גוגל לעסק שלי Google My Business – זה העסק שלך
מה זה גוגל מיי ביזנס?
"גוגל לעסק שלי" ( כיום ניקרא, פרופיל העסק בגוגל) נחשב לאינדקס העסקים הרשמי של Google ולאחד הכלים השיווקיים החינמיים, הנוחים והיעילים שקיימים היום במנועי החיפוש השונים.
הכלי מאפשר לכל עסק לפתוח כרטיס ולשפר את הנראות והמוניטין שלו.
על מה בדיוק מדובר? אתם יכולים לחשוב על גוגל לעסק שלי (Google My Business) כלוח המודעות שלכם בגוגל. אם כשאתם מקדמים את האתר שלכם במנועי החיפוש, אתם בעצם מתמודדים עם עוד מאות מתחרים על קדמת הבמה, בגוגל לעסק שלי כל הבמה שלכם. היא שלכם כי הגולש חיפש אתכם ספציפית, או פתרון לפי אזור גיאוגרפי. במקרים כאלה, הצעד הבא יהיה לאפשר לגולש לקבל מידע שימושי שיעזור לו לקבל החלטה וגם ליצור איתנו קשר או אם העסק שלנו מקבל קהל, גם להגיע אלינו פיזית.
איך זה קורה בפועל?
אנחנו פוגשים את גוגל מיי ביזנס כשאנחנו מחפשים את שם העסק או ביטוי רלוונטי בסמוך למיקומו של העסק. לצד התוצאות שהתקבלו בחיפוש יופיע לנו כרטיס העסק בתוך קוביה ובתוכה נוכל למצוא את הפרטים הבאים:
שעות פתיחה – שעות הפעילות של העסק לפי שעות וימים ויותר מכך, בכרטיס העסק יצוין אם העסק פתוח עכשיו, מתי הוא עתיד להיפתח אם הוא כרגע סגור ועוד כמה זמן הוא ישאר פתוח אם השעה קרובה לסיום הפעילות. עבור חנויות, המידע הזה הוא קריטי לייצר חוויה חיובית עבור הלקוחות שלהם, ליהנות מתנועה לחנות ולהוריד במקביל את הפניות הטלפוניות לבירורים שכאלה. בנוסף, גוגל מציג לעסקים מסוימים את השעות הפופולריות, דבר שיכול להקל על העומס ולפזר את התנועה לאורך שעות היום.
מיקום העסק – הצגת מיקום העסק על גבי המפה של גוגל, מבלי שנצטרך להיכנס לתוך המפות. בעזרת התצוגה מאפשר ללקוחות הפוטנציאליים באיזה אזור העסק ממוקם.
יצירת קשר – מעבר למספר הטלפון, גוגל השכילו להציע לנו גם חיוג בלחיצת כפתור מהנייד, דבר שמקל עוד יותר על יצירת קשר מהיר עם בית העסק
ביקורות – במקום שנחפש ביקורות באתרים אחרים, גוגל מציעה לנו ביקורות כדי שנוכל להתרשם מחוכמת ההמונים. שימו לב שכבעלי עסקים יש לכם אפשרות להגיב לביקורות שליליות ולספק הסבר. לתגובה ולהסבר שלכם למקרה יש חשיבות רבה, ולו רק מעצם העובדה שאתם קשובים ונמצאים בשיח עליכם ברשת.
רוצים לדעת איך להתמודד בצורה נכונה עם ביקורות שליליות לעסק שלכם? מזמינים אתכם ללמוד על זה כאן
תמונות – לעסקים שהצד הויזואלי בהם שולט ובולט, דוגמת מסעדות, חנויות עיצוב, בוטיקים וכולי, מודול התמונות הוא אלמנט חשוב בשיווק ובמשיכת אנשים. אפשר להשתמש באזור התמונות גם להעלות תמונות מחזית העסק, ולעזור לאנשים למצוא אותו. שימו לב שאת התמונות יכולים להעלות גם מבקרים וגם אתם, בעלי העסק.
