איך נוכל לעזור?

קידום עסקים באינטרנט – אסטרטגיות שיווק מומלצות

13/07/2021 זמן קריאה: 7 דק׳

להכין רשימה של אסטרטגיות שיווק היא משימה די קלה. כלומר, הרוב מכירים את היסודות, כמו מדיה חברתית, קידום אתרים או שיווק בניוזלטר. אבל איך אתם מבצעים את האסטרטגיות הללו? ומהן הטקטיקות השיווקיות הספציפיות שלא רק עובדות, אלא גם מניעות את צמיחת העסק באינטרנט?

הנה כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן כשאתם מחפשים דרכים להגדיל את התנועה לאתר שלכם עם אסטרטגיות השיווק הפופולריות ביותר נכון להיום.

איך מגדילים את התנועה לאתר? 

בין אם אתם בעלי אתר תדמית, אתר סחר אלקטרוני, פורטל מידע או כל עסק מקוון אחר, מאמר זה ייתן לכם מספר עצות שימושיות. לפני שנתחיל, בואו נאמץ כלל פשוט אחד: כדי להביא תנועה, עליכם למדוד תנועה

הוסיפו Google Analytics לאתר שלכם כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ובכך תוכלו ללמוד אילו אפיקים אתם יכולים לשפר ובאיזו מידה. המערכת תעניק לכם גישה נוחה לנתונים יקרי ערך: ביקורים באתר, משתמשים חדשים וחוזרים, משך הפעלה ממוצע, יחס המרה (לאתרי סחר) וכמובן מקורות ההגעה לאתר.

מקורות התנועה העיקריים בגוגל אנליטיקס כוללים:

  • תנועה ישירה – בדרך כלל, המשמעות היא שמשתמש הקליד את שם הדומיין שלכם בשורת הכתובת ולחץ על Enter. אך יש לזכור כי מקורות ישירים כוללים גם תעבורה של דוא"ל, וואטסאפ וכל מה שהמערכת לא יודעת לזהות. נניח שאתם שולחים הודעה עם קישור למאמר חדש באתר שלכם, והנמען פותח את הקישור בדוא"ל שלו. קליק זה מגביר את התנועה הישירה שלכם. כך גם לגבי לחיצות על סימניות שנוספו בעבר לדפדפן.

    אגב: זה מייצר מספר בעיות במדידת התנועה מכיוון ש"ישיר" הוא – בניגוד למה שניתן היה לצפות – מונח רחב למדי. בזמן שאתם בודקים את הנתונים הסטטיסטיים שלכם, אתם לא באמת יודעים כמה אנשים הקלידו את כתובת האתר באופן ידני וכמה לחצו על קישור שנשלח וכדומה. זו מה שמכונה "תנועה חשוכה" ממוצא לא ידוע.

    ברמה גבוהה יותר של ניתוח נתונים – כשאנחנו רוצים לעבור על התנהגות הלקוחות ועל מקורות התנועה שלנו, מומלץ להגדיר אותם בפרמטרים המכונים UTM. בדרך זו, הקליקים יסווגו בצורה מסודרת לפי מה שתגדירו ולא תצטרכו לנחש.

  • תנועה אורגנית – מגיעה מהתוצאות האורגניות בגוגל והיא המטרה של פעילות ה-SEO שלנו: כל המאמצים שנעשו כדי לייעל את האתר שלכם ואת התוכן לאלגוריתמים של גוגל – היא בדרך כלל לדחוף את האתר שלכם לראש הדף בתוצאות החיפוש המוצג עבור מילת מפתח מסוימת. (נדון במילות מפתח ובקידום אתרים בפירוט רב יותר בהמשך המאמר).
  • תנועת הפנייה – תנועת הפנייה כוללת לחיצות על קישורים שפורסמו באתרים אחרים. לדוגמא, כאשר בלוגר אחד מקשר לשני ובכך מייצר תנועה באתר היעד, אנו מכנים זאת תעבורת הפניות. זה גם, או בעיקר, כולל תנועה מערוצי מדיה חברתית כגון: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו. אנשים מקשרים לתוכן ברשתות החברתיות שלהם, העוקבים שלהם לוחצים על הקישורים, האתר מקבל תנועה. קלטתם את הרעיון 😊
  • תנועה ממומנת בגוגל – כל התנועה שמגיעה מהקמפיינים שלכם במערכת ה-Google Ads.
  • תנועה מרשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם וכו' – גם כאן מומלץ להשתמש בUTMים כדי לדייק את המדידה.

