איך נוכל לעזור?

קידום אתרים לעורכי דין

02/09/2020 זמן קריאה: 8 דק׳

לפני שאנחנו עוברים על ספר החוקים והכללים בכל הקשור לפרסום עורכי דין באינטרנט, בואו נדבר רגע במספרים.

נתחיל בברכות ל-1,195 עורכי הדין החדשים שהוסמכו על ידי לשכת עורכי הדין בפברואר 2020. יחד איתם מספר עורכי הדין הפעילים כיום בישראל עומד על 70,902.

המספרים מדברים בעד עצמם ואין ספק שהשוק הישראלי רווי בעורכי דין, במגוון רחב של תחומים, מה שמביא לתחרות גבוה מאוד בתחומים המשפטיים.

להיות עורך דין בשנת 2020 זה בהחלט מאתגר, במיוחד כשמדובר בגיוס לקוחות חדשים. השאלה האמיתית היא מהן הדרכים הכי יעילות עבור עורכי דין לגייס לקוחות חדשים?

נתחיל בשיטה היעילה ביותר והיא שיטת הפל"א – פה לאוזן.

ביננו, פה לאוזן זה הלקוחות הכי טובים. הבעיה היא שברגע שמסתמכים רק על שיטה זו, בעצם שמים את העסק שלנו בידי הגורל. קשה לבנות עסק על כך שאולי במקרה, חבר X יספר עליך לחבר Y וממש במקרה אותו חבר Y צריך עכשיו את השירותים שלך.

השיטה השנייה שמצאנו כיעילה ביותר עבור קידום אתרי עורכי דין היא גוגל. כולם מחפשים בגוגל, במיוחד שמדובר בעורכי דין. 

היתרון הגדול של קידום עורכי דין, כיום, הוא המגוון הרחב של אפיקי הפרסום שיכולים למנף את העסק שלהם קדימה:

קידום אורגני: קידום האתר לפי מילות מפתח

  • יתרונות – תנועה איכותית וטבעית בעלויות נמוכות ועם יחסי המרה גבוהים – ערך מוסף. אפיק שנתפס כאמין ביותר ואובייקטיבי.
  • חסרונות – לוחות זמנים – בקידום אורגני יכולים לחלוף חודשים עד שקוצרים את הפירות ורואים תוצאות ובעיקר כשמדובר בתחומים תחרותיים.
  • תקציב – בין 2800 ₪ ל- 5000 ₪ תלוי בתחום

חשוב לדעת שמדובר בתקציב שנקבע מראש, לא תלוי בכמות הביטויים או בכמות הקליקים.

פרסום ממומן (PPC): פרסום בתשלום על פי קליקים – Pay Per Click

  • יתרונות – "כאן ועכשיו"- אפיק אטרקטיבי במיוחד למשרדים חדשים שמחפשים לייצר עבודה ולהכניס תזרים מזומנים לעסק. גם "כרישים" ותיקים מהתחום משקיעים באפיק בגלל התחרות המאסיבית.
  • חסרונות – אפיק פרסומי יקר בהרבה מהאורגני ומתומחר באופן יחסי – נקבע על בסיס השקעת המתחרים. בתחומים מסוימים, יכול להגיע ל-170 שקל לקליק (רשלנות רפואית לדוגמא). חסרון נוסף הוא שברגע שנגמר התקציב, אין נוכחות ברשת.
  • תקציב – התקציב נקבע בהתאם לתחום וליעדים. הטווח יכול לנוע בין 5000 ₪ ל-50,000 ₪ בחודש.

המחיר מאוד דינמי ומשתנה לפי המחיר לקליק בתחום.

רשתות חברתיות (פייסבוק/אינסטגרם):

  • יתרונות – פייסבוק מציעה כיום מגוון אפשרויות פרסום מפולחות ומדויקות יחסית שיכולות לעורר מודעות ומעורבות וכתוצאה מכך לקבל לידים רלוונטים.
  • חסרונות – יש הרבה תחומי עריכת דין שבהם הקהל הוא אינו קהל שניתן לטרגט בפייסבוק, לדוגמא אנשים ששוקלים להתגרש, אנשים שסבלו ממקרה של רשלנות רפואית וכו'.
  • תקציב – התקציב בפייסבוק הוא נגזרת של גודל הקהל וכמות המפרסמים שמתחרים עליו ומתומחר ב-CPM כלומר תשלום פר 1,000 חשיפות, לא ניתן לדעת את המחיר מראש אלא רק לאחר הקמת הקמפיין, טרגוט הקהל והרצת הקמפיין.

