איך נוכל לעזור?
Array

מחקר מתחרים

המתחרים שלכם, אלו שמתחרים על אותו קהל יעד, אתם בטח מכירים את רובם ויודעים שהם רוצים בדיוק כמוכם, להשיג לקוחות חדשים. כנראה שהם ואתם פונים לאותו קהל יעד... השאלה היא מי יגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים קודם?

כדי לוודא שאתם תמיד צעד אחד לפני המתחרים שלכם, אתם חייבים לדעת מה הם עושים וזו הסיבה שמחקר מתחרים מקיף הוא כל כך קריטי לקידום העסק שלכם!

אחד השלבים הראשונים והחשובים ביותר בקידום אתר בגוגל הוא מחקר שוק, כך שלפני שאתם מתחילים לצלול ולהתחרות על דירוג האתר שלכם בגוגל, כדאי שתבינו קודם מי האתרים ששולטים בתוצאות החיפוש בתחום, על אילו מילות מפתח אתם והם מתחרים, מאיפה הם משיגים קישורים נכנסים ומה הם עושים כדי לקדם את האתר שלהם לראש העמוד ולזכות בלקוחות חדשים.

"מיהם המתחרים שלנו?" – שאלה שכל בעל עסק צריך לשאול

ראשית, עליכם להבין ולהפנים כלל ברזל, לא אתם מגדירים מי המתחרים שלכם, אלא גוגל. ייתכן ואתם מכירים 5-6 שחקנים בתחום, אולי לחלקם בכלל אין אתר, בפועל מה שקובע זה מי מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל בתחום שלכם ומי מציע את אותם שירותים ומוצרים. התמונה בגוגל שונה מתמונה שאתם מכירים, יכולים להיות מאות אתרים בתחום שלכם שאתם בכלל לא מכירים! זכרו, מדובר בתחרות שלכם לא מול מנוע החיפוש אלא מול אותם מתחרים שמעוניינים לקדם את האתר שלהם בדיוק כמוכם!

ככל שתקדימו להבין את הצעדים של המתחרים שלכם בגוגל, תוכלו לחזות את הפעולות שהם הולכים לבצע, ללמוד את הטקטיקה שלהם ואיך אתם יכולים לעקוף אותם.

מהו מחקר מתחרים ואיך תדעו מה המתחרים שלכם עושים?

מודיעין דיגיטלי הוא מילת המפתח כאן! מחקר המתחרים מהווה את אחת הדרכים הטובות ביותר להעצים את האופטימיזציה לקידום האורגני של האתר שלכם. אם יש לכם את המידע עבור מילות המפתח של המתחרים שלכם, אתם יכולים להשתמש בתובנה זו כדי להנחות את אסטרטגיית השיווק שלכם ב- SEO ולהשיג יתרון משמעותי בתחרות יחסית למתחרים שלכם בתוצאות החיפוש.

כאשר אנו מדברים על מילות המפתח של המתחרים, אנו בדרך כלל מתייחסים לשני תת מעגלים רלוונטיים:

א.  מילת מפתח שהמתחרים שלכם מדורגים איתה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון.

ב. מילת מפתח שהמתחרים הגדולים שלכם מתמקדים בה, אך טרם הצליחו להיות מדורגים איתן במנוע החיפוש לעמוד הראשון. שתי הקטגוריות יכולות לסייע לנו ​​בבניית אסטרטגיית מילות המפתח שלכם ב- SEO.

 איך עושים מחקר מתחרים? ארבע דרכים שייסעו לכם:

  1. השתמשו באותן מילות המפתח של המתחרים כדי להתחרות עליהן בתוצאות חיפוש.
  2. התחילו לעבוד על מילות מפתח שטרם הוגדרו על ידי המתחרים.
  3. תשלבו ביטויי זנב ארוך שמשמשות את קהל היעד שלכם.
  4. תחקרו מדוע האתר של המתחרה שלכם מדורג במיקומים גבוהים עם מילות המפתח הספציפיות שמתאימים גם לנישה שלכם.

כיצד למצוא מילות מפתח של מתחרים?