  • תנועה ממודעות ברשת המדיה (Display Network) – מודעות לתצוגה הן מודעות באנר ויזואליות שאתם רואים באתרים שיש להם שטח פרסום של גוגל. על פי גוגל, רשת המדיה מגיעה ליותר מ -90% ממשתמשי האינטרנט העולמיים המתרחבים על פני 2 מיליון אתרים!

למה מומלץ למדוד את התנועה שמגיע לאתר?

ניתוח התנועה לאתר חשוב מאוד מכיוון שהוא מאפשר לכם לעקוב אחר יעילות מאמצי השיווק שלכם. אם הנתונים מראים כי הערוצים החברתיים שלכם (כגון פייסבוק, אינסטגרם וכו') נתונים לשיפור – בואו נשפר אותם, פשוט כך. יתרה מכך, ניתוח התנועה לאתר תעזור לכם לזהות את הלקוח (הפוטנציאלי) שלכם ולמקד טוב יותר את התוכן העתידי שלכם.

אם אתם מוכרים מכונות גילוח לגברים ומרבית הגולשים שלכם באתר הן נשים בגילאי 18-24, זה לא בהכרח צריך להדאיג אתכם. תיאורטית, קהל היעד שאתם מכוונים אליו הם גברים. אבל מה אם הנשים מגיעות לאתר שלכם כדי לקנות מתנה לבן זוג שלהן? זה נראה סביר. בואו ננצל את התנועה הזו. אולי על ידי הוספת מאמרים חדשים, לדוגמא: "איך לבחור מכונת גילוח לגברים?"

במקום להתעסק בפרופיל של הגולש הממוצע שלכם, התמקדו ב"רווח". למשל, תסתכלו כמה מהגולשים שלכם אכן מבצעים רכישה או השארת ליד. אם האתר שלכם שפונה לקהל הגברי, אך בפועל מי שרוכש הן נשים, אין לכם מה לדאוג מכך. אבל אם האתר שלכם מושך כמות קטנה של גברים וכמות גדולה של נשים והמכירות לא מתרוממות, משהו לא עובד כמו שצריך.

כשמדובר בהבאת תנועה לאתר שלכם והפיכת הגולשים שלכם ללקוחות, יש הרבה דברים שאפשר לעשות.

לכל הפעולות שנציין כדי להביא תנועה לאתר שלכם קיים מכנה משותף אחד: עליכם להיות פרואקטיביים וליזום, לחכות שיקרה משהו לא יוביל אתכם לשום מקום.

  • פרסום ממומן (PPC)

PPC מייצג כאמור תשלום לפי קליק. זהו מודל פרסומי המאפיין את גוגל ואת שירות המודעות. פרסום באמצעות מודעות חיפוש, מודעות שופינג ופרסום ברשת המדיה הם כולם דרכים מצוינות למשוך מבקרים, ולבנות את המותג שלכם.

התאימו את האסטרטגיות של הפרסום הממומן כך שיתאימו ליעדים שלכם – האם אתם רוצים להגדיל רק את התנועה לאתר, או שאתם רוצים להגדיל גם את ההמרות? לכל ערוץ בתשלום היתרונות והחסרונות שלו, לכן חישבו היטב על היעדים לפני שאתם מוציאים את הכסף מהארנק.

