איך נוכל לעזור?
Array

קידום אתרי חנות

אלה שעוד אין להם חנות מקוונת כבר מבינים ששם נמצא העתיד. אלה שכבר יש להם חנות אונליין, מבינים שכדי שהעתיד הזה יהיה ורוד, צריך להפשיל שרוולים ולהשקיע משאבים רבים.

 

אם אתם מחפשים לשפר את חשיפת חנות האונליין שלכם, להגדיל את התנועה ולהגדיל מכירות, הגעתם למקום הנכון. שירותי ה-SEO המקצועיים שלנו מותאמים במיוחד עבור אתרי סחר, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל של העסק הדיגיטלי שלכם.

אז מה הפך את הקנייה ברשת לכל כך מפתה, ואיך תוכלו לנגוס קצת בתחום הזה ולהפוך את החנות שלכם למובילה? 

הנהירה לאונליין

בעלי חנויות אונליין חדשים או ותיקים, עם המספרים אי אפשר להתווכח: מעל 2 מיליארד איש ברחבי העולם כבר קנו מוצר אחד לפחות ברשת. עד שנת 2023 שיעור הקניות אונליין יגיע ל-25% מסך הקניות בכלל ויגלגל מעל ל-6.8 טריליון. המגמה הזאת הגיעה גם לארץ ואפילו שוברת שיאים.

עם פרוץ מגפת הקורונה ב 2020, נרשם שיא הזמנות באתרים ישראלים שתורגמו לסך הוצאות של 22 מיליארד ש"ח בחודשיים!

עסקים שהגיעו למשבר ללא אתר חנות לא מבינים איך לא דאגו לכך קודם ואילו אלה שכבר יש להם אתר חנות, מבינים בעוצמה את הפוטנציאל הענק הגלום בכך.

מדוע קידום אתרים חשוב עבור אתרי סחר:

חנות אונליין היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: חנות נעליים בבאר שבע יכולה לייצר מכירות גם ב-12 בלילה כשהיא פיזית סגורה; חנות בתל-אביב יכולה להגיע ללקוחות בנהריה שאחרת לא היו דורכים בה; בוטיק אופנה יכול להציג קולקציה הרבה יותר רחבה מהבגדים בסניפים ולייצר מכירות של פריטי סוף עונה ביתר קלות; ויזם שמעולם לא הקים חנות פיזית יכול להקים פשוט חנות מקוונת (וזה אכן פשוט יחסית) שכולה על טהרת האונליין. ואנחנו לא מדברים עוד על רשתות המזון, האופנה והקוסמטיקה שכבר מזמן שם ומפעילות מחלקות ייעודיות לטובת סחר אונליין. האונליין מאפשר לנו ליצור גם מודלים שלא היו עד היום. עסק כמו Dollar shave club שבר את שוק הגילוח בארה"ב בזכות מודל חדשני – משלוח של סכיני גילוח עד הבית בעלות מינימלית ובנוחות מקסימלית.

הסיבות המרכזיות לפריחת חנויות מקוונות:

  • ישראל היא המדינה המכורה ביותר לסמארטפונים
  • קלות ההקמה שלהן בטח ביחס לחנות רגילה הכוללת שיפוץ, משרדים, אחסון ועובדים
  • אפשרויות שילוח נוחות המאפשרות להגיע לכל מקום בארץ
  • נוחות התפעול – מערכת ניהול ידידותיות למשתמש המאפשרות ניהול מהיר ודינמי
  • מגוון מודלים חדשים להגדלת המכירה 
  • זמינות 24/7 – האתר עובד גם כשהעסק "סגור"
  • היכולת לייצר תנועה אינה תלויה במיקום הפיזי של העסק כי אם במיקום שלו ברשת
  • עם פרוץ הקורונה יותר ויותר אנשים נאלצו להישאר בבית ולקנות מהמחשב ומהסמארטפון (בינהם גם אוכלוסיות שלמות שלא עשו זאת קודם)

שלא נתבלבל, עם הצמיחה מגיעה התחרות. עם היכולת לבדוק ברגע מחירים באתרים שונים, מגיעה הנדידה הגדולה בין אתרים. בקיצור, קל בהקמה, הרבה יותר מורכב בעבודה השוטפת. כאן אנחנו נכנסים לתמונה.