מחקר מילות מפתח של מתחרים אינו דבר פשוט כל כך. למרות שישנם כלים שיכולים להיות מועילים להפליא, תצטרכו לבצע חפירה ידנית מסוימת כדי להרכיב רשימה מקיפה של מילות המפתח של המתחרה שלכם.

אל תתנו למאמץ הנדרש להרתיע אתכם!  

כדי להבין מה המתחרים שלכם עושים ברשת אתם חייבים לצידכם את "הבלש", אמצעי הריגול המתקדמים ביותר שישיגו עבורכם הכי הרבה מידע מודיעיני.

אנחנו רוצים למעשה שיהיה לכם את הכלי המשמעותי והיעיל ביותר עם הפונקציות הנכונות, שיכולות גם לבדוק מה קורה אצל המתחרים שלכם, מה הם עושים וכיצד לנתח את המצב הנוכחי כדי להמציא שיטות חדשות ויצירתיות. למעשה זהו התהליך המיטבי ליצור קידום אתרים איכותי ויוצא דופן מקידום סטנדרטי ולא 'מתאמץ'.

Semrush – הכלי המוביל בעולם הקידום והפרסום

אם עדיין לא הכרתם או שמעתם על מערכת Semrush, הרי שנשמח להציג בפניכם את הכלי המוביל והמתקדם ביותר למודיעין עסקי בעולם הדיגיטל. מדובר במערכת בינה מלאכותית אשר עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בשנתיים האחרונות בניטור אתרים, ביכולות שלה לנתח מתחרים, לנהל פרויקטים בקידום אתרים ושיווק במנועי חיפוש. בנוסף לזה, Semrush מספקת גם את כתובת ה-URL שמדורגת עבור כל מונח, מה שמאפשר לכם להבין אילו חלקים משיווק התוכן של המתחרים עובד טוב במיוחד. 

רק כדי להבהיר את רמת היכולות של המערכת, מי שמשתמש בה היום הם מותגי ענק כמו Booking, Amazon, Ebay, Disney ,HP ועוד. אם אתם באמת רוצים לנצח במלחמה אתם צריכים שיהיו לכם כלי נשק איכותיים, ואם יש לכם נשק שאין לאחרים אז בכלל הסיכויים שלכם להצליח, במלחמת הנוכחות בגוגל, גבוהים יותר.

כמו כן, Semrush הוא הכלי המתקדם ביותר לשיווק דיגיטלי, מודיעין עסקי ומחקר מתחרים שקיים היום לעולמות ה-SEO וה-SEM, אלו שווקים תחרותיים שבו כל יתרון יכול להביא תוצאות יוצאות דופן. SEM מתבסס על חיפוש בתשלום פר קליק בעוד ש-SEO מתבסס על פעולות חיפוש אורגניות. רוב בעלי האתרים, שיש בראשותם תקציב ראוי, בוחרים לשלב את שתי הפלטפורמות במטרה למקסם את חשיפת האתר שלכם והביא לקוחות פוטנציאליים חדשים.  

יש לא מעט אנשי שיווק וחברות דיגיטל שעובדים עם הכלי הנהדר הזה, רק שאתם כמו שאר המשתמשים בארץ רואים תמונה מוגבלת מאוד. ראוי לציין כי, Semrush עשתה דרך מרשימה מאוד בשנים 2018-2020 ושיפרה את איכות הדאטה ומחקר המתחרים באופן משמעותי ופורץ דרך! כאמור, כיום משתמשים במערכת, מותגי ענק כמו בוקינג, איביי, אמזון, HP, דיסני ועוד, למעשה 7 מתוך 10 המפרסמים הגדולים בעולם עושים שימוש במערכת.

Adactive בשיתוף  חברת SEMRush פיתחו והשיקו במהלך 2020 דאטה חסרת תקדים ובלעדית של יותר מ-6 מיליון מילות מפתח בשפה העברית. מדובר בדאטה המקיף והגדול ביותר שקיים בשפה העברית והיתרון המשמעותי כאן הוא שאין אותו לאף אחד אחר! נשמח להציג בפניכם כיצד לנצל את הפוטנציאל הגלום במערכת ואנחנו משוכנעים שאתם תבינו במהרה איך זה יכול לקחת אתכם צעד אחד קדימה לפני כולם!