  • פרסום במדיה החברתית – קידום עסקים ברשתות חברתיות

אתם חושבים כי ניהול המדיה החברתית שלכם מסתכם רק בפרסום פוסט פעם ביום? אז זהו שלא 😊 כשמדובר במדיה חברתית, האסטרטגיה השיווקית שלכם לא תסתכם רק בפרסום פוסטים.  אתם צריכים לגבש תוכנית… כזו שעובדת.

מדיה חברתית היא אחת הפלטפורמות המשתלמות ביותר לפרסום! אם כבר יש לכם חשבונות בכל הפלטפורמות החברתיות הגדולות כמו פייסבוק ואינסטגרם כבר עשיתם את הצעד הראשון! לנהל חשבונות ולפרסם מידיי פעם פוסטים זה לא מספיק כדי להרחיב את העסק שלכם, במיוחד בשוק התחרותי של ימינו, לפיכך כדאי מאוד לבנות קמפיין שיווקי למסחר אלקטרוני ברשתות חברתיות.

לכל פלטפורמה של רשת חברתית, יש את הקהל היעד הספציפי שלה. אם יש לכם אתר אופנה מקוון, ככל הנראה, רוב העסקאות שלכם לא ייסגרו דרך לינקדאין, שמשרת יותר קהל B2B (עסקים לעסקים). במקום זאת תתמקדו בפלטפורמות ויזואליות כמו: אינסטגרם, פייסבוק ופינטרסט.

ההתקשרות הטובה ביותר שלכם תהיה ככל הנראה באינסטגרם, המודעות עם הביצועים הטובים ביותר שלכם יגיעו ככל הנראה מפייסבוק ויכול מאוד להיות כי מפינטרסט תקבלו תנועה גדולה יותר (שאותה תוכלו למקד מחדש עם מודעות פייסבוק).

ובכן, ברגע שהבנתם באילו פלטפורמות כדאי לכם להשתמש עבור קידום העסק שלכם, הגיע הזמן להתאפס על אסטרטגיות השיווק שלכם. איזה סוג של תוכן עליכם לפרסם? אילו טקטיקות כדאי לבצע כדי להגדיל את התנועה, וכתוצאה מכך גם את המכירות באתר, ובאיזו תדירות כדאי לפרסם פוסטים?

  • קידום עסקים אורגני (SEO)

קידום אתר באופן אורגני הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להזרים תנועה עקבית וארוכת טווח לאתר שלכם. כל עוד אתם מדורגים במיקומים גבוהים בגוגל, תוכלו ליצור תנועה אורגנית נהדרת לאתר שלכם.

אתם לא תיראו תוצאות מיידיות, אך אסטרטגיות שיווק אינן קשורות לפעילות קצרת טווח, מדובר בתכנון לצמיחה העתידית. מרבית העסקים באינטרנט מתמקדים בסיפוק מיידי ולכן הם ישר פונים לאפיקים ממומנים. אבל אם אתם באמת רוצים לשמור על הוצאות פרסום נמוכות לטווח ארוך, קידום אתרים אורגני הוא הטוב ביותר עבורכם.

העניין בקידום אתרים הוא שבעצם לא מדובר בבחירת מילות מפתח לנישה הספציפית שלכם אלא להרחיב מעט את התחום. לדוגמא, אם יש לכם חנות ריצה, לא תתמקדו רק במילות מפתח הקשורות לריצה. עליכם להתמקד גם במילות מפתח הקשורות לכושר גופני ו/או ירידה במשקל. למה? מכיוון שקידום אתרים מתבסס על משיכת תנועה חדשה לאתר ולא רק להתקבע על קהל אחד ספציפי. באמצעות תוכן מקביל לתחום העיסוק שלכם (כמו ירידה במשקל), אתם עדיין יכולים להציג את הרעיון של הריצה כדרך פוטנציאלית לרזות ובמקביל זה מאפשר לכם למקד לקהל רחב יותר שעדיין יכול להתעניין במוצרים שלכם.

פרסום ממומן בשילוב עם קידום אורגני הן שתי דרכים מעולות להניע תנועה לאתר שלכם מגוגל. שתיהן נחשבות בין השיטות היעילות ביותר שיש.

