איך נוכל לעזור?

10 המכות שגורמות לגולשים לעזוב את האתר או את דף הנחיתה שלכם

02/01/2023 זמן קריאה: 4 דק׳

השקעתם נתח נכבד של כסף בבניית נוכחות מקוונת, שיווק והבטחה שפעולות ה-SEO שלכם יעבדו. פעמים רבות המאמץ והשקעה אכן משתלמים ומביאים תנועה לאתר שלכם, אך לעיתים הגולשים נכנסים ויוצאים במהירות מהאתר.

שיעור נטישה (Bounce Rate) הוא אחוז המבקרים באתר, אשר יוצאים ממנו לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד. מדובר בנתון שכל משווק דיגיטלי חייב להכיר ולדאוג לו, מכיוון והוא מודד עד כמה אתם מטפחים את הלידים המגיעים לאתר ומתקשרים עם הלקוחות שלכם. אם הרושם הראשוני בעמוד הבית של האתר שלכם גורם למישהו לעזוב מיד, אתם לא מצליחים להמיר לידים ללקוחות פוטנציאליים.

בעולם הדיגיטלי בו הכל מהיר מידי וקיימות אלפי חלופות לכל עסק ונותן שירות, גולשים מאבדים את סבלנותם כשהם לא מוצאים את מה שחיפשו ופשוט עוברים למתחרים. כיום, ישנם למעלה מ-1.7 מיליארד אתרים הפזורים ברחבי הרשת העולמית כלומר, לא משנה כמה האתר שלכם מצוין ומרתק, ישנם מאות, אם לא אלפי אתרים אחרים המכסים את אותו תחום בדיוק.

זה בדיוק העניין – הגולשים צריכים לבחור בסופו של דבר, נותן שירות אחד. השאלה הגדולה היא, אז מה גורם לאנשים לבחור אתר אחד על פני האחר? התשובה היא שהכל מסתכם ברושם ראשוני וכאן נכנס חוק 15 השניות.

אז מהו חוק 15 השניות?

אתם צריכים לעשות רושם ראשוני מעולה אם אתם רוצה שהגולשים יישארו באתר שלכם. האתגר הוא ש-55% מהמבקרים באתרים השונים עוזבים אותם בתוך 15 השניות הראשונות.

במילים אחרות, יש לכם פחות מ-15 שניות ליצור עניין ולשכנע את הגולשים להישאר בדף האינטרנט שלכם.

אז איך עושים את זה? ובכן, עליכם להתחיל בבדיקת שיעור היציאה מדף הבית שלכם. נתון זה, מציין את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר שלכם לאחר צפייה בעמוד הראשון בלבד. שיעור יציאה טוב מדף הכניסה נמצא בדרך כלל מתחת ל-40%.

כל מספר מעל 40% אומר שיש משהו באתר שלכם שמרתיע את המשתמשים וגורם להם לעזוב את אותו במהירות.

יש המון סיבות ללמה לאתר שלכם יש שיעור נטישה גבוה? מה גורם לנטישה? בואו נדון בהן לעומק.

נטישת אתר – מדוע משתמשים עוזבים?

  1. זמני טעינת האתר – זמני טעינה ארוכים הם אחד הגורמים העיקריים לנטישת האתר. אחרי הכל, רוב האנשים אינם סבלניים ובמיוחד כשמדובר בגלישה באינטרנט. גולש לא ישקיע יותר ממספר שניות בניסיון להעלות את האתר שלכם. סביר להניח שאלו כבר הגיעו, יעזבו את האתר ויעברו למתחרים שלכם אם הוא לא נטען מהר מספיק.

    הוכח כי כ-40% מהמשתמשים יינטשו אתר אם הוא לא נטען תוך שלוש שניות – כלומר, לנתון זה אתם צריכים לשאוף. כדאי לבצע בדיקת מהירות בכלי בדיקת מהירות של גוגל ולגלות כמה זמן לוקח לאתר שלכם להיטען וכיצד ניתן לשפר זאת. מדובר בכלי נהדר מכיוון שהוא גם נותן לכם שלל טיפים לאיך תוכלו לשפר את ביצועי האתר.

