איך נוכל לעזור?
Array

קידום אתרים לוקאלי

אחת הסיבות העיקריות שצרכנים משתמשים בגוגל היא לגלות מידע חדש. לעתים קרובות, מידע זה יהיה על עסק מקומי - מסעדה או בית קפה, מלון, סופרמרקט או חנות חיות, ספא או ספרייה.  

ישנן שתי דרכים בהן גוגל עוזרת לעסקים מקומיים: בדרך ישירה ובדרך עקיפה. באופן ישיר, באמצעות גוגל לעסק שלי - פלטפורמה המאפשרת לבעלי עסקים לחלוק עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם מידע חשוב, כולל שעות הפתיחה שלהם, הכתובת ופרטי ההתקשרות שלהם, ואת התפריט או רשימת המוצרים שלהם. הדרך העקיפה היא באמצעות החיפוש של גוגל וגוגל מפות. גוגל עוזרת לבעלי עסקים בעקיפין בכך שהיא מקלה על לקוחות פוטנציאליים לגלות מידע על עסק. גם אם לחברה אין אתר עסקי, היא עדיין יכולה להוסיף את פרטיה לרישום שלה בגוגל.

גוגל רוצה להציג את עשרת התוצאות המדויקות ביותר לשאילתת החיפוש, לפיכך, לרלוונטיות המידע שאנו מציגים יש השפעה ישירה על המיקום. כאשר ניתן מענה, מדויק יותר מהמתחרים שלנו (ברמת ה-DATA) לשאילתות ספציפיות, כך נזכה לעדיפות גבוהה יותר בעיני גוגל. הנה כל מה שצריך לדעת כדי לשפר את הנוכחות שלכם בתוצאות הלוקאליות.

 

מהו קידום אתרים לוקאלי וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלכם?

SEO לוקאלי היא אסטרטגיית SEO שעוזרת לעסק שלכם להיות גלויים יותר בתוצאות החיפוש המקומיות בגוגל. כל עסק שיש לו מיקום פיזי או משרת אזור גיאוגרפי מסוים יכול ליהנות מקידום אתרים מקומי.

כולנו יודעים עד כמה קידום אורגני חיוני להצלחת שיווק דיגיטלי. אך חשוב גם לדעת כי, קידום אתרים מקומי הוא הגיבור הבלתי מוכר של אסטרטגיות אופטימיזציה מוצלחות לחיפוש. חיפוש מקומי בגוגל הוא חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית SEO המכוונת ללקוחות באזור, עיר או שכונה ספציפיים.

במילים פשוטות, קידום אתרים מקומי הוא המקום שבו אתם מתמקדים כדי לשפר את הדירוג והנראות שלכם בתוצאות חיפוש מקומיות כגון גוגל מפות וגוגל לעסק שלי (Google My Business)

אז מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני רגיל לקידום לוקאלי בגוגל, ומה אתם צריכים לדעת בנושא בשביל האסטרטגיה השיווקית שלכם? כדי להבין קידום אתרים מקומי, אתם צריכים קודם כל לדעת איך גוגל עובד.

עוד על קידום לוקאלי:

כיצד התפתחו מנועי החיפוש?

בימים הראשונים של האינטרנט, היו מעט אתרים יחסית, כך שהניווט באינטרנט היה קל. עם זאת, ברגע שהאינטרנט התחיל להתרחב, נוצרו מספר מנועי חיפוש כדי לאפשר למשתמשים למצוא את האתרים שהם מחפשים ביתר קלות.

אם הקלדתם ביטוי במנוע חיפוש, הביטוי הזה הותאם לאתרים שכללו את מילות המפתח בשאילתת החיפוש שלכם. גוגל השתמש באותה גישה, אבל הוא שלט במהירות במנועי החיפוש האחרים כשהוא הפך למנוע החיפוש הראשון שהשתמש בקישורים בין אתרים כאינדיקציה לאילו אתרים מהימנים ובעלי סמכות.

כיום גוגל בוחנת מאות גורמים באתר ומחוצה לו כדי לקבוע אם הוא רלוונטי להצגה כתוצאת חיפוש. גורמים יוצרים את "טביעת הרגל הדיגיטלית" שלכם, ולכל גורם יש משקל או ערך שונה, שמנוע החיפוש משלב כדי להחזיר תוצאות.

