7 שיטות להגדלת הכנסות בגוגל אדס
גוגל אדס הוא כנראה הכלי העוצמתי ביותר לחשיפת העסק שלכם ברחבי הרשת ללקוחות פוטנציאליים בכמויות אדירות וברלוונטיות גדולה במיוחד, וכל זאת תוך השקעת תקציב מינימלי יחסית.
גוגל הוא האתר הפופולארי בעולם כולו ומיד אחריו יוטיוב. גם הוא אגב שייך לחברת גוגל לאחר שרכשה אותו בשנת 2006.
בגוגל מבוצעים כ 104,425 חיפושים בשנייה ברחבי העולם וביוטיוב נצפים כ 96,821 סרטונים בשנייה*.
* הנתונים נלקחו מהאתר internetlivestats
בגוגל יש גם עוד המון שיתופי פעולה עם פלטפורמות שונות בהן מודעות הפרסום שלכם יכולות להיחשף.
או במילים אחרות, מדובר בכמויות אדירות של חשיפה, תארו לעצמכם לכמה אנשים אתם יכולים להגיע באמצעותו.
אז כיצד ניתן לרתום את הכלי החשיפתי העוצמתי הזה לטובת העסק שלכם בצורה היעילה ביותר ולמקסם את התוצאות?
בדיוק למטרה זו, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שתוכלו ליישם עוד היום:
- אסטרטגיית בניית קמפיין תוך התבססות על כמה שיותר נתונים – בהנחה ויש לכם כבר גוגל אנליטיקס או חשבון גוגל אדס פעיל שצברו מידע, ניתן לעשות שימוש מושכל במידע זה ולהשקיע את הכסף במקומות הכי מניבים עבורכם ובכך למקסם את יחס ההמרה. כדאי לבחון נתונים על משך תקופה של 3 חודשים אחורה, כך תוכלו להצביע על מגמה ולא להתבסס על נתונים מקריים.
לדוגמא, באתר סחר אלקטרוני נבדוק אילו מוצרים הם המוצלחים ביותר הן מבחינת כמות רכישות ייחודיות והן מבחינת ערך הכנסה למוצר בשלושת החודשים האחרונים, עליהם נשים דגש בקמפיין הממומן, מתוך ידיעה שהם המוצרים המובילים והרווחיים ביותר באתר. לדוגמא:
באתר שמטרתו להביא לידים (וגם באתר סחר) בהם יש קמפיין חיפוש קיים, נסתכל בגוגל אדס על מילות המפתח ונוודא שהן רלוונטיות על סמך ההצלחה שלהם בשלושת החודשים האחרונים תוך בחינת נתונים כמו יחס הקלקה, עלות לקליק ועלות להמרה. כך, נוכל להביא שיפור יחס המרה לאתר. לדוגמא:
- מחקר מילות מפתח מעמיק – בעת ביצוע מחקר המילים ננסה למצוא את המילים הרלוונטיות ביותר, מצד אחד נחפש מילות מפתח עם כמות חיפושים גבוהה ומצד שני נחפש ביטויים כמה שיותר ממירים, גם אם יש להם באופן יחסי מעט חיפושים. לצד שני אלה, נרצה לפרסם בביטויים עם עלויות לקליק נמוכות, הכל בהתאם לתחום ולתקציב הרלוונטי. נתעדף מילים עם ביטוי זנב ארוך, כלומר, ביטויים הכוללים יותר משתי מילים ובעיקר ביטויים המעידים על כוונת הגולש המוכוונת יותר להמרה (intent). כך למשל, במידה והתחום אותו אנו מקדמים הוא אופניים, נעדיף ביטוי כמו "אופני הרים מקצועיות שלדת אלומיניום" על פני "אופני הרים". תסכימו איתנו שבביטוי הראשון כוונת המשתמש הרבה יותר מוכוונת קנייה לעומת הביטוי השני, שהוא גנרי יותר ובו ייתכן שיהיה נפח חיפושים גדול יותר, אך כנראה שהגולש נמצא בשלב המחקר ורק רוצה להבין איזה סוג אופני הרים הוא רוצה לרכוש או סתם לקבל מידע על אופני הרים.
