איך נוכל לעזור?

עדכון אלגוריתם גוגל יוצא לדרך- גוגל קבעה את תאריך !!!

04/02/2021 זמן קריאה: 3 דק׳

חווית המשתמש/ גולש הייתה תמיד לב ליבו של קידום אתרים טוב. בגוגל הצהירו לא פעם אחת בחשיבות הנושא ובתיעדוף אתרים "טובים" לגולשים/מבקרים (למשל, עדכון יולי 2018 בנושא המהירות והאבטחה). בתחילת 2020 גוגל רמזה על עדכון 'האלגוריתם של גוגל' שעומד לעבור עדכון ליבה גדול … "בקרוב". ב -10 בנובמבר 2020 כבר יכולנו לראות את ההודעה הרשמית כי עדכון חוויית הגולשים באתר ייחל במאי 2021!

זה לא סוד שכבר הרבה זמן גוגל רואים תוכן איכותי באתר כמפתח חשוב לציון שהם נותנים לכל אתר: "התוכן הוא המלך" הפך למשפט ששגור בפיהם של מקדמים רבים. התוכן (תואם מילות מפתח), בנוסף  לבניית קישורים, הפך לאחד הפרמטרים העיקריים בקידום אתרים אורגני.

אבל מה עם הצד הטכני של קידום אתרים?

מהירות אתר, דפי 404, דפים "יתומים", מובייל UX, אבטחת אתר, מבנה קישורים ועוד – עד כמה מרכיבים אלה רלוונטיים לקידום אתרים והאם הם משמעותיים למרכיב מנוע החיפוש? עד כמה הם חשובים להבאת האתר שלכם למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל?

הפרמטרים שהזכרנו תמיד שיחקו תפקיד חשוב, אך תפקיד זה צפוי להיות הרבה יותר גדול כאשר עדכון חוויית הגולשים של גוגל יושק במלואו בחודש מאי 2021. העדכון ישלב מדדי Core Web Vitals חדשים עם פרמטרים דירוג קיימים הקשורים ל- UX ( User Experience או בעברית- חוויית המשתמש) כדי למדוד את חוויית האתר הכוללת. נושא חוויית המשתמש באתרים יהווה שובר שוויון משפיע בקרב הגדול על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל.

עדכון חוויית המשתמש מהווה שינוי חשוב ב- SEO. באופן מסורתי, גוגל עמדה בקפידה לגבי עדכוני אלגוריתמים וכיצד הם משפיעים על תוצאות החיפוש; אבל כאן – במה שבוודאי מהווה מאמץ להגביר את השקיפות – הם נותנים לנו סוג של מפת דרכים לעקוב אחריה כדי לבצע אופטימיזציה בהתאם לעדכון האלגוריתם הקרוב.

החלק הראשון של Core Web Vitals יתרכז בשלושה נתונים מרכזיים של גוגל:

  •   Largest Contentful Paint (LCP) – זהו מדד של ביצועי טעינת האתר כלומר, מודד את מהירות עליית האתר ומסמן את הנקודה בציר הזמן לטעינת העמודים כאשר התוכן הראשי של הדף נטען.
    בחוויית איכות הדף ה LCP נמוך מ-2.5 שניות.
  •   First Input Delay (FID) – זהו מדד למהירות אינטראקטיביות. כלומר מודד את ההיענות ומכמת את החוויה שמשתמשים חשים כאשר הם מנסים לקיים אינטראקציה ראשונית עם הדף באתר.
    חווית המשתמש טובה מאוד כוללת FID של פחות מ- 100 אלפיות השנייה.
  •   Shift Layout Cumulative (CLS) – זהו מדד ליציבות ויזואלית, כלומר מודד ביצועי רשת ומודד את משמעויות התזוזה של רכיב עליו ניסה הגולש ללחוץ.  ציון נמוך מעיד על יציבות רבה יותר. CLS של פחות מ 0.1           נחשב לאידיאלי.

שלושת המדדים הללו מודדים כמה זמן לוקח למשתמשים להגיע לעמוד שלכם, כמה קל או קשה למשתמשים לתקשר תחילה עם הדף שלכם, וכמה קל או קשה למשתמשים להיות מבולבלים בגלל חוסר עקביות או תזוזות בעיצוב העמוד שלכם.

