איך נוכל לעזור?

גורמים המשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל

30/11/2021 זמן קריאה: 6 דק׳

מנוע החיפוש גוגל משתמש בכ-200 פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר ובכך הוא מתעדף אתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש ואת מיקומם. אם אתם רוצים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, עליכם לשפר את הנוכחות המקוונת שלכם כדי לספק את האלמנטים הללו. החדשות הטובות הן שלא כל הגורמים נוצרו שווים! גורמים מסוימים חיוניים יותר מאחרים כשמדובר בדירוג. כאשר אתם חושבים על אסטרטגיית ה-SEO שלכם, אתם צריכים לשים לב היטב לפרמטרים שתכף נציין, שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על הדירוג.

אז לפני שנעבור על הפרמטרים המובילים לדירוג SEO, חשוב לזכור שהם יכולים להשתנות. אלגוריתמי הדירוג של גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתנים כל הזמן תחת הכותרת של "עדכונים" (ניתן לקרוא עליהם בערוצים רבים). פרמטרים מסוימים עשויים להיות מועדפים יותר או פחות, בעוד שפרמטרים אחרים יתווספו או לא יהיו רלוונטיים עוד. הבנת הצרכים והפרמטרים קריטיים בכדי להבטיח שאתם או חברת הקידום שבחרתם פועלים לפי שיטות העבודה המומלצות והעדכניות ביותר בתחום הקידום האורגני.

ככל שהאופטימיזציה באתר שלכם תהיה טובה יותר, כך  תקבלו יותר ויותר תנועה לאורך זמן, מה שאומר – יותר פניות, יותר לידים ויותר מכירות. ללא SEO, הגולשים לא יוכלו למצוא את האתר שלכם, וכל העבודה הקשה שלכם תהיה לחינם.

במדריך זה, אנו הולכים לענות על השאלה – מה המשמעות של קידום אתרים ונחלוק את גורמי דירוג ה-SEO העיקריים שאתם והאתר שלכם צריכים, כדי להופיע עם כמה שיותר שאילתות חיפוש בתוצאות החיפוש

וותק דומיין, שם הדומיין וסמכות האתר

למרות שאלמנט הדירוג הסופי אינו בשליטתכם, כדאי להדגיש אותו. גיל הדומיין משמש לעתים קרובות כקריטריון לדירוג. בעוד שגוגל לא מציין במפורש שוותק הוא גורם דירוג, מחקר הראה שדומיינים וותיקים מדורגים גבוה יותר. לכן, אם אתם משיקים אתר חדש לגמרי, שימו לב שלמאמצי ה-SEO שלכם ייקח זמן להניב פרי. דירוג החיפוש של האתר שלכם יעלה עם הזמן עם עבודת SEO עקבית, אבל זה לא יקרה במהירות.

במקרים מסוימים, שם הדומיין חשוב. למרות שגוגל הענישה דומיינים בהתאמה מדויקת (אלו שבהם מילת המפתח נמצאת בכתובת האתר), העונש הזה הוא בדרך כלל עבור אתרי ספאם עם תוכן דל.

דומיינים בהתאמה מדויקת הנחשבים לרלוונטיים, בעלי ערך ואיכותיים יכולים לראות שיפור בדירוג בשל עובדה זו. עם זאת, אם כבר יש לכם אתר אינטרנט מבוסס, אינכם צריכים לחפש דומיין בהתאמה מדויקת לעסק שלכם.

מה הדרך הטובה לבחור דומיין? התמקדו בכתובת אתר שמשקפת את העסק שלכם ובצעו אופטימיזציה נכונה.

כשמדובר בגורמים המשפיעים על דירוג האתר, הסמכות חשובה. כפי שתראו, זה בדרך כלל שילוב של תוכן מעולה ואותות SEO מחוץ לדף – כמו קישורים נכנסים ושיתופים חברתיים. ובזכות זה, זה יכול לכלול גם את הסמכות של יוצר התוכן.