איך נראה קידום אתר איקומרס עם אדאקטיב

דוגמא ללקוח שקידמנו עם למעלה מ-1,200 ביטויים בעמוד ה-1:

 

 

 

הערכת פוטנציאל

קידום אתרי איקומרס זו ההתמחות שלנו ולפני שאנחנו ניגשים לכל פרויקט, אנחנו מבצעים יחד עם הלקוח הערכת פוטנציאל על מנת לבחון שהקידום יישא פרי ויהיה משתלם לאורך זמן. קידמנו בהצלחה מאות אתרים, מעסקים וחנויות קטנות ועד למותגים הגדולים בישראל. לעולם לא נצא לדרך עם פרויקט שאנחנו לא מאמינים שנצליח להביא בו שיפור משמעותי בתוצאות. לשם כך פיתחנו כלי מחקר בלעדיים שמאפשרים לנו להעריך את הפוטנציאל הגלום בקידום כל אתר איקומרס וכל זאת לפני שאנחנו ניגשים לעבודה.

לחקור את הרשת

מחקר מילות מפתח זאת המשימה שלנו והדבר הראשון שאנחנו עושים עבור כל פרויקט חדש, ובאופן שוטף עבור כלל הלקוחות. עם אלפי אתרים ותחומי התמחות שקידמנו לאורך השנים אין באמת תחום שאנחנו לא מצויים בו, ועדיין אנחנו חוקרים בכל פעם מחדש את עולם התוכן של הלקוח ומצרפים את הניסיון הנצבר שלנו במה שעובד ומה שלא למגמות עדכניות ולנתונים שמראות לנו המערכות הטכנולוגיות שלנו.

טכנולוגיה מניבה רווחים

תהליך המחקר מחבר בין הפוקוס העסקי שלכם, המוצרים שאתם רוצים למכור או החבילות האטרקטיביות שאתם מסוגלים להרכיב, לבין המקום שבו ידורג האתר שלכם ברמת דף הבית ותחת אותם עשרות או מאות דירוגים שבסוף היום יובילו תנועת גולשים רלוונטית לאתר שלכם. זה גם המקום לספר על טכנולוגיה שמאפשרת לנו לקדם טוב יותר אתרי חנות. בעזרת מערכת SEMrush – המערכת המתקדמת בעולם לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, שאנחנו גאים להיות הנציגים שלה בארץ, ויחד עם פיתוחים בלעדיים לנו, אנחנו מציגים ללקוחות שלנו עד פי 23 יותר ביטויים רלוונטיים שמקדמי אתרים, סוכנויות דיגיטל ומשרדי פרסום אחרים פשוט לא רואים. המשמעות היא הרבה יותר הזדמנויות, לקוחות חדשים ויותר כסף בקופה בסוף החודש.

ביטויים ספציפיים וממירים – עשרות ניצחונות מדי יום

עם הנתונים מולנו אנחנו מגבשים אסטרטגיית קידום. חשוב לדעת שהגישה שלנו מקדמת את כל האתר וגם את המוצרים הספציפיים. אלא שבנוסף לביטויים רחבים, דוגמת קפה למשרד, אנחנו מקדמים גם עשרות ביטויי קצה (בשפה המקצועית – ביטויי זנב ארוך)

 היתרונות של אסטרטגיית קידום ביטויי זנב ארוך:

  1. תנועה רלוונטית יותר – אנשים שמחפשים "קפה" ברוב המקרים לא באים לרכוש קפה, כך שאין סיבה שאתם תבזבזו משאבים על ביטוי שכזה. אנחנו קוראים לזה תנועה לא יעילה. וכמו שהבנתם, אנחנו חושבים לא רק על התנועה לאתר אלא על התנועה שתהפוך לרכישות.
  2. להתחרות בצורה נכונה – ביטויי רוחב הם מאוד תחרותיים ורבים לוטשים אליהם עיניים מהרבה מאוד סיבות ומשקיעים משאבי קידום ותוכן כדי להגיע לשם, בנוסף לכך, גוגל נותנת עדיפות לאתרי מותגים ולאתרים שמתעדכנים על בסיס קבוע (לדוגמה אתרי חדשות או פורטלים גדולים) כך שהסיכוי לגבור עליהם בימינו חלשים. אנחנו מעדיפים שהלקוחות שלנו ישחקו את המשחק הזה בצורה הרבה יותר חכמה.
  3. יתרון הכמות היחסית –  "קפה" יכול לקבל אולי 30% מסך החיפושים בקטגוריה, אבל ה-70% של עשרות הביטויים הם בעצם הרוב. הם גם אלו שיהיו מדויקים לצורך של הגולש ויתנו לו מענה. במילים אחרות, אין היגיון להתחרות מול עלית על המונח קפה, כשהחנות שלכם מוכרת מכונות קפה בהשכרה לעסקים.  