עדכון חוויית הגולשים באתר מבוסס על נתונים אמיתיים ממשתמשים ולא על בדיקות וניחושים. כדי לעמוד בסטנדרטים של העדכון Core Web Vitals, האתר שלכם זקוק לציון שנמצא לפחות באחוזון 75 לכל שלושת המדדים. העדכון יחייב את מקדמי האתרים לעבוד בצורה חכמה יותר, מחושבת יותר ולהתאים את עבודתם לפרמטרים שהזכרנו.

החלק השני של האלגוריתם כולל ארבעה פרמטרים נוספים המשלימים את ציון חווית המשתמש באתרים:

  • חוויית המשתמש במובייל
  • גלישה בטוחה
  • אתר מאובטח HTTPS
  • מודעות ופרסומות קופצות

רק ה- Core Web Vitals הוא פרמטר חדש לגמרי שנוצר במיוחד עבור עדכון חווית המשתמש באתר. ארבעת הפרמטרים האחרים כבר נמדדים ונחשבים, לפחות חלקית, באלגוריתם הדירוג הגדול. לדוגמא, שימוש בטכנולוגיית אבטחת אתר SSL מאז 2016.

האם העדכון הזה ישפיע על קידום האתרים?

מדובר בעדכון מאוד משמעותי באלגוריתם הדירוג של גוגל. העדכון אלגוריתם הזה ישפיע בצורה משמעותית על תוצאות החיפוש, לכן חשוב להצטייד בידע ובכלים כדי לשמור על קידום אתרים חזק לעסק שלכם. אז אם אכפת לכם מהאתר שלכם ומהקידום שלו במנוע החיפוש וחוויית המשתמש, עליכם לשפר את ציוני ה CLS שלכם.

איך כדאי להתכונן ובאיזה כלים להשתמש?

  1. כנסו ל Google Search Console. עיינו בדוח ה- Core Web Vitals המובנה כדי לראות איזה מהדפים שלכם באתר כדאי לשפר על סמך נתונים שמוצגים בדוח.
  2. עברו אל הכלי PageSpeed ​​Insights, תזינו את כתובת האתר שלכם ותקבלו נתונים עבור הדפים הבעייתיים באתר והמלצות לשיפור.
  3. שלחו מחדש את ה- Sitemap שלכם (או דפים בודדים) ל- Google Search Console כדי להוסיף מחדש את הדפים המעודכנים שלכם במהירות.
  4. במידה והאתר שלכם נמצא על פלטפורמת קוד פתוח כדוגמת, וורדפרס או ג'ומלה, לנו יש את הפתרון בשבילכם! לאדאקטיב יש שיתוף פעולה פורץ דרך עם חברת LeverEdge– מערכת בינה מלאכותית המשפרת משמעותית את זמני הטעינה של האתר שלכם באופן קבוע ללא התערבות מתכנת וללא שינוי בקוד האתר, מאות לקוחות של אדאקטיב כבר הצטרפו לשרות בישראל ונהנים מאתרים מהירים וציונים מצויינים.

להלן דוגמאות של לקוחות שלנו שהצטרפו לשירות המהפני >> 

בעדכון הליבה האחרון של גוגל לשנת 2020 שהיה בתחילת דצמבר, ראינו כי הלקוחות שלנו שכבר נמצאים על השירות עלו בדירוג במיקומי האתר במנוע החיפוש:

 

 

 

נושא חווית המשתמש רק הולך ותופס תאוצה ככל שעובר הזמן. עדכון זה יגרום לבעלי האתרים להתאמץ יותר (או למקדמי האתר שלהם) ולחשוב קדימה בכדי להבטיח שאתר האינטרנט שלהם יציע את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אנו ממליצים לכולכם: השתמשו בחכמה בתקופת הזמן, עד מאי 2021, בכדי לתקן ולשפר את כל את ההערות הטכניות הרלוונטיות באתר. במציאות של היום אי אפשר להתעלם יותר מעדכונים של גוגל או לטמון את הראש בחול ולחשוב ש"אתר יפה" מספיק בשביל למכור.

רוצים לשפר את מהירות הטעינה, יחס ההמרה והציון שלכם בגוגל? פנו אלינו עכשיו ותהנו מ30 ימי ניסיון ללא עלות.
צרו איתנו קשר במייל או חייגו 072-2201199 כדי שנדבר על עתיד הנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת, נסייע לכם להתמודד עם העדכון הקרוב, ולשפר את חווית המשתמש כך שתוכלו להנות מיותר לקוחות ויותר המרות.