודף הנחיתה (או האתר) יהיה תקין, זמין ומהיר וכמובן הBID יהיה במחיר המתאים – כך עולה הסיכוי שנופיע יחד עם חברות הענק בצמרת גם אם אין לנו את התקציב העצום שיש להם.

אז איך בעצם "שמים כסף"?

PPC – Pay Per Click – היא שיטת החיוב הנפוצה ביותר בגוגל, תשלום על כל קליק, ז"א שאנחנו משלמים על כל קליק שבוצע על המודעה בתוצאת החיפוש הממומן של גוגל. לא הקליקו? לא שילמנו, גם אם ראו את המודעה שלנו 1,000 פעמים ולא הקליקו, אנחנו לא נשלם עליה שקל.

כמה עולה כל קליק?

זה תלוי בתחום, ככל שהתחום תחרותי יותר וערך המוצר או השירות המפורסם יקר יותר, כך המחיר לקליק יהיה גבוה יותר – ז"א קליק על מודעה של "עורך דין בתל אביב" יכול לעלות בין 60-80 ₪ לעומת זאת קליק על מודעה של גומיות לשיער יעלה כמה עשרות אגורות.

אם נקביל את זה לעולם הלא וירטואלי:

תדמיינו שיש מודעות בעיתון או תשדירי פרסומת ברדיו, ואנחנו לא משלמים על עצם הקיום של המודעות האלה (חשיפה), אלא רק על האנשים שיוצרים קשר דרך המודעה בעיתון.

השליטה בכמה כסף אנחנו מוציאים ועבור מה – זהו היתרון עצום בגוגל, אנחנו נוכל לקבוע מה התקציב היומי שלנו ומה המחיר המקסימלי שנהיה מוכנים לשלם על כל הקלקה.

שיטת התשלום בפייסבוק

גם בפייסבוק שיטת התשלום מבוססת על מכרז – אנחנו אומרים לפייסבוק על מה משלמים וכמה.

כמה מוכנים לשלם זה נקרא "BID" – במילים אחרות אנחנו אומרים לפייסבוק מי הקהל אליו אנחנו רוצים להגיע (זוכרים את אלכס רווק בן 30 שבור הלב שמבלה את רוב זמנו בגלילה חסרת משמעות בפייסבוק?) ומה תקציב הפרסום שלנו עבורו, ככל שיש יותר מפרסמים שחושקים הקהל המטרה, כך מחיר החשיפה יהיה יקר יותר.

לפי שיטת המכרז של הפייסבוק – אנחנו מגדירים את הקהל אלי

בפייסבוק שיטת התשלום העיקרית היא CPM – Cost Per Mile שהיא הסכום המקסימלי שנרצה לשלם על כל 1,000 חשיפות – זו השיטה הוותיקה והנפוצה ביותר מאז הקמת האינטרנט.

זו שיטה שמקובלת מאוד גם באתרי תוכן – שבהם משלמים עבור שטח הפרסום – באנרים.

אז מה ההבדל מגוגל אתם שואלים?

בגוגל כזכור הגולש מקליק על המודעה ועובר לאתר וזו הפעולה היחידה שעליה אנחנו משלמים, בפייסבוק משלמים על כל (!!!) חשיפה – ז"א שגם אם הגולש לא עשה לייק, הגיב או לחץ על הקישור – אנחנו נשלם על זה.

אז מה השיטה הכי טובה?

כמובן שזה משתנה ותלוי בעסק שלכם, במוצר, בתקציב ובתוצאות שאליהם אנחנו רוצים להגיע.

אנו ממליצים לכם לא להמר על התשובה וליצור קשר עם מנהלי הקמפיין המומחים שלנו במחלקת הדיגיטל, הם יוכלו לייעץ לכם ולבצע מחקר ראשוני על התחום שלכם, לחזור אליכם עם תשובות ומסקנות ולשתף אתכם בתוכנית שיווקית שמותאמת לאתר, לצרכים ולתקציבי הפרסום שלכם. פנו אלינו בטלפון 072-3340848 או השאירו פרטים בטופס ממש כאן.