איך תנצל את השליטה של גוגל לטובתך
גוגל מספקת מגוון רחב של אמצעי פרסום המאפשרים להגיע ללקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך. כעת כל מה שעלייך לעשות הוא להשתמש בהם בצורה היעילה ביותר ולהגיע לכמה שיותר גולשים רלוונטיים שירכשו ממך את השירות/מוצר שאתה מוכר. חלק מכלי הפרסום של גוגל כבר מוכרים כמו מודעות פרסום ברשת החיפוש – Google Ads וקידום אורגני לאתר, אך החידושים בטכנולוגיית הפרסום מעלים את רמת המיקוד ומסייעם לך לטרגט את המסר שלך ללקוחות הפוטנציאליים ביותר.
מודעות חכמות מותאמות אישית ב- Google Ads
החיפוש באמצעות מכשירים סלולאריים הולך וגדל וכיום כבר מעל ל- 50% מהחיפושים מתבצעים מהסמארטפון. במציאות החדשה של ריבוי מסכים לגולשים יש דרישות שונות למידע והם עושים שימוש במכשירים שונים כמו סלולאריים בעלי מסך קטן, המודעה שלך חייבת להופיע בחלק העליון של המסך. אמנם, על מנת להפיק את המיטב מפרסום בסלולאר ראשית חשוב לספק לגולש חווית גלישה נוחה ולהתאים את האתר לסוגי המכשירים השונים, במידה והאתר שלך לא מותאם הגולש יתקשה לנווט בו ויעבור לאתר המתחרה.
בשל עובדות אלה, גוגל החליטה לאפשר למפרסמים לקבוע תוספות שונות למודעות הטקסט בהתאמה לפי הקשר ויכולת המכשיר, כך שהגולשים יקבלו מידע מדויק יותר ויבצעו בקלות פעולות כמו המרה ורכישה.
כך לדוגמא כאשר מערכת הפרסום מזהה כי החיפוש התבצע באמצעות מכשיר סלולארי היא מתאימה אוטומטית את המודעה ומאפשרת הצגת כפתור "call" המאפשר שיחה ישירה לבית העסק.
כמו כן, במסעות פרסום משופרים ניתן לתזמן את אופן הצגת המודעות ולהציג כפתור חיוג רק בשעות פעילות העסק.
דוחות מתקדמים לקמפיין פרסום בגוגל אדס
עם שפע חדש של אפשרויות פרסום ומיקוד כל כך מדויקות, נשאלת השאלה כיצד נכון לפעול ואיזו אפשרות פרסום תהיה אפקטיבית ביותר עבור העסק הספציפי שלך. ובכן, לשם כך קיימות אפשרויות ניתוח וסטטיסטיקות מפורטות אודות קמפיין הפרסום שמאפשרות לעקוב במדויק אחר חשיפות, הקלקות והמרות.
ברגע שיש לנו סיכום נתונים איכותי ויעיל, ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין ולשפר את יחס ההמרות לפי מונחי החיפוש והמודעות שמעוררות סקרנות אצל הגולשים.
Remarketing (שיווק מחדש) – פרסום ברשת המדיה
פתרון נוסף ויעיל להופעה ברשת בצורה חכמה וממוקדת המאפשרת להגיע ללקוחות פוטנציאליים ברמה מדויקת ככל האפשר הוא שיווק מחדש ברשת המדיה – Remarketing.
מה זה רימרקטינג ואיך זה עובד?
מסע פרסום רימרקטינג "צובע" באמצעות שתילת קובץ cookie גולשים שביקרו באתר או בדף הנחיתה שלך ולא השאירו את פרטיהם, כך שכל מבקר שיגיע לדף "מסומן" ומשויך לפי הגדרתך לקבוצת קהל יעד שאליה תוכל להציג מודעה מתאימה המניעה לסיום תהליך הרכישה גם כאשר הם גולשים באתרים ברחבי הרשת כמו youtube, ynet , walla ועוד.
למעשה, בשיטה זו אתה יכול ל"צבוע" את המשתמשים שהתעניינו במוצר/שירות שלך, "לרדוף" אחריהם ולהציג להם מסר ממוקד ורלוונטי שיעודד אותם לחזור לאתר שלך.
התוצאה – לידים איכותיים יותר והחזר גבוה עבור ההשקעה שלך.