שאלות – כדי לספק את המידע המקיף ביותר, בגוגל מאפשרים להוסיף שאלות נפוצות. קחו אתם את היוזמה והציפו שאלות שאתם נשאלים לעיתים תכופות. זה ישווה לכם תדמית רצינית, נגישה ופופולרית ויחסוך ללקוחות שלכם זמן יקר לברר עליכם פרטים.
וככה זה נראה ב-Google, כשהכנסנו את השם שלנו, "אדאקטיב":
בדסקטופ:
במובייל:
דוגמא נוספת:
כמו כן, כרטיס העסק מופיע כחלק מתוצאות החיפוש של מפות (Google Maps)
כך זה ניראה:
Google My Business – היתרונות העיקריים:
פתיחת כרטיס "גוגל לעסק שלי" משדרת ללקוחות מסרים חיוביים וחזקים הן ברמת הנראות, הנגישות והמובילות של העסק.
בולטות – העסק מופיע בחלק העליון של תוצאות החיפוש, במיקום מרכזי ובולט עם מסגרת מסביב (כמו שאתם יכולים לראות בדוגמאות)
מוניטין – דירוג כוכבים גבוה יחד עם חוות דעת מילוליות טובות יכולות להרשים מאוד לקוחות ולהוביל אותם לבחור את העסק שלכם. כלומר, לקוחות מרוצים שמוסיפים את חוות דעתם במילים יעזרו לחזק את המוניטין של העסק ואת מידת האטרקטיביות שלו בקרב אלה שעוד מבררים לגביו. כאן גם משתלבות תשובות לשאלות שיעזרו להגביר את החזות המקצועית והרצינית שלו.
קידום לוקאלי (Local SEO) – לקוחות שמחפשים פתרון בקרבת מקום, דוגמת מסעדות, חנויות (אלקטרוניקה, צילום, בגדים, תכשיטים וכדומה..) ועוד, הם לקוחות חמים. הם לקוחות שלרוב קיבלו החלטה לרכוש וכרגע מחפשים את הנקודה הקרובה והנוחה עבורם לממש את הרכישה. לכן, קידום לוקאלי הוא יתרון מאוד משמעותי ובעל פוטנציאל הכנסה גבוה.
איך פותחים גוגל מיי ביזנס ? הסבר שלב אחר שלב
הקלקה על הקישור הבא: Google My Business, תביא אתכם לטופס בו תצטרכו למלא פרטים בסיסיים של העסק:
- שם העסק
- כתובת העסק (במידה ואין מיקום פיזי לעסק, יש לציין את אזור השירות של העסק)
- מספר טלפון של העסק
- כתובת אתר אינטרנט
- קטגוריה של העסק
שלב 1:
שלב 2:
שלב 3:
שלב 4:
שלב 5:
שלב 6:
שלב 7:
שלב 8:שלב 9:
שלב 10:
ברגע שכרטיס העסק מאומת (טלפונית או באמצעות גלויה בדואר), תיפתח האפשרות לעדכן פרטים נוספים בכרטיס. כמו: שעות פעילות, פוסטים, תמונות וכדומה… הנתונים האלה יעזרו להפוך את נוכחות העסק ברשת לאטרקטיבית יותר. כמה אטרקטיבית? ככל שהכרטיס שלכם יהיה מפורט ואינפורמטיבי יותר והתמונות מושכות ומעודכנות לעיתים קרובות, כך החשיפה שהעסק שלכם יזכה לה בגוגל תעלה. צוות המומחים של אדאקטיב ישמח לסייע לכם בביצוע אופטימיזציה לכרטיס העסק שלכם כדי שהעסק שלכם יפיק את המקסימום מהמערכת. מה שישפיע לטובה על הנראות ועל התדמית שלכם.