הגישה שלנו היא לקדם עשרות ואף מאות ביטוי קצה ספציפיים עם רלוונטיות גבוהה וכוונת רכישה רבה. כך אנחנו מייצרים ניצחונות רבים במגוון ביטויי חיפוש.

חוויה של קנייה

חווית הביקור באתר מקבלת דגש גדול בסל השיקולים של גוגל האם לקדם חנות אונליין מסוימת על פני אחרות. מהבחינה הזאת, גוגל הוא לא רק השליח של התנועה לאתר, אלא גם מבקר האיכות של האתר שלנו בהרבה מובנים. מנוע החיפוש רוצה לוודא שהלקוחות שלו, המחפשים, מקבלים את התשובה הטובה ביותר, בדרך הכי נוחה, מתקדמת וידידותית להם.

לקוח ממוצע עובר בין 3 אתרים עד שהוא קונה פריט. מהנתון הזה אפשר ללמוד שני דברים: ללקוחות יש צורך באיסוף נתונים לקבלת החלטה וחשוב להם להשוות מחירים. האם האתר שלכם יכול לפתור להם את שתי הבעיות האלה?

נקודות מפתח לשיפור חווית הקנייה

  • מהירות טעינת האתר – נתון חשוב מלמד ש-40% מהגולשים ינטשו דף אתר אם הוא לא יטען תוך 3 שניות (תמונות וטקסט לא מופיעים בו או מופיעים בחלקים). את העובדה הזו אנחנו מכירים היטב – לקוחות מתחילים לגלות חוסר סבלנות רבה ומידת האמון שלהם יורדת דרמטית אם האתר לא עולה מהר מספיק. את מהירות הטעינה של האתר חשוב מאוד לשפר. ואין סיבה שתפסידו לקוחות בגלל זה.
  • התאמה למובייל – ברשימת המשימות שלכם לאופטימיזציית האתר גם ההתאמה למובייל מתברגת גבוה. כמה גבוה? בעידן שבו מעל 50% התנועה מגיעה מהמובייל – כבר יש קטגוריה נפרדת לרכישה ממובייל שנקראת Mobile Commerce עם מיקוד ספציפי ובנייה של אתרים המיועדים באופן בלעדי למובייל. גם כאן, התאימות למובייל מזכה את האתר שלכם בנקודות בשקלול הכולל של גוגל.
  • עיצוב מושך – גולשים נוטים לסרוק את האתר שלכם הרבה יותר ממה שהם קוראים את התוכן שבו, מסיבה זאת יש להקפיד על עיצוב מושך, לא רק של העמוד הראשי אלא גם של דפי הקטגוריות, דפי המוצר, הבלוג וכו'. ההקפדה על עיצוב אטרקטיבי חייבת להתקיים בצורה רוחבית בכל האתר ותגדיל את זמן השהייה בו.
  • חלוקה נוחה לקטגוריות – החלוקה לקטגוריות תעזור לגולשים להתמצא באתר, להבין איך לחזור לעמודים מסויימים ואיך למצוא בקלות את מה שהם נכנסו בשבילו מלכתחילה.
  • מענה וזמן תגובה מהיר – חנות אונליין שמספקת לגולשים בה ממשק נוח לשאול שאלות וכמובן מקפידה לענות תשובות רלוונטיות ובמהירות, היא חנות שהלקוחות בה מרוצים יותר וחווית הקנייה הכוללת בה היא טובה הרבה יותר.

חוויה היא שם המשחק בחנויות אונליין ואנחנו באדאקטיב מתייחסים אליה ברצינות רבה. במסגרת חבילת הקידום שלנו אנחנו רותמים את הידע והניסיון שלנו כדי לשפר אתרים ובמקרה הצורך גם להקים אותם, עם תשתית קידומית נכונה ועם פרמטרים נוספים שישרתו את העסק המקוון שלכם עוד שנים ארוכות.

תתרגלו למכור יותר

קידום אורגני של אתרי חנות היא האסטרטגיה ארוכת הטווח הטובה והמשתלמת ביותר. בכך אין ספק. אלא שאתרי סחר צריכים כלים נוספים כדי לקדם את עצמם. למשל, קמפיין פרסום נקודתי בעונה החמה, מהלך מהיר כדי לחסל מלאי או יכולת לפרסם לגולשים שביקרו באתר, התעניינו במוצר, אבל לא השלימו רכישה.

