אינסטגרם לעסקים – איך מקימים פרופיל עסקי בצורה יעילה?
יותר מ 25 מיליון בתי עסק ברחבי העולם כבר משתמשים באינסטגרם לקידום העסק שלהם, ולמעלה מ-200 מיליון משתמשים פוקדים לפחות פרופיל עסקי אחד מדי יום.
עובדה ידועה היא כי פייסבוק ואינסטגרם מתמקדות בחיבור בין אנשים לתוכן, משפחה וחברים, ויודעות כיצד לנצל את הפלטפורמה לצורך קידום עסקים באינסטגרם. פלטפורמה נוספת מבית פייסבוק היא אינסטגרם (פייסבוק קנתה את אינסטגרם בשנת 2012 במיליארד דולר), שהפכה להיות "בית חדש" לעסקים, בו המעורבות גבוהה, העוקבים נאמנים למותג וניתן להשיג דרכה יעדים עסקיים אמיתיים.
נציג לכם בפשטות מס' כלים והסברים כיצד להשתמש באינסטגרם לטובת העסק שלכם:
- יצירת חשבון עסקי באינסטגרם
אם כבר יש לכם חשבון אינסטגרם אישי עם תוכן המותאם ומעקב מבוסס, אולי תרצו להמיר אותו לחשבון עסקי. זה מאפשר לכם גישה לכל התכונות העסקיות והופך את המעבר לחלק עבור העוקבים הקיימים שלכם. אתם יכולים גם לבחור ליצור חשבון אינסטגרם עסקי חדש לגמרי, אם אין לכם חשבון אישי קיים, או אם חשבונכם האישי אינו מייצג את העסק שלכם במדויק.
- הקמת חשבון עסקי באינסטגרם מאפס:
הורידו את אפליקציית Instagram עבור iOS, Android או Windows.
פתחו את האפליקציה והקישו על "הרשמה".
הזינו את כתובת הדוא"ל שלכם והקישו על "הבא". אם אתם רוצים לחבר את חשבון העסק שלכם באינסטגרם לדף העסקי שלכם בפייסבוק, הקפידו להשתמש בכתובת דוא"ל של מנהל המודעות כדי להירשם, או הקישו על כניסה באמצעות פייסבוק.
* לידיעתכם: אין מנהל מודעות ספציפי לאינסטגרם, מודעות אינסטגרם מנוהלות באמצעות ממשק הפרסום של פייסבוק.
בחרו את שם המשתמש והסיסמה שלכם ומלאו את פרטי הפרופיל שלכם והקישו על "סיום".
כעת יש לכם חשבון אינסטגרם אישי שמוכן להמרה לחשבון עסקי. בהמשך תוכלו לבצע את השלבים שלהלן:
כך תצרו אסטרטגיית אינסטגרם מנצחת ב-5 שלבים פשוטים:
1. הגדרת יעדי הקמפיין
השלב הראשון ביצירת אסטרטגיית אינסטגרם אפקטיבית היא הבנת המטרות שלכם ואיזה מידע אתם רוצים להשיג. הגדרת היעדים מאפשרת לכם למקד את כל המאמץ בהשגת יעדים עסקיים אמיתיים.
היעדים במערכת המודעות נקראים באופן שמסביר את עצמו, למשל: "זקוקים לתנועה רבה יותר"? בחרו ביעד התנועה. מחפשים להגביר את המודעות למותג? בחרו ביעד "מודעות למותג" וכו'.
כאשר בונים את הנוכחות באינסטגרם, זה בסדר שיהיו יעדים המבוססים על מדדים כמו: כמות לייקים, עוקבים ותגובות. אך וודאו שאתם מציבים גם יעדים הקשורים ליעדים עסקיים אמיתיים.
2. הגדירו את קהל היעד שלכם
לאחר שבחרתם ביעד הקמפיין, עליכם למקד לקהל המתאים כדי להציג את המודעות שלכם בפני האנשים הנכונים. פה טמון היופי האמיתי של מודעות אינסטגרם מכיוון שאתם משתמשים בידע הדמוגרפי של פייסבוק כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי.
אם עשיתם זאת לפני, במודעות פייסבוק, סביר להניח שכבר נבנו בו מספר קהלים והכרתם היטב את התהליך. אם אתם חדשים בתהליך זה, להלן פירוט של אפשרויות המיקוד שלכם, כדי להשיג קהל ממוקד ורלוונטי. (למשל: אם ברצונכם למקד נשים, בתל אביב בין הגילאים 19-65, המעוניינות ביוגה ובאוכל בריא, אתם יכול לעשות בדיוק את זה!)
הגדרת קהל היעד הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר באסטרטגיית השיווק שלכם בכלל וברשתות החברתיות בפרט:
- בדקו מי כבר קונה מכם.
- בדקו את הניתוחים בערוצי המדיה החברתית האחרים שלכם כדי ללמוד מי עוקב אחריכם שם.
- עשו מחקר מתחרים מעמיק.
- צרו ערך מוסף ברור עבור המותג שלכם.
ברגע שאתם מבינים מיהו הקהל שלכם, חישבו איזה סוג תוכן הוא רוצה לקבל מכם. איזה סוג של תוכן הם מפרסמים בחשבונות שלהם? איך הם מתקשרים עם המתחרים שלכם או עם עסקים דומים?
3. מדדי ביצוע לקמפיין
הערכים המדויקים למדידה ומעקב ישתנו עבור כל עסק. אך באופן כללי, עליכם להתמקד במדדים הקשורים למשפך שיווקי נכון. המשמעות היא שהיעדים שלכם צריכים להתיישר לאחד מארבעת השלבים במסע:
- העלאת מודעות: כולל ערכים כמו מודעות למותג, קצב צמיחה ועוד.
- מעורבות: כולל ערכים כמו שיעור מעורבות (על סמך לייקים) וקצב גדילה (על סמך שיתופים).
- המרה: בנוסף לשיעור ההמרות, זה כולל ערכים כמו קליקים ושיעור יציאה. אם אתם משתמשים בפרסום ממומן, ערכי המרות כוללים גם עלות לקליק ועלות הופעות.
- לקוח: מדדים אלה מבוססים על פעולות שהמשתמשים מבצעים, כמו למשל – לספק המלצות.
4. תזמנו את הפוסטים האורגנים שלכם.
התחייבו ללוח זמנים קבוע לפרסום הפוסטים. ברגע שתתחילו לבנות את עצמכם באינסטגרם, העוקבים שלכם יצפו לראות מכם פוסטים על בסיס קבוע.
אין שעה או יום קבוע שמועדף לפרסום פוסט, זה משתנה מאוד בהתאם לענף שלכם. ענף המזון והמשקאות, למשל, מקבל חשיפה גדולה בפוסטים שמתפרסמים בשעה 12 בצהריים, בעוד שתעשיית החינוך (מוסדות אקדמיים, מכללות, קורסים ועוד) מקבלת חשיפה גדולה יותר כשהם מפרסים בשעה 16:00 אחה"צ. סוד ההצלחה הוא להבין מתי הקהל שלכם מחובר. תובנות אינסטגרם מראות לכם בדיוק מתי העוקבים שלכם מחוברים (מחולק לפי ימים).
5. בצעו אופטימיזציה לקמפיין שלכם!
לאחר טווח זמן של בין שבוע לשבועיים – או עד שתצברו מספיק דאטה על הקהל שלכם ותוצאות רצויות, על מנת לייעל את הכסף שאתם משקיעים (מומלץ כמובן לוודא כי המשאבים הכספיים השיווקיים שלכם ממוטבים לקהל הרלוונטי ביותר עבורכם, ולכן נדרש לבצע אופטימיזציה לקמפיין). בדקו מסך כלל האנשים שביצעו אינטראקציה עם המודעה שלכם, מה המאפיינים שלהם? באיזה גילאים הם? מאיזה מכשיר הם מבצעים הכי הרבה המרות? ועוד מאפיינים שניתן לראות מכלי הניתוח של פייסבוק אודות הקהל בזמן אמת. משם בצעו שינויים ודייקו יותר את הקהל שלכם, כך תוודאו שהתקציב שלכם ממוטב לאנשים הרלוונטיים ביותר עם פוטנציאל ההמרה הגבוה ביותר.
לסיכום
לא כל אחד נולד עם יכולות טכנולוגיות, לא לכל בעל עסק יש את הזמן לבצע פעולות אלו לבד. הרבה בעלי העסקים מקבלים שירות מחברות פרסום על מנת לבצע פעולות שיווק, במיוחד אם מדובר בפעולות שיווק דיגיטליות במנועי החיפוש השונים וברשתות החברתיות.אנחנו באדאקטיב, נמצאים בזירת הדיגיטל משנת 2005 ומקדמים מאות לקוחות באפיקים המובילים: קידום אורגני, פרסום ממומן בגוגל, ו-שיווק ברשתות חברתיות – פייסבוק ואינסטגרם.
פנו אלינו ודברו עם המומחים שלנו בטלפון 072-3340848 או מלאו את הטופס, נשמח לעזור ולקדם את העסק שלכם!