קידום אתרים אורגני היא הדרך בה אתם משפרים את דירוג דפי האתר שלכם בחיפוש אורגני. איך האתר שלכם מדורג בתוצאות האורגניות האלה יכול להשפיע לטובה גם על דירוג פרופיל "גוגל לעסק שלי" של העסק שלכם.

למרות ש-SEO מקומי ואורגני קשורים זה בזה בדרכים אלו, כל אחד מהם דורש אסטרטגיה ייחודית עם טקטיקות אופטימיזציה שונות.

נתחיל בהתחלה – מהו קידום אתרים מקומי ולמה יש חשיבות לחיפוש מקומי?

מהו קידום אתרים מקומי?

SEO מקומי מתייחס לאופטימיזציה של אתר אינטרנט לדירוג עבור חיפושים ספציפיים לאזור גיאוגרפי מסוים. גוגל נותן עדיפות אוטומטית לכמה שאילתות חיפוש כדי להציג תחילה תוצאות מקומיות, או שלקוחות עשויים לשאול עסקים מקומיים עבורם.

קידום אתרים מקומי מתייחס בדרך כלל למונח חיפוש הנושא הגבלה גיאוגרפית:

שירות + מיקום היא הנוסחה הבסיסית.

להלן דוגמאות למספר שאילתות חיפוש מקומיות:

  • בתי קפה באזור שלי
  • אינסטלטור מקצועי בתל אביב
  • מכון קוסמטיקה פתוח עכשיו
  • בר קוקטיילים בירושלים
  • חנות אופניים בחיפה

תחשבו על הפעם האחרונה שטיילתם בחו"ל וחיפשתם משהו שאתם צריכים. אולי זה היה מסעדת ארוחת בוקר או אטרקציות ומוזיאונים, או חנות בגדי נשים.

המשימה של גוגל היא לספק לגולשים את התשובה הטובה ביותר לכל שאילתת חיפוש. כשהאלגוריתמים שלו מזהים שהכוונה שלכם היא מקומית – שאתם מחפשים משהו באזור שמסביבתכם – התוצאות הלוקאליות האלה יופיעו בצורה בולטת בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בצורה של מפות.

לדוגמא:

אם אתם מחפשים משהו כמו – מסעדת בשרים שפתוחה עכשיו, תוצאות מקומיות עשויות להופיע כתצוגת ברירת המחדל מעל כל התוכן האורגני. גוגל זיהה שיש לכם צורך מקומי מידי.

המידע הזמין בתוצאות החיפוש המקומיות – שם העסק, כתובת, מספר טלפון, אתר אינטרנט, תמונות וסרטונים, ביקורות לקוחות ודירוגי כוכבים ועוד – סביר יותר שיענו על הצורך הזה מאשר תוצאה אורגנית רגילה.

הקפדה על הנחיות מנהל האתרים של גוגל ויצירת חווית משתמש מצוינת באתר שלכם הן שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים באופן כללי.

זה נחוץ וחשוב אם אתם רוצים שהאתר שלכם ידורג בתוצאות חיפוש אורגניות שבהן גוגל קבע שיש כוונה מקומית לשאילתא.

לגוגל יש סט נפרד של קווים מנחים גם לקידום אתרים מקומי, והחשוב שבהם הוא ההנחיות לייצוג העסק שלכם בגוגל. הנחיות אלו חיוניות כדי למקסם את הנראות שלכם בפרופיל העסק הלוקאלי שלכם.

למה יש ל"גוגל לעסק שלי" חשיבות כל כך גדולה בקידום העסק שלכם?

כאשר יש מספר עסקים דומים באותו אזור, גוגל מנתח את הנתונים מגוגל מפות ו"גוגל לעסק שלי" ומציב את התוצאות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, מה שמראה שגוגל עצמו ממוקד לחיפוש עסקים מקומיים – טיפוס לרשימת שלושת העסקים הראשונים, אפקטיבי לאין ערוך במיוחד במובייל, מה גם שלפעמים תוצאות החיפוש המקומיות יכולות להופיע לפני המודעות הממומנות – דבר זה משתנה בהתאם למילות החיפוש, מספר המפרסמים ועוד. היתרון האדיר של 'גוגל לעסק שלי' הוא שהלקוח יכול ליצור קשר עם העסק באופן אוטומטי מפני שמספר הטלפון זמין כבר בתוצאות החיפוש ואין צורך להיכנס לאתר העסק ומשם להתקשר. לפעמים חסכון של פעולה אחת ישפר באופן משמעותי את יחס ההמרה ויביא לכם את הלקוח הרלוונטי.