את אפשרויות הפרסום האלה תוכלו לקבל לצד קידום האתרים ובכך למעשה לקבל מעטפת שיווקית-דיגיטלית מלאה.  היא תאפשר לכם לדעת בדיוק מאיפה הגיע הלקוח, באיזו צורה הוא חיפש את החנות ועל מה הוא לחץ כדי להיכנס, ואז לפנות אליו בהצעה אטרקטיבית כדי לסגור עסקה (מה שנקרא, רימרקטינג). כמו כן, אם נדע עליו את הפרטים האלה, נדע להביא גולשים נוספים כמוהו.

היכולת המשולבת הזאת מאפשרת לכם לקבל את הטוב משני העולמות – קידום ארוך טווח שמביא תוצאות לאורך שנים, ופעילויות פרסום שוטפות שיאפשרו לכם להיות אקטיביים ודינאמיים בפנייה ללקוחות.

כשותפי פרימייר של גוגל, יש לנו גישה אל כלי הפרסום המתקדמים ביותר, וטכניקות הפרסום שלנו הן העדכניות ביותר. מעבר לזה, הדאטה הבלעדית שלנו מציגה פי 23 יותר ביטויי חיפוש רלוונטים מכל חברה אחרת. שילוב נכון של כל מילות החיפוש באתר, יחד עם פרסום חכם ומדויק, יוצרים עבורכם סוכנות אחת שעוזרת לכם להביא תנועה, להבין את התנועה הזאת ולהפוך אותה ללקוחות משלמים.

רוצים לקחת את חנות האונליין שלכם קדימה? השאירו פרטים בטופס צור קשר, או בצ'אט באתר ואנחנו נדאג לשאר.

שאלות נפוצות

אילו פלטפורמות הכי כדאי לקדם?

ניתן לקדם אתר כמעט בכל פלטפורמה מוכרת: אתרים הבנויים על קוד סגור (שופי-פיי, קונימבו, אי- שופ וכו') וכמובן אתרי חנות הבנויים על וורדפרס. אנו ממליצים לבחור את הפלטפורמה שמתאימה לצרכים שלכם ( של העסק, של הלקוחות), אך אם להיות ספציפיים, אתר הבנוי על WordPress מומלץ מבחינתנו יותר מהאחרים. האתר הינו הנכס הדיגיטלי שלכם וחשוב שיהיה שייך לכם, עם הפלטפורמות בקוד הסגור יש מעט יותר מגבלות מבחינת הבעלות על "הנכס", לאו דווקא מבחינת יכולת הקידום.

איך מקדמים אתר חנות?

קידום אתר חנות שונה מקידום אתר תדמית. אנו מכוונים לקידום רוחבי של כל הקטגוריות והמוצרים באתר, ולא מתמקדים במספר מצומצם של מילות מפתח עיקריות. בנוסף אנו שמים דגש על מספר דברים חשובים נוספים:

  • ביצוע מחקר מילות מפתח מתקדם באמצעות טכנולוגיה ייחודית, המתקדמת כיום בעולם.
  • מהירות האתר – שיפור זמני טעינת הדפים באתר.
  • נראות האתר ושיפור חוויית המשתמש.
  • ביצוע פעולות טכניות במטרה לגרום לאתר להיסרק בצורה נכונה (קריטי במקרה של אתרים עם אלפי דפים).
איך משפרים יחס המרה באתר חנות?

יחס המרה הינו האחוז של "הקונים" (אנשים שביצעו רכישה) מתוך אחוז המבקרים באתר.

ישנן טכניקות רבות, חלקן הגדול ניתן ללמוד במאמר מתקדם בנושא. בכל מקרה אנו מתמקדים במספר דרכים לשיפור היחס ולהגדלת המכירות ויחס ההמרה כמו למשל:

  • שיפור משמעותי של מהירות טעינת האתר – לקריאה נוספת לחץ כאן
  • שיפור נראות האתר בזכות CTA (הנעה לפעולה).
  • מדגישים מבצעים ויתרונות יחסיים/מיוחדים – USP.
  • חוויית מובייל טובה – רוב הגולשים כיום מגיעים ורוכשים דרך המכשיר הסלולרי.
האם ניתן למדוד כמה הכנסה העסק מקבל מכל אפיק פרסום?

בוודאי!

בעל עסק המוכר מאות או אלפי מוצרים בחודש באתר לא יכול לנהל מעקב ידני או אפילו ממוחשב באופן מספק. גוגל מספק נתונים מלאים בצורה נוחה ונגישה דרכם ניתן לראות את המקורות שהביאו לרכישה באתר. כך בעל החנות האינטרנטית יוכל לדעת איזה אפיק אפקטיבי יותר ואיזה פחות, ולמקד את אמצעי הפרסום בהתאם.

 

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.