פרסום בטיקטוק – המדריך המלא
אם אתם מעל גיל 20 סביר ששמעתם על טיקטוק, אבל יחד עם זאת חלקכם לא ממש יודעים על מה הרעש והמהומה. אם אתם מתחת לגיל 20 סביר מאוד שהטיקטוק ממלא חלק משמעותי מסדר היום שלכם. במאמר הבא ננסה להסביר יותר לעומק מה הסיבה לפופולאריות העצומה של טיקטוק וכיצד אפשר ונכון להריץ קמפיינים פרסומיים באפליקציה בצורה נכונה ומדויקת.
איך הכל התחיל?
טיקטוק החלה את דרכה בסין בשם Douyin ב-2016 והופצה כשנה לאחר מכן בשאר העולם בשם טיקטוק. ב 2017 חברת האם של טיקטוק, ByteDance, קנתה את מיוזיקלי, (אפליקציה פופולרית מאד – האפליקציה שינתה את הלוגו 'מיוזיקלי' לטיקטוק, והוסיפה מספר רב של פילטרים ואופציות חדשות). בשנת 2018, האפליקציה זכתה לפופולריות שהלכה, גדלה והפכה ליישום המורד ביותר בארצות הברית. כיום, טיקטוק זמינה ביותר מ־150 מדינות, ובלמעלה מ-75 שפות, יש לאפליקציה יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם וחמש מאות מיליון משתמשים פעילים. המשתמשים בטיקטוק נמצאים באפליקציה כ-52 דקות ביום בממוצע.
טיקטוק שינתה את עולם הרשתות החברתיות של הצעירים. עד לא מזמן, בני הנוער היו מתקשרים ביניהם בעיקר באינסטגרם ובווטסאפ, כיום חלק ניכר מהפעילות היומיומית והתקשורת עברה לטיקטוק. כמו תמיד בעולם הצעירים – אם אתה לא שם אתה לא קיים…
מה יש באפליקציה הזאת שגורם לכל ה'באזז' הזה שנוצר?
האפליקציה מאפשרת למשתמשים ליצור קליפים קצרים של עצמם. כאשר ברוב המקרים, יש מוזיקה ברקע, אפשר להאיץ, להאט ואף לערוך עם פילטרים שונים ומשונים. על מנת ליצור קליפ באמצעות האפליקציה, המשתמשים יכולים לבחור מוזיקה ממגוון אדיר של ז'אנרים מוזיקליים, לערוך עם פילטר, להקליט קליפ באורך של 15 שניות ולהתאים את המהירות לפני שיתופו עם משתמשים אחרים בטיקטוק או ברשתות החברתיות האחרות.
מה הוא האקס פקטור של טיקטוק?
כלי העריכה הופכים את יצירת הסרטונים הקצרים לפשוטה וקלה, יש באפליקציה כמויות אדירות של אפקטים ופילטרים. בטיקטוק יש אופציה להוסיף מוזיקה לקליפ מתוך מספר עצום של יצירות. מה שמיוחד באופציה הזו היא האפשרות להיכנס לעמוד שמראה את כל הקליפים שנעשו עם שיר ספציפי. אך החלק החשוב ביותר באפליקציה הוא ה-for you – עמוד הבית (כמו הפיד ב-פייסבוק) שבו המשתמש מקבל סרטונים לפי טעמו, האלגוריתם של טיקטוק לומד לפי הלייקים שהמשתמש מבצע או לפי המשתמשים אחריהם הוא עוקב. כאשר המשתמש אוהב לדוגמא קסמים, הפיד שלו יוזן בסרטונים על קוסמים וכשפים… כמו כן, שני משתמשים יכולים לצלם קליפ בו הם מופיעים זה בסמוך לזה על גבי מסכים נפרדים, ולהגיב על הקליפ בסרטון בחלון נפרד על אותו מסך.
מה הפך את ה-for you להצלחה כל כך גדולה?
