קידום אורגני או פרסום ממומן – על מה כדאי לרוץ?
מה עדיף, להיות אצן שרץ 100 מטרים ב-10 שניות או רץ מרתון שגומע 42 ק"מ בשלוש שעות? אנחנו חושבים שאם אתם כבר רצים, העיקר שתגיעו ראשונים 🙂
אבל אם מדברים על שיווק דיגיטלי וההחלטה היא אם לקדם את העסק בגוגל בצורה אורגנית או ממומנת, לתשובה אין כלל אצבע.
אם נמשיך את ההקבלה לריצה – אם אתם רודפים אחרי מישהו, כמובן שתרצו להיות אצנים. אם אתם צריכים להגיע ליעד מרוחק, בוודאות תעדיפו שיהיה לכם את כל הנתונים והסיבולת לגמוע מרחקים ארוכים בלי להתרגש.
הדימוי הזה משקף במדויק את הדילמה הקבועה של האם להשקיע מאמצים וכספים בקידום אורגני (SEO) או בפרסום ממומן (PPC).
אבל לפני שנבין איך נכון לחשוב על השאלה הזו, בואו נכיר את המושגים היטב ונלמד מה עומד מאחוריהם.
בצילום מסך הבא ניתן לראות את ההבדל בין התוצאות האורגניות לתוצאות הממומנות:
- אדום – מודעות ממומנות
- ירוק – תוצאות אורגניות
- כחול – תוצאות אורגניות לוקאליות (גוגל לעסק שלי)
- כתום – תוצאה אפס (לקוח מתוך ערך של ויקיפדיה)
- סגול – תוצאות אורגניות של תמונות
שימו לב –
התוצאה הראשונה בממומן – לא תמיד תהיה של המותג שחיפשנו, אלא של המתחרה! (ניתן לעשות בקידום ממומן אך לא בקידום אורגני)
קידום אתרים אורגני
אמרתם חיפוש מידע אונליין, אמרתם גוגל. רק כדי להבין את סדר גודל התופעה, כל שנייה מתבצעים 670,000 חיפושים במנוע החיפוש ברחבי העולם. 88% מהחיפושים בעולם מתבצעים בגוגל, ובישראל 94%. אלה נתונים מספיק טובים כדי לרצות להיות בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל, בביטויים שרלוונטים לעסק שלך.
זו בדיוק התוצאה של קידום אתרים אורגני – קידום האתר שלך אל ראש תוצאות החיפוש לפי הביטוי שהשתמשו בו בחיפוש.
איך זה קורה? הפרמטרים שגוגל בודק כדי לקבוע האם האתר שלכם ראוי להתברג לראש תוצאות החיפוש כוללים מאות משתנים מסוגים שונים: כותרות דפי האתר, מבניות נכונה שלו, מהירות טעינת הדפים, עדכניות ואיכות התוכן בו, משך הביקור הממוצע באתר, מקורות המבקרים בו, כמה זמן הוא קיים ועוד ועוד. את מאות הפרמטרים השונים צריך להכיר, לנהל, לטפח וכמובן – להתאים את האתר שלך לפרמטרים האלו.
שני דברים שחשוב לדעת על קידום אתרים אורגני: האחד, הוא שדרושה סבלנות. קידום אתר נכון ואפקטיבי הוא תהליך שנבנה לטווח ארוך. השני, הוא שהסבלנות משתלמת. בזכות עבודת הקידום האורגני שאנחנו עושים, בחירת המילים הנכונות ויצירת תשתית לקידום רחב עם הכלים המתקדמים שלנו, התוצאות מגיעות באופן קבוע וטבעי. מה זאת אומרת טבעי? בביטויים שבהם תהיו מדורגים גבוה, התנועה תגיע בלי קמפיין, בלי תשלום על כל קליק ובלי הגבלה על כמות הקליקים שתקבלו.
יתרונות הקידום האורגני
יותר הקלקות – כמו שראיתם בתרשים שצירפנו – קידום אורגני נכון יכול להביא אתכם לראש התוצאות האורגניות, אבל לא לראש דף התוצאות – המקום הזה שמור למודעות הממומנות (PPC).
במבט ראשון אפשר לחשוב שהמודעות הממומנות יגרפו את כל ההקלקות, פשוט משום שהן הראשונות שתופסות את העין. אז הנה ההפתעה – בממוצע, רק 25% מהגולשים יקליקו על מודעה ממומנת כשהם מבצעים חיפוש מהדסקטופ. 75% הנותרים יכנסו לתוצאות החיפוש האורגניות – כלומר, אלה שלא שילמו כדי להציב אותה שם. במובייל המספרים מדברים על 70%-30%.
