איך נוכל לעזור?

פרסום בגוגל ופייסבוק – עולם האפשרויות של השיווק הדיגטלי

29/07/2020 זמן קריאה: 5 דק׳

עד לא מזמן, כל בעל עסק ידע שגוגל זה המקום היחידי להיות בו כדי לשווק את העסק שלו. בשנים האחרונות נכנסו לזירת הפרסום עוד פלטפורמות שיווק שמתחרות על הכיס של בעלי העסקים וכשבונים אסטרטגיה שיווקית כבר אי אפשר להתעלם מהן, כאשר פייסבוק היא העיקרית מבין אותם אפיקים.

פרסום בגוגל ובפייסבוק מהווה כיום למעלה מ-90% מאפיקי הפרסום של עסקים בישראל ועסקים רבים עומדים בפני השאלה מה נכון יותר עבור העסק שלהם ובאיזה פלטפורמה כדאי יותר לפרסם. המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר.

גוגל VS פייסבוק: איפה שווה להיות?

כולם מחפשים בגוגל וכולם גולשים בפייסבוק, זוהי אינה הכללה אלא אמירה מבוססת נתונים: אחוז השימוש בפייסבוק בישראל עומד על 75% (נכון לאפריל 2019) ובממוצע, הגולשים נכנסים לפייסבוק 8 פעמים ביום!

את גוגל שואלים בכל שניה כ-40,000 שאילתות – מה שמוביל אותנו ל-3.5 מיליארד חיפושים ביום!

אז מה ההבדלים בין שתי הפלטפורמות אתם שואלים את עצמכם?

גוגל עונה על השאלות בעוד פייסבוק עובדת על חשיפה לקהל מסוים – דיג.

בשפה המקצועית קוראים לזה Pull ו-Push

גוגל עונה על השאלות, עונה על צורך מסוים של הגולש (שהוא לקוח פוטנציאלי לכל דבר) ו-"מושכת" אותו להיכנס לאתר.

כשהגולש מחפש "ספה פינתית אפורה", הוא כנראה (סתם זורקים ניחוש פרוע 🙂 ) מחפש לקנות אחת כזאת,

בעוד בפייסבוק, הוא יכול לשבת אחרי יום עבודה, על הספה הפינתית האפורה שלו ולהיתקל במודעה שמנוסחת יפה, מניעה לפעולה, שיש בה תמונה של ספה פינתית אפורה.

פייסבוק "דוחפת" לו מוצר שלא בטוח שהוא רוצה או צריך.

יכול להיות שזה יעניין אותו, יכול להיות שזה ידליק בו את הרצון להתחדש בספה חדשה. אבל הוא לא "בשל" כמו המחפש בגוגל לבצע פעולה ספציפית (במקרה הזה, לקנות ספה חדשה)

אנחנו מוציאים מהמשוואה כרגע את הרימרקטינג בפייסבוק, נחזור אליו בהמשך.

בגלל ההבדלים ברמת המוכנות של הגולש יש חלוקה מסוימת להמלצות לעסק (לפי המטרה העיקרית שלו) על פלטפורמת הפרסום שתתאים לו:

  1. עסק שיש לו מוצרים / שירותים שהם בביקוש גבוה – פרסום בגוגל
  2. עסק שיש לו מוצרים / שירותים חדשים בשוק שנדרש "חינוך שוק" כדי שהקהל יכיר אותם – פרסום בפייסבוק
  3. עסק שיש לו מוצרים / שירותים חדשים אך לא חדשים בשוק הישראלי – השקעה משולבת, בגוגל ופייסבוק
  4. עסק שרוצה להגדיל את המודעות למותג שלו – פייסבוק וגוגל (דגש על רשת המדיה ויוטיוב)
  5. עסק B2B – השקעה משולבת, יותר גוגל, פחות פייסבוק
  6. עסק B2C – השקעה משולבת – יותר פייסבוק, פחות גוגל

כמובן שכמו בחיים, לא הכל שחור או לבן וכל בעל עסק צריך לחקור טוב לפני יצירת אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית מכיוון שלכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

יתרונות וחסרונות הפרסום בכל אחת מהפלטפורמות, על קצה המזלג

ריכזנו לכם את הבולטים ביותר:

יתרונות הפרסום (קידום ממומן) בגוגל:

  • בדרך כלל אחוזי המרה גבוהים
  • פרסום מהיר של מודעות
  • פוטנציאל חשיפה גבוה
  • קצירת ביקוש קיים
  • תשלום פר הקלקה

חסרונות פרסום ממומן בגוגל:

  • כל המודעות נראות אותו דבר (עיצובית)
  • בזבוז כספים במידה והמתחרים שלך סתם מקליקים על המודעה שלך
  • מחירי הקלקה גבוהים על שאילתות וביטויים "מבוקשים"
  • מחייב אותך באתר/דף נחיתה
  • כמות טקסט מוגבלת
  • ברגע שהפסקת את התשלום, המודעה לא קיימת יותר (לעומת קידום אורגני)

קיימים כיום מספר אמצעים לפרסום בגוגל שיכולים לחשוף את הגולש למוצר/שירות שאתם מספקים:

מודעות החיפוש הרגילות – גולש מחפש שאילתה, ומקבל מודעה ממומנת בנוסף לתוצאות האורגניות.