פרסום באינדקסים של עורכי דין:

  • יתרונות – פרסום באתרים גדולים וסמכותיים
  • חסרונות – חולק את שטח הפרסום עם עוד הרבה עורכי דין אחרים.
  • תקציבים – משתנה מפורטל לפורטל.

קל לראות שישנן פלטפורמות פרסום רבות. הרעיון המרכזי בכל עבודת שיווק ואסטרטגיה דיגיטלית היא לדעת להתאים את אפיקי הפרסום לתחום העיסוק של הלקוח.
התמהיל הנכון, האיזון בין הערוצים השונים והפניית התקציב לאפיקים האפקטיביים ביותר תוביל להחזר גבוה יותר על ההשקעה שלך ותנועה של לקוחות בעלויות משתלמות יותר.

עם אסטרטגיית שיווק נכונה, האתר שלך יכול להיות מכונה שיווקית שיכולה להכניס לך לקוחות כל חודש באופן קבוע.

בואו נדבר אורגני

קידום אורגני או בשמו המקצועי יותר SEO) Search Engine Optimization) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, כדי שהוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש של ביטויים רלוונטיים.

כאשר אנחנו אומרים מנועי חיפוש, אנחנו מתכוונים לגוגל – המנוע האבסולוטי בישראל ובעולם כולו. כאשר אנחנו רוצים לקדם ביטוי מסוים, למשל תביעת גוף או זכויות יוצרים, הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא אופטימיזציה לעמוד הרלוונטי באתר. אם אין עמוד כזה באתר, נדאג להקים עמוד כזה עם תוכן מפורט ורלוונטי לגולשים.

עכשיו, אחרי שיש לנו עמוד שהגולשים יגיעו אליו באתר שלך כשהם יחפשו את הביטוי, אפשר לעבור לעבודת הקידום. כאן למעשה אנחנו מבצעים התאמות בדף המקודם ובאתר בכלל, כדי לגרום לגוגל לסרוק את העמוד בקלות ולהבין במה הוא עוסק. בשלב הבא נפעיל את כל מערכות ותשתיות הקידום כדי להעלות את דף האתר לראש תוצאות החיפוש בגוגל. אנחנו עושים זאת בצורה נקייה, בהתאם לדרישות גוגל ועל פי מתודות וטכניקות שבנינו לאורך 15 שנים ואלפי לקוחות.

ביצוע קידום אורגני לעורכי דין הוא תהליך לא פשוט, בעיקר בגלל התחרות הקיימת. יחד עם זאת, זאת משימה ברת ביצוע, בעיקר ע"י חברת קידום מקצועית עם ידע וכלים מתאימים.

המדריך המלא – מהי הנוסחה המנצחת?

בעולם וירטואלי "ורוד" אולי קיימת נוסחה להצלחה מהירה ומסחררת אבל בעולם המציאותי שלנו, צריך לעבוד קשה כדי לקצור פירות, ובכל הקשור בפרסום העסק שלך – עבודה קשה בהחלט משתלמת.

ריכזנו עבורכם את התנאים הבסיסיים והחשובים ביותר לקידום עו"ד:

נקודת פתיחה "היכון הכן צא" 

הנחת היסוד היא שהתחרות שלנו מתרחשת בשתי זירות:

  • גוגל – אנחנו מקדמים בגוגל ולכן צריכים להתיישר לכללים שלו, להתאים את האתרים בצורה האופטימלית ביותר לפרמטרים הרבים והמשתנים. למעשה, מדובר על יותר מ-200 משתנים שגוגל קובע ומעדכן באופן תדיר כדי לקבוע את דירוג הדף. אנחנו מכירים את כולם ועם "היד על העכבר" בכל מה שקשור לעדכונים והנחיות חדשות.
  • מתחרים – מעבר למנוע חיפוש שכל הזמן ממציא את עצמו מחדש, יש גם מתחרים שרוצים להתברג אל המקומות הראשונים באותם ביטויים, הם כל הזמן מתחלפים, מתקדמים, מייצרים תכנים, מתעדכנים, מחליפים אתרים וגם הם בדיוק כמונו רוצים לנגוס בעוגה של "גוגל". המטרה שלנו היא תמיד להיות צעד לפני המתחרים.