אמינות גבוהה יותר – מהנתון הזה אפשר ללמוד על התנהגות הגולשים ברשת ועל האמינות שהם מייחסים לתוצאות האורגניות. בדינמיקה של החיפוש בגוגל, לאמינות יש חשיבות רבה בעיני הלקוחות.
עלות-תועלת ארוכת טווח – קידום אורגני מספק תמורה טובה יותר להשקעה שלכם. גם מותג על וגם חברה של איש אחד יכולים בסכום סביר להגיע למיקומים גבוהים בביטויים שרלוונטיים להם. יתרה מכך, הקידום שלנו שואף לקדם מגוון ביטויים בתקציב מוגדר, כך שלטווח ארוך, הקידום האורגני משתלם יותר.
כדי באמת להתקדם ולהגיע לעמודים הראשונים בגוגל אנחנו משתמשים בכלי הקידום והשיווק הדיגיטלי המוביל בעולם, SEMrush. הכלי, יחד עם פיתוח מאגר מילות מפתח שרק אנחנו סורקים, מאפשר לנו לקדם אתרים בפי 23 יותר מילות חיפוש מכל סוכנות אחרת ולמעשה פורש לנו תמונה הרבה יותר רחבה של אפשרויות הקידום. את האפשרויות האלה המתחרים לא רואים (המאגר בלעדי לנו, כן?) ושם טמונות גם ההזדמנויות האמיתיות לקידום רווחי.
מזמינים אתכם לקרוא כאן על השת"פ שלנו עם סמראש וללמוד איך זה עוזר ללקוחות שאנחנו מקדמים.
פרסום ממומן – Pay Per Click
ממש כמו שאומרת הכותרת – Pay Per Click – המודל בפרסום ממומן הוא תשלום לכל הקלקה על מודעה.
גוגל מקצה 4 מקומות בראש העמוד ועוד 3 מקומות בתחתיתו למודעות הפרסום. בדף תוצאות החיפוש, אלה המקומות שבהם יכולה המודעה שלכם להתברג.
איך המודעות מתברגות ומדורגות במקומות האלה? גוגל משקלל מספר פרמטרים בהחלטה אם והיכן למקם את המודעה:
רלוונטיות לביטוי החיפוש.
עלות לקליק שהמפרסם מוכן לשלם.
דף נחיתה + ביצועים
התוצאה (המיקום) מתקבלת באמצעות נוסחה בין העלות להקלקה שהמפרסם מוכן לשלם לבין מדד הרלוונטיות. ככל שהמודעה תהיה רלוונטית יותר, כך תוכלו לשלם פחות. ככל שהיא רלוונטית פחות, כך תאלצו להציע יותר.
שימו לב לחיפוש שביצענו על "וילונות האפלה":
במדד הרלוונטיות מערכות גוגל בודקות עד כמה מילת החיפוש שאליה אתם מכוונים אכן קשורה לתוכן המודעה שלכם. התוצאה הראשונה עונה במדויק על החיפוש שביצענו, ולכן היא הרלוונטית מכולן. במצב שכזה, המיקום הגבוה עשוי לעלות למפרסם פחות מהמתחרים. אם כל המודעות היו רלוונטיות לביטוי החיפוש, העלות לקליק היתה מתחילה לעלות. נכון להיום העלות הממוצעת לקליק בגוגל באופן כללי עומדת על 7 שקלים במנוע חיפוש. כדאי לדעת שבתחומים תחרותיים, דוגמת לימודים במכללה או שירותים משפטיים, עלות ההקלקה יכולה להגיע לעשרות ולמאות שקלים. בתחומים אחרים, תחרותיים פחות, העלות יכולה להיות כמה שקלים בודדים.
לנווט בין ביטויי החיפוש ולהתאים להם את המודעות המדויקות – זאת אומנות הפרסום בגוגל.
בין היתרונות הגדולים של פרסום ממומן בגוגל נמצאים כמה עיקריים:
שליטה – בפרסום בגוגל אנחנו יכולים להיות מדורגים בביטויים שחשובים לנו. קמפיין יכול לרוץ על עשרות, מאות ואף אלפי ביטויים ולהופיע בתוצאות החיפוש בכל הביטויים. למשל, בקמפיין אחד המודעה שלכם תופיע תחת נעלי ספורט, נעלי בית, נעלי נשים, נעליים בצבע תכלת ונעליים למיטיבי לכת.
מהירות – אם אמרנו שהתוצאות בקידום אורגני יגיעו לאחר חודשים של בנייה, התוצאות בפרסום ממומן יכולות להופיע תוך שעות ואיתן זרם הלקוחות והלידים באתר או בדף הנחיתה.