להלן כמה נתונים סטטיסטיים שמוכיחים עד כמה החיפוש הלוקאלי ממשיך להיות חשוב עבור עסקים:

  • לפי גוגל, 76% מהגולשים שמבצעים חיפוש מקומי במובייל שלהם מבקרים בבית העסק תוך 24 שעות, ו-28% מהחיפושים האלה מביאים לרכישה.
  • לפי גוגל, 30% מכלל החיפושים שהיא מעבדת קשורים למיקום.
  • לפי סקר חיפוש מקומי שנערך לאחרונה, 61% הגולשים אמרו שהם מחפשים באופן מקומי מדי יום.
  • אותו הסקר מצא גם כי 82% מהגולשים קוראים ביקורות מקוונות עבור עסקים במהלך חיפוש מקומי ומבלים קרוב ל-14 דקות בביצוע פעולה זו לפני שהם מגיעים להחלטה.
  • 86% מהגולשים מסתמכים על מפות גוגל כדי למצוא את מיקום העסק.
  • יותר ממחצית ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם משתמשים במכשיר נייד לחיפושים המקומיים שלהם.
  • 83% מהגולשים משתמשים בחיפוש גוגל כדי ללמוד עוד על עסקים קרובים; 55% משתמשים במפות גוגל, 44% במפות אפל, 39% פונים ל-Yahoo ו-31% בוחרים בבינג.

האם אפשר לקדם את גוגל לעסק שלי?

בהחלט, פרופיל העסק הוא דינאמי. אתם יכולים לשנות אותו כל הזמן – כמו בכל שירות תחרותי גם הכלי הזה דורש מומחיות כדי שתוכלו להפיק ממנו את המקסימום. גוגל מתעדף איזה עסק להציג , לפי המונח שחיפשו הלקוחות וכן לפי סוג המידע החשוב ביותר לצרכנים בקטגוריה שלכם. מנוע החיפוש של גוגל בוחן מילות מפתח בתוכן הפרופיל שלכם שלדעתו רלוונטי. בכדי שזה יקרה, יש להציג את המידע הרלוונטי במקומות הנכונים בפרופיל שלכם מלכתחילה, בכדי שגוגל יתעדף אתכם על פני המתחרים. בדיוק כמו שאתם משתמשים במערכת ניהול תוכן כמו WordPress כדי לייעל את האתר שלכם למנועי חיפוש, גוגל לעסק שלי מאפשר מיטוב לפרופיל שלכם שבסוף היום ישפר את הנוכחות שלכם ואת טווח ההגעה אליכם.

כיצד גוגל קובע דירוג מקומי?

יש 3 פרמטרים מרכזיים שחשובים לאלגוריתם של גוגל בהקשר של תוצאות לוקאליות והם:

  • רלוונטיות – מידת הרלוונטיות של העסק המקומי לחיפוש של הגולש בשאילתת החיפוש.

תארו לעצמכם שאתים מחפשים "מספרת כלבים" בחיפוש בגוגל. תקבלו תוצאות עבור סלוני חיות מחמד כי הם חלק מהחיפושים הרלוונטיים ביותר – לא ספרים או מספרות לבני אדם.

בהתאם לכך, הוסיפו מידע עסקי מלא ומפורט כדי לעזור לגוגל להבין טוב יותר את העסק שלכם ולהתאים את הפרופיל שלכם לחיפושים רלוונטיים.

  • מרחק – גוגל בוחנת עד כמה התוצאה רחוקה מהמיקום של הגולש שביצע את החיפוש.

אם תחפשו פיצה, תקבלו רשימה של פיצריות בקרבת המקום שלכם ולא פיצריות שממוקמות במחוז אחר.

גוגל מגדיר מרחק כ"כמה רחוקה כל תוצאת חיפוש פוטנציאלית ממונח המיקום המשמש בחיפוש. אם משתמש לא מציין מיקום בחיפוש שלו, גוגל מחשב מרחק על סמך מה שהוא כן יודע על מיקומו.

  • בולטות – הבולטות של העסק וכמה הוא מוכר בסביבה שלו.

