איך נוכל לעזור?
Array

שיפור מהירות אתר

בעידן הדיגיטלי מהירות היא דבר חשוב. פחות מ3 שניות - זה הזמן שיש לנו כדי להשפיע על הרושם הראשוני, חווית המשתמש וקבלת ההחלטות שלו. מהירות טעינת אתר חשובה לא פחות והופכת עם השנים לפקטור חשוב בשיקולי הקידום של גוגל, בקידום האורגני וגם בפרסום הממומן. 

למעשה, לאחר עשור שבו גוגל מספרת על חשיבות זמני טעינת הדפים באתרים שלנו, בשנה האחרונה היא לקחה את הנושא צעד קדימה, והפכה את מהירות הטעינה של דפי האתר לפקטור רשמי שמשפיע על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש, בעיקר במובייל.

דוגמא ללקוח שכבר שיפרנו לו את מהירות האתר >> 
משמאל, הציון הקודם 23 מתוך 100.
ומימין, הציון החדש לאחר השיפור  - 99 מתוך 100!

אפשר לשאול למה לגוגל אכפת ממהירות טעינת דף האתר, הרי בסופו של דבר גוגל אמורה להציג תוצאות לשאלות החיפוש שלנו, לא?

התשובה היא כן, אבל לא רק. כן, גוגל תמיד תעדיף להציג לנו תוצאות רלוונטיות ותוכן בעל ערך רב ככל הניתן. אבל היא גם מבצעת מחקרים שעוזרים לה להבין איך אנשים מעדיפים לצרוך את התוכן שלהם, ועל סמך ההעדפות האלה, היא יכולה בהחלט לקבוע אילו דפים להציג קודם.

הסיבה היא אנחנו, הגולשים. במחקר בדיקת מהירות (Speed Test) שביצעה גוגל התוצאות היו מובהקות: כשטעינת הדף גדלה משנייה אחת ל-3, אחוז הנטישה של הדף גדל ב-32%. כשהיא גדלה ל-5 שניות – אחוז הנטישה גדל ב-90%, וכשהיא גדלה ל-10 שניות המספר נסק ל123%.

המחקר החדשני עקב גם אחרי התנהגות משתמשים באתרים באמצעים חדשניים דוגמת רשתות שמתחקות אחר הפעילות המוחית. הם מצאו שכאשר כמות המרכיבים בדף – תמונות, כותרות וטקסטים – גדלה, הסבירות להמרה צונחת. כך למשל, בעמודים שהכילו כ-6,000 אלמנטים שיעור ההמרות צנח ב-95% בהשוואה לעמודים שהיו בהם 400 אלמנטים בלבד.

Source: Google/SOASTA Research, 2017.

אז גוגל אומרת במפורש – תמיד נשאף לספק לגולשים שלנו את המידע שהם באמת מחפשים. אבל בין כל הפרמטרים הרבים שאנחנו משקללים כדי לספק את התשובה המתאימה (ומדובר במאות משתנים), למהירות האתר יש משמעות – אם שני אתרים יתחרו ביניהם על התוצאה הראשונה בגוגל, האתר שיהיה מהיר יותר יקבל קדימות.

כמקדמי אתרים ואנשי שיווק דיגיטלי, השורה התחתונה ברורה – שיפור מהירות אתר יכולה לעשות את ההבדל בין אתר או קמפיין שמקודמים טוב מספיק, לבין כאלה שמקודמים מצוין. ברמות הגבוהות, מדובר בפקטור שמביא יותר תוצאות, מוביל ליותר פניות ולבסוף, מביא יותר לקוחות לעסק שלכם.

חישוב זמן טעינת אתר – איך עושים את זה?

למהירות טעינת דף אתר יש יותר משיטת מדידה אחת. ניקח למשל דוגמה שבה דף בבלוג נטען בשלמותו תוך 10 שניות. זמן ארוך במיוחד, וברור שכל גולש היה מאבד את הסבלנות כבר במחצית הזמן הזה. אבל מה אם המסך הראשוני שרואה הגולש נטען תוך שנייה, והאזורים התחתונים שמופיעים בדף באמת נטענים בהמשך במקרה כזה, הגולש ייחשף מיד לתוכן מעניין ולא "ירגיש" את איטיות הדף.