ברגע שנבין את המגרש שבו אנחנו משחקים יהיה לנו הרבה יותר קל "לשחק את המשחק" ואף להוביל בו.

שימו לב, הנחת היסוד שאנחנו נלחמים בגוגל אינה נכונה. המטרה העיקרית היא לנצח את המתחרים שלנו. כדי להגיע לניצחון המיוחל, יש כמה פעולות חשובות שצריך לעשות: חשוב להשקיע במחקר מודיעין דיגיטלי, להתאים את האתר לדרישות גוגל, להשקיע בתוכן איכותי שיעזור לבסס מוניטין בגוגל ולבחון את האפשרות לשלב אותו עם פרסום ממומן.

בשלב הזה כבר הבנתם שמדובר בתחרות, ולכן, כמו בכל מרוץ, לנקודת ההתחלה יש משמעות חשובה להמשך הדרך. אתר שיתחיל את המרוץ עם נתוני פתיחה טובים יותר או מנקודת זינוק טובה יותר, יצליח מהר יותר.

למשל, אתרים ותיקים קל יותר לקדם מאתרים חדשים שרק עכשיו עלו לאוויר. לוותק הדומיין שלך יש משמעות בעיני גוגל, כי הוא מפרש אותו כעסק מנוסה, בעל ניסיון וכנראה שגם עם סמכותיות גדולה יותר.

מבחינת גוגל, אתר שלא קודם הוא אתר שלא קיים. עם זאת, גם עם אתרים חדשים יש הרבה מה לעשות, ואנחנו בהחלט עושים זאת – ממנפים את פלטפורמות הקידום שלנו כדי לבחור בקפידה את מילות הקידום שלנו וכדי להזניק אתרים בצורה מהירה יותר.

בקידום אתרים מקצועי יש תמיד אבל – והנה האבל פה. ותק הוא אמנם דבר חשוב, אבל הוא רק יתרון אחד במכלול שלם של מדדי קידום. בביטוי נתון אמנם יכולים להיות רק 10 מנצחים – אלה שהגיעו לדף הראשון בגוגל, אבל אם נסתכל על כל המפה, לכל עסק יכולות להיות עשרות ואף מאות מילות קידום. בחירה נכונה של מילות מפתח היא אסטרטגיה שמביאה ניצחונות גם לעסקים קטנים. כל מה שצריך לעשות הוא לראות את התמונה ולעבוד נכון.

בחירה נכונה של ביטויים/מילות מפתח/מונחים 

 

יש לא מעט פרמטרים להצלחה בקידום, ובחירה נכונה של מילות מפתח לקידום הוא אחד הקריטריונים החשובים ביותר בתהליך.

לא פעם ולא פעמיים אנחנו נתקלים בלקוחות שרוצים להגיע לעמוד הראשון בביטויים "מפוצצים" – ביטויים כלליים וגנריים שיש להם נפחי חיפוש גבוהים. למשל, ריהוט משרדי.

במרבית המקרים ביטויים גנריים יביאו טראפיק לאתר אבל יחסי ההמרה יהיו נמוכים.

האתגר האמיתי הוא להגיע לדירוגים גבוהים לאו דווקא בביטויים בעלי נפחי חיפוש גבוה אלא בביטויי "זנב ארוך" או בעלי כוונת רכישה גבוהה – ביטויים נישתיים יותר ומדויקים יותר לצורך הממשי של הגולש. למשל: 'כסאות לעובדים' או 'שולחן ארגונומי'. אלה אמנם ביטויים עם נפחי חיפוש נמוכים יותר, אבל הם הרבה יותר קרובים לדבר שהגולש חיפש, ולכן יחסי ההמרה בהם גבוהים יותר.

לצורך ההמחשה:

גולש מחפש "רשלנות רפואית" – מונח שיש לו 1,900 חיפושים חודשיים.