ישנן מספר פלטפורמות בהן ניתן להשתמש לטובת מחקר המילים, דרך אחת היא כלי המחקר של גוגל אדס הנקרא keyword planner וכלים נוספים המוצעים ברחבי הרשת. אחד הכלים המובילים בתחום הוא Semrush, שם ניתן לבצע מספר פילוחים, להשוות למתחרים ולקבל מילות חיפוש רלוונטיות.
קחו בחשבון מה התקציב המושקע ובחרו מילים בהתאם, במידה ואתם מתלבטים איזה מבין שני ביטויים להשאיר ואיזה להוריד, ניתן גם להשתמש בגוגל טרנדס (Google Trends) ולראות איזה ביטוי הכי טרנדי ועכשווי. - שימוש בכלים המאפשרים בחינת יעילות הקמפיין – אנחנו רוצים לוודא בצורה המהירה והאיכותית ביותר שהקמפיינים שהקמנו עובדים ולאפשר גם למידה איכותית ומעמיקה של המערכות ובכך לייעל ולקצר את משך זמן הלמידה. כבר בשלב בניית המודעות, נרצה להשתמש בכמה שיותר כותרות ותיאורים כדי לאפשר למערכת לבחון אילו שילובים עובדים בצורה האופטימלית ונותנים את התוצאות הטובות ביותר. ניתן להשתמש בכלי הניסוי של גוגל בעת הקמת קמפיין שרוצים לבחון לגביו שיטת תשלום שונה/התאמת מילות מפתח שונה ועוד. כלי זה מאפשר לחלק את התקציב באחוזים מסוימים בין הקמפיין המקורי והקמפיין הניסיוני ולחלק את התקציב והחשיפה בהתאם לאחוזים אלו. במקביל, נאספים נתונים אותם ניתן לבחון ולהבין אילו מבין הקמפיינים עובד יותר טוב ולהפסיק את הקמפיין שעובד פחות טוב. בצילום מסך המובא לפניכם ניתן לראות קמפיין מקורי (base) וקמפיין נסיוני (trial) עם השוואה בין הנתונים. בשורה המסומנת ניתן לראות את ההבדלים בין הקמפפיין ואת אחוזי הוודאיות שאם נאמץ את השינויים שנעשו בקמפיין הניסוי נקבל את אותן התוצאות בקמפיין המקורי:
כלי נוסף שניתן להשתמש בו הוא גוגל אופטימייז (Google Optimize) שבדומה לכלי הקודם, מאפשר לחלק את התקציב באחוזים שנבחר ולהציג דף נחיתה מקורי ודף נחיתה ניסיוני בו ניתן לבצע שינויים קלים ולבדוק את השפעתם על יחס ההמרה. מומלץ מאוד לבצע שינויים ממוקדים בנושאים אסטרטגיים על מנת שנוכל לדעת אילו מההתאמות שנעשו בדף הנחיתה עשו את ההבדל. ניתן לדוגמא להגדיל את כפתור ההנעה לפעולה (מספר טלפון, שליחת טופס לידים), לשנות צבעים או לשנות כותרת/משפט/מילה וכו'. מומלץ להתרכז בשינוי אחד בכל פעם עד שמגיעים לתמהיל שנותן את התוצאות הטובות ביותר.
לדוגמא:
- להבין את גוגל – גוגל משתמשת בסוג של מכירה פומבית עבור המילים המחופשות שיובילו למודעת פרסום ממומן, כאשר היא רוצה להעניק את האפשרות לכל אדם מן השורה לפרסם את העסק שלו ולקבל חשיפה. עם זאת, מכירה פומבית זו שונה ממכירה פומבית רגילה, כיוון שגוגל אינה מתעדפת רק על סמך הסכום הגבוהה ביותר המוצע, אלא בעיקר על סמך הרלוונטיות לגולש – גוגל שמה לעצמה למטרה להיות כלי החיפוש הכי אפקטיבי ויעיל שיש ולספק חוויית גלישה איכותית ומהירה, כאשר לכל חיפוש יש מענה כבר בתוצאה הראשונה. לכן, הם שמים דגש על רלוונטיות לגולש וקריטריון זה הינו מהותי בציון האיכות של המודעה ולמעשה ניתנת עדיפות במכירה הפומבית למודעות העונות באופן המיטבי והמדויק ביותר לשאילתת הגולש (החיפוש שבוצע במנוע החיפוש של גוגל).