ה-for you ביטל את הצורך לאסוף הרבה עוקבים, תוכן שנוצר על ידי כלל המשתמשים מגיע ישירות אליך. אם קליפ ספציפי קולע לטעמם של משתמשים רבים הוא יקבל חשיפה רחבה, ללא כל קשר לכמות העוקבים של המשתמש. הצפייה ב-for you היא ממכרת, מכיוון שהסרטונים המוצגים למשתמש מותאמים באופן אישי לפי האלגוריתם המתוחכם. הוא ממשיך ללמוד את טעמו ואופיו של המשתמש כל העת, ובהתאם לכך מתעדכן כך שיוצגו לו הסרטונים שקרובים באופיים לצפיות האחרונות שלו. האלגוריתם מזהה באילו סרטונים המשתמש צפה פעם אחת או מספר פעמים, לאיזה סרטונים סימן לייק, ומה הסרטונים שהעביר במהירות.
מה הפיצ'רים החשובים הנוספים?
ליוצרי וידיאו עומדים מספר כלים: פילטרים ממש כמו בסנאפצ'אט, היכולת לחפש בקלות מוזיקה מתאימה לעריכת הסרטון שלך. האפליקציה מעודדת ממשתמשי טיקטוק ליצור קשר עם משתמשים אחרים, באמצעות סרטוני "תגובה" או באמצעות "דואטים" – המשתמשים יכולים לשכפל סרטונים ולהוסיף את עצמם לצד.
Hashtag ממלאים תפקיד גדול באופן מפתיע ב-טיקטוק. טוויטר התחילה את הטרנד וקיוותה שהמשתמשים שלה ישתמשו בהאשטאג שוב ושוב וכך יתרחש פינג-פונג אינסופי. ב- טיקטוק, ההאשטאג עובד בצורה יעילה מאד: חס וחלילה לא לחדשות, אקטואליה או פוליטיקה אלא לאתגרים שונים ומשונים, בדיחות רשת פנימיות, מתיחות או פעיליות אחרות שחוזרות שוב ושוב בטוויסטים שונים.
מי הם הטיקטורים?
האפליקציה קיימת פחות מחמש שנים, אך היא הצליחה לייצר כוכבי על – 'טיקטוקרים' – אשר להם עשרות מיליוני עוקבים. המספרים עולים במהירות ונכון לכתיבת שורות אלה לטיקטורים המובילים בעולם, יש מעל ל60 מיליון עוקבים, חלקם הגדול מתחת לגיל 18 וללא כישרון מיוחד למעט היכולת לפצח את האניגמה של סרטונים ויראלים. חברות ענק וסוכנויות פרסום גילו את הפוטנציאל הגלום בקבוצת המשפיעים הזו ושלחו יד עמוקה לארנק על מנת לגייסם. הטיקטוקרים מקיימים שיתופי פעולה מסחריים רבים וגורפים סכומי כסף עצומים.
אז איך בעצם מפרסמים בטיקטוק?
טיקטוק הודיעה לאחרונה שהיא פיתחה פלטפורמה מיוחדת לפרסום לעסקים בשם "TikTok For Business" שתשמש כבית אחד לכל פתרונות השיווק הנוכחיים והעתידיים עבור המותג. האתר יכלול גישה לפורמטים של מודעות טיקטוק, כולל המוצר המסחרי שלה, TopView, שהיא המודעה שמופיעה כשאתה משיק לראשונה את אפליקציית טיקטוק. מוצרים אחרים תחת מטריית טיקטוק לעסקים כוללים קידום מותגים, סרטונים לפיד, אתגרי Hashtag ואפקטים (פילטרים) ממותגים.
המודעות הן של שלוש עד חמש שניות שיכולות להיות וידאו או תמונה בודדת. אורך הסרטונים בפיד יכול להיות באורך של עד 60 שניות. אתגרי Hashtag מאפשרים למותגים להשתתף בקהילת המשתמשים על ידי הזמנת משתמשי טיקטוק ליצור תוכן סביב hashtag לפי בחירתם. זה כולל Hashtag Plus, שמוסיף גם חווית קנייה לחוויה זו.
אפקטים ממותגים מאפשרים למותגים להכניס את עצמם ישירות לחוויית יצירת התוכן. האפקטים מאפשרים להוסיף מותג או מוצר לסרטון בתבנית דו-ממדית, תלת-ממדית או אפילו ב AR באופן ישיר או ברקע של הווידאו. ניתן לשלב את הפילטרים עם אתגרי Hashtag על מנת לשפר את המעורבות במותג.
כמה עולה פרסום בטיקטוק?