גוגל יציג לו תוצאות ממומנות, תוצאות גוגל מפות ותוצאות אורגניות. אלא שלאותו גולש יש הגדרות ספציפיות יותר מחיפוש גולמי. ההגדרות האלה יכולות להיות סוג השירות המדויק שהוא מחפש, מיקום גיאוגרפי קרוב אליו, תקציב כספי, דגם מסוים או כמו שראינו קודם, פתרון נקודתי שהוא מחפש למשרד שלו.

בתחום הרשלנות הרפואית, ביטויים כדוגמת אלו יהיו רלוונטיים יותר ויניבו יחס המרה טוב יותר:

  • "רשלנות רפואית בניתוחי לייזר"
  • "רשלנות רפואית באבחון סרטן השד"
  • "עורך דין רשלנות רפואית בהריון"

הביטויים האלה ממירים יותר מהסיבה הפשוטה שהגולש שמחפש אותם ממוקד ויודע בדיוק מה הוא רוצה. ברגע שהאתר שלך מופיע בעמוד הראשון תחת שאילתות החיפוש האלו (ולא רק😊) הסיכוי שהוא יצור קשר הוא הרבה יותר גבוה.

רלוונטיות היא שם המשחק בשיווק דיגיטלי וזה בדיוק מה שביטויי זנב ארוך עושים. אנחנו ממליצים לבחור ביטויי זנב ארוך עם נפחי חיפוש נמוכים יותר כשמדובר באתרים חדשים. הסיכוי להתברג בעמוד הראשון בביטויים כאלה במהלך השנה הראשונה הוא הרבה יותר גבוה. עם הזמן, כשהאתר צובר ותק וסמכויות בעיני גוגל אפשר להתחיל לעבוד על ביטויים תחרותיים וכלליים יותר.

לאתרים ותיקים שמחפשים להרחיב את הקידום שלהם, כדאי לעשות מחקר ביטויים חדש, לראות מה המתחרים מהתחום שלהם עושים (אגב, רק אצלנו תוכלו לראות פי 8 ביטויים מכל סוכנות אחרת, בזכות מאגר מילות מפתח ייחודי שפיתחנו ושכללנו לאורך זמן) ועל בסיס זה לבחור מילים חדשות, לבצע אופטימיזציה לאתר ולהתחיל לכבוש את הפסגה של גוגל.

אופטימיזציה נכונה מביאה להצלחה? התשובה נמצאת בגוף השאלה 

עסקנו בנושא האופטימיזציה בהתחלה, אבל זה היה ממש על קצה המזלג.

יש הרבה מאוד פרמטרים שעל פיהם גוגל מדרג את האתרים אבל לא לכולם יש חשיבות אמיתית ברמת הקידום האורגני.

במהלך תהליך אופטימיזציה מעדכנים את ההגדרות הבאות:

  • 'מטה טייטל' (Meta Title Tag) – החלק החבוי בקוד של האתר, ניתן לראות אותו בשתי דרכים:

בכותרת של הדפדפן בחלק העליון ביותר במסך המחשב:

בתוצאות החיפוש של גוגל:

  • 'מטה דיסקריפשיין' (Meta Description) – תגית תיאור מטה שמופיע בקוד האתר. מטרתה להופיע באינדקס של תוצאות החיפוש תחת ה'טייטל' (כותרת ראשית).

את ה'מטה דיסקריפשיין' ניתן לראות בתוצאות החיפוש:

או לחלופין במערכת הניהול של האתר.

  • כותרות (H1 (Heading Tags – עוזרות לתוכן להיות קריא יותר, למעשה באמצעות הכותרות אנחנו יוצרים מבנה היררכי ומסודר לתוכן שלנו.

אבטחת מידע (SSL)

חשיבות אבטחת המידע עלתה בזכות עליית הפופולריות של אתרי Ecommerce (אתרים מכירתיים) כי גולשים משאירים בהם פרטי אשראי, וכיום גוגל הרחיבה את הסטנדרט ומנחה את כל האתרים (תדמיתיים וקטלוגים) להפוך את האתר למאובטח. ככה זה נראה בדפדפן הכרום:

זמני טעינה 

גוגל ממליצה על זמן טעינה של עד 3 שניות. נתון די בעייתי בעיקר באתרים דינמיים, כי כל פעולה ושינוי משפיעים על זמני הטעינה של האתר. ברירת המחדל עד היום הייתה לפנות למתכנת או לחילופין לבונה האתר ובאמצעותו לעשות אופטימיזציה לזמני הטעינה, כמו למשל כיווץ תמונות גדולות. כיום יש טכנולוגיות שנותנות פתרון לשיפור מהירות טעינה, פתרון אבטחה ואופטימיזציה אונליין כל 24 שעות ובכך ניתן לשמור על זמני טעינה אופטימליים של האתר!

