איך נוכל לעזור?

קידום אתר שופיפיי (Shopify)

11/08/2023 זמן קריאה: 4 דק׳

שופיפיי היא פלטפורמת אתרי סחר אלקטרוני, המאפשרת לכל אחד להקים חנות מקוונת ולמכור את המוצרים שלו בשיטת אונליין.

שופיפיי התחילה את דרכה בקנדה ב-2004 כשהמייסד טוביאס לוטקה רצה למכור סנובורדים של החברה שהיתה לו באותה תקופה בשם Snowdevil. מהר מאוד הוא הבין שזה מאתגר להפליא למכור סנובורד ברשת ללא פלטפורמת סחר אלקטרוני קלה לשימוש. האתגר הגדול הביא אותו לכדי החלטה ליצור בעצמו פלטפורמה מתאימה, וכך שופיפיי נולדה.

שופיפיי היא כיום פלטפורמת מסחר מובילה, הנמצאת במגמת עלייה, המיועדת לעסקים בכל הגדלים והסוגים, בין אם אתם מוכרים בגוגל, במדיה החברתית, בחנות פיזית או עושים דרופשיפינג מהסלון בבית שלכם. מאות אלפי עסקים ביותר מ- 179 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל, סומכים על פלטפורמת שופיפיי שתעזור למכור את המוצרים שלהם.

שופיפיי – יתרונות וחסרונות

פלטפורמת שופיפיי היא פתרון מצוין לאתרי חנות, כמו כל פלטפורמה היא מביאה עימה יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון ולהכניס למערכת השיקולים. נעסוק ביתרונות העיקריים שלה וגם במספר חסרונות מבניים:

  1. ממשק קל לשימוש

יתרונות: המטרה העיקרית של בעל עסק היא להגדיל את מכירותיו מבלי שיצטרך להסתבך בטכנולוגיה ומשימות אדמיניסטרטיביות מייגעות אחרות. יתרונות משמעותיים ששופיפיי מציעה ביחס לפלטפורמות אחרות של אתרי חנות, הם סיוע בניהול הצרכים הטכנולוגיים של החנות, ממשק ברור וגישה למספר פתרונות שימושיים.

חסרונות: כאמור, שופיפיי היא פלטפורמה מצוינת עבור אנשים שאין להם זיקה טכנולוגית. אם אתם מחפשים פונקציונליות מתוחכמת יותר עבור החנות שלכם, אתם עשויים לשקול כמה מהמתחרים של שופיפיי, לדוגמת: מג'נטו או וורדפרס/ ווקומרס, מכיוון שמדובר בפלטפורמות גמישות יותר ומותאמות אישית.

  1. ויזואליות – עיצוב וניראות

יתרונות: בין היתרונות העיקריים של שופיפיי הן תבניות העיצוב המושקעות שהיא מספקת לחזית חנות האתר. הן גורמות לאתר להיראות יפה ומקצועי, מה שמסייע לבעלי האתר למשוך לקוחות לחלון הראווה שלו. שופיפיי מספקת לבעלי עסקים מספר טמפלטים לחנות שלהם, כאשר הטמפלטים מחולקים לפי ענפים: אמנות וצילום, תכשיטים ואקססורייז, מזון ומשקאות, ריהוט ועוד. יש ללקוחות אפשרות לסנן אותם ולבחור תבניות נושא בחינם או בתשלום.

חסרונות: ישנן רק עשר תבניות נושא בחינם. אם אין לכם אף תבנית חינמית שמתאימה לצרכים שלכם, תצטרכו לשלם אגרה חד פעמית כדי להשתמש באחת מהתבניות האחרות. אם תרצו תבנית בהתאמה אישית, תצטרכו להבין יותר לעומק את הפלטפורמה ברמה של הקוד או למצוא מומחה שופיפיי שיעשה זאת עבורכם.