לאחר שאנשי המחקר שלנו בחנו את המערכת, הבנו כי מדובר בכלי מעקב הכרחי שיכול לתת ללקוחות שלנו יתרון אדיר ברשת, אך הבעיה היחידה הייתה שהתמונה שהוא הציג בארץ, באותו זמן, הייתה יחסית מוגבלת, כ- 400 אלף מילים בלבד. מכאן צמח רעיון שיתוף הפעולה עם SEMrush וביחד פיתחנו Database בלעדי ונרחב של יותר מ- 6 מיליון מילים בישראל ובשפה העברית בכלל.

בעקבות השת״פ הייחודי שיצרנו עם SEMrush אנו רואים היום תמונה ״מודיעינית״ שאף אחד אחר לא יכול לראות, מה שמספק ללקוחות שלנו אפשרות לנצל הזדמנויות עוד לפני שהן בכלל מגיעות לשאר השוק.

 איך עושים מחקר מתחרים באדאקטיב?

Semrush מאפשר לנו לצפות ברשימת מתחרים רלוונטיים שלכם ולקבל עליהם נתונים רבים כמו מהן מילות המפתח שהם מופיעים בהן, אילו קישורים הם מפנים לאתר שלהם, איזה מודעות הם מפרסמים ואפילו מה התוכן שהם משתמשים במודעות שהם מפרסמים ב-Google! אגב, אנחנו רואים נתונים גם של הדסקטופ וגם של המובייל.

היתרון בעבודה נכונה עם Semrush בשילוב הדאטה הבלעדי מאפשר לנו לזהות מה אנשים באמת מחפשים באינטרנט בדיוק ברגע שהם צריכים. עובדה זו מקנה יתרון משמעותי ללקוחות אדאקטיב על המתחרים בשוק ומאפשרת ניהול נכון ומדויק יותר של החברות והמותגים שבוחרים בנו.

על מנת להמחיש את היכולות של הכלי ואת התמונה הרחבה שאנו רואים לעומת שאר השוק שימו לב לדוגמא הבאה:

הנתונים שמשתמש רגיל רואה (65 אלף ביטויים שבהם האתר מדורג ב-100 תוצאות הראשונות):

 

הנתונים שאנחנו רואים באמצעות הדאטה הבלעדי (1.3 מיליון ביטויים שבהם האתר מדורג ב-100 תוצאות הראשונות):

מאחר ואנו רואים תמונה רחבה יותר (בהערכה לא גסה – פי 22 משאר השוק!) אנו יכולים לאתר הזדמנויות שהן מעבר למילים הבנאליות שניתן להוציא מכלי מילות המפתח של גוגל. ככל שיש לנו מידע רחב יותר כך אנו יכולים לקדם את האתר שלכם במגוון רחב של ביטויים מחופשים שיובילו לגידול משמעותי בתנועה לאתר שלכם שתבוא לידי ביטוי בכמות גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים שייחשפו אליכם. 

בנוסף למחקר מילות מפתח מקיף, למערכת יכולות ניתוח אדירות שיכולות לספק לכם מידע על כל מתחרה כמו מילות המפתח בהן הוא מופיע, כמה מהמילים משותפות לכם ולהם, באילו מילות מפתח המתחרה שלך מופיע ואתה לא, באילו ביטויים הוא משקיע בפרסום ממומן ואפילו אפשרות לצפות במיקום ונוסח המודעות שלו.

מחקר מתחרים – למי זה מתאים? 

מחקר מתחרים הוא כלי חיוני לכל עסק שמעוניין לשפר את מיקומו בשוק התחרותי, ניתן לבצע אותו בצורה יסודית ובעלויות סבירות ומהירות, באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים שיודעים לספק נתונים חיוניים  ולתת יתרון משמעותי בשוק.