מודעות גוגל שופינג – בשאילתת החיפוש של גוגל, מופיעות תוצאות נוספות אשר מקלות על הגולש במציאת המוצר שאותו חיפש ומאפשרות לו "סקר שוק" ורכישה קלה ומהירה. *האופציה הזאת רלוונטית רק במקרה שיש לכם מוצר פיזי למכירה שנשלח עד לבית הלקוח ואתר איקומרס כמובן.

רימרקטינג ברשת המדיה – הגולש נמצא באתר מסוים (אתר "וואלה" לדוגמה) ומופיעה לו מודעה בצד שמזמינה אותו להיכנס לאתר.

יתרונות הפרסום בפייסבוק:

  • חשיפה גבוהה למיליוני גולשים על בסיס יומי
  • אפשרות לטופס ליד פנימי של פייסבוק ללא צורך בבניית אתר / דף נחיתה
  • אפשרויות טרגוט לפי תחומי עניין
  • יצירת מודעות למותג
  • אפשרויות רחבות בעיצובים
  • אין הגבלה על כמות הטקסט

חסרונות הפרסום בפייסבוק:

  • תשלום פר חשיפה (ולא פר הקלקה או המרה)
  • טרגוט לפי תחומי עניין הוא גם חסרון, פייסבוק מעריכים זאת לפי התנהגות הגולש
  • חוסר רלוונטיות בעיני הגולש
  • מצריך מעקב על מעורבות שלילית בפרסום
  • צורך בהחלפת קריאייטיב לעיתים דחופות כדי לא לעייף את הגולש

פייסבוק מאפשרת לנו כמפרסמים לפנות לקהל היעד שלנו במספר דרכים:

בפיד בפייסבוק, במרקט פלייס, בתיבת ההודעות של המסנג'ר, באינסטגרם, בסטורי וגם באתרים ואפליקציות אשר יש להן שיתוף פעולה עם פייסבוק (כן, בשביל לקבל את החיים האלו בקנדי קראש אתם רואים פרסומת שהגיעה מפייסבוק)

מעבר לכך, פייסבוק מכירה את ההתנהלות היום יומית שלנו ויודעת לקטלג אותנו כמתעניינים במוצרים / שירותים מסוימים, יודעת אם רכשנו משהו דרכה במהלך השבועות האחרונים ונותנת לנו להגיע לאנשים לפי תחומי העניין, ההתנהגות שלנו באינטרנט, המצב המשפחתי, התואר שלמדנו או התפקיד בעבודה (השלושה האחרונים, רק במידה ושיתפנו את המידע הזה עם פייסבוק).

מאיפה זה מוכר לי?

כולנו מכירים את הסיטואציה, אנחנו גולשים באתר מסוים, הכנסנו מוצר לעגלה, או אפילו סתם צפינו במוצר ומשהו הסיח את דעתנו, או שהחלטנו לקחת את הזמן לחשוב על הרכישה הזו והאם היא כדאית?

פתחנו את הפייסבוק והמוצר היה שם, קרא לנו לסיים את פעולת הרכישה

או לדוגמה הבחור שלנו, זה עם הספה הפינתית האפורה מההתחלה, פתאום מתחיל להיתקל בעוד ועוד פרסומים של החברות שהוא ביקר באתרים שלהן במהלך סקר השוק שלו.

בשתי הפלטפורמות ניתן לעשות פלאים בעזרת רימרקטינג ולהעלות את אחוזי המרה בעזרת העובדה שאנחנו נשארים בתודעה של הגולש, גם אם בכניסה הראשונית לאתר הוא לא ביצע שום המרה. כשהוא רואה את הפרסומים שוב ושוב בפייסבוק או ברשת המדיה של גוגל זה נותן לו ביטחון, ממתג את החברה המפרסמת כמותג מוכר ומניע אותו לפעולה בכך שאם וכאשר יהיה בשל לקניה, הוא יזכור את העסק שלנו כמשהו חיובי.