  1. חנות האפליקציות של שופיפיי

יתרונות: האפליקציות של שופיפיי הן אחד ההיבטים החזקים ביותר שלהם. לפלטפורמה יש למעלה מ-1,200 אפליקציות שונות שיכולות לעזור לכם להפוך את המשימות שלכם לאוטומטיות, מה שמאפשר לכם להתמקד בדברים חשובים אחרים כמו – שיווק או הגדלת המכירות שלכם דרך האתר. ישנן מספר אפליקציות העומדות לרשותכם בשירות לקוחות, מלאי, דיווחים, משלוחים ועוד. כלים אלה יקלו עליכם בכך שהם יספקו לכם את הטכנולוגיה המתאימה לחנות שלכם.

חסרונות: תצטרכו לשלם עמלות הקשורות לשימוש באפליקציות אלה. עם זאת, ללא אפליקציות אלה תצטרכו להכניס את הנתונים שלך באופן ידני, דבר שלוקח לא מעט זמן. אופציה נוספת היא להעסיק מישהו שיעשה זאת עבורכם או לשלם מנוי לאפליקציה חודשית.

  1. שירות טלפוני 24/7

יתרונות: לשופיפיי יש צוות תמיכה מסור אשר זמין עבורכם באמצעות צ'אט חי ודוא"ל. אתם יכולים גם להתקשר אליהם 24/7 באמצעות ארבעה מספרים שונים (תלוי במדינה בה אתם נמצאים). זהו יתרון גדול שחברות ופלטפורמות אחרות לא מספקות, מוקד השרות מהווה פרמטר חשוב בבחירת פלטפורמה.

חסרונות: התמיכה היא באנגלית – יש אנשים שזה יגביל אותם. כמו כן, אם אתם נתקלים בבעיות טכניות יתכן שלא תמיד תוכלו לקבל עזרה ישירה מהתמיכה הכללית. במקום זאת, ייתכן שתצטרכו לפרסם את שאלתכם בפורום כדי לקבל תשובה ממתכנת. מספרי הטלפון של שירות התמיכה רשומים רק בארה"ב, בריטניה, ניו זילנד ואוסטרליה.

  1. כלים שיווקיים

יתרונות: שופיפיי מספקת לכם כלים שיווקיים שישפרו את מוכנות האתר שלכם ל-SEO (קידום אורגני), התממשקות עם קמפיינים וגם חיבור אוטומטי בין ממשקים שונים. בנוסף, קיימות תוספות חינמיות בפלטפורמה שיעזרו לכם לבצע מדידה מדויקת של ביצועי הקמפיינים.

עם פלטפורמת שופיפיי תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:

  • תייצרו קודי הנחה.
  • תמכרו את המוצרים שלכם גם ב- Pinterest ובמדיות חברתיות נוספות אחרות.
  • שפרו את מוכנות האתר לתהליך SEO על ידי הוספה של מילות המפתח הרלוונטיות (עמוד הבית) וכן תיאורי מוצרים בדפים הרלוונטיים.
  • צרו בלוג. כתיבת מאמרים לבלוג היא תכונה מובנית שמשפיעה גם על דירוג ה SEO לאתר שלכם.
  • אפליקציית AMP לשיפור המהירות במובייל ובכך גם משפרת את חווית הקנייה של הלקוחות שלכם.
  • תקבלו Sitemap שנוצרת אוטומטית, שתשמש את גוגל לניתוח תוכן בכל דפי האתר שלכם.

חסרונות:

  • השימוש באפליקציית AMP אפשרי רק אם מתקינים אפליקציה בתשלום בחנות שלכם. ניתן להשתמש בעיקר בתוכנות SEO מורחבות אחרות (למשל, הוספת ביקורות ודירוגים של לקוחות) לרוב רק כאשר אתם משלמים עבור התוספים הנוספים.
  • לקוחות אינם יכולים להשתמש בקודי הנחה מרובים. ברירת המחדל היא קוד הנחה אחד פר ההזמנה. ניתן להשתמש באפליקציות מסוימות, כמו עורך סקריפט, למאפיין של מספר הנחות, אך רק באמצעות תוכנית Shopify Plus.
  1. עלויות

תמחור יהיה ההיבט האחרון של Shopify שאנו נבדוק.