    ** אם האתר שלכם בנוי על פלטפורמת קוד פתוח כדוגמת, וורדפרס או ג'ומלה, דברו איתנו! לאדאקטיב יש שיתוף פעולה פורץ דרך עם חברת LeverEdge – מערכת בינה מלאכותית המשפרת משמעותית את זמני הטעינה של האתר שלכם באופן קבוע ללא התערבות מתכנת וללא שינוי בקוד האתר 

  2. מובייל פירסט (התאמה לנייד) – כאשר למעלה מ-50% מכל תעבורת האינטרנט מגיעה ממשתמשים ניידים, הידידותיות לנייד היא המפתח להשארת גולשים באתר שלכם. אם האתר שלכם אינו מעוצב במחשבה על מסכים קטנים יותר, סביר להניח שתרחיקו מבקרים רבים.

    כשמדובר בהפיכת אתר לידידותי לשימוש בנייד, יש לכם שלוש אפשרויות: עיצוב רספונסיבי, אדפטיבי ועיצוב ייחודי לנייד. עיצוב רספונסיבי הוא הבחירה הפופולרית והמומלצת ביותר, מכיוון שהיא החסכונית ביותר תוך שהיא מספקת חווית משתמש עקבית בכל סוגי המכשירים.

  3. ניווט מסורבל – סיבה נוספת שעשויה להסביר מדוע אנשים עוזבים את האתר שלכם כל כך מהר היא ניווט לקוי. גולשים נכנסים לאתר שלכם בציפייה למצוא את מה שהם מחפשים מיד ולא להיות מוצפים בהמון קישורים ומידע מסורבל שיוביל אותם למקום אחר.

    אתר שקשה לנווט בו, אינו עושה דבר מלבד לתסכל את המשתמשים. בהתאם לכך, הניווט שלכם צריך להיות פשוט, הגיוני, אינטואיטיבי וספציפי. הקפידו להציג תפריט ניווט ראשי הפרוס בחלק העליון של העמוד והימנעו משימוש בתפריטים נפתחים עם קטגוריות מסועפות.

  4. אסתטיקה – האסתטיקה הכללית של האתר שלכם צריכה להיות מושכת. למעשה, 66% מהמשתמשים דיווחו שהם מעדיפים לגולש באתרים מושכים ויזואלית. זה לא אומר, שאתם צריכים להתייחס למראה הכללי של האתר שלכם רק כמחשבה שלאחר מכן. הקפידו לרענן את האתר שלכם והעמודים בו באופן תדיר יחסית.

    אל תשכחו שהוא צריך להיראות מודרני ולהיות מעודכן בטרנדים הנוכחיים בעיצוב אתרים. אתר אינטרנט שנראה מיושן ולא אופנתי ייתן לגולשים את הרושם שגם התוכן בו מיושן ולא מעודכן.

  5. הפעלה אוטומטית של וידאו/שמע – אם כבר מדברים על שמירת האתר שלכם מעודכן, הימים של הפעלה אוטומטית של קובץ וידאו או שמע ברגע שמשתמש נוחת בעמוד באתר שלכם חלפו מזמן.

    סרטון וידאו או אודיו שמתנגן אוטומטית עם הכניסה לאתר הוא פולשני מדי, מה שיחמיר את חווית הגלישה של המבקרים שלכם ובסופו של דבר, יבריח אותם מהאתר. אם במקרה אתם משתמשים בתכונה זו, עדיף להיפטר ממנה ולתת למשתמשים את האפשרות להפעיל את תוכן הווידאו או האודיו בעצמם, במקום לכפות זאת עליהם.

  1. חיוב הרשמה לאתר – הוספת משתמשים לאתר באמצעות רישום היא אסטרטגיה נהדרת למטרות שיווקיות, אך לכפות זאת על המבקרים באתר היא טעות חמורה. כלל זה, חל גם על פופ אפים קופצים המופיעים מיד לאחר שמשתמש נכנס לאתר שלכם.

    כפי שציינו בסעיף 3, גולשים רוצים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות. הם לא יקדישו את הזמן הנוסף למילוי טופס הרשמה כדי לראות את התוכן שלכם. אם בכל זאת המשתמש חייב ליצור חשבון כדי לקבל גישה לאתר שלכם, הציעו תצוגה מקדימה או הדגמה כדי לתת לו טעימה ממה שיקבל במידה וירשם.