הבולטות בהקשר זה מתייחסת לכמה גוגל מחשיבה ומכירה את העסק. גוגל שוקל עד כמה העסק שלכם מבוסס ואמין בעת ​​קביעת תוצאות מחקר מקומיות. חלק מזה הוא זיהוי שמות. עסקים מוכרים יותר עם ביקורות חיוביות כמו: מסעדות פופולריות, מלונות ומוזיאונים, נוטים להניב ביצועים טובים יותר. זה לא אומר שהעסק שלכם צריך להיות מפורסם/מוכר. ביקורות ודירוגים מקוונים תורמים גם לקידום אתרים מקומי טוב יותר.

יש לציין כי זו אולי הקטגוריה המורכבת ביותר מבין קטגוריות גורמי הדירוג המקומיות, שכן אלגוריתמי חיפוש מנסים לכלול במשוואה גם בולטות לא מקוונת.

כיצד לשפר קידום לוקאלי בגוגל?

חיפוש מקומי הוא ערוץ חיוני לעסקים מכל הסוגים המשרתים לקוחות מקומיים – זכייניים, רשתות קמעונאיות, מותגי שירותים פיננסיים, נותני שירות, מותגים ארגוניים וכו.

כיום, פרופיל "גוגל לעסק שלי", הוא לעתים קרובות המקום הראשון שבו לקוחות מבקרים כאשר הם מחפשים עסק או שירות מקומי. בעלי עסקים יכולים בקלות לזנק את העסק שלהם הרבה יותר גבוה בתוצאות החיפוש הלוקאליות על ידי עדכון מידע מדויק ומלא ברישום העסק שלהם.

להלן כמה מהדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את החיפוש המקומי שלכם:

  • בצעו אופטימיזציה של הרישום שלכם בגוגל לעסק שלי
  • התאימו את קידום האתרים שלכם, גם לחיפוש מקומי
  • ודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל
  • NAP – שם, כתובת ומספר טלפון חייבים להיות מעודכנים
  • השתמשו גם ברישומים אחרים (שאינם של גוגל)., לדוגמא: פלטפורמת Yelp , דפי זהב, איזי וכו..
  • תבחרו קטגוריה עסקית ממוקדת לתחום העסק שלכם.
  • ביקורות חיוביות – סקר צרכנים הראה כי 72% מהגולשים מאמינים שביקורות חיוביות בגוגל הופכות את העסק לאמין יותר. יתרה מכך, הם גם משרתים את אסטרטגיית אופטימיזציית החיפוש המקומית שלכם בכך שהם מראים לגוגל שאתם עסק אמין.

איך גוגל לעסק שלי תורם לשיפור אמון הצרכנים בעסק שלכם?

פרופיל גוגל לעסק שלי מעניק אמינות גבוהה מאד לחברה שלכם. לעסקים שרשומים בגוגל לעסק שלי נוטים להגיע ל 70% יותר לקוחות. מחקר אחר מצא שעסקים שרשומים בגוגל נהנים מאמון הלקוחות פי שניים. אמון הוא גורם מפתח כשמדובר בקבלת החלטות של רכישת מוצרים או קבלת שירות. ככל שהצרכן מרגיש בטוח בך יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יקנה מכם. הביקורות של גוגל לעסק שלי עוזרות גם בבניית אמון. מחקרים מצאו ש 88% מהצרכנים סומכים על ביקורות מקוונות ממש כמו על המלצות אישיות.

מהם הנתונים שכדאי לעקוב אחריהם בגוגל לעסק שלי?

בעבר הלא הרחוק, עסקים הסתמכו על שיווק העסק בפרסום מסורתי (פליירים, פרסום בעיתונות, דפי זהב, שלטי רחוב ועוד), הם יכלו לנתח רק את התוצאות הסופיות של קמפיין שיווק אך לא לנתח אותו לעומק ולהבין מה עובד ומה לא מניב תוצאות. כיום השיווק השתנה לחלוטין ובכל הרשתות החברתיות ובגוגל ניתן לנתח באופן מדויק את הקמפיין הדיגיטלי, גם כאן חשוב לעקוב אחר הערכים הנכונים על מנת להבטיח ש"גוגל לעסק שלי" מניב תוצאות, להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש זה מצוין וגם להיכנס לשלישיה הראשונה זה נהדר, אך יש לבדוק את מדדי הביצוע ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק על מנת להבין האם האופטימיזציה עובדת או לא. כדאי להבין מה אחוז השיחות הנכנסות לעסק שלכם מגוגל, מה מספר הכניסות לאתר שלך והאם יש תגובות לפוסטים שאתה מעלה שמעלות את אחוזי המכירה. במהלך השנים האחרונות גוגל עשתה צעדים אדירים עם נתונים אנליטיים זמינים לרישומי "גוגל לעסק שלי". כעת, גוגל מציע לעסקים דרך אחרת להבין מה הלקוחות מבצעים בכניסה לפרופיל שלכם, כמו:

