כתיבת תוכן לקידום אתרים – טיפים לכתיבת מאמרי SEO
בשנת 1996 ביל גייטס כתב מאמר שהכותרת שלו הייתה "התוכן הוא המלך", המאמר עסק בשינויים ובמגמות של תעשיית המדיה, וכלל את הפרסום ברשתות, אחד המשפטים המשמעותיים שכתב במאמר המנבאים באופן בולט את המתרחש היום היה: "תוכן הוא התחום העיקרי שחברות יצליחו לייצר ממנו כסף בעולם האינטרנט".
תוכן איכותי הכתוב נכון יכול להוות את ההבדל בין אתר שמקודם טוב לבין אתר שמקודם מצוין! לאורך השנים היו עדכונים חשובים בגוגל בנושא התוכן, בעוד בעבר לכמות הייתה חשיבות גדולה, כיום, לאיכות התוכן ולכתיבה הנכונה יש משקל כבד ומכריע בקידום. התוכן הנכתב באתר שלכם חייב להיות מותאם ל-SEO, כתיבה לא נכונה, במיוחד בתחום תחרותי, תשאיר את האתר שלכם בדפים אחוריים בגוגל.
אם אתם מפרסמים מאמרים באינטרנט כחלק מאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם, אתה יודעים זאת היטב: פוסט מעניין בבלוג לבדו אינו מספיק ולא יעשה את העבודה לבדו, וזו בדיוק הסיבה שיש להשקיע בכתיבת ה-SEO שלכם. המאמר הבא יציע לכם מספר טיפים חשובים לכתיבת מאמרים לקידום אתרים:
- תבחרו את מילות המפתח המתאימות
מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון הבסיסי בכל כתיבת תוכן SEO. מילות מפתח טובות לא רק עוזרות לאתר שלכם לקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, אלא הן גם מספקות לכם, בעלי העסקים, מידע רב ערך. לחשוב על כל המונחים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש, זה מקום טוב להתחיל בו. כל מאמר שאתם כותבים צריכים לכלול מילות מפתח מתאימות – זה הבסיס לכתיבתו.
טעות נפוצה של בעלי עסקים היא שימוש במונחים טכניים ולא במונחים נפוצים עבור המוצרים ו/או השירותים שלהם. חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מתאים ולמצוא מילות מפתח מחופשות על ידי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומילות מפתח המצביעות על כוונת המחפש.
- תזהו את כוונת חיפוש
כשמישהו יוזם חיפוש בגוגל, יש לו בראש משהו ספציפי שהוא היה רוצה להשיג. גוגל משקיעה זמן רב בתכנון אלגוריתמים כדי לחדד את תהליך החיפוש ולהנגיש את התוצאות בהתאם לכוונת הגולשים. כדי להפיק את המרב מה SEO וכתיבת תוכן, עליכם להכיר את ארבעת סוגי הכוונה לחיפוש:
- מידע: כאשר גולש מחפש מידע על נושא, לרוב הם יכללו מילים כמו "איך לעשות", "הכי טוב", "מומלץ" , "הדרכה" ו"איך".
- ניווט: לפעמים הגולש מחפש דף מסוים באתר או אתר ספציפי. במקרה זה, המילים בהן הם משתמשים יהיו השם בפועל של השירות, המותג או המוצר.
- מסחר: כאשר מישהו בודק לפני רכישה הוא יכלול מונחי חיפוש כמו "ביקורת" או "מחיר זול".
- עסקאות: משתמשים יבצעו חיפושים כאשר הם יודעים שהם מוכנים לבצע רכישה. משתמשים אלה יזינו מונחים כמו "לקנייה", "קופון" או "מחיר".
בחינת כוונת החיפוש שתביא את מירב הטראפיק לאתר שלכם היא חלק מרכזי נוסף בכתיבת תוכן SEO.
