איך נוכל לעזור?
Array

פרסום ביוטיוב

את פלטפורמת שיתוף הסרטונים הפופולארית "יוטיוב" (Youtube) לא באמת צריך להציג, אלא אם כן חייתם במערה בשני העשורים האחרונים. וזה, בין השאר, בגלל שאנחנו מדברים על מנוע החיפוש השני בגודלו ברשת.

בין אם אתם נוברים ומחפשים סרטוני המלצה למוצר ספציפי, או שאתם ב-Mood לסרטוני Fail מצחיקים - יוטיוב תהיה המקום בו תוכלו למצוא אותם, ועוד הרבה דברים אחרים.

מעבר לעוד מקום שבו ניתן להעביר את הזמן ולצבור מידע (עובדות אמיתיות וקונספירציות - זו לצד זו), מדובר באפיק פרסום שיווקי נוסף שיכול לעזור לעסק שלכם להגיע לפלח שוק רחב יותר, בצורה יוצאת דופן ופחות שגרתית מהמקובל. בעבודה נכונה של קידום באמצעות פרסומות וידאו ביוטיוב ניתן להגיע להישגים לא מבוטלים.

יוטיוב, נעים להכיר

לפני שנעסוק ביתרונותיו של פרסום ממומן ביוטיוב, אולי כדאי שנכיר את הפלטפורמה קצת יותר לעומק.

הנה מספר עובדות מעניינות שאנחנו די בטוחים שלא הכרתם קודם:

  • יוטיוב הוקמה בפברואר 2005 כאתר לשיתוף סרטונים. שלושה מקימיה היו עובדים לשעבר של חברת PayPal.
  • כשנה וחצי לאחר הקמתה, נרכשה יוטיוב על ידי גוגל, וכיום, היא מתפקדת כחברת-בת שלה לכל דבר.
  • בדירוג 'אלקסה' (המדרג את אתרי האינטרנט הפופולריים ביותר) מדורגת יוטיוב במקום השני (כשכמובן, רק גוגל מקדימה אותה, גם בדירוג זה)
  • קיימים מעל 2 מיליארד משתמשים רשומים לאתר ולאפליקציה(!), וזאת, בשעה שאוכלוסיית העולם (נכון למרץ 2021) עומדת על 7.8 מיליארד תושבים!
  • בכל דקה מדקות היממה מועלים ליוטיוב סרטונים שאורכם הכולל עומד על כ-300(!) שעות.
  • ברשימת הסרטונים הישראליים הנצפים ביותר, נטע ברזילי תופסת את המקום הראשון וגם את המקום השני. (טוב, העובדה הזו פחות רלוונטית לפרסום ביוטיוב, אבל גאווה מקומית זה תמיד טוב 🙂 

מה ניתן להשיג מפרסום ממומן ביוטיוב?

לפני שאנחנו מתחילים להסביר את ההבדלים בין המודעות השונות, שיטת התשלום ומה חשוב לדעת כשיוצרים את סרטון הפרסומת, חשוב להבין מה צרכי העסק שלכם ומה המטרה שתרצו להשיג בביצוע קידום ממומן ביוטיוב.

שימוש בפרסום ביוטיוב כחלק מאסטרטגיית הפרסום שלכם יכולה להיות לכמה מטרות:

  1. חשיפה ומיתוג 
  2. מכירות
  3. יצירת לידים

יכול להיות שיוטיוב תהיה הפלטפורמה המושלמת עבור המטרות שלכם ויכול להיות שיהיו פלטפורמות אחרות שיתאימו יותר למשימה. בכל בחירה שתעשו, אנחנו, כחברת קידום אתרים, כאן כדי ללוות אתכם ולהביא לידי ביטוי את הניסיון והידע שצברנו בשנות הפעילות שלנו.

כיצד עובד פרסום ביוטיוב ועל מה אתם משלמים בPPC?

במשך עשרות שנים, פרסומות בטלוויזיה נחשבו לצורה היעילה ביותר של פרסום במדיה. 

פרסומת אחת המשודרת בטלוויזיה של 30 שניות זמן אוויר (לאו דווקא בפריים טיים) עולה בין עשרות אלפי ₪ למאות אלפי ₪ (במקרה של פריים טיים). עובדה זו גורמת לבעלי העסקים הקטנים, הבינוניים וגם גדולים לחשוב פעמיים אם לשלוח את ידם לכיס ולהקציב את רוב, אם לא כל, תקציב הפרסום שלהם על הטלוויזיה (או לחפש דרכים להגיע אל הלקוח הפוטנציאלי שלהם בדרכים אחרות). למעשה, רוב העסקים בישראל לא יכולים להרשות לעצמם פרסום בטלוויזיה וזו נחלתם של החברות הגדולות בלבד.

איך יוטיוב נכנסת לתמונה? במובנים רבים, יוטיוב היא הטלוויזיה החדשה – אתר שמאגד בתוכו את כמות הוידאו הגדולה בעולם. בעוד שהצריכה בטלוויזיה פחתה בשנים האחרונות, הצפייה בסרטונים ביוטיוב עלתה וצמחה על גב הטלוויזיה. כיום יוטיוב היא פלטפורמה שמשתמשים בה על בסיס יומי, מנעד רחב של גילאים, ועם הזמן והתפתחות הטכנולוגיה (ובינינו, כמו כל דבר שגוגל נגעה בו) הפכה גם היא פלטפורמה עם שטחי פרסום להשכרה עבור בעלי עסקים.

