איך נוכל לעזור?

קידום אתרים אורגני ופרסום ממומן – הסוד להצלחה בגוגל

20/06/2019

השנה האחרונה הייתה משמעותית בתוצאות החיפוש בגוגל. במהלכה ראינו כמה עדכונים באלגוריתם החיפוש, כולל עדכון סופי ואחרון מסוג פינגווין, עדכון שמטרתו לנקות את תוצאות החיפוש מספאם.

 

זאת בנוסף לשינוי הדרמטי בדרך בה מוצגות מודעות הפרסום הממומנות, 4 מודעות בראש עמוד התוצאות ו- 3 מודעות בתחתית, כאשר המודעות מצד שמאל נעלמו כליל. כלומר הנראות, במיוחד במובייל, משאירה פחות מקום בעמוד הראשון לתוצאות אורגניות.

 

אם ניקח בחשבון גם את הוספת המפות, תמונות ותוספות שונות הרי שתצוגת התוצאות בעמוד הראשון השתנתה ומומלץ שתתאים את פרסום האתר שלך למציאות החדשה.

 

אז מה אני צריך לעשות?

כדי לעמוד בדרישות של מנוע החיפוש ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים יש ליצר אסטרטגיה המתייחסת לקידום אתרים אורגני ופרסום ממומן כיחידה אחת!

 

להלן 6 יתרונות לשילוב פרסום ממומן וקידום אורגני שיביאו לתוצאות שיווק אפקטיביות יותר:

 

1. אם רואים אותי משמע אני קיים

היתרון הראשון הוא די ברור. אם אתה רוצה שהחברה והמותג שלך יקבלו חשיפה רחבה יותר ברשת כך שתוכל להגיע ליותר גולשים, עליך לרכוש כמה שיותר נכסים דיגיטליים בעמוד הראשון. במידה ואתה מבצע רק קידום אורגני האתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש רק במיקומים האורגניים, אולם אם תוסיף גם קמפיין ממומן תקבל חשיפה מוגברת ותוכל להופיע בעמוד הראשון פעמיים.

 

כמו כן, מודעות פרסום בדר"כ מופיעות בראש עמוד תוצאות החיפוש כך שאם האתר שלך ישלוט בדירוג גבוה גם בתוצאות האורגניות וגם בממומנות לא רק שהנראות שלך תגדל אלא שתיצור רושם שהעסק שלך הוא ממש סמכות בתחום.

 

2. מידע הוא כוח

אחד הדברים הטובים בקידום אורגני וממומן זה ששניהם מייצרים מידע שיוכל לסייע למאמצי שיווק העסק שלך. תוכל לצפות באילו מילות מפתח אתה מדורג גבוה אורגנית ואיזה מהן מספקות לך את ההמרות האיכותיות ביותר בקמפיין הפרסום שלך. כשאתה משקיע בשני אמצעי הפרסום במקביל יש לך מידע כפול שיעזור לך!

 

ככל שיש לך יותר מידע, כך אתה יכול ללמוד יותר על הקהל שלך ולבצע התאמות בקמפיינים שישפרו אותם משמעותית ויביאו לתוצאות טובות יותר.

 

3תוכן הוא שם המשחק

במידה ואתה מריץ מודעות ממומנות בקמפיין שלך, במהרה תוכל לבחון איזה מהן מספקת ביצועים טובים ברמה של עלות מול תועלת. אם אנשים מקליקים על המודעות שלך אז התוכן בהן משכנע ומספק לאנשים את המידע שהם מחפשים. אז למה שלא תשתמש בזה לטובתך? אתה יכול לעשות שימוש במודעה עם הביצועים הטובים ביותר לקידום האורגני של האתר שלך.

 

תוכל לשלב את תוכן המודעה כטייטל באתר, מטה דיסקריפשיין (התיאור הקצר בתוצאות החיפוש) ואפילו בתור תוכן בעמודים שאתה מנסה לקדם. במקום לבחון טייטלים שונים ולחכות לתוצאות אתה יכול פשוט להשתמש בתוכן שכבר הוכיח שהוא אפקטיבי!

 

4. "לרדוף" אחרי הלקוחות

רימרקטינג (שיווק מחדש) הוא אחד הכלים היעילים שקיימים היום בשיווק דיגיטלי.