- תהיו יצירתיים עם כותרת H1 שלכם
כל עמוד באתר שלכם צריך להכיל תגית H1 אחת בדיוק, ויש לכם יותר מקום ליצירתיות בכותרת העמוד הזו. להלן מספר טיפים לכתיבת כותרת H1 טובה עבור המאמר שלכם:
- השתמשו ב-H1 ייחודי לכל עמוד באתר שלכם
- צרו H1 עם שאלה כדי לעזור להגדיל תנועה לאותו דף
- כותרת העמוד צריכה להבהיר למה לצפות בתוכן
- תכתבו כותרת מטא (טייטל) אופטימלית
כותרת המטא של העמוד שלכם היא אחת מאותות הדירוג החשובים ביותר בדף. זוהי הכותרת שמשתמשים רואים בתוצאות החיפוש וגם בכרטיסיה של חלון הדפדפן כאשר הם צופים בדף. זוהי גם הסיבה לשלב את מילות המפתח העיקריות שלכם בטייטל, אך להקפיד לא להכביר במילות המפתח.
כותרת המטא אינה צריכה להיות זהה לכותרת הדף (H1) אך שתיהן צריכות לכלול את מילות המפתח העיקריות שלכם. כותרת המטא שלכם מופיעה בדף תוצאות החיפוש, בעוד שכותרת הדף שלכם תופיע בעמוד עצמו. זו הסיבה שכותרת המטא כל כך חשובה עבור SEO וכתיבת תוכן. כדי לייעל את יכולת החיפוש שלכם, שקלו את הדברים הבאים בעת יצירת כותרת מטא:
- תגדירו לכל עמוד את הטייטל הייחודי שלו
- התאימו את הטייטל לכוונת הגולש
- כותרת המטא צריכה להיות באורך של 15 עד 60 תווים
- הקפידו לכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם
- לכותרות מטא עם שאלות יש שיעור קליקים גבוה יותר (CTR)
- תכתבו תיאור מטא (דיסקריפשן) מותאם
תיאור המטא הוא מה שהגולשים יראו ישירות מתחת לכותרת המטא בדף מנועי החיפוש. אל תשאירו שדה זה ריק. תיאור מטא המותאם במיוחד עבור SEO יכול לתת לכם יתרון על המתחרים שלכם.
- כל עמוד באתר שלכם צריך לכלול תיאור מטא ייחודי, מדויק וספציפי
- זכרו לכלול את מילת המפתח שלכם בתיאור המטא
- תיאור מטא צריך להיות באורך של 140-160 תווים לקבלת התוצאות הטובות ביותר
- תכללו קריאה לפעולה
- תיאור המטא שלכם לא צריך להיות בפורמט משפט
- תיאור מטא טוב יכול להיות אחד הדברים החשובים ביותר שמשתמשים יראו בעת ביצוע חיפוש. זה צריך להיות מספיק כדי לשכנע את הגולש שהעמוד שלכם באתר יענה על שאלתו.
- תוודאו כי התוכן שלכם מאורגן וכתוב הייטב
יצירת מבנה טוב למאמרים שלכם היא חיונית עבור כתיבת מאמרי קידום. מאמרים לקידום עם תגי H2 ו-H3 מניבים ביצועים טובים יותר בחיפושים. כמה דרכים להבטיח שהתוכן שלכם עומד בקריטריונים אלה:
- צרו תוכן ארוך במידת הצורך וספקו תיאור בראש העמוד למאמרים ארוכים יותר
- השתמשו בתגי H2 ו-H3 כדי להפוך את התוכן שלכם לקריא יותר
- תשלבו בכל פיסקה רעיון עיקרי אחד
- אל תכתבו משפטים ארוכים מידיי
- הקפידו לענות על השאלות שגולשים עשויים לחפש בנושא שלכם
- נקודות תבליט ורשימות ממוספרות משפרות את הקריאה וההבנה
- השתמשו בגופן מודגש, נטוי או בשניהם כדי להדגיש נקודות מפתח
עשו כמיטב יכולתכם לזכור טיפים אלה בעת יצירת תוכן חדש לאתרכם!
דוגמא להמחשה: מתכון לתפוח אדמה אפוי עם גבינה
- H1 – מתכון לתפוח אדמה אפוי מוקרם
- H2 – הדרך הטובה ביותר לאפות תפוח אדמה עם גבינה?
- H2 – איזה תוספות מומלץ להוסיף לתפוח אדמה מוקרם?