תוכן באיכות גבוהה

אסטרטגיה נוספת להגברת מעורבות המשתמשים ולפנייה למנועי החיפוש היא הפקת חומר באיכות גבוהה על בסיס קבוע. אחד המרכיבים החיוניים ביותר בדירוג SEO הוא שיווק באמצעות תוכן. מכיוון שמנועי חיפוש שואפים להפיק את התוצאות האפשריות הגדולות ביותר, הם מעדיפים אתרים עם חומר מחקר, מעמיק ומונגש היטב. תוכן טרי מושך סורקי חיפוש ומשפר את הנראות של החיפוש ובמקביל מספק לכם משהו שימושי להציע לקהל שלכם, מה שהופך אותו למצב של win-win עבור מאמצי השיווק שלכם.

גורם אחד שלילי לדירוג SEO שכדאי להיות מודעים אליו הוא תוכן כפול, בשפה מקצועית – "תוכן משוכפל". עבור SEO, תוכן חדש ומקורי הוא תמיד הטוב ביותר. ואם יש לכם תוכן דומה, אימרו לגוגל איזה מהם צריך להיות מדורג כסמכותי ביותר על ידי שימוש בתג קנוניקל. זכרו כי שכפול תוכן מאתרים אחרים יוכל לגרום לאתר שלכם לרדת בתוצאות (גוגל מעניש במיקומים במנוע החיפוש) או יותר חמור, אתם חשופים לתביעה של העתקת תוכן בגובה 250,000 ₪ לפי חוקי המדינה.

שאלה העולה ע"י הרבה לקוחות – האם לשאוף לרצות את קהל הגולשים או לרצות את גוגל?

זוהי המהות של הקידום האורגני. האם המטרה היא ליצור תוכן שגוגל יכול לקרוא ולדרג בקלות, או שמא ליצור תוכן שהמשתמשים / לקוחות / גולשים שלכם ייהנו ממנו? התשובה היא גם וגם.

לשאול איזה משני ההיבטים הללו חשוב יותר זה כמו לשאול איזה צד של זוג מספריים הוא החד ביותר. שני הצדדים של הקידום צריכים להיות במקום מושלם כדי לקבל דירוג טוב יותר. לעולם אל "תקריבו" את חוויית המשתמש שלכם (UX) כדי לשמח את גוגל. פעולה זו רק תעצבן את קהל היעד שלכם, ואז, כפועל יוצא, גוגל יעניש אתכם!

מלבד זאת, כדאי לזכור כי דירוג גבוה בגוגל יכול לעזור לעסק שלכם להביא אותו לשלב הבא, גוגל לעולם לא יהיה הלקוח שמשלם לכם, אלא הגולשים שלכם. הדבר הזה מוביל אותנו לספק לכם את העצה הטובה ביותר לקידום אתרים:

צרו תוכן מדהים – איכותי, רלוונטי, מגרה מחשבה, שנותן פתרון לנושא! תוכן שהגולשים שלכם יאהבו. לאחר מכן, עם כמות שווה של אנרגיה, בצעו אופטימיזציה של התוכן הזה כדי לעזור לגוגל להבין מדוע הקהל שלכם "אוהב" אותו כל כך (איך נמדוד את אהבת הקהל? – זמן שהייה באתר, גלילה עד סוף העמוד, מעבר לעמודים נוספים ועוד – את הנתונים האלו ניתן ללמוד בגוגל אנליטיקס).

SEO טכני

  • הוסיפו מילות מפתח בטייטל של הדפים, שם גוגל מחפשת לראשונה כדי לקבוע איזה תוכן רלוונטי לאיזה חיפוש
  • השתמשו בתגי כותרת כדי להציג היררכיית תוכן נכונה, החל מהכותרת שלכם ב-h1 ולאחר מכן השתמש ב-h2 או h3 עבור כותרות משנה
  • צרו תיאור 'מטא' שגם יסקרן את הגולשים וגם יכלול את מילות המפתח שלכם
  • שימרו על תיאורי מטא קצרים וקליטים בסביבות ה-160 תווים
  • השתמשו במילות מפתח בתגיות alt על תמונה כדי להראות כיצד תמונות אלו רלוונטיות לתוכן הראשי
  • שימוש בתגיות alt עוזר גם לאנשים עם לקויות ראייה ליהנות מהאתר שלכם עם תוכנות קוראות מסך
  • השתמשו בסכימה כדי לאותת לגוגל איזה סוג של תוכן אתם מייצרים

