קידום עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט – המתכון המלא
כמעט כל בעל עסק עצמאי סובל מחוסר זמן. הרוב המכריע שלהם עסוק ברוב שעות היום… והלילה… וצף באינספור מחשבות ודאגות תוך ביצוע עשרות פעולות שונות ביום. למעשה, מדובר בדרך-חיים. העסק שלכם הוא אתם, יום העבודה שלכם לא מסתיים כשמכבים את האור במשרד או בחנות והולכים הביתה. הדאגה איך לשרוד או איך לגדול בענף תחרותי, מלווה אתכם במשך כל שעות היממה. אחת מהבעיות בניהול עסק עצמאי היא שהמיקוד הניהולי והמקצועי כל כך עמוק ומחייב שביצוע משימות חיצוניות אחרות נמנעות ממכם בשל כך. אחת המשימות המפוספסות היא שיווק, משימה שהכרחית להנעת גלגלי העסק. שיווק בעשור השלישי של המאה ה-21 הוא בעל חוקים אחרים לגמרי ואפיקים שונים מאשר עשור קודם לכן. זירת הפרסום עברה מהאפיקים ה'מסורתיים' (עיתון, רדיו וכו') אל האינטרנט. מנועי החיפוש של גוגל ושל הרשת החברתית פייסבוק השתלטו כיום על מירב התקציבים השיווקיים של רוב העסקים הקטנים והגדולים (ומה שביניהם).
האם קידום אתרים שווה את המאמץ והכסף לעסקים קטנים?
נתחיל מהסוף, מהתשובה – קידום עסקים קטנים באינטרנט הוא בגדר חובה!
אחת הסיבות לכך שרוב בעלי האתרים בוחרים להתמקד בקידום אורגני לעומת פרסום ממומן היא בגלל היתרונות לטווח הארוך הכרוכים בכך. עם זאת, כאשר עסקים צריכים לבצע קיצוצים בעסק, חלקם הגדול טועה ותקציב השיווק הוא אחד מסעיפי התקציב הראשונים להיחתך. זוהי טעות, שכן אנו חותכים את הגזע והענף שאמורים לייצר לנו יותר הכנסה, אנחנו למעשה מגדילים את מפולת השלגים של העסק כאשר אנחנו מנתקים חמצן (כסף) לקמפיין השיווק של העסק.
אנחנו מזמינים אתכם, לצלול איתנו ולבחון לעומק את יתרונות קידום האתרים האורגני עבור עסקים קטנים, אנו נסביר מדוע זהו אפיק הפרסום שכל עסק קטן חייב לאמץ כבסיס לכל אסטרטגיית השיווק שלו.
קידום אורגני הפך לחלק מהותי וחשוב לבעלי אתרים ובמיוחד לעסקים קטנים מהסיבה הברורה כי לאפיק האורגני יש יתרונות רבים מהם יכול עסק קטן ליהנות ולהרוויח, ולמעשה ליישר מבט מול העסקים הגדולים ולהתחרות בהם למרות פערים כלכליים גדולים ומובנים בין שני הצדדים.
קידום אתרים ממלא תפקיד מרכזי בהכנסות הכלליות ובצמיחה העסקית שלכם. למעשה, כשבוחנים עסקים שמשקיעים משאבים בכל האפיקים המובילים באינטרנט במקביל (פרסום ממומן, פרסום בפייסבוק, קידום אורגני) אנו מזהים מגמה ברורה בדוחות האנליטיקס שלהם של ריבוי כניסות מהאפיק האורגני על פני שאר האפיקים, באופן מוחלט ומובהק.
למרות הנתונים הברורים, עדיין ישנם בעלי עסקים קטנים רבים שאינם מצליחים לראות את הערך בהשקעה בשיווק דיגיטלי, ובמיוחד במאמצי הקידום האורגני. אותם עסקים חייבים להקצות חלק מתקציב השיווק שלהם והתוכניות העסקיות שלהם ולהתמקד בין היתר בקידום אורגני כדי להניע את הצמיחה שלהם כעסק קטן.