גמישות – את הקמפיינים אפשר להעלות ולהוריד לפי הצורך שלכם. להגביר אותם בעונת הביקושים, להוריד אותם בשעות הלילה אם רואים שהתנועה בהן פחות איכותית או להפנות תקציבים למודעות שממירות טוב יותר. בפרסום ממומן תוכלו לקבוע לאיזה דף בדיוק יגיע הגולש לאחר שילחץ על מודעה, להציע לו מבצעים ובעצם להעביר אותו תהליך שלם בקליק אחד.
"מהלך שלם בקליק אחד"
אם מדברים על פרסום ממומן צריך לדבר על הפיל שבחדר – פרסום ממומן עולה כסף, ולפעמים, הרבה כסף – וזה שיקול משמעותי ביותר.
בעזרת צוות המומחים שלנו, אנחנו מנתחים את קהל היעד, את המתחרים, את מגמות החיפוש ואת עלויות הפרסום הצפויות, ויודעים להציע תמהיל פרסום נבון, אחראי ומאוזן. הניטור הקבוע שאנחנו מבצעים לקמפיינים מאפשר לנו להגיב בזמן אמת – לבדוק ולשנות את הטקסט במודעות ולהסיט תקציבים למודעות בעלות יחס עלות-המרה הטוב ביותר.
את הצלחת קמפיין המודעות הממומנות אפשר לבחון בצורה פשוטה – האם הכסף שהשקעתם בקמפיין החזיר את עצמו לאורך תקופה כלשהי.
כשדיברנו על ריצת ספרינט, דיברנו על הקמפיין הממומן. הוא יאפשר לכם לקבל תוצאות מיידיות כאן ועכשיו תמורת תקציב יותר גבוה.
חשוב לדעת שהישענות על קידום ממומן בלבד היא אסטרטגיה מסוכנת, מעבר להיותה יקרה. ברגע שהקמפיין הממומן מפסיק, היכולת להביא תנועה מגוגל יורדת משמעותית עד נעלמת.
טובים השניים מן האחד: אורגני וממומן רצים ביחד
בבחירת הקידום הנכון לעסק, כמו ברוב תחומי החיים, איזון הוא דבר חשוב. את האיזון אנחנו משיגים מהסתכלות רחבה על העסק בכל הממדים. אנחנו רואים את ההזדמנויות בקידום אורגני בכל הביטויים הראשוניים והמשניים ואת היכולת להתברג בעמוד הראשון. במקביל, אנחנו בודקים את רמות הביקוש למוצרים לפי עונות ולפי קהלים, ואת היכולת שלנו לייצר פעולה משמעותית בקמפיין פרסום ממוקד, כמו למשל רכישה אונליין, איסוף פרטים או קבלת שיחת טלפון.
כך למשל, בתקופות החגים החיפושים אחר חבילות שי עולים פלאים ואיתם גם המחירים. אסטרטגיה חכמה תהיה לקדם את חבילות השי באורגני לאורך כל השנה, וכך לא להיקלע לתחרות עזה. השקעה בקידום האורגני במקביל לקידום הממומן תתן לכם את האופציה ליצור בולטות משולבת ולהגדיל את החשיפה ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. כך למעשה אתם מגדילים באופן משמעותי את הסיכוי שגולשים יקליקו עליכם ולא על המתחרים.
סיכום יתרונות וחסרונות קידום אורגני
יתרונות:
- יותר הקלקות – קרוב ל80% מהגולשים מקליקים על התוצאות האורגניות
- יותר אמין, יוקרתי ותורם למיתוג העסק
- עלות-תועלת גבוהה יותר לטווח ארוך
- פיקס פרייס – תשלום קבוע ולא לפי הקלקות
- טראפיק איכותי יותר עם סיכויי המרה גבוהים יותר
- השקעה בנכס שלכם
- הופעה 24/7 ללא הגבלת קליקים
חסרונות:
- דורש תפעול שוטף וקבוע – קידום אורגני משתלם מאוד לטווח הארוך אך אין לו תועלת רבה בטווח הקצר. לא מומלץ לקדם אורגנית למספר חודשים.
- יותר זמן עד שרואים תוצאות – עסק שרוצה להתקדם אורגנית לא יכול לקצר את התהליך באמצעות כסף. התקדמות אורגנית כרוכה בזמן, פיתוח האתר ותוכנו, שיפור חוויית המשתמש והטמעת העקרונות במערכת הבינה המלאכותית של גוגל.
- דורש ניסיון וידע נרחב
סיכום יתרונות וחסרונות קידום ממומן (PPCׂׂׂ)
יתרונות:
- שליטה מלאה בבחירת הביטויים לקידום.
- רואים תוצאות מיידיות – מודעות יופיעו בראש העמוד.
- גמישות רבה – מעלים ומורידים מתי שבוחרים.
