פנדה 4.0 – איך זה משפיע על האתר שלך?
במאמר זה, נסביר לכם על כל מה שאתם צריכים לדעת בנוגע לעדכון 'פנדה' של גוגל.
גוגל פנדה הושקה לראשונה בפברואר 2011 כחלק מהמסע של גוגל לחסל את טקטיקות קידום האתרים ב'כובע שחור' ודואר זבל. באותה תקופה, הגיעו לגוגל המון תלונות ממשתמשים על כך ש"חוויית התוכן" באתרים לא עונה על כוונות החיפוש שלהם. העדכון עבר מספר עדכונים לאורך השנים, ולבסוף הוחלף על ידי אלגוריתם Coati בשנת 2022.
בואו נדלג קדימה להשנה, כעת אתם יכולים לראות כמה עדכון 'פנדה', שהיה למעשה הצעד הראשון של גוגל בהתמקדות באיכות ובחוויית המשתמש, היה חשוב קריטי.
עדכון פנדה, לצד עדכון פינגווין (שיצא בהמשך בספטמבר 2016) הוא אחד מהעדכונים החשובים ביותר של גוגל, שכן השפעתו על דירוג האתרים הייתה דרמטית.
מתי הושק עדכון 'פנדה' לראשונה?
עדכון פנדה הראשון הושק במנוע החיפוש גוגל בארה"ב, ב-23 בפברואר 2011. העדכון החל להשפיע באופן משמעותי, על כל שאילתות החיפוש באנגלית ב-11 באפריל 2011. ב-12 באוגוסט 2011, היישום הגלובלי של התאמת האלגוריתם נכנס לתוקף בכל השפות מלבד קוריאנית, סינית ויפנית 2011. על פי קביעות רשמיות של ספק מנועי החיפוש, 12% מכל שאילתות החיפוש הושפעו מהעדכון.
בשבוע הראשון שלאחר הצגת העדכון, ניתן היה לראות כבר השפעות מסיביות עבור קידום אתרים ברחבי העולם. מעל לכל, אתרים עם תוכן נחות או שלא סיפקו תוכן ראוי הושפעו במיוחד כמו ספריות אינטרנט או אתרים שצוברים רק תוכן. חלק מהאתרים איבדו יותר מ-80% בחשיפה בשנת 2011.
מהו עדכון פנדה?
עדכון גוגל פנדה נועד לתגמל אתרים עם תכנים איכותיים ומועילים ולהפחית את נוכחות האתרים עם תכנים באיכות נמוכה, בתוצאות האורגניות במנוע החיפוש של גוגל. העדכון נועד למנוע ממקדמי אתרים, להעלות ולקדם תכנים סתמיים כולל תכנים שכבר הצליחו להתברג גבוה עבור שאילתות מסוימות למרות שאין בהם מה להציע לקוראים.
מה הייתה המטרה העיקרית של עדכון פנדה?
המטרה העיקרית של עדכון 'פנדה' הייתה לשפר את תוצאות החיפוש על ידי סינון אתרים לא רלוונטיים. כיום, העדכון הוא חלק מאלגוריתם החיפוש המרכזי של גוגל.
המטרה של השינויים כמעט בכל המקרים הייתה העדפת אתרים עם תוכן איכותי ודחיקת אתרים בעלי תוכן משוכפל או רדוד או דליל. כך, אתרים עם דפים רבים עם מעט תוכן או פרסומות רבות איבדו את דירוגם לאחר שנים של יציבות בעמוד הראשון.
האלגוריתם פועל כמו מסנן איכותי, אתרים באיכות פחותה עוברים סינון ויורדים בדירוגים שלהם.
עם הצגת עדכון 'פנדה', איכות האתרים שהוצגו בתוצאות החיפוש שופרה משמעותית. יישום האלגוריתם משרת את האופטימיזציה של חווית המשתמש במנוע החיפוש גוגל. העדכון הפך את תהליך החיפוש לאטרקטיבי עוד יותר עבור משתמשים.
ככל שאתם מתקדמים עם האתר שלכם בתוצאות החיפוש, חשוב שתוודאו כי אתם מייצרים תוכן שהעדכון יאהב ולא יאיים על האתר שלכם בעתיד.