יוטיוב הפכה להיות יעד לעסקים המעוניינים בפרסום עם "שטחי נדל"ן פרסומי" שמתחזקים והופכים למבוקשים יותר מיום ליום.

עבור פרסום עסקים יוטיוב נותנת לנו שלוש אפשרויות שונות להצגת המודעה שלנו:

  1. פרסומת בתוך סרטון in-stream – סרטון פרסומת אשר מופעל לפני, אחרי או במהלך סרטון אחר ביוטיוב, כשהצופים יכולים לבחור האם לדלג עליו לאחר 5 שניות או להמשיך לצפות בו. התשלום עבור סוג מודעה זו היה במידה והקליקו על המודעה שלכם או צפו בסרטון שלכם במשך 30 שנית (הראשון מביניהם).
  2. פרסומת בחיפוש – סרטונים ממונים שמופיעים בחלקו העליון של עמוד החיפוש. ניתן להגדיר מילות מפתח שבהן הסרטון יופיע. התשלום עבור סוג מודעה זו יהיה כאשר הצופה יקליק על הסרטון ממומן שלכם. ממש כמו שקורה כיום במקרה של פרסום ממומן בגוגל.
  3. מודעות תצוגה – מודעה הכוללת טקסט ותמונה ומוצגת כל פעם בצורה שונה בהתאם למיקום שנבחר להצגה (בדומה לרשת המדיה של גוגל) גם כאן התשלום יהיה רק במידה והצופה יקליק על המודעה שלכם. 

היתרונות של פרסום ממומן ביוטיוב לבעלי עסקים

דמיינו לכם שוק סואן, מלא בדוכנים צבעוניים ומזמינים, אתם זכיתם וקיבלתם את הנקודה הכי טובה, הנקודה שבה עוברים הכי הרבה אנשים. עכשיו אתם צריכים למשוך אותם אליכם. בין אם בצעקות במגפון או פניה ישירה לאדם. אסטרטגית, לא תפנו לאדם שמדבר בטלפון או רץ מהר כדי להספיק את האוטובוס שלו.

אותה אסטרטגיה חלה גם על פרסום באינטרנט. 

החיבור הראשוני שמתבצע בין הגולש למוצר או לשירות שלכם, צריך להתבצע בזמן שהכי מתאים לגולש, הלא הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם. 

כאשר מדובר ביוטיוב, הגולש נמצא במצב "צפייה", להבדיל מצפיה בטלוויזיה, שבה הוא יכול להיות באמצע ריבוי משימות (שיחת טלפון, אכילה, גלילה בנייד וכו')

כאן הגולש מוכן ודרוך לצפות בסרטון, לכן חשוב להשקיע בתוכן ובמסר שתרצו להעביר לגולש.

אז איך יוצרים סרטון הפרסומת מוצלח ביותר לעסק שלכם שיביא לכם את קהל היעד המדויק ביותר? איזה קהל יעד רלוונטי עבורכם? יש חברות רבות שמתעסקות בהכנת סרטוני פרסומת, אך אם אתם בוחרים לקחת את המשימה הזאת על עצמכם, יש לנו כמה טיפים בשבילכם לסרטון וידאו מוצלח:

  1. תכננו את התוכן שלכם –  יש לכם 5 שניות לתפוס את הגולש ולשכנע אותו לא לדלג על המודעה. תכננו נכון את חלוקת המודעה כך שתיצור עניין כבר ב-5 שניות הראשונות.
  2. רזולוציה טובה – השימוש בסמארטפון שלכם הוא בהחלט דרך מקובלת להקליט סרטונים, אך אם אתם רוצים שצופים ייהנו מהתוכן שלכם, השקיעו בציוד הנכון. חשוב לזכור, חוסר השקעה בצילום יכול להתפרש כזלזול מצד הלקוח הפוטנציאלי. 
  3. מיתוג ייחודי – צרו סרטוני פרסומת שיתאימו לאופי המותג שלכם. נסו לשמור על קו אחיד בפרסומים שלכם. שימוש בביטוי קליט (catch phrase) יכול ליצור המשכיות בפרסומים שלכם. קחו למשל כדוגמא את הפרסומת של "ניר לט" עם טל פרידמן במקור, הם המציאו את הפועל "לנרלט" שהפך לקליט והקפיץ את המודעות והמכירות למותג.
  4. הנעה לפעולה – שלב קריאה לפעולה בסרטון הינו חשוב והכרחי, ההנעה צריכה להיות ברורה, יצירתית ומשכנעת על מנת למשוך את הגולש להפוך לליד וללקוח פוטנציאלי עתידי.

אז אחרי שהבנו מה האופציות שלנו בפרסום ממומן ביוטיוב, אפשר להגיד, בשורה התחתונה – זה גם משתלם לכם! ביוטיוב תוכלו להגיע לקהל מטורגט ומפולח לפי גלאים או תחומי עניין, ליהנות מחשיפה רחבה בפלטפורמה פופולרית ולמתג את העסק שלכם וכל זה בעלויות נמוכות, גם יחסית לפרסום בטלוויזיה וגם יחסי לפרסום באפיקים אחרים כמו פייסבוק ואינסטגרם.

אז בין אם נשארו לכם שאלות או שכבר החלטתם שפרסום ביוטיוב זה האפיק הנכון לשילוב יחד עם שאר אפיקי הפרסום שלכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ויחד נבנה אסטרטגיה מנצחת!

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.