- H3 – מרכיבי המנה
- H3 – הוראות הכנה
- H3 – הערות
- תכללו קישורים פנימיים
קישור פנימי הוא כאשר דפי האתר שלכם מכוונים זה לזה. זה עוזר למנוע החיפוש למצוא את התוכן שלכם וגם נותן אמינות לדפים שלכם שיכולים לשפר את הדירוג במנוע החיפוש. קישורים פנימיים עוזרים גם לגולשים באתר שלכם למצוא את דרכם ולגשת לתכנים נוספים הרלוונטיים לחיפוש שלהם.
באופן אידיאלי, ככל שנוכל לשמור על מבקר לחקור יותר את האתר, כך גדל הסיכוי שהוא יהפוך לחובב המותג שלכם ו/או יחזור שוב.
בנוסף, כשאתם מקשרים לקטעי תוכן אחרים המתייחסים לנושא דומה באתר שלכם, זה יכול להראות למנוע החיפוש שאתם מקור סמכות וזה מכיוון שיש לכם הרבה דפים רלוונטיים של תוכן בנושא. באותה נשימה, יש להיזהר מזה ולקשר רק דפים שמתאימים לנושא.
- צרו כתובת אתר (URL) תיאורי לכל עמוד
כתובת ה-URL של העמוד שלכם יכולה לעזור למשתמש להחליט אם במאמר שלכם יהיה את המידע שהוא מחפש. חשוב ליצור כתובות URL המספקות מידע זה בפורמט פשוט וקריא לגולש. בעת יצירת כתובת עמוד, הפרידו את המילים עם מקפים לקריאות טובה יותר. השתמשו באותיות קטנות (במידה וה-URL באנגלית) והפכו אותו לקצר ככל האפשר. תכללו את מילת המפתח הראשית שלכם והקפידו לתאר את הדף בצורה הטובה ביותר בפורמט מקוצר זה.
- תכללו תמונות, סרטונים, גרפים או תוכן חזותי אחר
הוספת תוכן ויזואלי לדף שלכם לא רק תשפר את הקריאה של המאמר, אלא תגדיל את הסבירות לתוכן שישותף באתרים אחרים. זה יוצר קישורים נכנסים בעלי ערך לאתר שלכם. יתר על כן, סרטונים שומרים על המבקר באתר שלכם זמן רב יותר וזה יכול לשפר את ערך החיפוש של מילת המפתח. כדי לייעל את התוכן הוויזואלי שלכם לקידום אתרים, הקפידו:
- תשנו את גודל התמונות והתאימו לפרמטרים של מהירות האתר כדי להבטיח שהאתר נטען במהירות
- תתנו לתמונות שלכם שמות קבצים תיאוריים כך שהם יופיעו בתכונת חיפוש התמונות של מנוע חיפוש
- צרו תגי טקסט חלופי שיתארו במדויק את התמונות שלכם – זה חשוב גם להתאמה להנחיות הנגישות לתוכן ברשת (WCAG)
- קריאה לפעולה
כל עמוד תוכן זקוק לקריאה לפעולה. זה חייב להגדיר בבירור לקורא מה בכלל עליו לעשות הלאה. לפעמים זה יכול להתבטא בהרשמה לניוזלטר כדי לקבל עוד תוכן כזה שנשלח לתיבת הדואר הנכנס שלהם. פעמים אחרות, זה יוביל לטופס צור קשר, טלפון וכן הלאה.
לא משנה מה היעדים ו/או המטרה שלכם עם תוכן זה, בין אם אתם מנסים רק לשפר את הדירוג של מילות המפתח ובין אם לבנות קהל דרך הניוזלטר, הגולשים צריכים לדעת מה לעשות הלאה מלבד לצאת מעמוד התוכן שלכם ולחזור חזרה למנוע החיפוש.
לסיכום
וודאו שהתוכן שלכם יעלה על הציפיות של כל גולש על ידי מתן מידע מעניין, בעל מבנה תוכן ברור ותורם עם ערך מוסף לנושא. אם יש לכם קושי לכתוב לבד תכנים איכותיים לאתר פנו לאנשים שמומחים בזה (למשל אלינו…)
אם יש לכם שאלות בנוגע לקידום אתרים אורגני, כתיבת מאמרים או איך הם משתלבים יחד, אל תהססו לפנות אלינו ולקבל מענה מהמומחים שלנו לפרסום ברשת בטלפון 072-3340848.