מבנה ועיצוב אתר

מדובר בגורם שמשפיע על הקידום האורגני והדירוג שלו. זה כולל את מהירות האתר (מהירות טעינה), שרת אחסון וחווית המשתמש במובייל. כולם הופכים את האתר שלכם לקל יותר לדירוג. כל אלו מגדילים את חווית המשתמש ומקטינים את שיעור הנטישה. זהו רושם טוב בגוגל וסיכוי רב יותר לדרג את האתר שלכם. אלמנטים הנושאים חלק עיקרי מעיצוב האתר שלכם לרמה אחרת הם:

  • קל ל'זחלנים' של גוגל לסרוק את האתר:

כשאנחנו עוסקים בדירוג ישנו תהליך מקדים חשוב שניקרא אינדוקס. כאן מגיע התפקיד החשוב של הזחלנים של גוגל: ביצוע פעולת סריקה, פירושה – בוטים של מנועי חיפוש (בוט של גוגל) עוברים על כל פוסט לאחר שהופק על ידינו. הם זוחלים על כל התוכן ובודקים אם זה ראוי (רלוונטי) או לא. כדי להקל על גוגל, עליכם לקשר בין תוכן X שלכם לתוכן Y אחר שלכם באתר. למשל, לקשר מאמר על עגלות תינוק לעמוד המוצר המתאים באתר. זה עוזר לגוגל למצוא את התוכן מהר יותר ולהוסיף לאינדקס מהר יותר.
כדי להקל על גוגל, עליכם להוסיף מפת אתר באמצעות תוספים בוורדפרס או באמצעות קובץ XML מקוון ולשלוח אותם. ברגע שהפוסט נכנס לאינדוקס הפוסט שלכם זמין בתוצאות החיפוש של גוגל.

  • עיצוב אתר:

עיצוב אתר יכול להשפיע ישירות על חווית המשתמש של הלקוחות שלכם. לכן, חשוב להתאים אישית את העיצוב כך שכל אחד יכול למצוא את מה שהוא מחפש. הוספת קטגוריה, תתי קטגוריות, תגיות עוזרות למשתמשים חדשים ומסייעות למצוא את התוכן שהם רוצים. אם משתמש חדש לא יכול "למצוא את עצמו" באתר שלכם, זה עושה עליו רושם רע והוא לא יחזור שוב, בדיוק בגלל זה הקפידו להתאים אישית כמה שאתם יכולים.

  • ידידותי במובייל:

בשנים האחרונות חל היפוך מגמה – יש הרבה יותר משתמשים שגולשים במובייל מאשר מהדסקטופ. גוגל דורש אתרים ידידותיים לנייד (רספונסיביים, כאלו שמתאימים עצמם למכשיר שעושים בו שימוש: מחשב נייח, טאבלט, מחשב נייד, סלולר וכו'), זהו חלק קריטי שיש לבדוק בזמן בניית אתר חדש. לפיכך, הפכו את עיצוב האתר שלכם לידידותי לנייד שמתאים לכל סוגי המכשירים והמסכים.

  • מהירות טעינת אתר:

זמן טעינה מומלץ הוא מתחת ל-2 שניות. אם מהירות טעינת האתר שלכם גבוהה, יש סיכוי גבוה מאוד שתאבדו גולשים. נסו לחשוב עליכם מזמינים פיצה באתר שנטען בו דף אחרי 10 שניות, ייקח לכם רגע לנטוש אותו ולעבור לאתר מהיר. חשוב לבדוק את מהירות האתר שלכם ולהפוך אותו למהיר יותר, זוהי משימה קריטית ולא שולית כי מעבר לחוויית המשתמש גוגל מדרג נמוך יותר אתרים איטיים.