לפיכך, אנו נרצה לשמור על רלוונטיות לשאילתת הגולש הן בכותרות המודעה, בתיאור המודעה והן בדף הנחיתה אליו הגולש יגיע בלחיצה על המודעה.
כך למעשה, מודעה ששומרת על רלוונטיות לגולש לאורך כל מסע הלקוח, יכולה לזכות במכירה הפומבית בעלות קטנה יותר ולמקסם את יחס ההמרה. - שיפור עמוד הנחיתה –
בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, גם שיפור עמוד הנחיתה יכול להוביל לביצועים טובים יותר בקמפיינים. זאת כיוון שגוגל נותנת עדיפות לאתרים אשר בהם יש מענה מיטבי ומדויק ביותר לשאילתת הגולש וחוויית הגלישה בהם טובה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שהאתר שלכם הוא חלון הראווה שלכם וצריך להשקיע בו בהתאם, גם אם יגיעו גולשים רבים לאתר אך החווייה בו לא תהיה טובה, סביר להניח שהגולשים ינטשו את האתר ויגלשו לאתרים מתחרים, במיוחד כשבאינטרנט ישנה כמות בלתי מוגבלת של אפשרויות ואלטרנטיבות – כלומר, אם האתר לא יהיה טוב, לא יהיו המרות.איך בפועל עושים את זה?
דואגים שדף הנחיתה יהיה קשור לכוונת הגולש בשאילתא ומוודאים שהאתר מהיר וניתן לגלוש בו בנוחות. מהירות האתר מהותית וקריטית, שכן במחקר בדיקת מהירות (Speed Test) שביצעה גוגל התוצאות היו מובהקות: כשטעינת הדף גדלה משנייה אחת ל-3 שניות, אחוז הנטישה של הדף גדל ב-32%. כשהיא גדלה ל-5 שניות, אחוז הנטישה גדל ב-90%, וכשהיא גדלה ל-10 שניות המספר נסק ל123%. במיוחד חשוב לדאוג שהאתר מותאם למובייל שכן הרוב המוחלט של הגולשים מגיעים לאתר באמצעות מכשירים סלולאריים. באתרי סחר אלקטרוני (Ecommerce) יש לוודא שכל תהליך הרכישה פשוט, שניתן להוסיף פריטים בקלות לעגלת הקניות או להסיר פריטים בקלות ממנה, לספק תיאור נרחב על המוצר, הוראות שימוש בו ומידע כללי על כל מוצר ומוצר.
הציעו דרכי התקשרות בולטים הכוללים הנעה לפעולה וכמובן גם את היתרונות של העסק שלכם לעומת עסקים אחרים, כך שהגולש ירצה לרכוש את שירותכם וספציפית מכם. דמו את החנות האינטרנטית שלכם לחנות פיזית – אם החנות לא תיראה טוב, או השירות לא מצוין או המזגן לא יפעל, אנשים יעזבו את החנות שלכם.. כך גם באתר שלכם. אם הגולש הגיע עד אליכם, השקיעו את מירב המאמצים להפוך אותו ללקוח. ניתן ללמוד עוד על הנושא כאן וכאן. - אופטימיזציה אופטימיזציה ועוד אופטימיזציה – זו כבר תורה שלמה שאפשר לכתוב עליה אלפי ספרים, אבל ממש בראשי פרקים, ניתן לבצע אופטימיזציה בשני תחומים – אופטימיזציה לאתר ואופטימיזציה לקמפיין, כאשר האופטימיזציה תמיד מבוססת על נתונים.
– תנו לקמפיינים לרוץ באין מפריע עד שיסתיים תהליך הלמידה של גוגל שיכול לארוך בין שבועיים לחודש, תלוי בכמות החשיפות. רק לאחר תקופת למידה זו הסתכלו שוב על הנתונים ובדקו מה עובד יותר טוב ומה פחות.
– התחילו בראיית מקרו ולאחר מכן צללו לתוך הנתונים, המשפט שצריך להוביל אתכם הוא "מה שעובד, לא נוגעים".
– הסתכלו על כל הקמפיינים ובדקו מה העלות שלהם, מה יחס ההקלקה (CTR) ומהי כמות ההמרות שהשיגו הקמפיינים. צללו לעומק הקמפיין שעבד הכי פחות טוב מבחינת הנתונים האלו – CTR נמוך, מעט המרות או עלות גבוהה לעומת שאר הקמפיינים.
