איך נוכל לעזור?

ביטויי זנב ארוך – מה זה ולמה הם חשובים לקידום?

24/09/2020 זמן קריאה: 4 דק׳

מונחי זנב ארוך (long tail keywords) הם ביטויים וצירופי מילים ארוכים וספציפיים יותר שאנשים משתמשים בהם בזמן ביצוע שאילתות במנועי חיפוש. אורכם הופך אותם ליותר ממוקדים מאשר חיפושים עם פחות מילים. ביטוי זנב ארוך בדרך כלל הוא מונח שכולל בין שלוש לחמש מילות מפתח אשר ממוקדות למוצרים או שירותים שאתם מוכרים או מספקים. כל פעם שלקוח משתמש בביטוי חיפוש מאוד ספציפי, הוא נוטה לחפש בדיוק את מה שהוא באמת רוצה לרכוש. ברוב במקרים, חיפושים ממוקדים כאלה עשויים הרבה יותר להמיר למכירות מאשר חיפושים כלליים, שנוטים להתמקד יותר בסוג המחקר שהצרכנים מבצעים לפני קבלת החלטת קנייה.

דוגמא למילת מפתח זנב ארוך: "חולצה מנדפת זיעה שרוול ארוך" (5 מילים), ואילו "חולצה מנדפת" היא מילת מפתח לזנב קצר.  

כדי להמחיש את התופעה, בואו נסתכל על דרך הקנייה האופיינית שלב אחר שלב שלקוח בדרך כלל מבצע לפני רכישה:

  1.     הצרכן נעשה מודע למוצר או שהוא יודע שהוא צריך מוצר מסוים.
  2.     הצרכן מחפש מידע אודות מוצר זה לקראת רכישה אפשרית.
  3.     הצרכן מעריך חלופות אפשרויות למוצר (תכונות, מחיר וכו'…).
  4.     הצרכן מקבל החלטה על רכישה – השלב הקריטי.
  5.     הצרכן שולף את כרטיס האשראי שלו ומשלים את העסקה.
  6.     הצרכן מעריך את המוצר לאחר שקנה ​​אותו ומחליט אם ברצונו לשמור או להחזירו. בשלב מתקדם יותר הוא יחליט אם לבצע קניה חוזרת.

ברגע שהצרכן קיבל את החלטתו לקנות משהו – שלב 4, הוא מתחיל להשתמש בביטויי חיפוש מאוד ספציפיים כדי לחפש את רכישת היעד שלו.

אסטרטגיה שיווקית באמצעות ביטויי זנב ארוך

ביצוע מחקר מילות מפתח למציאת מילות מפתח בזנב ארוך סביב נישה ספציפית יכול להיות טקטיקה שיווקית נהדרת, במיוחד בפרסום ובקידום אתרים. ביטויי זנב ארוך הן כאמור ממוקדים יותר, גולשים יודעים בדיוק מה הם מחפשים ולכן סביר יותר שהם יקנו משהו.

בשיווק דיגיטלי, ביטויי חיפוש ארוכים יותר נחשבים פחות תחרותיים, יש להם פחות חיפושים חודשיים ((Volume. במילים אחרות, פחות בעלי אתרים מתמודדים על הצבת מודעות בדפי התוצאות הפופולריים ביותר במנועי החיפוש. זה נכון גם כשמדובר במאמצי קידום אתרים אורגני, עם פחות תחרות על שאילתות אלה, זה יכול להיות קל יותר לקבל דירוגים גבוהים יותר מאשר לביטוי זנב קצר פופולאריים ותחרותיים יותר.

קידום האתר שלכם באמצעות ביטויי זנב ארוך יכול להביא החזר השקעה טוב יותר. תוכלו לראות תוצאות טובות יותר ולא לבזבז את התקציב שלכם על ביטוי אחד או שניים תחרותיים ביותר, בו סיכויי ההתברגות במקומות הראשונים וסיכויי ההמרה נמוכים יותר.

לדוגמא: נניח שהאתר שלכם מוכר טיולים מודרכים בטיפוס הרים ב'קלימנוס'- יוון. בהתחלה, תוכלו לשקול למקד לביטוי כללי כמו 'טיולים'. עם זאת, אם ניסיתם ללכת אחר הביטוי הזה, הייתם עומדים בפני תחרות ישירה מול אתרי ענק. סיכוי נמוך ביותר שתצליחו להפיל מישהו מאותם אתרים גדולים,  אלא אם כן אתם מוכנים להשקיע משאבים יוצאי דופן (וללא הצדקה אמיתית). מבחינה מקצועית, השקעה בביטוי כה גנרי לא כדאית ולא תוביל להמרה ככל הנראה.

ניתן לראות כי 'טיולים' אינו הביטוי הטוב ביותר עבורכם בכל מקרה. הסיבה לכך היא שאנשים רבים המחפשים באמצעות ביטוי זה מחפשים פריטים כגון מסלולי טיול, המלצות לטיולים ​​או סתם מבצעים מחקר כללי מאוד על המקום אליו הם עשויים להגיע.

הגולשים אינם אומרים לעצמם "אני מחפש מישהו שמוכר טיולים מודרכים למתחילים, לטיפוס מצוקים ב'קלימנוס' כדי שאוכל לקחת את משפחתי לטיול מהנה בקיץ הקרוב" גם אם הייתם ממקדים לביטוי ספציפי יותר כמו 'טיפוס הרים', אתם עדיין עומדים מול "שחקנים וותיקים" במנוע החיפוש. בכל אופן התנועה שתקבלו עבור מילת מפתח זו, עשויה שלא להמיר לפניות רבות כי היא כללית מידיי ולא ממוקדת מטרה.

אז מה כן?

הנה דוגמא של ביטויי זנב ארוך מומלצים בתחום זה:

  • טיפוס הרים למתחילים בקלימנוס
  • טיולים מודרכים בטיפוס הרים

כמובן, אלה רק כמה דוגמאות. אנחנו בטוחים שתוכלו לחשוב על הרבה יותר, ומה שלא תחשבו עליו לבד, מערכות כלי מחקר מתקדמות יוכלו למצוא עבורכם.

הרבה יותר קל להגיע למיקומים טובים במנוע החיפוש של גוגל באמצעות ביטויי זנב ארוך, ודבר שני, גולשים המחפשים באמצעות ביטויי זנב ארוך מונעים יותר לפנייה/רכישה. עובדה זו גם משפרת לכם את יחס ההמרה באתר. במילים אחרות, למרות שלביטויי זנב ארוך יש נפח חיפושים נמוך, איכות הביטויים גבוהה והביטוי פוגש את הגולשים/מחפשים ברמת בשלות רכישה גבוהה יותר, הדבר מביא לשיפור יחס ההמרה ולסיכויי רכישה גבוהים יותר מאשר ביטויים גנריים עם נפח החיפושים החודשיים הגבוה.

מכיוון שיש פוטנציאל כל כך גדול של שילובי זנב ארוך, שהגולשים עשויים להשתמש בהם כדי לקנות את מה שאתם מציעים, סביר להניח שתפתחו עוד דפים באתר. לידיעתכם, גוגל אוהב אתרים שיש בהם הרבה דפים ותוכן איכותי, זה גורם לאתר להיראות מהותי יותר, טבעי יותר ואמיתי עוד יותר בעיני מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם.

לכל עמוד ודף יהיו 'מטא טייטל' ייחודי, 'מטא דיסקרפשן' לתיאור, תג כותרת 1H ותוכן גוף המדגישים את ההצעה שלכם באמצעות ביטויי הזנב הארוך שתבחרו לכל דף ספציפי. שיטה זו בהחלט עובדת טוב כדי לתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים בשלב האופטימלי של תהליך הקנייה- שלב 4 להזכירכם! לכן, במקום להתמקד רק בשתיים או שלוש מילות מפתח כלליות"גנריות" תחרותיות ביותר, יש למקד את עבודת הקידום לעשרות ואפילו למאות מונחי זנב ארוך.

מחקר מילות מפתח – איך מוצאים את המילים הכי נכונות עבור העסק שלכם?

פרמטר מאוד חשוב בבניית אסטרטגיית קידום, הוא בחירת מילות מפתח לעסק האינטרנט שלכם, לפיכך יש לעשות מחקר מילות מפתח בהתאם לתחום שלכם ולבדוק אילו מילות מפתח יכולות להתאים, ויש להן מספיק תנועה/ חיפושים כדי שיהיה שווה להשקיע בהם זמן ומשאבי עבודה. את המחקר הזה יש לשלב יחד עם מחקר מודיעיני של המתחרים שלכם כדי לקבוע עם אילו מילות מפתח תוכלו להתברג במנוע החיפוש על סמך האתרים שתצטרכו להתמודד נגדם.

חברות קידום אתרים ואנשים העוסקים ב-SEO עושים שימוש בכלים טכנולוגיים שונים לצורך מחקר מתחרים, בחירת מילות חיפוש וביצוע מאות פעולות שונות לצורך קידום האתר. כיום, החברה שמספקת את הכלי המתקדם בעולם (כבר שנה רביעית ברציפות) נקראת SEMrush (סמראש). זהו כלי מילות המפתח הכי מתקדם בעולם קידום האתרים, הכלי מספק מידע לא רק אודות מילות מפתח, אלא גם עוקב אחר אסטרטגיית מילות המפתח בה משתמשים המתחרים שלכם, מנהל ביקורת SEO על התכנים שלכם וכמובן שממלא עוד פונקציות רבות אחרות.

אדאקטיב הינה הנציגה הרשמית של סמראש בישראל ולקוחות החברה נהנים מפיתוח בלעדי שמאפשר להם להוביל בתוצאות החיפוש. מה זה אומר בעצם? שאנו רואים תמונה רחבה יותר (פי 8 מכל מקדם אתרים אחר בישראל) ויכולים לאתר הזדמנויות שהן מעבר למילים הגנריות שניתן להוציא מכלי מילות המפתח של גוגל. ככל שיש לנו מידע רחב יותר כך אנו יכולים לקדם את האתר שלכם במגוון רחב של ביטויים מחופשים שיובילו לגידול משמעותי בתנועה לאתר שלכם.
.דברו איתנו ונשמח לתת לכם מחקר ביטויים שמבוסס על הדאטה הבלעדי שלנו ללא עלות וללא התחייבות