ובכן, גוגל לא אומרת בצורה מדויקת איך היא משקללת את ציון מהירות הטעינה, אבל היא מציינת את המדדים העיקריים בהם היא מתחשבת:

  • הצגת התוכן הראשוני – הזמן שבו הטקסט או התמונה הראשונים מוצגים
  • הצגת תוכן משמעותי – הזמן שבו מוצג תוכן שמאפשר לגולש לקבל תוכן עיקרי ובעל ערך
  • מד מהירות – אינדקס שמציין את מהירות הטעינה של אלמנטים תוכניים בדף
  • מצב טעינה אידיאלי – הזמן שעובר עד שיכולות העיבוד של האתר פנויות לפעילויות אחרות, לאחר שסיימו להעלות את האלמנטים החשובים בדף, והם פעילים וזמינים לגולש
  • זמן לאינטראקטיביות מלאה – הזמן הכולל שחלף עד שכל מרכיבי התוכן בדף נטענו

יש כמה כלים מובילים לצורך בדיקת מהירות האתר:

  • Page Speed Insights – כלי רשמי של גוגל המאפר לכם לבדוק את זמני טעינת האתר ולקבל המלצות מעשיות לשיפור
  • Pingdom – כלי נוסף שהיתרון המרכזי שלו הוא האפשרות לבחור את מיקום שרת הבדיקה (ארה"ב, אירופה, אוסטרליה, דרום אמריקה וכו') שהרי אם האתר שלנו רלוונטי לקהל ישראלי בלבד, נרצה לבדוק אותו משרת שכמה שיותר קרוב לישראל (במקרה הזה אירופה) כדי לקבל תוצאה שכמה קרובה למציאות עבור גולשים מישראל.
  • GTMetrix – כלי נוסף לבדיקת זמני טעינת אתר המספק פירוט רב של הגורמים העיקריים שמאטים את האתר ואיך לטפל בהם.

לדוגמא, הנה תוצאות בדיקה מתוך Page Speed Insights, ללקוח שכבר שיפרנו לו את מהירות וציון האתר ל100 >> 

ניתן לראות שגוגל מחלקת את הציונים ל-3 דרגות:

ציון שבין 0 ל-49 (צבע אדום) – ציון "איטי" לפי גוגל

ציון שבין 50 ל-89 (צבוע צהוב) – ציון "ממוצע" לפי גוגל

ציון שבין 90 ל-100 (צבע ירוק) – ציון "מהיר" לפי גוגל

שיטות מומלצות לשיפור מהירות אתר

מהמדדים שהראנו אפשר לראות שזמן טעינת האתר מושפע משלושה תחומים: התכנים באתר ובראשם התמונות; איכות הקוד, או כמו שהמקצוענים אומרים, עד כמה הוא "נקי"; ומהירות השרתים שעליהם האתר מאוחסן.

תוכן ותמונות

התכנים שלנו צריכים להיות קלים ככל הניתן, בעיקר תמונות או אנימציות, שלהן בדרך כלל משקל גדול יותר בטעינת האתר. עד לפני כמה שנים, כיווץ גרר לירידה בחדות התמונה, אבל היום כבר יש כלים רבים שמכווצים את משקל התמונה באופן משמעותי, מבלי לפגום באיכות ובחדות שלה. לכיווץ תמונות באתרים יש תוספים רבים שיכולים לעזור, אך חשוב לזכור לעשות זאת בכל פעם שאנחנו מעלים תמונה חדשה לאתר. המשקל המומלץ לתמונות הוא מקסימום 150KB.

קוד נקי

בפן הטכנולוגי, גם לקוד מינימלי יש חשיבות רבה. לא ניכנס לכל הניואנסים הקטנים, ורק נגיד שקוד נקי הוא קוד שמאורגן נכון וכתוב בצורה הקצרה ביותר. 

אחסון אתר

אחסון אתר בחוות שרתים גדולות ומוכרות, עם רוחב פס שיכול לאכלס כמות גולשים רבה, הוא הפעולה הפשוטה והמיידית ביותר שאפשר לעשות, כדי להאיץ את זמן טעינת האתר. שירותי אחסון טובים אחראיים לזמינות האתרים, לשרתים מהירים ולרוחב הפס המאפשר את תנועת הגולשים לאתר שלכם. הדבר דומה למהירות שבה מים זורמים – ככל שמקור המים יהיה חזק יותר וככל שקוטר הצינור גדול יותר – מהירות הזרימה תהיה גבוהה יותר.

זמני טעינת אתר טובים ל-SEO ול-PPC

כשאנחנו ב-Adactive מקדמים אתרים ללקוחות החברה, אנחנו רואים את התהליך המלא – מהתברגות בראש תוצאות החיפוש ועד להכנת התשתית להמרות. כלומר, למהירות האתר שלכם חשיבות כפולה – גם דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש וגם חוויה טובה ומהירה יותר לגולשים, שבתמורה יישארו באתר שלכם ולבסוף גם יהפכו ללקוחות שלכם.