– בקמפיין זה בדקו איזו מודעה עבדה הכי פחות טוב, החריגו מילות מפתח לא מתאימות, שנו כותרות/תיאורים, הסירו מילים יקרות/מודעות יקרות. בתהליך האופטימיזציה ניתן לנסות לבצע מחקר מילים מחודש, לשנות שיטת תשלום, לשנות התאמות למילות מפתח מהתאמה לביטוי להתאמה מדויקת או להיפך ואף ניתן לצאת לדרך עם אסטרטגיה חדשה. - לראות את התמונה הכללית – גם אם עברתם על כל הנקודות מעלה, ייתכן שתפספסו נקודות כשל חשובות שיכולות לעשות את כל ההבדל. במקרה כזה, צריך לבחון את הנתונים ולנסות להבין מה לא עובד ורק אז לצאת לדרך ולנסות לבצע שינויים במטרה לשפר את יחס ההמרה. מן הדברים העיקריים שיכולים להיעלם מעינינו מצויות גם פסילות מודעות של גוגל או הגבלת מודעות. גוגל כל הזמן סורקת את האתר והמודעות ויכולה גם להגביל מודעות שאושרו בעבר – שימו לב לכמות החשיפות וניצול התקציב של הקמפיין. בנוסף, יש להתייחס גם לנתונים מהשטח, מה קורה סביבנו ביום יום. למשל, הקורונה הייתה גורם מכריע שהשפיע רבות על הפרסום הממומן, כך גם מבצעים, מלחמות, בחירות, חגים, מדוזות בים ואפילו נהירת ההמונים לחו"ל. נסו לזהות כשלים יחד עם הזדמנויות ונצלו אותם לטובת הקמפיין שלכם. זכרו, כל מאורע הוא גם הזדמנות – נצלו אותה.
- טיפ של אלופים 💡🤩 – סגרו מעגל עם הלקוח ותדאגו לתפוס אותו ולהזכיר לו שאתם קיימים. כלומר, הקימו מועדון לקוחות ושלחו ניוזלטר לרשימת התפוצה ובו תעדכנו את הלקוחות הקיימים במבצעים, הנחות והטבות התקפים רק עבור מועדון הלקוחות שלכם. תפסו את הלקוחות בשלבים הקריטיים כמו לקוחות שנוטשים באמצע רכישה ועודדו אותם להשלים את פעולת הרכישה – תתפלאו לגלות שלפעמים הם פשוט שוכחים להשלים את הרכישה ותזכורת קטנה יכולה לעשות את כל ההבדל, במיוחד אם תזכירו ללקוחות אלו למה כדאי להם לסיים את התהליך ולרכוש אצלכם עכשיו. שלחו להם מייל ובו הציעו הנחה נוספת ולמעשה כל דבר שיגרום להם לסיים את הרכישה. אל תאבדו לקוחות יקרים בשלבים הקריטיים, תחזרו אחריהם עד שיקנו מכם 🙂
לסיכום, גוגל אדס הוא כלי חשיפתי ועוצמתי עבור האתר שלכם וכדי להגדיל את ההכנסות נדרשת עבודה יומיומית במקביל הן על הקמפיינים בגוגל והן על האתר, תוך הסקת מסקנות על סמך הנתונים ובניית אסטרטגיה רלוונטית ומותאמת עבורכם.
אדאקטיב היא בין החברות הבודדות בארץ שמוסמכת ע"י גוגל ברמת הפרמייר פרטנר, מה שמקנה ללקוחות שלנו יתרון אדיר על המתחרים שלהם ומאפשר להם לנצח בזירה התחרותית של גוגל.
אז אם יש לכם קמפיין קיים או במידה ואתם מעוניינים לפרסם קמפיינים חדשים, נשמח לדבר ולהבין מה הכלים הנכונים ביותר עבורכם ואיך אפשר להוציא מהתקציב שלכם את המיטב.
מעוניינים שמומחי גוגל אדס מוסמכים ינהלו את הקמפיינים שלכם וידאגו להגדיל לכם את ההכנסות מגוגל? צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט באתר