אז מה בדיוק היתרונות של קידום אתרים באונליין לעסקים קטנים?
בחרנו 7 יתרונות בולטים (יש עוד הרבה נוספים) של קידום אתרים שעסקים קטנים חייבים לקחת בחשבון כשהם בונים את אסטרטגיית השיווק שלהם (בחירת קהל יעד, צרכי העסק, כלי סיוע שיווקיים ועוד).
- לקוחות חדשים
שיווק טוב אמור להביא לכם לקוחות חדשים, וקידום אתרים SEO אינו שונה בכך. קידום אתרים עוסק בעיקר בשיפור המיקומים שלכם בתוצאות של מנוע החיפוש, וכמובן שאתם זקוקים למיקומים טובים בכדי להשיג תנועה גדולה יותר ובכדי להגיע לקהל לקוחות חדשים. מיקום טוב בגוגל, משמע יותר כניסות לאתר שלכם שאמורות בסופו של דבר להמיר ליותר לקוחות.
- מחקר מילות מפתח
איתור לקוחות חדשים לא תמיד קל, אך על ידי התמקדות נכונה במילות המפתח, סביר להניח שתמצאו לקוחות פוטנציאליים. אנשים המחפשים בגוגל מנסים ללמוד עוד על מה שהם צריכים, או מה הבחירות העומדות בפניהם. זה הזמן האידיאלי להעמיד את העסק שלכם מולם כי הם עשויים לחפש באופן ספציפי את מה שאתם מציעים (מוצר או שרות). אבל אם אתם לא מקודמים בתוצאות הראשונות, איך הגולשים הללו ימצאו אתכם? ובכן, הם לא יעשו זאת! הם ייכנסו לאתרי מתחרים שיופיעו בתוצאות ויבחרו את המתאים ביותר.
- תנועה ממוקדת יותר
אם מחקר מילות המפתח נעשה נכון ובוצעה אופטימיזציה נכונה לאתר, אתם אמורים למשוך תנועה רלוונטית יותר אל אתר האינטרנט שלכם. פירוש הדבר שפעולת המיקוד במילות מפתח עם כוונת החיפוש הנכונה מאחוריהם (לאנשים המחפשים מונחים אלה תהיה כוונה לרכישה של שירות או מוצר כמו שלכם) תגדיל את הסיכויים להמרה מאשר בחירת מילות חיפוש רלוונטיות פחות.
- שיפור יחס המרה
עם יותר תנועה לאתר בכלל ותנועה ממוקדת יותר בפרט, מגיעות יותר המרות. המשמעות היא ששיעור ההמרות הכולל של האתר שלכם ישתפר יחד עם מספר הפניות או המכירות שלכם. בסופו של יום, אם אנשים שמגיעים לאתר שלכם מעוניינים באמת במה שיש לכם להציע (כפי שהם אמורים להיות בגלל העובדה שהם חיפשו בגוגל אחר משהו רלוונטי שאתם מציעים), סביר להניח שהם ימירו יותר מקהל כללי – גנרי.
- הגברת המודעות למותג שלכם
משלב את חוק המספרים הגדולים בתוכו. מי שמחפש מונחים רלוונטיים לעסק שלכם, צפוי להיתקל באתר שלכם בעת ביצוע חיפושים. ככל שהגולשים יראו את העסק שלכם מופיע ביותר תוצאות חיפוש, כך הם יהיו מודעים יותר למותג שלכם. מה שאומר שיש סיכוי גבוה יותר שהם ילחצו וייכנסו לאתר שלכם וישקלו לרכוש ממכם, אם לא עכשיו אז בעתיד.