השירות מתאים במיוחד לסוגי עסקים הבאים:

1. עסקים דיגיטליים ומקוונים: כל עסק שמקדם שירותים או מוצרים באינטרנט יכול להרוויח מאוד ממחקר מתחרים. זה כולל חנויות מקוונות, פלטפורמות שירותים ועוד

2. חברות תוכנה ו-SaaS: חברות שמפתחות תוכנה כשירות יכולות להשתמש במחקר מתחרים כדי לזהות הזדמנויות בשוק ולהבין טוב יותר את הצרכים של הלקוחות וההעדפות שלהם.

3. חברות תקשורת ושיווק: חברות שמעורבות בשיווק דיגיטלי וקמפיינים פרסומיים יכולות לנתח אסטרטגיות שיווק של מתחרים ולשפר את המיקוד בקהל היעד שלהם ואת תוצאות הפרסום בהתאם.

4. עסקים המתמקדים ב-SEO ו-SEM: עסקים שרוצים לשפר את נראותם במנועי חיפוש יכולים להשתמש במחקר זה כדי לזהות מילות מפתח ואסטרטגיות שיווק במנועי חיפוש שהמתחרים שלהם כבר מנצלים בהצלחה.

5. חברות בעלות נוכחות גלובלית: עסקים עם כוונות להרחבה גלובלית יכולים להשתמש במחקר מתחרים כדי ללמוד על הביקושים וההעדפות של שווקים שונים במדינות שונות וכן על תנאי השוק, עלויות הפרסום והתחרות בכל מדינה.

6. סטארטאפים וחברות הזנק: מחקר מתחרים לסטארטאפים הוא קריטי במיוחד, מכיוון שהוא מאפשר להם להבין את השוק אליו הם נכנסים ולתכנן אסטרטגיות יעילות יותר להשגת מטרותיהם. היתרונות העיקריים של מחקר מתחרים לסטארטאפים כוללים:

  • הבנת השוק וזיהוי פערים: סטארטאפים יכולים לזהות פערים בשוק שאולי לא נפתרו על ידי מתחרים קיימים ולפתח מוצרים או שירותים שממלאים את הפערים הללו.
  • מיקוד המוצר: על ידי מחקר ולמידת המתחרים והמוצרים או השירותים שלהם, סטארטאפים יכולים לשפר את הצעת הערך שלהם בכדי להבטיח שהם מספקים ערך מוסף ייחודי שיתן להם יתרון על המתחרים.
  • אסטרטגיה תחרותית: מחקר מתחרים עוזר לסטארטאפים לפתח אסטרטגיה תחרותית על ידי הבנת הטקטיקות שהמתחרים משתמשים בהן כדי למשוך ולשמר לקוחות.
  • הבנת נקודות החוזק והחולשה של מתחרים: כך סטארטאפים יכולים ללמוד מהטעויות וההצלחות של אחרים ולהקפיד לא לחזור על טעויות דומות ולחסוך זמן כסף ואנרגיות.
  • אופטימיזציה של משאבים: מחקר מתחרים יכול לעזור לסטארטאפים להבין איפה כדאי להשקיע את משאביהם בצורה היעילה ביותר, בין אם זה בפיתוח מוצר, שיווק, מכירות או כל תחום אחר.

במציאות שבה 90% מהסטארטאפים נכשלים בסופו של דבר, מומלץ לפעול במטרה לתכנן ולייצר וודאות עד כמה שאפשר, זה הרי דבר ידוע שלכל סטארט אפ אתגרים רבים ולכן מומלץ לבצע מראש מחקר מתחרים.

למרות האתגרים הרבים, סטארטאפים שמצליחים להתמודד עם האתגרים ולהתגבר עליהם, יכולים לייצר הצלחה גדולה ולשנות תחומים שלמים. 
מחקר מתחרים מקצועי מספק ידע חיוני רב ויכול לסייע בבנית תכנית עסקית חזקה שיכולה להיות ההבדל בין סטארטאפ שמצליח לבלוט בשוק תחרותי לבין כזה שנשאר מאחור.