תוכן שאנשים באמת קוראים

קודם כל צריך לדבר על עולם התוכן, בטח ובטח שאנחנו מדברים על תחום מאוד מקצועי כמו עריכת דין.

מאמרים מקצועיים קונקרטיים ורלוונטיים הם חובה במקרה הזה! זאת הדרך שלכם להראות את הניסיון, הבקיאות והיכולת שלכם לעזור ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

בשוק פועלים אינספור קופירייטרים שיכולים לכתוב מאמרים בהספק די מהיר ובערך על כל נושא שנוכל רק לחלום עליו, אבל פה גם הבעיה. קופירייטר יכול להיות מעולה בכתיבת תוכן, אבל אין לו שום ידע מקצועי בעריכת דין או ברפואה או בכל תחום מקצועי אחר. גם פה גוגל לא עושה לנו חיים קלים והוא דורש מאיתנו תוכן איכותי, מקצועי שמביא ערך. אנחנו יכולים רק לומר שתמיד דגלנו באסטרטגיה הזו, ולכן השינויים התכופים שגוגל מבצע לא משפיעים על האתרים שאנחנו מקדמים. כמו כן, תוכן טוב לא נועד רק לפנק את גוגל, אלא גם צריך להיות לכם כעזר בשביל למכור את השירותים ללקוחות שלכם. כי בסופה של תנועה לאתר אנחנו רוצים לראות ליד שנכנס.

לכן, העדיפות תמיד, ובטח בתחומים מהסוג הזה, היא שאתם תספקו את התוכן, לפי הנחיות כתיבה שלנו. אתם אלה שחיים את העולם הזה ומאמר שאתם תכתבו ייתן את המענה הטוב ביותר, הן לגולש והן למנוע חיפוש. אנחנו כמובן נדאג ל: מחקר מילים, מחקר מתחרים, הכוונה נכונה של איך לכתוב ועל מה, וביצוע אופטימיזציה.

תשתית קישורים 

תשתית קישורים נוצרת על ידי בניית קישורים אל האתר מאתרים אחרים. זהו אחד השלבים בתהליך קידום אורגני. מה שחשוב לדעת שכיום גוגל מודד את הקישורים על בסיס האיכות ולא על בסיס הכמות, כלומר להפנות כמות גדולה של קישורים לאו דווקא יעשה את העבודה כמו קישור בודד מאתר סמכותי מבעל ציון איכות גבוה. בשורה התחתונה צריך לדעת מתי ואיך לעשות את זה בצורה מקצועית ונכונה לצרכי הקידום.

גוגל לעסק שלי – זה העסק שלך!

הדבר החם הבא כבר פה – מדובר באינדקס העסקים הרשמי של Google, אחד הכלים השיווקיים הנוחים והיעילים שקיימים היום.

כדאי למקסם את כרטיס הביקור האינטרנטי שגוגל יצר עבורכם. לטיפים כיצד להפיק את המירב מגוגל לעסק שלי אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המורחב שכתבנו בנושא.

רגע לפני סיום:

עכשיו, כשלמדתם מעט על התחרות שאיתה העסק שלכם מתמודד, הגיע הזמן לקחת את ההחלטה – האם אתם נכנסים לזירה המשחקים של גוגל ונותנים נוק-אאוט למתחרים, או שאתם נשארים היכן שאתם בזמן שאתם כבר מבינים שעם עבודה נכונה ומקצועית אפשר טוב יותר.

מוכנים להתחרות על המקום הראשון? הצטרפו אלינו לנבחרת של לקוחות מנצחים – צרו איתנו קשר ונבנה עבורכם את אסטרטגיית הפרסום שתביא אתכם לפסגה חוזרים לכם לקוחות חדשים לאתר .

רוב האנשים יסגרו את הפופ-אפ הזה ויצאו...אבל אתם לא רוב האנשים

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם תכנית קידום בהתאמה אישית לכם: