איך נוכל לעזור?

קניית קישורים נכנסים לטובת קידום אתרים – האם כדאי לקנות קישורים?

09/05/2022 זמן קריאה: 6 דק׳

כסוכנות שיווק דיגיטלית המתמחה בקידום אתרים, אנו נשאלים לא פעם על קישורים בתשלום. לחלק מבעלי עסקים ומנהלי שיווק, קישורים בתשלום נראים כמו דרך מהירה וקלה להשיג את דירוג האתר שלהם במנועי חיפוש, בהם גוגל.

קניית קישורים לטובת קידום האתר קיימת מאז שמנועי החיפוש השתמשו בטכניקת הקישורים כגורם דירוג, במיוחד באלגוריתם ה- PageRank (מדד מספרי בו משתמש מנוע החיפוש גוגל כדי למדוד את מידת החשיבות של דף מסויים באינטרנט). גוגל תמיד ציינו כי הם נגד קנייה ומכירה של קישורים למטרת דירוג והם שיפרו את צורת העבודה שלהם בזיהוי קישורים קנויים.

חשוב להדגיש, קישורים בתשלום לא בהכרח יסייעו לקידום האתר שלכם ומדובר בטכניקה מורכבת שיכולה גם להזיק. למרות שעדיין נפוצה ויש שיעידו כי השימוש באסטרטגיה זו מייצר הצלחה וזו אחת הדרכים המהירות ביותר להגביר את סמכות של האתר שלהם, צריך לקחת בחשבון כי המהלך בא עם סיכונים. רכישת קישורים בכמויות גדולות ממקורות חסרי מוניטין היא טכניקת קידום אתרים שלילית הידועה בכינויה Black Hat (קידום שחור) – דרך לרמות או להטעות את גוגל ומנועי חיפוש אחרים כך שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר ממה "שמגיע לו בפועל". עם השנים למד גוגל לזהות קישורים פסולים ולהעניש את האתר בשל כך.

למען הסר ספק, המאמר הזה לא נועד לקדם רכישת קישורים או להצדיק כאלה שמשתמשים באסטרטגיה הזו. במאמר הזה נדבר על הפרקטיקה של קניית קישורים ועל החסרונות של הקנייה, כל זאת בכדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

מה זה קניית קישורים לקידום SEO?

קישורים בתשלום הם קישורים נכנסים שנרכשים על ידי מתן "משהו בעל ערך רב" למישהו. במילים פשוטות, זה אומר שאתם נותנים למישהו משהו בעל ערך (בדרך כלל תשלום) כדי לקבל קישור לאתר שמעביר ערך SEO לאתר שלכם. מדובר במשהו שהוא פסול ואסור בעיני גוגל.

בעוד שבניית קישורים הוא אחד מעקרונות הליבה של קידום אתרים, תשלום עבור קישורים אסור בהחלט על ידי מנועי החיפוש ועלול לגרום לעונשים "כבדים" כמו ירידה במיקומי ביטויים וכו'.

קניית קישורים יכולה לבוא לידיי ביטוי בכמה צורות:

  • פוסטים ממומנים
  • פוסטים אורחים בבלוג
  • קישורים ממומנים יוצאים מעמודים מסויימים
  • אנדקסים/ספריות בתשלום
  • סקירת מוצרים בתשלום

ובעצם, כל קישור ששילמתם כדי לפרסם אותו באתר אחר.

כפי שציינו קודם, מדובר בסוג של טכניקת קידום אתרים בכובע שחור (קידום שחור) מכיוון שהוא נוגד את הנחיות גוגל למנהלי אתרים. לפי ההנחיות, קנייה או מכירה של קישורים אסורים מכיוון שהיא מתכוונת לתמרן את אלגוריתם דירוג הדף – PageRank. בנוסף, קניית קישורים גם מטעה את הגולשים.

למה קידום אתרים בכובע שחור שגוי מבחינה אתית?

הסיבה ברורה, כי בקניית קישורים אתם למעשה משקרים לאלגוריתמי הדירוג של גוגל וזה עניין של גוגל מה האלגוריתמים האלה לדירוג עושים. זה תלוי בגוגל איך הוא מדרג אתרים במנוע החיפוש שלו.

אתם לא יכולים להחליט אם השיטה של ​​גוגל לדירוג אתרים נכונה או לא. גוגל עושה זאת – לא אתם.

אם אתם מתמרנים את האלגוריתם של גוגל, אתם מרמים את המערכת. אין חוק נגד זה. אולי אפילו לא תיתפסו ותקבלו עונש. אבל אתם "בוגדים" בעקרונות המנחים של קידום אתרים, אתם גונבים תנועה שלא שייכת לכם, ופוגעים בכללי המשחק שגוגל קבע.

הנה החדשות הטובות: גוגל רוצה את מה שהגולשים רוצים. גוגל רוצה את מה שאתם רוצים, כצרכנים, כבני אדם.

גוגל מרוויח מיליארדי דולרים מפרסום ממומן בגוגל אדס – בעצם, מעסקים שמוכנים לשלם כדי לקבל דירוג גבוה ומיקום מובחר במנוע החיפוש של גוגל. אם מישהו הולך להרוויח כסף מחברות שמוכנות לשלם עבור דירוגים, זה צריך להיות גוגל, לא מנועי קידום אתרים בכובע שחור.

גוגל בנתה את הפלטפורמה. יש להם את מנוע החיפוש המוביל. הם בנו אותו, כך שמגיע להם לקבל את ההכנסה שהוא מייצר. ושוב, הם רוצים מה שאנחנו רוצים. גוגל מרוויח מיליארדי דולרים רק אם אנשים משתמשים במנוע החיפוש. אנשים משתמשים במנוע החיפוש, רק אם גוגל מספק באופן עקבי את התשובות הטובות ביותר לשאילתות שלהם. אז ככל שגוגל משתפר בדירוג יעיל של אתרים, כך יותר אנשים משתמשים בו כי הם מקבלים את מה שהם מחפשים ונותנים את אמונים במערכת.

קידום שחור הוא פסול לאור ה"ערכים" של גוגל. קניית קישורים, כאסטרטגיית כובע שחור, היא אסטרטגיה שגויה.

כיצד בניית קישורים בתשלום הפכה לפרקטיקה?

קישורים היו אות חשוב באלגוריתמים של דירוג מנועי חיפוש מאז שגוגל עלה לפופולריות בסוף שנות ה-90. ההשפעה של קישורים נכנסים על ביצועי מנוע החיפוש של אתר אינטרנט הוביל לשימוש לרעה, שאחת מהן כללה תשלום עבור קישורים. מכיוון שהאלגוריתם של גוגל משתמש בקישורים כאות טבעי, הוא אסר באופן מוחלט על תרגיל זה ופיתח אלגוריתמים משלימים במטרה מפורשת לזהות אתרים שהשתמשו בשיטות קישור לא טבעיות. עדכון האלגוריתם המוכר ביותר זכה לכינוי "פינגווין", שיצא ב-2012.

כיום, גוגל ממשיך לחפש קישורים לא טבעיים ומיישם דירוגים גבוהים יותר לאתרי אינטרנט על סמך רלוונטיות, תוכן איכותי וידידותיות לנייד. מאט קאטס, שהוביל בעבר את צוות ספאם הקישורים של גוגל, דן כיצד לענקית החיפוש בדרך כלל אין בעיה לזהות קישור בתשלום – גם כאשר מפתחי אתרים חושבים שעשו עבודה מספקת בהסתרת הראיות.

רוצים לקרוא על בניית קישורים נכונה לקידום אורגני? לחצו כאן

האם קישורים בתשלום זה דבר רע?

אם אתם משלמים עבור מיקום קישורים דרך חוות קישורים ומשתמשים בטקטיקות של כובע שחור, אתם מסתכנים בעונש. אם אתם רוצים קישור שהוא "DO FOLLOW" קישור העוזר לאתר שלכם לקבל דירוג על ידי מניפולציה של תוצאות החיפוש במקום להרוויח קישורים באופן טבעי. קישורים בתשלום שהם "DO FOLLOW" מפרים את הנחיות הספאם באינטרנט של גוגל מכיוון שהם נחשבים מטעים ומניפולטיביים. אם אתם קונים קישורים למטרה זו, זה מסוכן ולא מומלץ.

לפני ההנחיות של גוגל:

  • דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל מבוסס בחלקו על ניתוח של אותם אתרים המקשרים אליו. על מנת למנוע מקישורים בתשלום להשפיע על תוצאות החיפוש ולהשפיע לרעה על המשתמשים, אנו קוראים למנהלי אתרים להשתמש ב-NO FOLLOW בקישורים כאלה.
  • הנחיות למנועי חיפוש מחייבות חשיפה, כלומר מכונה של קישורים בתשלום באותו האופן שבו צרכנים באינטרנט ובאופן לא מקוון מעריכים חשיפה של מערכות יחסים בתשלום (לדוגמה, מודעה בעיתון של עמוד שלם עשויה לכלול בראש העמוד את התווית "פרסומת").