- עלות מול תועלת – שיווק חסכוני
בעוד השחקנים הגדולים בענף שלכם עשויים להצליח יותר באפיקים הממומנים (גוגל ממומן ופייסבוק), קידום אורגני יכול להיות אפיק מאוד משתלם בעולם השיווק הדיגיטלי לעסקים קטנים, שניתן לראות בו תוצאות מדהימות גם מול המתחרים הגדולים ביותר בנישה או בקטגוריה שלכם.
עסקים גדולים עם תקציבים גדולים יכולים להוציא יותר על פרסום ממומן, כגון, גוגל, רשתות חברתיות ועוד. אבל עם אסטרטגיית SEO מחושבת, אתם יכולים ללכת לצד השחקנים הגדולים בתוצאות החיפוש. לרוב בקידום אתרים אורגני יש החזר השקעה גבוה מאוד , מכיוון שתקרת ההחזר היא אינסופית אם אתם מקבלים תנועה נכונה, וברגע שהאתר שלכם מדורג טוב אתם לא מוציאים כסף באופן פעיל על קמפיינים שיווקיים בתשלום.
- צמיחת העסק האינטרנטי שלכם
כל הרעיון של האתר והשיווק שלכם בכלל הוא לקבל פניות, וליצור מכירות, שבסופו של דבר מהווים השקעה בנכס הדיגיטלי שלכם ויצמיחו את העסק. עסקים שמשקיעים ב-SEO שלהם יצמחו מהר יותר וישיגו יותר לקוחות מאשר המתחרים שלהם בתוצאות החיפוש שלא השקיעו באפיק האורגני. קידום אורגני מביא לקוחות לאתר שלכם, לאחר שחיפשו באופן פעיל אחר המוצר או השירות שלכם. אתם לא משווקים לאנשים שלא מעוניינים בכך, אלא בדיוק ההפך.
דוגמא לעסק קטן שבעזרת קידום אורגני נכון וממוקד ממוקם ב-83 ביטויים בעמוד הראשון (לעומת 35 כשהתחלנו את הקידום חצי שנה לפני כן):
קידום עסקים קטנים עם 'גוגל לעסק שלי' ( Google My Business)
גוגל העסק שלי הוא כלי קידום אפקטיבי לכל עסק, בוודאי לעסק קטן או בינוני בהיקפו שרוצה להגיע לכמה שיותר גולשים. איך עושים זאת נכון?
ראשית, עליכם לחפש את העסק שלכם בגוגל. מצאתם קובייה שעליה שם העסק ומפה? סימן שגוגל "החליט" שהעסק שלכם ראוי לפרופיל עסק והקים עבורכם אחד שכזה. לפעמים תופיעו בתוך אותה קובייה גם שאלה: "האם אתה בעל העסק?" במקרה כזה, גוגל זקוקים לאימות. לרוב מתבצע האימות באמצעות גלוית דואר בהליך שעשוי לארוך כשבועיים. לעיתים גם קיימת אפשרות לבצע תהליך של אימות באמצעות מייל או שיחת טלפון, הליך שהוא כמובן מהיר בהרבה.
אם לא מצאתם קובייה שמקשרת לעסק שלכם, עליכם לפתוח פרופיל שכזה באמצעות הקישור כאן. מלאו את הפרטים השונים בטופס: שם העסק כפי שהוא מופיע באתר, כתובת, טלפון ועוד. אחרי שתירשמו תצטרכו לאמת מול גוגל את הפרטים (כאמור: באמצעות גלויה או באמצעים אחרים שאותם יקבע גוגל). לאחר האימות, אפשר למלא את פרופיל העסק בתוכן כגון תמונת העסק, שעות הפעילות שלו, הלוגו ועוד פרמטרים אחרים שניתן להזין לפרופיל.
רוצים לשמוע עוד על גוגל לעסק שלי? לחצו כאן למידע נוסף
עם הקמת הפרופיל ב'גוגל העסק שלי' אנו ממליצים לכם לבקש מלקוחות מרוצים שלכם לרשום ביקורות לפרופיל העסק שלכם בגוגל. כל ביקורת כזאת וכמה שיותר מהן – יחזקו את מעמדכם ויגרמו לכם להיחשף לעוד גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאלים.