 

בוא נגיד שאתה עובד קשה על הקידום האורגני של אתרך ולאחר תהליך הגעת לחמישיה הפותחת בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. אתה רוצה שהעבודה הקשה הזאת תשתלם בהמרות, אולם, גולשים נכנסים לאתר אבל לא משאירים פרטים (מאחר שבממוצע רק 2% מהגולשים באמת מבצעים המרה בפעם הראשונה שהם נחשפים לאתר שלך). עם רימרקטינג אתה יכול לטרגט את המודעות הממומנות שלך בדיוק לאותם גולשים שהיו באתר שלך ולא המירו – שזו בדיוק הסיבה למה רימרקטינג הוא הנשק שלא כדאי לך לוותר עליו בקידום האתר שלך.

 

ברגע שאנשים מכירים יותר את האתר שלך, סיכויי ההמרה שלך גדלים! כך שאתה יכול לגשת לאלה שביקרו אותך בעבר, להחזיר אותם לאתר שלך ובמקביל גם לבנות את המותג שלך מבלי לשלם על זה אקסטרה.

 

5. לחשוף מילות מפתח סודיות

האתר שלך מדורג אורגנית במספר מילות מפתח שונות. על חלקן ייתכן ועבדת קשה כדי לדרג אותן גבוה בתוצאות החיפוש, אך על אחרות, ייתכן שעדיין אפילו לא חשבת, והן פשוט הופיעו באופן טבעי כחלק מתהליך הקידום. המיקומים הטבעיים האלה יכולים להיות אלה שיביאו לך הכי הרבה תנועה והמרות.

 

אם אתה מצליח למצוא מילות מפתח מקודמות כאלה אתה יכול לשלב אותן בקמפיין הפרסום שלך ולמחוץ את המתחרים שלך שבכלל לא מודעים לאופן שבו קהל היעד שלהם מחפש.

 

6. החלפת מילות מפתח

לפעמים יש ביטויים שהם פשוט יקרים מדי מכדי להשקיע בהם בפרסום ממומן.

 

במצבים כאלה פתרון אורגני יעיל במיוחד. ייתכן ואחת ממילות המפתח שהכי תרצה להופיע בה היא יקרה בטירוף ואתה הרי לא רוצה לבזבז את כל התקציב שלך על מילה אחת. האלטרנטיבה היא לנסות לקדם את המילה הזאת בתוצאות האורגניות, בדרך זו תוכל להופיע במילה החשובה לך ועדיין להשתמש בתקציב שלך על מנת להופיע במילים נוספות.

 

לדוגמא, לאחרונה פנה אלינו לקוח שעלות הקליק הממוצעת בתחום שלו הינה 30 ש"ח, הוא קיבל דרך הקמפיין הממומן כ-600 כניסות של לקוחות פוטנציאליים בחודש. בחישוב מהיר הוא השקיע תקציב של 18,000 ש"ח בחודש. לאחר שהצענו לו לשלב גם קידום אורגני הוא הצליח גם להגדיל את התנועה וגם לחסוך בעלויות הפרסום שלו ב- 50%! 
השילוב בין השניים איפשר לו להישאר במילים החשובות לו בממומן, לא להגביל את עצמו מבחינת התנועה האורגנית (שאינה מחושבת פר קליק) וגם לחסוך 9,000 ש"ח בחודש שמצטברים לחיסכון של 108,000 ש"ח בשנה!

 

צעד אחד לפני כולם

קידום אתרים אורגני לצד פרסום ממומן בגוגל הינו שילוב מנצח אשר יכול לספק לך תנועה רלוונטית של לקוחות חדשים לעסק שלך. בתוספת כלי פרסום ממומן מתקדמים כמו רימרקטינג תוכל להחזיר את הלקוחות גם אחרי שיצאו מהאתר. בעזרת המידע שתקבל תוכל להתאים את המודעות הממומנות שלך, לשפר את יחס ההמרה ולעקוף את כל המתחרים שלך כשאתה תופס בדרך יותר נכסים בעמוד הראשון!

 

ההמלצה שלנו היא לשלב את שני הכלים יחד מאחר והם משלימים אחד את השני, וכמו שתוצאות ממומנות מופיעות לצד תוצאות טבעיות בגוגל כך צריך כל עסק לעשות את השילוב הנכון בין עבודה אורגנית לממומנת, בהתאם לתקציב כמובן. בשורה התחתונה, עד שלא עשית את שניהם לא מיצית את פוטנציאל מנוע החיפוש של גוגל!

 

מעוניין ליצר שילוב חכם בין קידום אורגני ופרסום ממומן שיספק תוצאות אפקטיביות והרבה יותר לקוחות? 
אנחנו מזמינים אותך לפנות אלינו ולקבל ללא עלות תוכנית אסטרטגיה שיווקית מותאמת לעסק שלך

עוד בבלוג