הדוגמה הכי טובה לזה במציאות היא איקאה, חדי העין בטח מבחינים שיש פריטים שחוזרים על עצמם בעיצובים שלהם, בבתים לדוגמה או בערימות של המוצרים בדרך לקופה. הם אמנם לא חושפים את נתוני המכירות של המוצרים האלו, אבל רובנו "נפלנו" בזה 🙂

ההבדלים הם לא רק בשיטת הפרסום, אלא גם בלידים שמתקבלים:

אז הבנו שפייסבוק וגוגל שתיהן טובות, כל אחת בדרכה, כדי להגדיל את התנועה לאתר ולהביא תוצאות,

הגענו לרגע האמת, עבדנו קשה, בחרנו מילות מפתח, הקמנו קמפיינים בגוגל ובפייסבוק, ביצענו פילוח וטרגוט מדוייק ככל הניתן, לחצנו על כפתור ה-Publish והלידים מתחילים לזרום.

אחת הטעויות של אנשי המכירות או בעלי עסקים קטנים וגדולים היא יצירת תסריט קבוע לכל ליד.

מהניסיון שצברנו על גבי השנים שלנו כחברת פרסום, אנחנו יודעים שהטיפול והיחס לגולשים שמגיעים מכל פלטפורמה צריך להיות אחר.

אם מפרקים את מסע הלקוח של גולש ומתמצתים אותו להבנה, מחקר והחלטה אפשר להבין את השלב שבו כל ליד נמצא.

כאשר ליד מגיע אלינו מגוגל הוא כבר אחרי שני השלבים הראשונים, אנחנו יודעים שהוא בשל יותר, הוא קרוב להחלטה, לרוב יש לו את המידע הנדרש והוא רק מחפש "לסגור את העסקה".

באופן טבעי, יהיה לנו קל יותר לעבוד עם הלקוח הזה, נצטרך לספק לו הרבה פחות מידע.

כאשר ליד מגיע אלינו מהפייסבוק הוא לרוב דילג על שני השלבים הראשונים, מערכת היחסים שנפתח איתו תהיה יותר ארוכה ומלאה בחיזורים. לרוב נצטרך להזכיר לו שהשאיר את הפרטים שלו (בזמן שישב על הספה הפינתית האפורה שלו, אחרי יום עבודה ארוך), נצטרך להסביר לו מי אנחנו כחברה, מה הערך המוסף שאנחנו מביאים, למה שווה לו לבחור בנו ולמה כדאי לו לבצע את ההמרה איתנו ועכשיו.

יש לנו כמה טיפים בשבילכם:

  1. מעקב נכון אחרי מקורות ההגעה של הלידים – יאפשר לכם גם לעקוב אחרי מספר הלידים, הבנה וניתוח התוצאות והשקעה מתאימה להמשך וגם ייתן לכם את האפשרות ליישם את גישות המכירה השונות לכל אחת מהפלטפורמות.
  2. תדרוך צוות המכירות – חשוב להסביר לצוות על השוני בין הפלטפורמות ולדאוג שהם לא נצמדים לתסריט אלא יודעים לתמרן בשיחה ולספק את כל המידע שהלקוח הפוטנציאלי צריך כדי להגיע להחלטה.
  3. להקפיד על זמני החזרה ללידים – אחד הדברים שרלוונטיים וחשובים גם לגוגל וגם לפייסבוק הוא זמן החזרה לליד. לזמן החזרה יש השפעה ישירה על יכולת הסגירה של הליד. חזרה לליד עד 20 דקות מזמן הפניה מעלה את סיכויי הסגירה ב70%. אנחנו מבינים שהדבר לא תמיד אפשרי ולכן צריך לשאוף לחזור לליד, לא משנה מאיזו פלטפורמה הגיע בזמן הקצר ביותר.

אז איזו פלטפורמה יותר טובה לעסק שלך?

כמו שכבר הבנתם, קשה לענות על השאלה הזאת על רגל אחת, מבלי להבין מה הצרכים של העסק שלכם, ומה אתם רוצים.

לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, יש את האפשרות להביא את התוצאות בשטח אך גם את האפשרות לבזבז כספים מהתקציב במידה ולא עוקבים ומודדים את זה בצורה הנכונה.

אז אם אתם מחפשים סוכנות פרסום – קידום אתרים, שיודעת להתאים את האסטרטגיה השיווקית ולהביא לכם את התנועה האיכותית והלידים הנכונים, נראה שיש לנו הרבה על מה לדבר, אז צרו איתנו קשר.
מבטיחים שנחזור אליכם מהר, רק לא לשכוח לציין מאיפה הגעתם, פייסבוק או גוגל, כן? 🙂