שיווק באמצעות ניוזלטר – בואו ליצור אסטרטגיית ניוזלטר מבריקה
עם פרסום דיגיטלי מתפתח ושפע של ערוצי שיווק, עסקים כל הזמן מחפשים אסטרטגיות חדשניות כדי להתחבר לקהלי היעד שלהם. בתוך הנוף הדיגיטלי של ימינו, יש כלי שיווקי אחד ונצחי שעמד במבחן הזמן והוכיח את יעילותו: הניוזלטר.
ניוזלטרים, בצורתם הפשוטה ביותר, הם פרסומים אלקטרוניים המועברים ישירות לתיבות הדואר של המנויים. אמנם ניתן לאתר את שורשיהם בימיה הראשונים של המדיה המודפסת, הניוזלטרים הדיגיטליים של היום עברו שינוי מדהים והפכו למרכיב חיוני בקמפיינים שיווקיים מוצלחים של עסקים בכל הגדלים.
לשיווק ניוזלטר יש כוח ייחודי והוא היכולת ליצור קשר ישיר ואישי עם הנמענים. שלא כמו פוסטים במדיה החברתית שמתחרים על תשומת הלב בעדכוני ניוז צפופים או במודעות שלעיתים קרובות לא שמים לב אליהן, ניוזלטרים מספקים מרחב ייעודי שבו עסקים יכולים לספק תוכן מעניין, תובנות והצעות בלעדיות לקהל המנויים שלהם.
יתרה מכך, ניוזלטרים מאפשרים למותגים לחרוג מגבולות היחסים העסקיים בלבד ולטפח תחושת קהילה, אמון ונאמנות עם המנויים שלהם. על ידי שליחת ניוזלטר עקבי הכולל תוכן ערכי, מותגים יכולים למצב את עצמם כרשויות מהימנות ומובילי דעת קהל בתחומי העיסוק שלהם.
מה זה ניוזלטר?
ניוזלטר הוא פרסום המועבר באופן אלקטרוני לתיבות הדואר האלקטרוני (המייל) של המנויים. הוא משמש כאמצעי תקשורת בין עסקים, ארגונים או יחידים לקהל היעד שלהם ובדרך כלל מכיל תוכן שנאסף כגון עדכוני חדשות, מאמרים אינפורמטיביים, תובנות בענף, מבצעי קידום מכירות, הודעות על אירועים או כל מידע רלוונטי אחר הקשור לתחום ההתמחות או העניין של השולח. בסופו של דבר, הם עוזרים לעסקים לבנות את המוניטין שלהם ולבנות יחסי אמון עם קהל המנויים שלהם.
מה המטרה של ניוזלטר?
ניוזלטרים משמשים לעתים קרובות עסקים שיש להם אתרי תדמית, בלוגים או אתרי סחר, המעוניינים לפרסם מוצר, תוכן, מאמר, לתקשר אירוע או לעסוק בקמפיינים של רימרקטינג, כגון עגלה נטושה. עסקים רבים משתמשים בהם, גם כדי להעביר אלמנטים של תקשורת טרנסקציונית אופיינית כמו אישור הזמנה, עדכון על משלוח וכו'.
אם נדבר יותר גלובלית, מטרת הניוזלטר יכולה להשתנות בהתאם למטרות והיעדים של העסק, אך ישנן מספר מטרות נפוצות שהניוזלטר משרת, כגון:
תקשורת: ניוזלטר מספק ערוץ תקשורת ישיר בין עסקים או ארגונים לקהל שלהם. הוא משמש כאמצעי לשיתוף מידע, עדכונים, חדשות והודעות עם קהל המנויים באופן ישיר, אישי וממוקד יותר מצורות אחרות של תקשורת המונים.
מעורבות: ניוזלטר הוא כלי ליצירת קשרים וטיפוח קשרים עם מנויים. על ידי אספקת תוכן רלוונטי ובעל ערך, עסקים יכולים לעדכן את הקהל שלהם, לבדר ולהתעניין במותג או בתעשייה שלהם. ניוזלטר מרתק יכול לעזור לטפח תחושת נאמנות וחיבור, לעודד את הקוראים להישאר מחוברים ולהמשיך באינטראקציה עם העסק.
קידום ושיווק: ניתן להשתמש בניוזלטר ככלי שיווקי לקידום מוצרים, שירותים או אירועים. הוא מאפשר לעסקים להציג הצעות חדשות, לספק הנחות או להציע הצעות בלעדיות למנויים בניוזלטר ולהוביל תנועה לאתר או למיקומם הפיזי.