עוד מידע בקישור כאן.

כיצד קישורים בתשלום יכולים להזיק לעסק שלכם?

כפי שציינו קודם, קישורים בתשלום נחשבים כיום לאסטרטגיית SEO מסוכנת. האלגוריתמים של גוגל מחפשים אתרים אמינים ורלוונטיים עם תוכן איכותי וקישורים טבעיים ואורגניים. ענקית החיפוש יכולה די בקלות לזהות קישור בתשלום, ללא קשר למידת הנסתר שלו.

ברגע שגוגל יזהה קישור בתשלום באתר שלכם, סביר להניח שהמערכת תעניש את האתר שלכם ותיתן לכם הודעת אזהרה על קישור לא טבעי. בעקבות זאת, האתר שלכם יירד בדירוג וסביר להניח שתבחינו בירידה משמעותית בתנועה לאתר שלכם. צריך רק קישור אחד בתשלום כדי לבטל את כל מאמצי ה-SEO שלכם.

למה אנשים עדיין קונים קישורים?

בתחילת שנות ה-2000, קנייה ומכירה של קישורים היה "ה-דבר" ונחשב למהלך טוב. מדריכים שלמים המאפשרים לכם לשלם עבור ביקורות וחברות שירות שאפשרו לכם לקנות או "להשכיר" קישורים צצו כמו פטריות אחרי הגשם. אחר כך גוגל הוציא את ה-Weed Wacker – המאפשר למשתמשים לדווח על קישורים בתשלום – שאילץ קונים ומוכרי קישורים להתחמק או לשנות טקטיקות.

בעשור האחרון, רכישת קישורים הפכה למסוכנת יותר ויותר מכיוון שהיכולת של גוגל לחפש ולהרוס את ערך ה-SEO של קישורים בתשלום הפכה מדויקת להפליא. עם זאת, האלגוריתם לא חסין תקלות. חלק מהחברות עדיין נוקטות בבניית קישורים בתשלום וישנן שלוש סיבות עיקריות מדוע אנשים עדיין קונים קישורים לקידום אתרים:

  1. זה חוסך הרבה זמן ומאמץ
  2. התוצאות מהירות.
  3. הם לא יודעים שאסור…

בניית קישורים איכותית לוקחת הרבה זמן ומאמץ. יש הרבה אסטרטגיות שונות אבל הנפוצות שבהן הן מונחות תוכן.

תחילה עליכם לבנות תוכן איכותי באתר שלכם. לאחר מכן, אתם מחכים שמנהלי אתרים אחרים ישימו לב לתוכן שלכם כדי שיקשרו אליכם כמשאב או שתוכלו לפנות למנהלי אתרים אחרים. תהליך זה יכול לקחת חודשים של מאמץ ואולי אפילו לא תשיגו את מספר הקישורים שאליהם אתם מכוונים.

עם זאת, עבור אלה שקונים קישורים, הדברים הרבה יותר קלים. הם מקצים תקציב מסויים, יוצרים קשר עם אתרי אינטרנט, שולחים את התשלום שלהם וזה נעשה! ככל שיש להם תקציב גדול יותר, כך הם יכולים לקנות יותר קישורים. זה גם מציע גמישות רבה שכן מנהלי אתרים מאפשרים לאנשים שקונים קישורים מהם להחליט איזה תוכן לפרסם, היכן ממוקמים הקישורים, טקסט העוגן וכו'.

במבט חפוז וחובבני, קניית קישורים היא ניצחון קל, המביא תוצאות מהירות, אבל יש לזה המון חסרונות: זה יקר וזה ימשיך להתייקר במידה ותרצו לקבל קישורים מאתרים איכותיים יותר. מחיר גבוה הוא לא החיסרון היחידי שתשלמו עליו, כאמור, מדובר בטכניקת קידום אתרים פסולה ואסורה וטכניקות המנוגדות להנחיות של גוגל אינן מגיעות ללא מחיר.

איך משיגים קישורים נכנסים טבעיים?

קישורים טבעיים הם כאשר אין לכם מילה או השפעה כאשר מישהו מקשר לאתר שלכם. הם בוחרים לעשות זאת בעצמם מהסיבה שלהם. הנחיות האיכות של גוגל אומרות שתוכן איכותי ורלוונטי ביותר יוביל לכך שאנשים יקשרו אליו בעצמם. זה מה שהם יקראו לבניית קישורים "כובע לבן".