  1. עמוד אודות – המבקרים רוצים לדעת מי עומד מאחורי העסק. אם משתמשים לא יכולים למצוא מידע על מי אתם ומה אתם עושים, הם לא יבטחו בכם ויעזבו. אם לא קיים אצלכם מידע מסוג זה, קחו בחשבון כי נוצר חוסר אמון אצל הגולשים ומתבססת תחושה כי לא ניתן לבטוח בך. כל אלו, מובילים לנטישת האתר ולכן, עמוד האודות כל כך חשוב.

    אם אין באתר שלכם עמוד אודות, חשוב מאוד ליצור אחד ולהרחיב בו על מי אתם ומדוע כדאי לבטוח בכם. מומלץ להוסיף גם פרטים ברורים ליצירת קשר כמו כתובת דוא"ל, כתובת העסק ומספר טלפון. במידה ולא יוצג מידע זה באתרכם, קחו בחשבון שכ-44% מהמשתמשים יעזבו אותו.

  1. אבטחת אתר – שום דבר לא יבריח משתמשים מהר יותר מאשר אזהרת אתר לא מאובטח המודגשת באדום על ידי כתובת האתר או בעמוד מקדים לעמוד הראשי באתר, במיוחד אם יצטרכו להזין מידע רגיש (מידע אישי כמו כתובות דוא"ל ואמצעי תשלום).

    אם האתר שלכם מתויג כלא מאובטח, זה בגלל שדפי האינטרנט שלכם משתמשים בפרוטוקול HTTP, שאינו מסוגל לספק חיבור מאובטח בינכם לבין המבקרים שלכם. כדי לאבטח את האתר שלכם, תצטרכו לשדרג ל-HTTPS, מה שידרוש מכם לרכוש תעודת SSL. לאחר מכן, תצטרכו לעדכן את כל כתובות האתרים של התוכן שלכם כמו קישורים פנימיים, סרטונים, תמונות וכו' מ-HTTP ל-HTTPS. לרוב, רכישת תעודת האבטחה שלכם מתבצעת מול חברת האחסון שבו מאוחסן האתר שלכם.

  1. שימוש לרעה במודעות – בעוד שהצגת פרסומות היא דרך מצוינת ליצירת רווח מהאתר שלכם, ביצוע לא נכון יגרום להגדלת שיעור הנטישה מדף הבית, להפחתת ההמרות ובסופו של דבר, להפסד כספי.

    אם בכל זאת בחרתם להשתמש במודעות, הקפידו שהן לא יהיו הדבר הראשון שהמבקרים יראו בכניסה לאתר שלכם. כמו כן, הימנעו משימוש במודעות קופצות החוסמות את תוכן האתר או חלקו.

  1. אי עמידה בציפיות המשתמש – או במילים אחרות, אי קיום ההבטחה השיווקית. אם אתם מקדמים מוצר ו/או שירות מסויים, ודאו כי הקישורים שאתם מספקים מנווטים את המשתמשים לדף האינטרנט המציג את המוצר או השירות האמור, מכיוון שלזה המשתמש מצפה. במידה והוא יועבר לעמוד אחר באתר, סביר להניח שהוא לא יקדיש זמן לנסות ולמצוא את המוצר או השירות בו הוא מעוניין וכתוצאה מכך, יעזוב את האתר.

    אותו הדבר חל גם לגבי בחירת מילות מפתח בקידום אתרים אורגני. אם בחרתם להשתמש במילים מסוימות, תצטרכו ליצור תוכן רלוונטי על סמך מילות מפתח אלו, שכן זה מה שהגולשים מחפשים.

לסיום…

במאמר זה, הצגנו בפניכם חלק מהבעיות הנפוצות ביותר הגורמות לנטישת אתר זמן קצר לאחר הכניסה אליו. זיכרו שיש לכם רק 15 שניות לשכנע את הגולשים להישאר באתר שלכם ולכן, אם יש באתר שלכם לפחות אחת מהבעיות המפורטות מעלה, חשוב מאוד לטפל בהן בהקדם.

זקוקים לסיוע? צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט באתר.