איך נוכל לעזור?

Google Search Console מודיע על בעיות הליבה של INP Web Vital

21/08/2023 זמן קריאה: 4 דק׳

האם קיבלתם לאחרונה הודעה במייל מ-Google Search Console על כך שהאתר שלכם נתקל בבעיות אינטראקציה ל-INP? גוגל שלח לכם הודעה זו, מכיוון ש-INP עומד להפוך לאחד משלושת מדדי ה- Core Web Vitals בחודש מרץ 2024 ובעצם יחליף את ה-FID.

מה זה INP Web Vital?

Understanding Interaction to Next Paint) –INP) הוא מדד חדש שיחליף את FID (First Input Delay) כמדד ה- Core Web Vitals בחודש מרץ 2024. INP מודד את זמן תגובת העמוד על ידי מעקב אחר שהיית המשתמש באתר (כולל כל האינטראקציות שנעשות לאורך כל הביקור שלו בעמוד).

ערך ה- INP הסופי הוא המדד המראה את  האינטראקציה הארוכה ביותר שנצפתה, תוך התעלמות מחריגות.

INP הוא מדד טוב ומדויק יותר מ-FID מכיוון שהוא לוקח בחשבון את כלל אינטראקציות המשתמש, ולא רק את הראשונה שבהן. יש לכך חשיבות מאחר והמשתמשים עשויים לנסות ולקיים אינטראקציה עם העמוד במספר דרכים שונות והם לא צריכים לחכות זמן רב מדי לטעינתו.

כאמור, בשבועות האחרונים גוגל שולח הודעות אימייל לבעלי אתרים בעלי ציונים מתחת לסף של ציון INP טוב. הודעות האימייל מפרטות גם את דומיין האתר עם הבעיה, כך שאם יש לכם מספר אתרים מאומתים ב-Search Console עם ציוני INP נמוכים, גוגל עשוי לציין את הכתובות שלהם בדוא"ל.

הנה מייל לדוגמה:

אנחנו יודעים שהודעות מסוג זה, יכולות לגרום לדאגה, בהלה ובלבול. אם נכחתם ברשתות החברתיות ביומיים האחרונים, בטח ראיתם אינספור פוסטים מבעלי אתרים מבוהלים, השואלים מה לעשות כדי "לתקן" את 'בעיות הגוגל' שלהם.

ראשית חשוב לנו להרגיע ולהגיד לכם, אל תדאגו, שום דבר לא משתנה מהיום להיום. למעשה, יש לכם מספר חודשים כדי לשפר את ציון ה-INP שלכם. בנוסף, חשוב לזכור כי מדובר בציון אחד מתוך כלל ציוני הליבה, המהווה חלק אחד מהיבט חוויית העמוד (Page Experience) בחיפוש בגוגל. כמו כן, חווית העמוד היא גם חלק קטן מאלגוריתם דירוג החיפוש הכולל. זכרו, הרלוונטיות היא הגורם החשוב ביותר ולא אם ציון ה-INP שלכם מעולה.

מה ההבדל בין FID ל-INP?

Understanding Interaction to Next Paint –INP ו- FID– First Input Delay, יכולים לשפר את ביצועי האתר שלכם. שני מדדים קריטיים אלו, מעריכים את טעינת העמודים בצורה שונה, אך עושים זאת ביחד.

FID, זהו מדד פופולרי לתגובת לטעינת האתר, המודד אינטראקציה עם עמודים בלבד. הוא מודד את השהיית הקלט במהלך האינטראקציה ראשונה, כאשר המטרה של FID, היא ליצור רושם ראשוני טוב על ידי מזעור עיכוב קלט במהלך שלב הטעינה.

עם זאת, INP ב-Search Console הוא מקיף יותר. INP מנתח את כל אינטראקציות העמוד, זאת בניגוד ל- FID. כמו כן, INP אמין יותר מ-FID מכיוון שהוא מעריך היענות מוחלטת.

FID ו-INP חשובים להערכת ביצועי הדף, אך הם מספקים תובנות שונות. FID מעריך את האינטראקציה הראשונית, בעוד ש-INP מעריך את כלל האינטראקציות ומבטיח הערכת תגובה מלאה על כל העמוד. INP ו-FID שניהם חשובים לבעלי אתרים המעוניינים לשפר את ביצועי האתר וחווית המשתמש.

האם INP הוא גורם דירוג של גוגל?

מבחינת גוגל, עד מרץ 2024, INP אינו חלק מ- Core Web Vitals. Google Search Console למעשה, מדווח על נתוני INP כדי לעזור לכם להתכונן לכניסתו. גוגל חוזר על כך ש-Core Web Vitals  לא מבטיח דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.  