בניית קישורים נכנסים לוקחת הרבה זמן ומאמץ, אבל זה יכול לעשות הבדל עצום במיקום הדירוג שלכם ויכול להגדיל את התנועה לאתר שלכם.

אתם יכולים למשוך קישורים נכנסים באופן אורגני על ידי הפקת תוכן איכותי ורלוונטי לקוראים שלכם. אתם יכולים גם לבנות קישורים אורגניים על ידי פיתוח קשרים עם חברות רלוונטיות או בלוגרים ובלוגים אורחים באתרים רלוונטיים בעלי סמכות גבוהה.

ישנם יתרונות רבים לשימוש באסטרטגיה סביב יצירת קישורים טבעיים:

  • יעילות: אתם חוסכים זמן בבירורים באינטרנט על אתרים שאולי רלוונטיים במטרה לנסות ליצור איתם קשר כדי לראות אם הם יקשרו אליכם.
  • ללא עלות: אתם לא צריכים לשלם עבור כלים לבניית קישורים כדי לעזור למצוא הזדמנויות או לנהל את הפנייה שלכם, אתם פשוט מתמקדים בכתיבת התוכן שלכם.
  • תוצאות מעולות: עבור פיסת תוכן באיכות מעולה באתר שלכם שהופכת ויראלית, תקבלו טונות של קישורים טבעיים. תהיה לכך השפעה גדולה יותר על הדירוג שלכם מאשר קניית קישור אחד בכל פעם.

האם יש דרך נכונה לקנות קישורים?

גוגל לא מתנגד למונטיזציה (יצירת רווחים) של אתרים. זה רק עניין של תיוג נכון של קישורים ממומנים ושותפים. לפני כשנתיים, גוגל הכריז על תכונות קישור חדשות ואחת מהן היא התג rel”=sponsored" עבור קישורים בתשלום. גוגל ממליץ בחום להשתמש בתג זה עבור כל הקישורים בתשלום באתר שלכם כדי להימנע מענישה. לפני כן, מומלץ להשתמש בתג nofollow כדי שקישורים בתשלום לא יעברו לדרוג הדף. השימוש באחד מהתגים האלה הוא תקין.

אם אתם מתכננים לתת חסות לקישורים באתרים אחרים, שימו לב שיהיה ברור למשתמשים שהקישור הזה ממומן ומשולם על ידי האתר שלכם. קישורי שותפים צריכים לפעול בהתאם. יחד עם זאת, אנחנו ממליצים להימנע מכמה טכניקות לקניית קישורים כגון פוסטים בתשלום ספריות ורשתות בלוגים פרטיות.

אתם יכולים למשוך קישורים נכנסים באופן אורגני על ידי הפקת תוכן איכותי ורלוונטי לקוראים שלכם. אתם יכולים גם לבנות קישורים אורגניים על ידי פיתוח קשרים עם חברות רלוונטיות או בלוגרים ובלוגים אורחים באתרים רלוונטיים בעלי סמכות גבוהה.

קניית קישורים לאתר – סיכום

רכישת קישורים היא אסטרטגיה קלה להשיג קישורים ולהגדיל את הדירוג שלכן באופן מיידי, הסיכונים גבוהים מדי ולדעתינו המקצועית, לא נכונים להיעשות! עם זאת, אם אתם עדיין מתכננים לרכוש קישורים באתרי אינטרנט אחרים, ודאו שהם מסומנים כראוי וזה בא בצורה של פרסומות או קידום מכירות, ולא למטרות דירוג.

אצלנו באדאקטיב, לא משתמשים בפרקטיקה של קניית קישורים בשום צורה או דרך, אנו משתמשים רק בטכניקות SEO כובע לבן עבור הלקוחות שלנו. אנו יוצרים תוכן איכותי ומשתמשים באסטרטגיות הסברה שונות לבניית הקישורים שלנו.

בעוד שאנשי קידום אתרים שונים יכולים להתווכח כל היום איזה "כובע" של קידום אתרים עדיף, אנחנו אישית מאמינים שהכובע הלבן הוא הנכון ביותר לטווח הארוך. קידום אתרים אורגני הוא משחק ארוך ואסטרטגיות שלוקחות זמן ינצחו בסופו של דבר אסטרטגיות שמטרתן לטפס בתוצאות החיפוש בפרק זמן קצר ועשויות להיות להן השלכות.

יש לכם שאלות נוספות בנושא קניית קישורים? אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט באתר ונשמח לעמוד לשירותכם!

עוד בבלוג