איך נוכל לעזור?

שיווק באינטרנט

איך מתחילים ואיך מחשבים מסלול מחדש?

עולם השיווק באינטרנט הפך מזמן לחלק בלתי נפרד מכל תכנית שיווק: מהקפה השכונתי ליד הבית שלכם ועד לחברות הכי גדולות במשק – בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם או ביוטיוב – כולם שם, ויותר מזה, כולם באמת גם יכולים להיות שם. זה הקסם. זה גם האתגר.

יש הרבה דרכים לפרסם

שירותים נוספים

לעובדה ששיווק דיגיטלי הפך לנחלתם של עסקים מקטנטנים ועד לעצומים ביותר יש יותר מסיבה אחת:

  1. כל אחד יכול לעשות אותו. בעידן הסמארטפון כולנו יכולים לצלם, לערוך ולכתוב פוסטים. כולנו יכולים ללמוד את הכל ויוצא שבעל קיוסק ובעל חברת מיתוג עושים לבד את השיווק לעסק שלהם.

  2. קמפיין ממומן נותן לעסקים את האפשרות להעלות מודעה, באנר או סרטון תוך דקות ולקבל בזכותם תוצאות מהירות. תחשבו למשל על האפקט של להופיע בדף הראשון בתוצאות של גוגל תוך כמה ימים בודדים, או אפילו יום…

  3. בקמפיינים שונים אפשר לטרגט קהלי יעד ספציפיים ולהגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, לא משנה כמה הם נישתיים וממוקדים.

  4. שיווק באינטרנט יכול ליצור לעסק נוכחות רצינית ביותר, למתג אתכם כמובילים בתחום, בארץ, בחו"ל או באזור הספציפי בו אתם יושבים. זה מאפשר לכם לעורר תשומת לב מהירה מאוד למותג חדש, לקדם אירוע ספציפי, או לפרסם מבצע לזמן מוגבל.

  5. שיווק באינטרנט הוא דרך מצוינת להחזיר לקוחות שנטשו באמצע תהליך רכישה ולהחזיר אותם לשלב הסופי והנכסף של התשלום.

  6. שיווק באינטרנט הביא איתו עידן חדש בו הכל ניתן לכמת, למדוד, לנתח ולשפר. זה מאפשר למקצוענים למקסם את הביצועים והתוצאות באופן שוטף.

לפני הכל: הכירו את הקהל שלכם לעומק

ככל שנבין ונכיר טוב יותר את קהל היעד של המוצר/שירות שאתם מציעים, כך נוכל לבנות ביעילות אסטרטגיית שיווק באינטרנט עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר משמעותית. למה אנחנו מתכוונים בלהכיר את קהל היעד שלכם? חישבו על קהל היעד שלכם כעל קבוצה אמיתית של אנשים, קטנה ככל האפשר (כדי שלא יהיו לכם יותר מדי אופציות למגוון ולהתפזרות). עכשיו, נגדיר אותם בפרטים הטכניים: בני כמה הם? האם הם גברים או נשים? איפה הם גרים? במה הם עובדים? כמה הם משתכרים? מה המצב המשפחתי שלהם? וכדומה. נמשיך לנתונים אישיותיים פנימיים יותר שלהם: איך הם מתנהגים? מה חשוב להם? איפה הם מסתובבים? איפה הם קונים? מה מניע אותם? מה הבעיה או הצורך שמביאים אותם לחפש את המוצר/שירות שאתם מציעים? וכך הלאה.

מה תרצו להשיג באמצעות שיווק באינטרנט?

הצלחה של כל פרסום מתחילה במילה אחת – יעדים. לעסק אחד המטרה תהיה בנייה של קהל שיכיר את השירותים שהוא מציע, עבור אחר הרשמה לרשימת דיוור ומשם רכישת נאמנות, לעסק אחר המטרה תהיה להביא קהל לחנות ויש עסקים שרוצים למכור 200 יחידות בתקופה של ביקושי שיא.

החשיבה על יעדים ריאליים, היא הסוד לקמפיין מוצלח. איך מגדירים יעדים? קודם כל מגדירים את המטרות העסקיות, כמו בדוגמאות מעלה. לאחר מכן, מבינים מי קהל היעד שלכם, כלומר – הלקוחות הפוטנציאליים למוצר/שירות שאתם מציעים, ומנתחים איפה יהיה הכי יעיל לפגוש אותם – באיזו פלטפורמה ובאיזה תזמון. מיד אחר כך מגדירים את המדדים הכמותיים להצלחה שיאפשרו לכם לראות בכל שלב אם ועד כמה הקמפיין שלכם משיג את המטרה שלו.