אז מה הן אסטרטגיות השיווק בקידום אורגני?

הגעתם פעם לאתר שמשתף מידע שהיה רלוונטי לשנת 2012? ברצינות, איך זה יגיע לעמוד הראשון, ואם יגיע – את מי זה מעניין? הכוח בקידום אורגני הוא התוכן ולא סתם תוכן, אלא תוכן רלוונטי ואיכותי. אם אתם רוצים להצליח, אתם חייבים לעדכן תוכן ישן באתר שלכם כדי להפוך אותו לרלוונטי יותר. במידה ואתם מוחקים כמה פסקאות מיושנות ומחליפים אותן בתוכן שמעודכן יותר במגמות הנוכחיות, גוגל יכול לתעדף ולעלות את האתר במדרג תוצאות החיפוש. עדכון תוכן חשוב לא פחות מיצירת תוכן חדש.

אסטרטגיה שיווקית נוספת שתשפר את דירוג החיפוש שלכם היא יצירת דפי אינטרנט נוספים. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת מוצרים חדשים או כתיבת תוכן בבלוג שלכם. ככל שיהיו לכם יותר מוצרים באתר, כך ניתן לעשות יותר פעולות לטובת הקידום.

  • שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing)

לצד בניית קישורים (פרופיל קישורים) אחת מאסטרטגיות השיווק הפופולריות ביותר כיום היא שיווק באמצעות תוכן. שיווק דרך תוכן היא אסטרטגיית משיכה שבה אתם משתמשים בתוכן כדי למשוך משתמשים למוצרים שלכם. הוא משמש גם ל- B2B וגם ל- B2C. שיווק בתוכן מזהה את התוכן הנכון להפקה, אשר לאחר מכן ניתן למצוא באמצעות מנוע החיפוש המתאים ולפרסם ברשתות החברתיות. התחומים העיקריים שבהם כדאי להשתמש בשיווק תוכן הם SEO ופוסטים ברשתות החברתיות.

בשיווק נכנס (Inbound Marketing), לעיתים קרובות ישנו אלמנט דחיפה, בו משתמשים בקמפיינים ממומנים להגברת והפצת התוכן בצורה רחבה יותר, או ליתר דיוק, כדי להגיע לשוק היעד הנכון. שיווק נכנס משמש בעיקר ב-B2B.

שיווק בתוכן משרת מספר מטרות מעבר ל"רק רכישה". לדוגמה, אם אתם עסק שמוכר תוספות שיער, אתם יכולים ליצור סרטוני הדרכה לשיער עם תוספות השיער שאותם אתם מוכרים, זה יכול למשוך את הלקוחות למוצרים שלכם ויכול להיות שהם ירכשו מכם בעתיד. למה? מכיוון ששיווק תוכן משפר גם את שימור הלקוחות. תוכן יכול לבוא בצורות שונות כמו מאמרים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה, פודקאסטים, סקרים ועוד.

כמו כן, תשקיעו בכותרות שלכם. תציעו כותרות שאי אפשר יהיה לעמוד בפניהם. כותרות הן אחד החלקים החשובים ביותר בתוכן שלכם. ללא כותרת משכנעת, אפילו המאמר המושקע ביותר שלכם לא ייקרא. לכן חישבו היטב על הכותרת שלכם לפני שתלחצו על "פרסם".

  • שיווק באימייל (ניוזלטר)

כל כך הרבה עסקים מתמקדים במשיכת לקוחות חדשים באמצעות שיווק "יצירתי" שהם שוכחים לפעמים משיטות מסורתיות יותר. שיווק בדוא"ל זו אחת השיטות המועדפות על B2B אך יכולה לעבוד גם עבור B2C. מדובר בכלי רב עוצמה, שיכול לגרום לעלייה משמעותית בתנועה. רק היזהרו לא להפציץ אנשים בדוא"ל בלתי פוסק על כל עדכון בעסק שלכם.