בניית מותג: ניוזלטר תורם לבניית מותג על ידי ביסוס העסק השולח כסמכות אמינה בענף שלו. על ידי שליחה עקבית של ניוזלטר הכולל תוכן איכותי ובעל ערך, עסקים יכולים לשפר את המוניטין שלהם, לבנות אמינות ולהגביר את תודעת המותג בקרב המנויים שלהם.
בניית מערכות יחסים: ניוזלטר ממלא תפקיד מכריע בבניית וטיפוח מערכות יחסים עם המנויים. על ידי התאמה אישית של תוכן והתייחסות לצרכים ולאינטרסים הספציפיים של הקהל, עסקים יכולים לטפח תחושת חיבור ואמון. תקשורת שוטפת וקבועה באמצעות ניוזלטרים עוזרת לשמור ולחזק את הקשרים הללו לאורך זמן.
מה הופך ניוזלטר לכלי יעיל בשיווקי לעסקים?
שיווק בדואר אלקטרוני, שכולל גם ניוזלטר, ממשיך להיות כלי מעולה בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי, מכיוון שהוא עשוי להיות הערוץ שבו תוכלו להתאים יותר את התקשורת שלכם עם קהל היעד שלכם.
אם יש לכם אתר סחר, אתם בוודאי יודעים עד כמה תקשורת עם קהל הלקוחות יכול להשפיע על המכירות שלכם, על שולי הרווח שלכם וגם על הפוטנציאל הקיים בבניית מערכת יחסים מקרבת יותר עם הלקוחות שלכם.
אז האם כדאי להשקיע בשליחת ניוזלטרים? ברור שכן!
עם זאת, האם קל לשלוח ניוזלטרים? לא באמת.
כמו כן, האמת היא שיש הרבה עסקים שכבר הבינו ששיווק במייל ושליחת ניוזלטרים זוהי שיטה שעובדת, עם זאת, לא יודעים איך להתחיל ולכן משאירים כלי אפקטיבי זה מחוץ לאסטרטגיית הפרסום שלהם.
איך בונים ניוזלטר?
הגדירו את המטרות שלכם: האם אתם מחפשים לקדם מוצרים, לספק תוכן בעל ערך, להביא תנועה לאתר או ליצור אינטראקציה עם הקהל שלכם? הגדירו בבירור את המטרות \ כדי לייעל את התוכן והאסטרטגיה של הניוזלטר שלכם.
בחר פלטפורמת שיווק בדוא"ל: בחר פלטפורמת שיווק בדוא"ל המתאימה לצרכים שלכם. אפשרויות פופולריות כוללות: active trail, רב מסר ועוד. פלטפורמות אלו, מספקות כלים לעיצוב, שליחה ומעקב אחר הניוזלטרים שלכם.
בניית רשימת תפוצה: צרו אסטרטגיה לאיסוף כתובות דוא"ל מלקוחות מתעניינים. אתם יכולים להשתמש בטפסי הרשמה באתר שלכם, במדיה החברתית או בטקטיקות אחרות של יצירת לידים. ודאו שהלקוחות נתנו את הסכמתם לקבלת הניוזלטר שלכם כדי לעמוד בתקנות השיווק בדוא"ל.
עיצוב תבנית: צרו תבנית ניוזלטר אטרקטיבית וידידותית למשתמש שמתיישרת עם זהות המותג שלכם. השתמשו במעצב התבניות המובנה של פלטפורמת השיווק שלכם בדוא"ל או התאימו אישית תבנית מעוצבת מראש שתכלול את הלוגו, הצבעים ומרכיבי המיתוג שלכם.
תוכן מרתק: תכתבו תוכן משכנע ובעל ערך עבור הניוזלטרים שלכם. יש לשקול את תחומי העניין וההעדפות של הקהל שלכם ובהתאם לספק להם תוכן רלוונטי, אינפורמטיבי ומרתק. מומלץ לשלב סוגים שונים של תוכן כמו: מאמרים, פוסטים בבלוג, סרטונים, תמונות או מבצעים כדי לשמור על הניוזלטר שלכם מגוון ומעניין.
לוח זמנים קבוע: תקבעו את תדירות הניוזלטרים שלכם מראש. עקביות היא המפתח, אז בחרו לוח זמנים שאתם יכולים לעמוד בו לאורך זמן. בין אם מדובר על ניוזלטר שבועי, דו שבועי או חודשי, עליכם ליצור קשר עם המנויים שלכם באופן קבוע כדי להישאר בתודעה שלהם.