  • איך הגולשים נחשפים לפרופיל שלכם.
  • דרך אילו שאילתות הגולשים מוצאים אתכם בגוגל.
  • האם הגולש מבקש הנחיות כיצד להגיע לעסק הפיזי שלכם.
  • האם הגולש מבצע שיחות טלפון.
  • האם הגולש מסתכל על תמונות.

רוצים לקבל טיפים נוספים? לחצו כאן

איך לבחור נכון חברת קידום בחיפה או בצפון?

כאשר הגולש זקוק לשירותים של קידום אתרים, הוא יכול להסתמך על כך שגוגל ימצא עבורו חברות רלבנטיות אם רק יחפש את הביטוי "קידום אתרים". אך מכיוון שישנן חברות קידום אתרים רבות – חשוב להבין איך גוגל מדרג את רמת האיכות של החברות שאותן הוא מציג בתוצאות המקומיות?

יש כמה גורמים שאחראים לכך:

  • אפשר לזכות בקידום לוקאלי איכותי באמצעות התאמה של שם העסק לביטוי החיפוש ככל ששם העסק שהוגדר ב-גוגל לעסק שלי דומה יותר לביטוי החיפוש (לדוגמה "חברת קידום בחיפה") – כך גדל הסיכוי של בית העסק להופיע בתוצאות המקומיות.
  • גורם נוסף חשוב שעליו מצביעים אנשי מקצוע הוא כמות האזכורים המקומיים שיש לחברות כאשר האתר שלהן מופיע באינדקסים מקומיים, באתרים המזוהים עם אותה העיר – גוגל מזהה את העסק כבעל חשיבות מקומית.
  • גורם דירוג נוסף הוא איכות הביקורות על החברה. בגוגל ניתן לכתוב ביקורות על כל בית עסק שמופיע בתוצאות הלוקאליות. חברה שיש לה יותר ביקורות עם יותר כוכבים – תקבל לרוב עדיפות.

בשורה התחתונה – תשלבו קידום לוקאלי באסטרטגיית הקידום שלכם

כבעלי עסקים, הכרחי שתאמצו אסטרטגיות SEO מקומית כדי למשוך ולרתום לקוחות באזור שלכם.

הטכנולוגיה משתנה כל הזמן, והיא משפיעה על האופן שבו צרכנים מתנהגים כמו גם על האופן שבו עסקים מקיימים איתם אינטראקציה. בין אם אתם מנהל חנות פיזית שלכם או עסק בזכיינות, תזדקקו לאסטרטגיית SEO מקומית מוצקה כדי להתחבר לקהילה שמסביב.

אל תטעו: לשיטות מסורתיות כמו שיווק מפה לאוזן ואסטרטגיות חדשות יותר כמו שיווק במדיה חברתית יש את מקומן בסיוע לעסק להרחיב את נוכחותו. עם זאת, יותר ויותר אנשים מחפשים באינטרנט מוצרים ושירותים כדי לענות על הצרכים שלהם.

אם אתם כבר מכירים את שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים, אז רבים מהאסטרטגיות המקומיות לשיפור SEO ייראו אינטואיטיביות למדי עבורכם.

זכרו כי, כ- 46% מכלל החיפושים בגוגל הם מקומיים וכי למחפשים אלו יש מוטיבציה גבוהה לבצע רכישות "בעולם האמיתי" תוך פרק זמן קצר. זה יעזור לכם לזכור את הערך הקיים בהקמה ותחזוקה של אסטרטגיית SEO מקומית.

אדאקטיב יכולה לעזור לכם ליצור מסע פרסום מקומי טוב יותר לקידום אתרים. המערכות שלנו משתמשת בשילוב של בינה מלאכותית ולמידה המאפשרת לנו לספק המלצות מגובות נתונים עבור העסק שלכם.

רוצים לשפר את הנוכחות שלכם באמצעות קידום לוקאלי – דברו איתנו בצ'אט, בטלפון או בוואטספ, אנחנו מגיבים מהר – נסו אותנו!

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.