לשיפור מהירות אתר יש השפעה ישירה גם על הפרסום שלכם במנוע החיפוש של גוגל, ובשורה התחתונה גם השפעה על הכסף שתשקיעו כדי לקבל את אותן תוצאות. מדוע? משום שגוגל מדרגת את המודעות שלה לפי שני פרמטרים – רלוונטיות ותקציב. במדד הרלוונטיות, היא בודקת תאימות בין הביטוי שעליו מתמודדים בפרסום שלנו, לבין התוכן שמתקבל בדף הנחיתה. אל מדד הרלוונטיות הזה מצטרפת גם מהירות הטעינה, כדרך נוספת של גוגל לספק לנכסים שלנו דירוג גבוה. כאן גם מגיעה ההשפעה הכלכלית – ככל שדירוג האתר שלנו גבוה והרלוונטיות גבוהה, עלות ההקלקה (Pay Per Click) תהיה נמוכה יותר מהמתחרים, ותספק לנו תוצאות עדיפות עליהם, בעלויות נמוכות יותר.

                                                             תוצאות בדיקת המהירות של גוגל לפני:

                                                             תוצאות בדיקת המהירות של גוגל לאחר שימוש בפתרון טכנולוגי חדשני:

לקוחות אדאקטיב נהנים מאתרים מהירים שמקבלים ציון גבוה בגוגל. זאת באמצעות פתרון חדשני ומוכח לשיפור מהירות טעינת אתר. אם עדיין לא בדקתם את ציון האתר שלכם, זה הזמן לעשות זאת באמצעות הכלי הזה של גוגל. 
במידה וקבלתם ציון נמוך מ-80 במובייל או בדסקטופ נשמח לתת לכם חודש נסיון ללא עלות, כולל הטמעה.

דברו איתנו בוואטסאפ במייל או בטלפון: 072-3340848

שאלות נפוצות

למה מהירות אתר חשובה?

ישנן מספר סיבות חשובות, השתיים החשובות ביותר הן:

  1.  "כי גוגל רוצה", במהלך יולי 2018 גוגל הצהיר (הוציא עדכון) כי הוא נותן עדיפות ברורה לאתרים מהירים, הוא למעשה הכריז כי מהירות הפכה להיות פרמטר חיוני בקידום אורגני. ואף הכריז שהחל ממאי 2021 יפעיל את אלגוריתם חווית המשתמש.

  2. אתרים איטיים "מבריחים" גולשים. 52% מהצרכנים מצפים שדף הנחיתה יטען תוך פחות מ2 שניות. כל שניה נוספת מבריחה אותם. כל שיפור של שניה אחת, עשוי להעלות את אחוזי ההמרה ב27%.
מה גורם לאתר להיות איטי?

ישנן 5 סיבות מרכזיות שמאטות את מהירות האתר:

  1. ריבוי בקשות HTTP , כל אלמנט בדף מייצר בקשת HTTP, ריבוי אלמנטים = ריבוי בקשות.
  2. אתר "כבד" עם הרבה תמונות או קטעי ווידאו שלא טופלו/ כווצו כהלכה.
  3. פלטפורמה ישנה ולא מעודכנת.
  4. שימוש בתבניות מוכנות ותוספים הופכת את האתר לכבד יותר (יש בו קודים רבים ומיותרים שתופסים מקום).
  5. שרתים חלשים או מרוחקים.
איך משפרים מהירות אתר?

התשובה מתחלקת ל-2.

במידה והאתר שלכם נמצא במערכת סגורה עליכם לוודא שמי שבנה לכם את האתר לוקח בחשבון את נושא המהירות, עליכם לפנות לאיש הקשר שלכם ולהבין את משמעות שיפור המהירות, הן מבחינת התוצאה והן מבחינת העלות הצפויה. בדר"כ המהירות מושפעת משרת האיחסון, זמני תגובה מהשרת, דחיסת תמונות, סקריפטים, תוספים, פיקסלים, CSS ועוד. חשוב גם לוודא שהשיפור יביא אתכם לזמן טעינה של פחות מ-3 שניות ושתקבלו ציון של מעל 80 ב- Google PageSpeed Insights. 

במידה והאתר שלכם בנוי על מערכת פתוחה (וורדפרס או ג'ומלה למשל), אנחנו ממליצים על כלי מהפכני לשיפור ציון ומהירות טעינה בשם Leveredge.ai.  אתם מוזמנים לפנות אל צוות המומחים של אדאקטיב שיסייע לכם להפוך את האתר שלכם להרבה יותר מהיר.

האם מהירות טעינת האתר משפיעה גם על הפרסום הממומן?

בוודאי !!!

לשיפור מהירות האתר שלכם יש השפעה ישירה על הפרסום בגוגל!

גוגל מדרגת את המודעות שלה לפי 2 פרמטרים, כשהחשובים ביותר הם:

א. רלוונטיות – קיימת התאמה בין הביטוי שהגולש חיפש, לבין התוכן שמתקבל בדף הנחיתה אליו אנחנו מפנים מהפרסום.

ב. תקציב – ככל שמהירות הטעינה שלנו שלנו גבוהה יותר, עלות ההקלקה (Pay Per Click) תהיה נמוכה יותר אל מול אתרים מתחרים, איטיים יותר. (גוגל אף מציגה את זמני הטעינה בתוך הקמפיין).

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.