בדיקה ואופטימיזציה: לפני שליחת הניוזלטר , בידקו איך הוא מוצג בדוא"ל במכשירים שונים (מחשב נייח, לפטופ, סמארטפון, טאבלט ועוד) כדי לוודא שהוא מוצג בצורה תקינה. בידקו אם יש שגיאות הקלדה, קישורים שבורים ובעיות עיצוב. מומלץ לנתח נתונים ולעקוב אחר שיעורי הפתיחה, שיעורי הקליקים וההמרות. השתמשו בנתונים אלה, כדי לייעל את הניוזלטרים העתידיים שלכם ולהפוך אותם לאפקטיביים יותר.
מעקב וניתוח תוצאות: עקבו באופן רציף אחר הביצועים של הניוזלטרים שלכם באמצעות הניתוח המסופק על ידי פלטפורמת השיווק שלכם בדוא"ל. שימו לב למדדים כגון שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים ושיעורי ביטול הרשמה כדי להעריך את הצלחת מסע הפרסום. התאימו את האסטרטגיה לפי הצורך כדי לשפר את המעורבות ולהשיג את המטרות שלכם.
- זיכרו לעבוד תמיד לפני תקנות השיווק בדוא"ל, כגון הכללת קישור לביטול הרשמה וכיבוד פרטיות המנויים שלכם. –
על ידי ביצוע שלבים אלו, אתם יכולים לבנות ניוזלטר אפקטיבי שימשוך את הקהל שלכם, יחזק את המותג שלכם ויביא לתוצאות הרצויות עבור העסק שלכם.
איך כותבים ניוזלטר? טיפים לכתיבת ניוזלטר מנצח
הבנת קהל היעד: הכירו את קהל היעד שלכם ואת העדפותיו. תבדקו את הצרכים, תחומי העניין ונקודות הכאב שלהם כדי ליצור תוכן מתאים ורלוונטי עבורם.
נושא מייל מושך: חשבו על נושא מייל משכנע שיפתה את הנמענים לפתוח את האימייל שלכם. השתמשו במילות פעולה, צרו תחושת דחיפות או הציעו הצצה מסקרנת למה שיש בפנים.
עיצוב נקי ומושך מבחינה ויזואלית: שימרו על עיצוב הניוזלטר שלכם נקי, לא עמוס וידידותי למובייל. השתמשו בתבנית רספונסיבית שמוצגת היטב במכשירים שונים ושלבו אלמנטים מיתוגיים כגון הלוגו וערכת הצבעים שלכם.
פתיחה חזקה: משכו את תשומת הלב של הקוראים מההתחלה עם הקדמה עניינית. הדגישו את נקודות המפתח או היתרונות שהם יפיקו מקריאת הניוזלטר שלכם.
תוכן בעל ערך ורלוונטיות: תכתבו תוכן אינפורמטיבי ומרתק המתאים לתחומי העניין של הקהל שלכם. שתפו תובנות מהתעשייה, טיפים של מומחים, הדרכות, מקרי בוחן וכו. ודאן שהתוכן שלכם תמציתי, ניתן לסריקה וקל לעיכול.
אלמנטים ויזואליים: תכללו תמונות או סרטונים כדי לשפר את התוכן שלכם ולהפוך אותו למושך יותר מבחינה ויזואלית. ויזואליה יכולה לעזור להבנת הטקסט ולהפוך את הניוזלטר שלכם למושך וברור יותר.
קריאה לפעולה (CTA): הגדירו בבירור את הפעולה שאתם רוצים שהקוראים יבצעו. בין אם זה ביקור באתר האינטרנט, רכישה, יצירת קשר וכו… הפכו את ה-CTA שלכם לבולט, משכנע ושקל לעקוב אחריו.
התאמה אישית: התאימו אישית את הניוזלטרים שלכם עם תוכן דינמי. פנו למנויים בשמם הפרטי, המליצו על מוצרים על סמך העדפותיהם ו\או תכללו המלצות והצעות מותאמות אישית.
זכרו, ידע לבדו אינו מספיק כדי להניב תוצאות. ידע הוא כוח, אבל פעולה אקטיבית היא זו שתביא תוצאות. התחילו ליצור ניוזלטרים מושכים, לטפח את הקהל שלכם וכך, להשיג את יעדי השיווק שלכם.
יש לכם שאלות? צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 072-3340848 או בצ'ט!