תוצאה אפס בגוגל – מה זה, מה עושים עם זה ואיך מגיעים לשם?
מה זה בכלל תוצאה אפס?
הקידום האורגני השתנה רבות לאורך השנים ונכון להיום, המשתמשים ניגשים לתוכן דינמי יותר מתמיד.
שמתם לב שכשאתם מחפשים משהו בשורת חיפוש של Google, אתם לעיתים מקבלים תשובה ש-Google בוחרת להציג לכם? זה בדיוק תוצאה 0 (באנגלית: zero click search ובשפה המקצועית Featured Snippets)
Google מנסה לשפר את חווית הגולשים במנוע החיפוש ואחת הדרכים לשיפור, היא יצירת תוצאות חיפוש משופרות שגולשים צריכים ללחוץ עליהם כדי לקבל את התשובה המבוקשת, מה שמוביל לתוצאה 0
מדובר בתוצאה שהמידע נלקח מאתר שמוצג בתוצאה הראשונה בעמוד הראשון והתוצאה הזו אמורה לענות על שאילתת הגולש ולאפשר לו לקבל את המידע ישירות מתוך מנוע החיפוש. לפיכך, תוצאה 0 מהווה כעת חלק משמועתי ב SEO (Search engine optimization) וזה עוד פתרון של Google להשאיר את התנועה אצלה בפלטפורמה מבלי להוציא את הגולשים לאתרים אחרים.
איך העדכון משפיע על האתרים?
אם בעבר, כשרציתם להתעדכן בתוצאה של קבוצת הכדורגל האהובה עליכם, סביר להניח שהייתם נכנסים לאתר One או Sport5 ורואים שם את תוצאת המשחק, טבלת ליגת העל או היכן ישוחק המשחק הקרוב. כיום, כל הנתונים שאתם צריכים מופיעים לנגד עינכם במנוע החיפוש, מבלי שתצטרכו לגלוש לאתרי הספורט, מה שפגע בתנועה לאתרים הללו
אתרי נסיעות גדולים כמו לדוגמת Expedia, כבר לא יכולים ליהנות משני העולמות- גם להופיע בתוצאה 0 וגם להופיע בשורה הראשונה בעמוד הראשון.
Google הפכה את עצמה למתחרה לכל דבר כי הנוחות והמהירות מנצחות בדרך כלל.
מאז ש Google עשתה לפני מספר שנים מעבר משמעותי מ"מנוע חיפוש "ל"מנוע תשובות", מספר התוצאות עם מיקום אפס גדל משמעותית ו-Google משתלטת לאט לאט על התנועה ומשאירה את הגולשים אצלה בפלטפורמה.
מאז העדכון, אותה תוצאה מורחבת נחשבת מעכשיו לתוצאה אורגנית מן המניין (כבר לא "תוצאת 0"), ומתחתיה בעמוד, יופיעו עוד 9 תוצאות ולא 10 כמו שהיה עד עכשיו.
ישנם מספר סוגים של Featured Snippets:
- שאלות תשובות – סכמת FAQ (Frequently Asked questions )
לדוגמא: "איך לקרוא ספר דיגיטלי"
- פסקת תוכן אינפורמטיבית
- טבלאות
- שאלות נפוצות ומחשבונים
חשוב לזכור כי, Google מספקת את אחד השירותים הבסיסיים ביותר באינטרנט והוא – חיפוש. בבעלותה לא רק מנוע החיפוש הגדול ביותר, אלא גם מנוע החיפוש השני בגודלו (YouTube), מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר (אנדרואיד) והדפדפן הנפוץ ביותר (Chrome).
יתרה מכך, Google מנהלת מודל עסקי במוצרים משולבים בצורה מאוד חכמה. Google מאפשרת למשתמשים לצרוך את רוב שירותייה בחינם, מה שמעודד את הגולשים לאמץ אותם.
מיזוג השירותים של Google, כגון: Google Drive ב-Gmail או הזמנת טיסות במנוע Google מביאות למצב שכמעט בלתי אפשרי עבור המתחרים להתקרב אליה.
ניראה כי מטרתה של Google היא לספק כמה שיותר מידע ושירותים לגולש מבלי שהוא יצטרך לעזוב את מנוע החיפוש שלה.
איך מגיעים לתוצאה 0?
לפי תגובה רשמית של Google: אי אפשר. האלגוריתם של Google הוא זה שקובע אם אתר כלשהו יכול לשמש כתקציר טוב של תוצאת חיפוש 0 ואם כן, המערכות מציגות אותו בחלק העליון.
ובכל זאת, איך משתלבים בתוצאה 0? להלן מספר טיפים שיכולים לעזור:
- כדי להשתלב בחיפושים בתוצאה אפס, חברות צריכות לבנות מותגים חזקים וסמכותיים. בניית מותג קשה יותר ממה שרוב האנשים חושבים. אתם לא צריכים להיות Amazon או Apple, אבל אתם צריכים לבנות אמון עם הקהל שלכם. שימוש באפיקי פרסום כגון: Google Ads, Facebook ,Instagram, Youtube ובאתרי חדשות כגון: Ynet ,Mako, הם דרך מצויינת לבנות מודעות למותג שלכם.
ניתן לחזק את המותג שלכם גם דרך השתתפות בכנסים, פודקאסטים, סרטוני וידאו וכדומה, במטרה לעורר את תשומת לב הקהל. - תכנים – תצרו תכנים עם ערך מוסף שיספקו לגולשים תשובה רלוונטית ופשוטה לשאילתת החיפוש שלהם. אם תכינו תכנים מתאימים, ממוקדים שעונים על שאלה מסויימת, זה יכול להגדיל את הסיכוי שתבלטו יותר בתוצאות החיפוש ובסופו של יום להגדיל את הסיכוי להגיע למיקום הנחשק – תוצאה 0.
האם תהיה השפעה על התנועה האורגנית לאתרים?
עוד מוקדם לומר בשלב זה. יתרה מכך, בתוצאות 0 מופיעות בדרך כלל שאילתות שנותנות מידע ולא "שאילתות רכישה". חשוב לציין כי, בשלב זה אנחנו לא רואים השפעה משמעותית על Google ישראל, אך אנחנו נמשיך לעקוב על ההשלכות וההשפעות של התוצאות האורגניות.