ספר לנו על המותג שלך
המסילה 22 איזור תעשיה נשר
פקס: 04-8200323
טלפון: 072-3340848
מייל: mail@adactive.co.il
הדיווחים של פייסבוק על הכנסות גבוהות מפרסום באמצעות הסלולאר מדרבנים את גוגל להחזיר מלחמה. איך זה צפוי להשפיע על העסק שלך? מדריך להישרדות
בחודש שעבר נרשמה דריכות יוצאת דופן ברשת, לאחר שגוגל הכריזה כי מתאריך 21 באפריל תינתן העדפה לאתרים המותאמים לסלולאר שתשפיע באופן דרמטי על מיקומי אתרים בתוצאות החיפוש. העולם העסקי נכנס לסחרור: מיליוני אתרים החלו בתהליך התאמתם לסלולאר, בידיעה כי עצימת עיניים למהפכת הפרסום במובייל שמתרחשת בשנים האחרונות, לצד עלייה של יותר מ-80% במספר החיפושים בגוגל תוך שש שנים בלבד, תשאיר אותם מאחור ותגרום להם לאבד לקוחות – לפי הנתונים, עסק ללא אתר סלולארי מנצל רק שליש מפוטנציאל לקוחותיו.
יום לאחר התאריך הדרמטי פרסמה פייסבוק, היריבה המרה של גוגל, את דוח הכנסותיה לשנת 2014 ולרבעון הראשון של 2015. החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסותיה אך דיווחה על עלייה בהכנסות מפרסום במובייל שהגיעו ל-73% מסך הכנסותיה מפרסום ברבעון הראשון של השנה, לעומת 59% ברבעון הראשון של השנה שעברה, 62% ברבעון השני, 66% ברבעון השלישי ו-69% ברבעון הרביעי. העלייה העקבית בשיעור ההכנסות של פייסבוק מפרסום במכשירים ניידים משולה לסדין אדום עבור גוגל. יתרה מזאת, ממש בזמן כתיבת שורות אלה פייסבוק יצאה עם תוסף חדש המאפשר לעסקים מקומיים ליהנות מכפתור חיוג ישיר לבית העסק מתוך מודעת הפרסום בסלולאר, כתגובה גוגל הוציאה הודעה כי היא מתכוונת להוסיף בשבועות הקרובים כפתור "קנייה" שיאפשר לגולשים לרכוש פריטים מסוימים ישירות מתוצאות החיפוש. הלחצן יהיה זמין בתחילה רק בחיפוש סלולארי ויופיע לצד מודעות חיפוש בתשלום.
* כל הזכויות שמורות ל- Google *כל הזכויות שמורות ל- marketingland
vs
זאת דוגמא נוספת לכך שאם עד כה היתה גוגל מתונה יחסית בהדרגתיות של תהליך התאמת הפרסום לסלולאר, הרי שעתה מדובר בהכרזת מלחמה. אמנם שבועות חלפו מאז התאריך הדרמטי, ועל פני השטח נדמה שהסערה שכולם חיכו לה עדיין לא התרחשה – אתרים שטרם הספיקו להתאים את עצמם לסלולאר טרם נפגעו, ולמעט תנודות קלות בתוצאות החיפוש לא התרחשה מהפכה של ממש. האם גוגל השמיעה איומי סרק? האם הסחרור היה מבוים? עושה רושם כי גוגל העניקה הארכה ללקוחותיה כדי לא לפגוע בהם באמצעות שינוי חד וקיצוני ואפשרה למפרסמים זמן היערכות נוסף, אך ללא ספק מדובר בשלב נוסף בהתאמת החברה למהפכה שמתרחשת בשנים האחרונות בהרגלי הגלישה באינטרנט.
אם עד כה לא התאמת את אתר האינטרנט שלך לגלישה במכשירים ניידים, זה הזמן!
תחשוב גם איך האתר שלך נראה כשבתצוגה כולם כבר מותאמים לנייד ואתה לא. היית מקליק על אתר כזה?