גוגל לעסק שלי מספק לבעלי הכרטיסים העסקיים ניתוח מדויק של השימוש שעשו הגולשים בכרטיס. כך למשל תוכלו לראות כמה גולשים נחשפו לכרטיס שלכם, כמה מהם השתמשו במפה כדי למצוא אותו – וכמה מתוכם יצרו קשר טלפוני עם העסק שלכם. מידע זה יכול להוות כלי חשוב במערך השיקולים שיקבעו את אופי הפעילות השיווקית של העסק שלכם בעתיד.
שיווק עסקים קטנים בפייסבוק ובגוגל
למרות שבעידן הדיגיטלי ייעוץ טוב וליווי מקצועי יכולים להשיג לא מעט תוצאות באמצעות פרסום לא ממומן, הרי שלעיתים אין מנוס מלרכוש פרסום בכסף. דווקא משום שלעסק שלכם אין את האמצעים שעומדים לרשות המפרסמים הגדולים, יש חשיבות מכרעת לניהול המקצועי של התקציב. קיימים שני ערוצי פרסום מרכזיים בדיגיטל: פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק.
השוני העיקרי בין השניים הוא שפרסום בגוגל מתבסס על רצונו של הגולש-לקוח: הוא מחפש מוצר או שירות מסוים – והפרסום דואג להציב אתכם בעמדה טובה יותר לנגד עיניו. אין לכם מידע על הגולש (קהל הלקוחות) ועל העדפותיו אלא מה שחשוב לעסק שלכם הוא להיות בין האופציות הראשונות במילות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלכם ואם מדובר באתר איקומרס אז כמובן שבמודעות גוגל שופינג.
לעומת זאת, הפרסום בפייסבוק מנסה לקלוע אל טעמו של הגולש: אם הפרופיל שלכם מעיד למשל על זיקה לתחום הקולינארי, אפשר שתיחשפו ליותר פרסומות רלוונטיות. פרופיל שמשקף התעניינות רבה בטיולים יוביל לפרסומות של שירותים ומוצרים בתחום – וכך הלאה: ספורט, רכב, מוזיקה ועוד, הכל על פי נטייתו של בעל הפרופיל, כפי שפייסבוק מפענחת אותו. הדברים מובילים למסקנה כי פרסום עסקים קטנים בפייסבוק יכול להיות אפקטיבי במיוחד ויכול להוות ערך מוסף וחשוב לחיזוק האפיק האורגני, במיוחד לאתרים (קהל היעד) שהם B2C והמוצר שלהם פחות מחופש בגוגל.
דוגמא ללקוח שיותר מהכפיל את ההכנסה שלו מהאתר בחודש (45,894 ש"ח לעומת 19,649 ש"ח) באמצעות קמפיינים ממוקדים:
שני הערוצים המרכזיים הללו (ואחרים) הם ערוצי פרסום נהדרים שבהם ניתן לבצע עבודה טובה גם בתקציבים שמותאמים ליכולת העסק שלכם, אך דווקא מפני שכל שקל חשוב, יש חשיבות מרובה לייעוץ וליווי מקצועי של מומחים לתחום, כאלה שיודעים שאין לכם תקציבים לבזבז ושכל סכום שמושקע בפרסום, מוכרח להתבטא ברווחים.
המידע המוצג במאמר זה נועד להעשרה ואינו מהווה תחליף לליווי וייעוץ מקצועי. ליווי כזה נחוץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחום הפרסום הדיגיטלי, כי במקום שבו כל שקל חשוב יותר, דרושים מומחים אמיתיים. אתם מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר 072-3340848 ונשמח לסייע בבניית תוכנית שיווק דיגיטלית לעסק שלכם.