טיפ אחרון מאיתנו הוא לתחזק ולשמר את כרטיס העסק. עדכנו את שעות הפעילות בחגים, הוסיפו שאלות חדשות והציעו ללקוחות מרוצים גם לפרגן לכם בביקורת מחמיאה.
פרסום פוסטים ב-Google My Business
אהבתם את הפורמט והחלטתם שאתם רוצים לקדם את השירות שלכם, רוצים לצאת עם מבצע חדש? או אולי להכריז על אירוע מיוחד? כמו בכל פלטפורמה אחרת, גם כאן מומלץ לייצר פוסטים שיגיבירו את החשיפה והנוכחות של העסק ברשת, וכמובן, יגדילו את האינטראקציה שלכם עם הלקוחות.
עסקים ששומרים על הדף העסקי שלהם עדכני, מקבלים בממוצע פי 7 יותר הקלקות.
דוגמא לסוגי פוסטים:
- מה חדש בעסק – שירות חדש, מוצר חדש, שיפוץ של העסק וכדומה
- קידום אירועים – זהו מקום מצוין לציון תאריכים ושעות שבהם יתקיים האירוע (אירוע השקה, אירוע מכירות, סדנאות, קורסים וכדומה)
- מבצעים, הנחות והטבות על שירות או מוצר מסויים
- שיתוף תוכן- טיפים, המלצות, מידע וכדומה
כמו בכל מדיה, גם כאן מומלץ להוסיף תמונה רלוונטית לפוסט, על מנת למשוך ולגרות באופן ויזואלי את עיניי הגולשים ולהוסיף גם שם רלוונטי לתמונה.
ביקורות ודירוג גולשים
כל מבקר בעסק יכול לכתוב חוות דעת מילולית על העסק ולתת לו ציון בשיטה המוכרת והטובה של דירוג באמצעות כוכבים.
על החשיבות הגדולה של ביקורות לעסק
- בפן השיווקי – ביקורות חיוביות ומפורטות ישפרו את הסיכוי שגולש יבחר לפנות דווקא אליכם.
- בפן הקידומי – ביקורת חיובית יכולה גם לסייע בדירוג הלוקאלי במנוע החיפוש גוגל ובעצם העסק יוכל להתחרות בזירה המקומית בהתאם למיקום הגיאוגרפי של העסק.
מומלץ לעקוב אחרי הביקורות של הגולשים ולהגיב להן, במיוחד לביקורות השליליות. אם מבקר הביע חוות דעת שלילית על העסק, חשוב להיות קשובים אליה ולענות באדיבות. כפי שכבר הבנתם, זה יעזור לכם לשפר את חוויית השירות ולהראות שאתם מתייחסים גם לביקורות השליליות כדי להשתפר. תגובת העסק לביקורות יוצרת תחושת אמון בקרב הלקוחות ומעודדת מבקרים נוספים לכתוב ביקורת.
71% מהלקוחות מספרים שביקורות חיוביות מחזקות את האמון שלהם בעסק
תעודדו לקוחות מרוצים לכתוב ביקורת חיובית על העסק וככה תעזרו לחזק את מותג העסק ותסייעו לנראות וחשיפה טובה יותר ברשת.
נתקלתם בבעיות עם פרופיל העסק בגוגל? לחצו כאן לקריאת המאמר המלא על פתרונות ותמיכה לבעיות נפוצות.
קטגוריית מוצרים
בקטגוריה זו ניתן להציג את המוצרים של העסק ולציין נתונים כמו: תיאור ומחיר המוצר, ניתן גם להוסיף קישור למוצר באתר שלכם. זוהי פלטפורמה נוספת שנותנת כלים מעשיים לעסק לחשוף את המוצרים שלו.
כך זה ניראה בגוגל:
אז איך בכלל מודדים את זה?
התובנות (Insights) בכרטיס Google My Business עוזרות לבעלי העסקים להבין איך גולשים הגיעו לעמוד העסק- דרך חיפוש ישיר של בית העסק, דרך חיפוש רחב או דרך חיפוש ממותג
מה עוד אפשר לראות בתובנות?