ישנן שתי אפשרויות תקצוב:
- תמחור בצורה של מכירה פומבית – דומה מאד למכניזם החשיפה בפייסבוק, בצורה זו מתנהלת מעין מכירה פומבית על התוצאה. הלקוח מגדיר תקציב מסוים, נותן ביד, והאלגוריתם מנסה להשיג עבורו את כמות החשיפות הזולות ביותר. תקציב הפרסום המינימלי המומלץ עבור מסע פרסום זה הינו 50$ ליום. הצעת מחיר מציינת כמה אתה מוכן לשלם עבור הפעולות שאתה רוצה שמשתמשים יבצעו לאחר שהם יראו את המודעות שלך. מנהל המודעות של טיקטוק מציע לך שיטות הצעות מחיר שונות לבחירתך.
- היקף של החשיפה במחיר מוגדר – הלקוח קונה מראש במחיר ידוע מלכתחילה, את היקף וכמות החשיפה שיקבל.
יש לשים לב שלמודעות יש מספיק תקציב, התקציב המינימלי ברמת מסע הפרסום הוא 500$ והתקציב המינימלי ברמת קבוצת המודעות הוא 50$.
האם כדאי לפרסם בטיקטוק? מי הוא קהל היעד?
בתחילת דרכה, פייסבוק הוגדרה כרשת חברתית לסטודנטים, עם השנים הצטרפו אליה מאות מיליוני אנשים מכל הגילאים והמגזרים וכיום היא נחשבת לרשת חברתית של כולם אך משרתת קהל בוגר יותר (18 ומעלה) טיקטוק לעומת זאת היא הרשת ה"חמה" שבה נמצאים הצעירים ואלה שרוצים להישאר צעירים… היא נמצאת כל העת בעלייה חדה מאד במספרי המשתמשים ובהיקף הפעילות של המשתמשים. כרגע מרבית משתמשי טיק טוק הם צעירים בגילאי 12-20 אך ככל שמצטרפים יותר ויותר אנשים – הדמוגרפיה משתנה וניתן למצוא בה משתמשים בכל קשת הגילאים – קהל יעד מגוון מכל רחבי העולם. במידה וקמפיין פרסומי עובד טוב באפליקציה ומצליח לחדור לשיח הפנימי של טיקטוק והופך לוויראלי – זאת הצלחה מדהימה בהיקפים ענקיים. החשיפה בטיקטוק היא במספרים יוצאי דופן – חשוב מאד להבין כיצד הפלטפורמה הזו עובדת ולמצוא בה את פלח השוק שמתאים לפרסום הרלוונטי. נוכחות חכמה ופרסום מדויק יכול להזניק את העסק ולחשוף אותו בצורה חזקה וטובה הרבה יותר מאשר בפלטפורמות חברתיות מקבילות.
איך מפיקים פרסומות לטיקטוק?
טיקטוק היא הפלטפורמה בה תוכלו לשחרר את הצד היצירתי של המותג. זהו לא עולם שיפוטי והתחושה היא של חופש אומנותי שכל אחד יכול להשמיע את קולו – זה לא משנה אם העסק שלך קטן או גדול, זה לא משנה מה אתה מייצר או מוכר – בטיקטוק הקהל הוא כה גדול ורבגוני שיש מקום לכולם. מומלץ לבנות את הקמפיין כך שהוא ייראה "לא מתאמץ מדי" (זה לא אומר שהוא לא צריך להיות מוקפד על לפרט הקטן), כדאי שיהיה מצחיק או עם קריצה הומוריסטית, קצר ולעניין והכי חשוב שיצליח לדבר בשפה של הצעירים ללא זיוף. בניית הקמפיין, היא תהליך פשוט למדי, המודעות יכולות להיות סרטונים קצרים, תמונות אופקיות, אנכיות או מרובעות. הדבר הטוב ביותר בפלטפורמת המודעות הוא כלי שנקרא ערכת יצירת וידיאו, המספקת תבניות וידאו ותמונות שתתאים אישית באמצעות הצילומים שלך. ישנן מעל ל-300 אפשרויות למוזיקת רקע בחינם. כאשר המודעה מעוצבת באמצעות הפילטרים של טיקטוק היא משדרת אותנטיות והסיכויים שלה להצליח גדלים.
אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על הפרסום בטיקטוק, איך לבנות קמפיין פרסומי נכון וכיצד להגיע לקהל היעד שלכם אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.