משתמשי שופיפיי רבים מתלוננים לרוב על דמי המנוי והתנאים הכלכליים. תוכניות שופיפיי מתחילות בעלות של 39$ לתכנית חודשית בסיסית ועד ל- 399$ עבור תוכניות חודשיות מתקדמות יותר. הוצאות אחרות כוללות עמלות עסקה הקשורות למכירה מקוונת וכן דמי מנוי לשימוש באפליקציות הדרושות לכם.

לחנויות המשתמשות בתשלומי שופיפיי אין עמלות עסקה, אך אפשרות זו מוגבלת למדינות בודדות בלבד (ישראל לא נכללת בהן). חנויות הממוקמות במדינות אחרות משתמשות בשער תשלום מצד שלישי (כמו PayPal, Amazon Pay, 2Checkout וכו') אשר מוסיף עמלה נוספת של בין 0.5% -2% לעסקה.

מילים אחרונות

מלבד היתרונות והחסרונות שכבר הזכרנו, אחד היתרונות הגדולים ביותר ששופיפיי מציעה היא הגמישות שלהם לצמוח עם העסק שלכם. שופיפיי נחשבת לפלטפורמה הקלה ביותר לשימוש עבור עסקי איקומרס קטנים וגדולים מכיוון שהיא מביאה לבעלי האתרים את כל הכלים הדרושים להם כדי לבנות אתר מסחר אלקטרוני מושקע ומקצועי. בעוד ששופיפיי אינה הפלטפורמה הזולה ביותר בעולם לבניית אתרי איקומרס, היא מספקת פיצ'רים רבים כמו גם 100 תבניות נושא מושקעות, מספר גדול של אפליקציות, שירות תמיכה 24/7 ואפשרות למכור באופן לא מקוון באמצעות Shopify POS, היתרונות הללו עולים בהרבה על החסרונות שיש לשופיפיי.

קידום אתרים הינו פרמטר הכרחי אותו חייבים לקחת בחשבון כאשר בונים אתר חנות או מנהלים אתר קיים. לקדם את האתר במנועי החיפוש הינה בגדר משימת חובה לכל בעל אתר. בעלי האתרים חייבים להבין שביצוע פעולות קידום אתרים אורגני של אתרי חנות אינו זהה לקידום אתרים תדמיתיים ודורשים אסטרטגיה שונה ופעולות נוספות שלא כל מקדם אתרים מכיר או שולט בהם. בנוסף לכלים הטכנולוגיים שמשתמש מקדם אתרים יש חשיבות מכרעת לשלב מחקר מילות מפתח של האתר ולמחקר המתחרים.

קידום חנות Shopify

הנה דוגמא לאתר של לקוחה שלנו בתחום הקוסמטיקה (שיושב על פלטפורמה של שופיפיי), ושהחלה קידום בינואר 2019 כשהיו לה רק 485 ביטויים שגוגל סורק ועולים בתוצאות החיפוש, מתוכם 3 בשלישיה הראשונה, ו-13 במקומות 4-10. לאחר 4 וחצי שנים, כיום, יש לה 6,047 ביטויים שגוגל סורק מתוכם 380 בשלישיה הראשונה ו-466 במקומות 4-10. עלייה משמעותית שהביאה עימה גם עלייה של מאות אחוזים בכמות הכניסות לאתר וכיום מבקרים בו אלפי מבקרים חודשיים.

רוצים גם? מלאו פרטים בטופס או התקשרו ונחזור אליכם בהקדם עם אסטרטגיה מנצחת עבור אתר החנות שלכם.