חווית משתמש (RankBrain)

כבר זמן מה, גוגל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לדרג טוב יותר את דפי האינטרנט. לאלגוריתם החכם הזה קוראים RankBrain והוא בעצם מסייע בסינון ובמיון של דפי האתר בתוצאות החיפוש. האלגוריתם כולל בתוכו אלגוריתמים אחרים המשפיעים על דירוג האתר שלכם, בהם:

  • שיעור קליקים: אחוז הגולשים שמקליקים על האתר שלכם לאחר שהוא מופיע בתוצאות החיפוש
  • שיעור יציאה מדף הבית: מספר האנשים שמקליקים על האתר שלכם, יוצאים וחוזרים במהירות לתוצאות החיפוש
  • זמן שהייה: כמה זמן גולשים נשארים באתר שלכם לאחר שהגיעו אליו

אם אנשים נוחתים באתר שלכם, לא אוהבים אותו וממשיכים הלאה, אז גוגל יתרגם את המצב כלא רלוונטי לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אם מספיק גולשים עושים זאת, ייתכן שיהיה לכם קשה, עד בלתי אפשרי, עבור האתר שלכם להגיע לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. המצב הזה יהווה לגוגל אינדיקציה טובה לכך שהתוכן שלכם לא תואם את כוונת המחפש. ייתכן שיהיה עליכם לחזור ולמקד למילות מפתח יעילות וממוקדות יותר.

לעומת זאת, אם אנשים לוחצים על דף נחיתה כלשהו באתר שלכם ונשארים בסביבה לזמן מה, זה אומר לגוגל שהתוכן שלכם רלוונטי לחיפוש הגולש.

דרך ביצוע אופטימיזציה נכונה של כותרות מטא, תיאורי מטא ושיפור התוכן, אתם יכולים לשפר את הדירוג שלכם במנוע החיפוש.

שיתוף ברשתות חברתיות

כשגולשים משתפים את התוכן שלכם ברשתות חברתיות, זה עוד סימן לכך שהתוכן באתר הוא בעל ערך.

לפי גוגל, שיתופים חברתיים אינם גורם דירוג ישיר. קישורים מטוויטר או מפייסבוק אינם נספרים כמו קישורים מאתרים מוסמכים אחרים. יחד עם זאת, "בשטח" ניתן לראות כי לדפים בעלי הדירוג הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש של גוגל יש בדרך כלל הרבה שיתופים, אם כי זה כנראה נובע מכמה גורמים המשפיעים בעקיפין:

  • יותר שיתופים ברשתות החברתיות מייצרים יותר תנועה לעמוד עצמו.
  • יותר שיתופים מגדילים את הסיכוי שהתוכן שלכם ייצור קישורים נכנסים.

מהסיבות הללו השגת יותר שיתופים חברתיים עוזרת לדירוג שלכם במנועי החיפוש בצורה עקיפה.

לא רק שאתם צריכים להיות בעצמכם נוכחים במדיה החברתית, אלא שאתם צריכים להקל על שיתוף התוכן שלכם ולהגביר את האותות החברתיים הללו.

מידע עסקי אמיתי

טיפ אחרון זה חשוב לעסקים המתמקדים באזורים לוקאליים מסוימים. נוכחות או היעדר מידע עסקי הוא אחד מגורמי דירוג ה-SEO המקומיים החשובים ביותר. בהתאם לכך חשוב לדאוג לתחומים כמו:

  • NAP – שם, כתובת, מספר טלפון
  • רישומי עסקים בגוגל לעסק שלי ובפייסבוק
  • ביקורות באתר, בגוגל לעסק שלי והן בפורטלים רלוונטיים כמו איזי
  • מונחי החיפוש לוקאליים

רוצים לדעת כמה זמן לוקח לקידום האורגני SEO להתחיל לעבוד? לחצו כאן

לסיכום, עד כמה שהקידום האורגני שלכם מדהים, זה בהחלט לא הגורם היחיד שאתם צריכים לקחת בחשבון. ברגע שהתנועה האורגנית הזו נוחתת באתר שלכם, עליכם להמיר אותה.

בדיוק בשביל אנחנו פה! באדאקטיב אנחנו מציעים קידום אתרים עם תוצאות. אז למה אתם מחכים? הצטרפו למאות העסקים שכבר חוללו את השינוי.

דברו איתנו בטלפון 072-3340848 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.