Google My Business
עוד מוצר מבית גוגל שיעזור לך להגדיל את החשיפה לבית העסק שלך הוא גוגל העסק שלי. מדובר ביישום המצטרף לתוצאות החיפוש המוכרות ומאפשר הצגת ציון מיקומו של בית העסק מבלי להיכנס לאתר ולחפש בו נתון חשוב זה. זו ממש פלטפורמה חדשה לקידום אורגני והיא מגדילה את שטח הפרסום שלך בתוצאות החיפוש ומקלה על הגולש להגיע לבית העסק. אם יש לך עסק בעל מיקום פיזי כדאי שתפתח בקלות ובמהירות כרטיס בחשבון הגוגל שלך ותזין בו את כתובת העסק.
Waze
ראשית, נתון שחשוב שתדע – מספר המשתמשים ב-waze בחודש עולה על 2 מיליון! כמות המשתמשים בתוכנת הניווט מייצרת פוטנציאל עצום לפרסום. בנוסף, החיבור בין גוגל לוויז מאפשר לייעל את תוצאות הפרסום על ידי איסוף נתונים מדויקים לגבי הגעה לבית העסק. לדוגמא לפי כלי מילות המפתח של גוגל מעל ל200 אלף ישראלים מחפשים בכל חודש את "איקאה", בזכות הרכישה של waze גוגל תדע לא רק כמה מחפשים אלא כמה הגיעו בפועל לסניף. אם לבית העסק יש מיקום פיזי ועדיין לא מיתגת אותו בוויז כדאי שתנצל את הכלי הזה לניווט לקוחות ישירות אלייך.
ב-Waze שתי אפשרויות פרסום:
- סיכה ממותגת – מוצגת למשתמשים ברדיוס של 1.5 קילומטר מבית העסק ומאפשרת עדכון מידע, לוגו, שעות פעילות וטלפון.
- Take over media – מדובר בחלון פופ אפ שמופיע למשתמשים ברדיוס של 5 ק"מ מבית העסק במצב של עצירה ומציג בפניהם מבצעים ואפשרות קישור לדף נחיתה, יצירת קשר מיידית וניווט ישיר.
קידום סרטונים ב- Youtube
הידעת שמנוע החיפוש השני הגדול בעולם הוא Youtube ורק בישראל יש למעלה מ- 3.5 גולשים בחודש? עובדות אלה מציגות בפני משווקים אפשרות פרסום חדשה עם יתרונות עצומים של שימוש בויזואליות מוזיקה, פוטנציאל ויראלי ועוד.
איך מפרסמים ב- Youtube?
מוצר הפרסום שיוטיוב מציעה נקרא TrueView ולו יש מספר פורמטים של מודעות:
- In-Search מודעה שתופיע כאשר משתמש מחפש סרטונים
במידה וקיימים סרטונים רלוונטיים בתחום העסק שלכם מודעה מסוג זה מומלצת מאחר והיא תייצר הקלקות איכותיות, עם זאת מחיר הקליק למודעות מסוג זה בדרך כלל גבוה.
- In-Display מודעה שתופיע לצד או בתוך סרטונים רלוונטיים.
העלות של מודעות אלה יחסית סבירה ובדר"כ משיגה כמות הקלקות גדולה.
- In-Stream אלה מודעות סרטון המוצגות אוטומטית לפני תחילת הסרטון בו הגולש בחר לצפות. לגולש ניתנת האפשרות לדלג על הסרטון תוך 5 שניות מתחילתו. התשלום עבור צפייה מתבצע רק כאשר הגולש צפה בסרטון 30 שניות לפחות.
כדאי להשתמש במוצר זה כאשר מעוניינים בחשיפה גדולה, אמנם חשוב להקפיד שאיכות הסרטון תהיה גבוהה והתוכן בו יהיה מעניין ומניע לפעולה.
קידום אורגני
בשורה התחתונה, השליטה של גוגל מתחילה במנוע החיפוש שלה עם למעלה מ87% מהחיפושים בעולם שמתבצעים דרכו. הופעה בתוצאות החיפוש האורגניות בדירוג גבוה היא הבסיס לקידום והצלחת העסק שלך.
לסיכום, כעת כאשר כמעט כל התמונה פרושה לפנייך ניתן לראות כי השליטה של גוגל ברשת מספקת לך בתור בעל עסק מגוון טכנולוגיות פרסום המאפשרות לך להגיע לקהל ממוקד ורלוונטי בקלות ובמהירות יותר מתמיד. עכשיו זה הזמן לרענן את אסטרטגיית הפרסום שלך ולנצל את הכלים המתאימים, לבדוק מה עובד עבורך ולהגדיל את מספר הפניות לעסק שלך!