לסיכום, כיום גולשים מחפשים אחרת, אם אתם רוצים להגיע אליהם ולעקוף את המתחרים שלכם, אתם חייבים שיהיה לכם את הכלי החזק ביותר בשוק, כלי עם ערך מוסף בולט. לנו באדאקטיב חשוב להמשיך ולספק ללקוחות שלנו את הכלים המתקדמים ביותר לקידום אפקטיבי. הטכנולוגיה והדאטה הבלעדי שלנו יעזרו לכם לנצח את המתחרים ולהגיע ליותר לקוחות!  

מעוניינים לקבל ללא עלות מחקר מתחרים ראשוני שמבוסס על דאטה בלעדי?

צרו קשר עכשיו באמצעות הטופס באתר או כפתור הוואצאפ ונשמח לעזור.

שאלות ותשובות

מה זה מחקר מתחרים?

מחקר מתחרים הינו שלב חובה ובסיסי בתהליך קידום של אתר במנועי החיפוש. המחקר מסייע לבנות אסטרטגיית קידום לאתר שלכם תוך למידת המתחרים, בעיקר אלו שנמצאים במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש – השחקנים החזקים. המחקר יספק לנו כמקדמים ולכם כלקוחות מידע הכרחי כמו מילות מפתח חשובות, מהם הקישורים שלהם ומהן הפעולות שיש לבצע על מנת למקסם את האתר שלכם. מחקר המתחרים מהווה את אחת הדרכים הטובות ביותר להעצים את האופטימיזציה לקידום האורגני של האתר שלכם.

מי קובע מי המתחרים שלך?

לא אתם…

אנו משוכנעים שאתם מכירים את המתחרים שלכם ואת השוק בו אתם פעילים, אבל יש מישהו שמכיר אותם יותר טוב – גוגל. גוגל קובע מי המתחרים האמיתיים שלכם. מחקר מתחרים איכותי ישמש אתכם ואותנו במיפוי המתחרים האמיתיים שלכם בתוצאות החיפוש. ברוב המקרים אנו פוגשים לקוחות שחושבים שהם מכירים 4-6 מתחרים אך בפועל גוגל מוצא עוד עשרות מתחרים אחרים שמכתיבים היערכות אחרת. אנו מציעים לא להיבהל אלא ללמוד באמצעות המחקר את השרות, האסטרטגיה, הפעולות והמוצרים שהמתחרים שלכם מציעים.

איך עושים מחקר מתחרים?

ראשית, נחפש מילות מפתח רלוונטיות, שהמתחרים שלכם מקדמים ואתם לא, בהמשך נקדם אותם על מנת להתמקם בקדמת תוצאות החיפוש של גוגל. שנית, נבצע מחקר יסודי של ביטויים שהמתחרים שלכם לא מקדמים (כולל ביטויי 'זנב ארוך'). שלב שלישי יהיה להבין מי קהל היעד של המתחרים (יכול גם לשמש לצורך קמפיינים ממומנים לטובת טרגוט קהל יעד). לאחר שנסיים את המחקר נוכל להתחיל ולגשת לביצוע פעולות הקידום השונות.

מהו הכלי הטוב בעולם למחקר מתחרים?

תשובה פשוטה – Semrush, במרחק גדול מכל שאר הכלים! זהו הכלי המוביל והמתקדם ביותר למודיעין עסקי בעולם הדיגיטל, החברות המובילות בעולם עושות בו שימוש (Booking, Amazon, Ebay, Disney ,HP). זוהי מערכת בינה מלאכותית לניטור אתרים. היא מובילה ביכולות לנתח מתחרים, לנהל פרויקטים בקידום אתרים ושיווק במנועי חיפוש. המערכת מספקת את כתובת ה-URL שמדורגת עבור כל ביטוי מפתח, מה שמאפשר להבין אילו חלקים משיווק התוכן של המתחרים עובד טוב במיוחד. אדאקטיב ביחד עם Semrush פיתחו דאטה חסרת תקדים ובלעדית של יותר מ-6 מיליון מילות מפתח בשפה העברית. זוהי דאטה בלעדית לחברת אדאקטיב שאין לאף חברה אחרת בישראל.

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.