שלושת הפרמטרים הבאים יכולים לסייע לכם משמעותית בייצור תוכן ידידותי לפנדה:
- לכל עמוד צריכה להיות מטרה עבור משתמש הקצה. כלומר, מטרת כל עמודי האתר היא לא לתרום רק לדירוג עבור מילת מפתח כזו או אחרת. אתם צריכים לחשוב על המסע שעובר הלקוח במנוע החיפוש ומשם, תוכלו לייצר תוכן מתאים שישלב את רמת האיכות שהקהל שלכם וגוגל רוצים לראות.
- יש לבדוק באופן קבוע אם קיים באתר תוכן משוכפל.
- תיעזרו בגוגל 'סרץ קונסול' כדי לוודא שהאתר פועל בצורה מיטבית ומספק את חווית המשתמש הטובה ביותר.
מאז 2011, עדכון גוגל 'פנדה' פועל לספק למשתמשים תוכן איכותי תוך צמצום הנוכחות של אתרים שאינם עומדים ברף הנדרש.
איך עדכון גוגל פנדה עובד?
עונשים של גוגל פנדה מתרחשים כאשר אתרים מצליחים להגיע לדירוג גבוה למרות שיש בהם תוכן דל או גרוע שאינו משרת את משתמש הקצה. העונשים ניתנו בעיקר לאתרים עם:
- תוכן משוכפל.
- דפים בעלי יחס נמוך בין תוכן למודעה.
- דפים עם מידע כללי מדי.
- דפים עם תוכן שבסופו של דבר, מציע מעט מידע רלוונטי.
אילו גרסאות של עדכון פנדה קיימות כיום?
עדכון פנדה זכה לריענונים רבים, גוגל מייעלת ללא הרף את מסנני האיכות שלה. בספטמבר 2012, שנה בלבד לאחר ההשקה העולמית היה ריענון הראשון של פנדה. בינואר 2013, הגיע ריענון נוסף. עדכונים אלו, נקראים ריענון נתונים והם עוסקים רק בעדכון של מלאי הנתונים.
פיתוח גדול של האלגוריתם התרחש בשנת 2014 עם השקת עדכון פנדה 4.0. גרסה זו, כללה שיפור מהותי של האלגוריתם כולו, מאחר ונעשה שימוש בקריטריוני איכות נוספים. באותה שנה, גרסת האלגוריתם שופרה שוב עם השקת פנדה 4.1, כאשר כבר בשנת 2015, יצא עדכון פנדה 4.2.
מאז 2016, אלגוריתם פנדה שייך לאלגוריתם הליבה של גוגל. גארי איליס, אנליסט מגמות למנהלי אתרים של גוגל, אישר זאת בציוץ בטוויטר והדגיש כי לעדכון יש השפעה מרכזית על דירוג האתר.
עם כניסתו לאלגוריתם המרכזי, ההשפעות של ההתאמות המחודשות של פנדה כבר אינן חזקות כמו בתחילת הדרך. עבור אנשי SEO העדכון יוצר תהליך אופטימיזציה מתמשך, שאינו מגיב באופן סלקטיבי לעדכוני גוגל, אלא מגדיר את שיפור איכות התוכן כאחת המטרות העיקריות.
העדכונים השוטפים הם חלק בלתי נפרד מקידום בגוגל וכדי לא להישאר מאחור חשוב תמיד לוודא שהאתר שלכם מעודכן, עשיר בתוכן איכותי וכמובן, תואם להנחיות שגוגל מכתיבה. גם אם אתם לא מקדמי אתרים, ביצוע מעקב שוטף אחר השינויים בגוגל מאפשר לכם להיות מוכנים לכל תרחיש. מעקב יכול גם לעזור משמעותית בתכנון נכון של שיווק האתר ברשת והשארת העסק בקדמת הבמה.
גוגל פנדה היה שינוי מהותי בעיקר בצורת העבודה של גוגל, בכל קשור לקידום אתרים אורגני. בהתאם לכך, אם תשקיעו מאמץ ותתמקדו בייצור תוכן איכותי, יש לכם סיכוי טוב לשיפור הביצועים שלכם ולהתקדמות בדירוג.
מעוניינים לדעת מה דירוג האתר שלכם בגוגל אחרי העדכון ואיפה ממוקמים המתחרים שלכם? צרו איתנו קשר 072-3340848