- שאילתות חיפוש – מהן מילות המפתח שבזכותן הגולש הגיע לכרטיס העסק
- סך הכל חיפושים- המספר הכולל של החיפושים הישירים, הרחבים והממותגים
- כמות צפיות הכרטיס במנוע חיפוש google
- כמות צפיות הכרטיס במפות google
- פעולות גולשים – מספר הגולשים שביקרו באתר, מספר הגולשים שהתקשרו לבית העסק, מספר הגולשים שביקשו לקבל הנחיות מסלול ליעד העסק
- תמונות – התדירות בה גולש צפה בתמונות שלכם. ניתן גם להשוות את כמות הצפיות במוצרים שלכם אל מול כמות הצפיות של עסקים חופפים לשלכם.
איך זה ניראה בכרטיס?
למידע נוסף על קטגוריית התובנות ב-Google My business לחצו כאן
מודעות AD
מודעות ממומנות היא דרך נוספת שבעזרתה תוכלו להגביר את הנוכחות של כרטיס העסק. באמצעות קמפיין ממומן ב-Google Ads, בעלי עסקים יכולים לקבל חשיפה נוספת של העסק ולמשוך קהל לקוחות פוטנציאליים חדש.
איך זה עובד?
כאשר גולשים נמצאים באזור הגיאוגרפי של העסק ומחפשים שירות או מוצר מסויים, המודעה הממומנת של כרטיס העסק יכולה להופיע בתוצאות החיפוש יחד עם כתובת העסק, מספר טלפון וסמל המציין את המודעה.
ככה זה נראה ב Google:
Google My Business לבתי מלון
גוגל שולחת מאות מיליוני גולשים שמחפשים חופשה לבקר באתר או לבצע שיחת טלפון לבתי מלון ברחבי העולם. הסיבה לכך היא שגולשים שרוצים לטייל מגיעים לרוב לגוגל כדי לחקור ולהחליט איפה הם רוצים לשהות.
אם יש לכם מלון, צימר או בית נופש, יש לכם הזדמנות להבטיח שלקוחות פוטנציאליים בגוגל יראו אתכם באור הטוב ביותר, מה שיעזור להגדיל את העסק שלכם ולהשיג לכם הזמנות ישירות דרך גוגל לעסק שלי בחינם. המלונאים מעדיפים הזמנה ישירה על פני העמלות הנגבות על ידי אתרים כמו Booking או Expedia. אם למלון שלכם יש כפתור הזמנה באתר, תוכלו לקשר אותו לכפתור ההזמנה בגוגל, המאפשר לגולשים להזמין ישירות מתוצאות החיפוש של גוגל.
כאמור, מזה זמן מה, גוגל הוסיפה פונקציית ההזמנות ישירות מתוצאות החיפוש שלה. הודות לגוגל לעסק שלי, אפשר לחפש ולמצוא מקומות לינה, מסעדות, אטרקציות ועוד הרבה דברים שכדאי לכלול בתכנון הטיול.
רישומי מלונות אינם דומים עוד למיקומים אחרים, כל הפריסה שונתה. הדגש הוא על מה שהייתם מצפים ממלון – הזמנות, חוות דעת ועד כמה המיקום שלו טוב.
המחיר ללילה מוצג כעת בקופסה כחולה מעל קרוסלת התמונה, וסמלי הפעולה העיקריים עודכנו. הם לא רק שונים, אלא גם כוללים עיצוב חדש. בנוסף, נוספו שתי לשוניות חדשות לתפריט הראשי. כעת, ישנה לשונית ספציפית עבור המיקום כמו גם מתקני המלון, בנוסף לסקירה הכללית, הביקורות, התעריפים והתמונות.
לקוחות שלנו, רוצים לשמוע עוד? דברו עם מנהלת הפרויקטים האישית שלכם!
לא לקוחות שלנו עדיין? פנו אלינו עכשיו!