מומחים מעריכים כי כעת מחממת גוגל מנועים ומתכוננת לשלבים הבאים של מהפכת הסלולאר, וכי צעדיה העתידיים צפויים להיות קיצוניים יותר ועתידים לגרום נזק לעסקים שלא יתאימו את עצמם למגמת הצריכה שמתעצמת ככל שחולף הזמן. החברה כבר הודיעה כי באוגוסט ובנובמבר צפויים צעדים דרסטיים נוספים על בסיס היסודות הטכנולוגיים שהוטמעו בשוק העסקי עד לתאריך 21.4.
מה מתכננת גוגל לעשות, וכיצד תמנף זאת להצלחת העסק שלך?
להלן מספר כלים חדשניים ופורצי דרך אותם גוגל משיקה בימים אלה:
קנייה והזמנת טייק אווי: מלבד כפתור "קנייה" שיופיע בקרוב במודעות הממומנות בסלולאר ויאפשר קנייה ישירה מתוך תוצאות החיפוש, גוגל כבר מאפשרת למפרסמים בארה"ב, בעלי עסקי מזון מהיר, לפרסם מודעות בסלולאר הכוללות הזמנת טייק אווי ישירות מהמודעה! אפשרות זו תגיע בקרוב גם לארץ ומומלץ מאוד שתהיה מעודכן, אם אתה בעל עסק בתחום או סתם רוצה להזמין פיצה.
פרסום אינטראקטיבי: אתרים מותאמי מובייל יוכלו לעשות שימוש בפרסום האינטראקטיבי החדש שמכניסה גוגל למנוע החיפוש: מודעות דינמיות שיבואו על חשבון מיקומן הנוכחי של מודעות טקסט ובאנרים. המודעות החדשות שנבנו במיוחד עבור שווקים הן עשירות, אינטראקטיביות וחזותיות. הלקוח הפוטנציאלי יכול לעשות הכל דרך המודעה הדינמית: להתקשר לעסק שלך, לדבר עם יועץ, להשוות מחירים ולבצע רכישות.
מעקב לקוחות: גוגל מכניסה פונקציית הצלבת מידע בין המחשב, המכשיר הנייד והטאבלט, באופן שיאפשר לעקוב אחר התניידות הגולשים ולייחס את ההכנסות ממודעת הפרסום בהתאם. כך תוכל לדעת היכן הפרסום שלך היה אפקטיבי יותר – היכן הלקוח קרא את המודעה, היכן ביצע פעולה באמצעותה והאם התקשר לעסק שלך כשהיה מול המודעה במחשב, בטאבלט או בנייד. כך תדע האם הגיע הלקוח אליך דרך מנוע החיפוש של גוגל או רשת הפרסום הענפה שלה ואיזה מסך הביא אותו לשם.
עדכון אוטומטי: פונקציה דינמית נוספת היא מודעת החיפוש המתעדכנת באופן אוטומטי כאשר אתם מעדכנים את אתר האינטרנט שלכם בכל פרט רלוונטי: מחירים, זמני פעילות, חידושים ומבצעים. כך למשל, אם תעדכן את האתר שלך בחידושים שהכנסת לעסק – הלקוח יוכל להתעדכן בהם באמצעות מודעת החיפוש הדינמית.
לסיכום, אנו חיים בעולם דיגיטלי בו אנו עושים שימוש במכשירים והתקנים רבים, כאשר הקשרים ביניהם מורכבים ומשתנים. גוגל שמה לה למטרה להיות הדבק שמקשר בין כל המרכיבים הללו יחד ברגע הרכישה ובמיקרו רגעים במסע הלקוח. זאת ההזדמנות שלך לקחת חלק בהצלחה של מהפכת הפרסום במובייל.
מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ממומחה פרסום מוסמך של גוגל?
השאר את פרטייך בטופס למטה או בצ'ט בצד שמאל ונחזור אלייך בהקדם.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
המסילה 22 איזור תעשיה נשר
פקס: 04-8200323
טלפון: 072-3340848
מייל: mail@adactive.co.il