- ניתן להשתמש בכלי פרסום נוספים של גוגל כמו רימרקטינג, באנרים ברשת המדיה, פרסום בג'ימייל, פרסום ביוטיוב, מיקום גאוגרפי ועוד.
- מאפשר לעשות ניסויים ובדיקות עבור הקהל ולגלות מה ממיר יותר.
- ניתן לפרסם דף נחיתה שיווקי גם אם אין אתר אינטרנט.
- ניתן להוסיף אותו לקידום האורגני וכך להגדיל תנועה לאתר.
- לידים ממוקדים – גולשים שמחפשים מוצרים בגוגל, נמצאים אחרי שלב המחקר והם קרובים להוציא את האשראי.
- נוכחות רחבה יותר בעזרת גוגל שופינג – שילוב של מודעות חיפוש יחד עם מודעות שופינג יבלטו יותר בתוצאות החיפוש ויציגו מסר ברור, ויזואלי ואינפורמטיבי
- תשומת לב – בגלל שמודעות שופינג הן מודעות ויזואליות, זה מושך את עיניי הגולשים ומושך אותם ללחוץ על המוצרים. ברגע שהם יראו מודעת מוצר רלוונטית עבורם, סביר יותר שהם יקליקו לביצוע הרכישה
חסרונות:
- כל קליק עולה כסף! ולא מעט. בנוסף, מי שמשלם יותר, יופיע גבוה יותר
- יקר ומתייקר באופן מתמיד.
- נתפס כפחות אמין מקידום אורגני.
- לא יעיל כאסטרטגיה לטווח ארוך.
- ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפרסם.
- דורש עדכון שוטף ושינוי של המודעות ומילות המפתח.
- דורש ידע וניסיון רב כדי להתברג גבוה ולהשיג מחירים טובים לקליק.
- ברגע שנגמר התקציב היומי לא תופיעו יותר במילות החיפוש הרלוונטיות שבחרתם.
- קרוב ל30% מהקליקים נעשים ע"י מתחרים ורובוטים- מתחרים יכולים להקליק עליך בשביל "לבזבז" לך את תקציב הפרסום.
- בביטוייים תחרותיים ויקרים הסכומים יכולים להגיע למעל 40 אלף שח לחודש.
מבוסס על סיפור אמיתי
הנה דוגמה לבעל אתר בתחום טכנולוגי, תחרותי ויקר מאוד לקידום, שנהג להשקיע עשרות אלפי שקלים בחודש בקידום ממומן.
הלקוח הגדיר לנו תקציב של 10,000 ש"ח לחודש לפרסום ממומן. בפועל, הקליק הממוצע בתחום שלו עומד על 32 ש"ח לקליק אחד! כלומר, הוא מקבל בממוצע כ-320 קליקים בתקציב הזה.
זה נחמד, אבל ידענו שאפשר הרבה יותר.
הצענו ללקוח לקדם את האתר בתוצאות האורגניות והתוצאות לפניכם:
כיום, בדיוק שנה אחרי שהתחלנו לקדם את האתר, שעוסק בשירותי אחסון ואירוח שרתים, ממוצע הכניסות החודשי שלו מהקידום האורגני עומד על בערך 3,500 גולשים. והכמות עולה כל חודש! קליק ממוצע על מודעה ממומנת בתחום הזה עולה 32 ש"ח. בחישוב פשוט, אם התנועה שהוא מקבל הייתה מגיעה כולה דרך קידום ממומן, זה היה עולה לו כ-112,000 ש"ח בחודש אחד, (32 3,500X) סכום גבוה בצורה משמעותית ממה שבעל האתר משקיע בשנה שלמה של קידום אורגני!
אסטרטגיית קידום אורגני נכונה וסבלנית תבטיח שהאתר ימשיך לשפר נוכחות ועמדות בגוגל. התוצאות האורגניות נתפסות כהרבה יותר אמינות וברוב המקרים הגולשים יעדיפו ללחוץ עליהן ולא על המודעות הראשונות, הממומנות.
לסיכום, לכל אחד מסוגי הקידום יש תכונות שיכולות להועיל לאתר שלכם ולשפר את התנועה אליו. החוכמה היא לדעת לתזמן ולתכנן את הפעילות ביחס ליעדים ולתקציב.
כך נראה גרף הנוכחות שלו בגוגל לאחר שנה עבודה 🙂
רוצים שגם הגרף שלכם יראה ככה?
כדי להבין איזה סוג קידום נכון יותר עבורכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. יחד נבין מה האסטרטגיה המתאימה לכם ואיך אפשר להגדיל את התנועה האיכותית אל האתר שלכם.
אז אם אתם בנויים ללקוחות חדשים, מלאו את הפרטים שבטופס או שלחו הודעה מהירה בוואצאפ ונשמח לתת לכם ייעוץ ראשוני ומקצועי ללא עלות.