כדי לחדד זאת, הנה ציטוט דבריו של מרטין ספליט, מהנדס קשרי מפתחים בגוגל שאומר כי "חוויית עמוד נהדרת כוללת יותר מ-Core Web Vitals.. נתונים סטטיסטיים טובים בדוח Core Web Vitals ב-Search Console או דוחות Core Web Vitals של צד שלישי אינם מבטיחים דירוג טוב".

חווית עמוד טובה היא חלק ממערכת דירוג הליבה הכוללת של גוגל. Core Web Vitals אומנם אינם אותות דירוג ישיר, אך עדיין מדובר באחת הדרכים שבהן ניתן יכולים לנסות ולהבין אם אתם מספקים לגולשים חווית עמוד טובה.

עם זאת, גוגל משתמש גם באותות אחרים כחלק ממערכת דירוג הליבה שלו כדי לקבוע מה מוביל לחוויית עמוד טובה מחוץ ל-Core Web Vitals.

איך לתקן את מדד ה-INP?

ראשית כל, נכנסים לגוגל סרץ קונסול. בצילום המסך לפניכם, תוכלו לראות כיצד נראה דוח INP ב-Google Search Console.

בצילום המסך לעיל, אחרי שלחצנו על הבעיה ב INP, נראה רשימה של URLים והסיבה להפעלת בעיית ה-INP בהם.

הדוח גם מראה את חומרת הבעיות, כך שניתן לתעדף איזו בעיה לפתור קודם. אם באתר שלכם אין בעיות INP, הדוח יגיד: לא זוהו בעיות INP.

אילו פעולות יהיה עליכם לבצע כדי לשפר את מדד ה-INP:

  • הפחתת כמות קבצי JavaScript ו-CSS הטעונים בעמוד.
  • שימוש בתמונות דחוסות.
  • שימוש ב-CDN כדי להפוך את קבצי JavaScript ו-CSS לנגישים יותר.
  • שימוש במטמון כדי לשמור על קבצי JavaScript ו-CSS טעונים.
  • שימוש ב-Lazy Loading כדי לטעון קבצי JavaScript ו-CSS רק כאשר הם נחוצים.
  • שימוש ב-Gzip כדי לדחוס את תוכן העמוד.

על ידי ביצוע הפעולות הללו, תוכל לשפר את מדד ה- INP של האתר שלכם ולספק חווית משתמש טובה יותר לגולשים.

האם חייבים לתקן את הבעיות במדד הליבה?

בכל פעם שגוגל מפרסם מדד חדש או התאמות שהוא מבצע, מגיעה גם תגובת הנגד ובעלי אתרים רבים מרגישים שמקשים עליהם. אנחנו מבינים, זה קשה, אבל בסופו של דבר אתם עושים את השיפורים הללו לטובת העסק שלכם וחווית המשתמש באתר, מה שיכול להוביל לתוצאות טובות יותר. גוגל רוצה שהתוצאות במנוע החיפוש שלו יהיו איכותיות הן מבחינת תוכן והן עבורCore Web Vitals.

לקוחות שלנו? פנו למנהלת הפרויקט שלכם כדי לדעת עוד על INP Web Vital והיכן אתם עומדים ביחס ל-Core Web Vitals. צרו איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או בצ'אט.

שאלות נפוצות

מהו INP Web Vital?

INP Web Vital הוא מדד חדש של גוגל המודד את האינטראקטיביות של דפי האתר. הוא נועד להחליף את ה- First Input Delay (FID) כאחד ממרכיבי הליבה בגוגל החל מחודש מרץ 2024. INP מודד את הזמן שלוקח לדף אינטרנט להגיב לאינטראקציה הראשונה של המשתמש, כגון לחיצה על כפתור או הקלדה בשורת החיפוש.

במה שונה INP מ-FID?

FID מודד את הזמן שלוקח לדפדפן האתר להגיב לקלט הראשון של המשתמש לאחר טעינת הדף. INP, לעומת זאת, מודד את הזמן שלוקח לדף האתר להגיב לכל קלט של המשתמש, ללא קשר למועד הטעינה שלו. המשמעות היא ש-INP זהו מדד מקיף יותר לאינטראקטיביות מאשר FID.

מהו ציון INP טוב?

ציון INP טוב הוא 100 מיל' שניות (milliseconds) או פחות. עם זאת, אפילו ציון של 150 מיל' שניות נחשב למקובל.