עבור בעלי חנויות סחר אונליין רבים, שיווק בדוא"ל מניב את התוצאות המיידיות המהירות ביותר מבחינת התנועה והמכירות באתר. אתם יכולים לבנות את רשימת הדוא"ל שלכם על ידי בקשה מהלקוחות להצטרף לניוזלטר שלכם כאשר הם מבצעים צ'ק-אאוט או לחלופין, תוכלו להוסיף טופס באתר, לדוגמא בדף הבית שלכם או בעמודים פופולריים אחרים באתר שלכם.

כמו כן, אל תתעלמו מכוח השיווק מפה לאוזן, במיוחד מאנשים שכבר נהנים מהמוצרים או מהשירותים שלכם. תזכורת דוא"ל ידידותית אודות שירות או מוצר חדש יכולה לעזור לכם להגביר את התנועה שלכם, וכמובן את המכירות.

  • תתמקדו בביטויי זנב ארוך

מילות מפתח עם זנב ארוך מהוות את רוב החיפושים ברשת, כלומר אם אינכם ממקדים אליהם כחלק ממאמצי החיפוש בתשלום או SEO, אתם מפסידים. מיקוד לביטויי זנב ארוך, נותן לכם סיכוי טוב יותר לדירוג גבוה יותר לשאילתות ספציפיות למוצרים ולשירותים שלכם – דירוג גבוה יותר פירושו יותר תנועה.

  • יישום סכמה

יישום סכמה (או פורמט מיקרו נתונים אחר) לא בהכרח יגדיל את התנועה לאתר שלכם, אך זה יקל על בוטים של מנועי חיפוש למצוא את העמודים ולהוסיף אותם לאינדקס. יתרון נוסף בשימוש בסכמה עבור קידום האתרים הוא בכך שהוא יכול לגרום להופעה בתוצאות עשירות של גוגל, שיכולה לשפר את שיעורי הכניסה לאתר.

  • גוגל לעסק שלי (google my business)

תפתחו פרופיל עסקי בגוגל לעסק שלי, בצעו אופטימיזציה לפרופיל ותקשרו את הכרטיס לאתר שלכם. גוגל לעסק שלי היא דרך נהדרת להשיג יותר תנועה לאתר שלכם.

תזכרו כי גוגל מעדכן בכל פעם את דפי התוצאות שלו. אם הכרטיס שלכם מספק את כל המידע שלקוח פוטנציאלי צריך בשביל לקבל החלטה, הוא יכול לוותר על הכניסה לאתר שלכם ופשוט ליצור קשר ישיר דרך הכרטיס. כך שזו בעצם עוד דרך להגיע ללקוחות.

קידום עסקים בגוגל

האסטרטגיה השיווקית האולטימטיבית אינה קשורה לבחירת אפיק פרסום (למשל קידום אתרים אורגני בגוגל, פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם), שיטה או טקטיקה אחת. שילוב של מספר אסטרטגיות שיווקיות היא זו שתניע את העסק שלכם לגדול ולצמוח בזירה האינטרנטית. כל אחת מהאסטרטגיות הללו עובדות יחד כדי לעזור לכם להשיג את יעדי השיווק שלכם.

חשוב לזכור כי, הגדלת התנועה לאתר שלכם אינה מתרחשת בן לילה והיא דורשת מאמץ והשקעה. ככל שתשקיעו יותר, רק אתם תרוויחו מכך, אך חשוב לוודא כי אסטרטגיות התנועה שבחרתם, אכן תואמות את קהלי היעד אליהם אתם שואפים להגיע. על ידי אפיקי התנועה המפורטים לעיל, אתם יכולים להשיג לא רק תנועה איכותית, אלא להפוך את הגולשים ללקוחות.

לא יודעים איזה אפיק מתאים לעסק שלכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 072-3340848 או להשאיר פרטים באתר. צוות המומחים של אדאקטיב ישמח לעזור לכם!