אחרי שהגדרנו קהלים ויעדים, אפשר לבחור את ערוצי השיווק השונים שמציע השיווק הדיגיטלי:

  • (SEO (Search Engine Optimization – תהליך מתמשך שעושה אופטימזיציה לאתר ופועל לדירוג גבוה יותר שלו ביחס לאתרים אחרים בתחום. הוא נקרא בעברית קידום אתרים אורגני ונמדד בחשיפה האורגנית ובתנועה שהאתר מקבל בהתאם לשאילתות חיפוש של גולשים בגוגל.

  • (PPC (Pay Per Click – שיטת "תשלום עבור הקלקה" פועלת כדי למשוך תנועה לאתר שלכם, מערכות כמו Google Ads ו- Facebook Ads הן דוגמה טובה לשימוש בשיטה זאת, כשכל הקלקה מתומחרת לפי הבולטות והאפקטיביות שלה. זהו הערוץ הנפוץ ביותר ונרחיב עליו בהמשך.

  • שיווק באמצעות תוכן – שיווק שמטרתו ליצור תכנים מקוריים סביב המותג, הוא יכול לבוא לידי ביטוי בכל ערוצי השיווק הדיגיטלי ולהופיע בנכסים הדיגיטליים של המותג ככתבה, פוסט, בלוג, Ebook, אינפוגרפיקה ועוד.

  • שיווק במדיות החברתיות – קידום המותג על ידי יצירת תכנים וקידומם ברשתות החברתיות. התוצאה היא הגדלת מודעות סביב המותג, יצירת תנועה לנכסים הדיגיטליים, מעורבות ישירה וגישה אישית ללקוחות וקהלים קיימים וחדשים.

  • שיווק שותפים – דרך מעולה להביא תנועה גדולה של מכירות ממגוון ערוצים. במודל הזה, אתרים אחרים מפרסמים את המוצרים שלכם תמורת עמלה מוסכמת מראש. כל שותף יכול להירשם לתוכנית השותפים עם קוד שאותו הוא יטמיע באתר שלו.

  • אימייל מרקטינג – המיילים המוכרים והאהובים כאן כדי להישאר. קמפיינים של אימייל מרקטינג וניוזלטרים נשלחים באופן אישי ותפוצתי כאחד ומקדמים מבצעים, תכנים, הודעות אישיות ללקוחות, טיפים ועוד.

  • מרקטינג אוטומיישן – מערכת שהופכת את שיווק האימייל מרקטינג לאישי ומפולח יותר. המיילים הנשלחים בערוץ זה הם חלק משיחה עשירה וממוקדת יותר עם הלקוח. הם נשלחים ממערכות אוטומטיות, לפי תזמון ותמהיל שנקבע על ידינו. הכל מתחיל כשלקוח משאיר את כתובת המייל באחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם.

  • Native Advertising – פרסום משולב חוויה הוא פרסום של מודעות שמשתלב באופן טבעי באתר או בפלטפורמה, בלי להודיע באותיות גדולות שמדובר במודעה. לדוגמה, מודעה שתיראה כמו כותרת של כתבה, או תוצאת חיפוש.

  • Online PR / ניהול מוניטין – עולם יחסי הציבור מגיע לזירה הדיגיטלית. זהו ערוץ שמנכס למותג חשיפה דיגיטלית רחבה באמצעות כתבות, ביקורות, הערות וחשיפות של המותג בערוצי המדיה המגוונים ברשת.

  • Inbound Marketing – עולם התכנים הביתיים שמותג מייצר לעצמו. זהו שיווק באמצעות תוכן שמכוון ליצירת תוכן איכותי בנכסים הדיגיטליים של המותג ובא לידי ביטוי בפודקאסטים, בלוגים, ניוזלטרים ועוד.

מה מכל הערוצים יקדם את העסק הספציפי שלכם? התשובה היא המומחיות שלנו.

היום, היכולות להכיר את כלל הפלטפורמות, להבין היכן נמצאים הקהלים הטובים ביותר, לראות ולהבין מה עושים המתחרים, לחקות את דרכי הפעולה שלהם, לנהל מספר רב של ערוצים, להבין מהיכן מגיעה התנועה האיכותית ביותר, איך לחזר אחרי קהלים שביקרו באתר ואיך להגביר רכישות והמרות, הם האתגרים האמיתיים. במילים אחרות, להעלות קמפיין כל אחד יכול, לצאת ממנו עם תוצאות טובות, זה כבר סיפור אחר.

העיקרון פשוט, הביצוע מורכב

עולם השיווק באינטרנט זז בקצב מהיר, משתנה ומתפתח ללא הפסקה. ולמרות הקצב המהיר שלו, עדיין אפשר להסביר אותו בקלות יחסית.
מאז עידן האימפריאליזם לא הייתה שליטה כזאת בעולם כמו זו של פייסבוק וגוגל בעולם השיווק הדיגיטלי.
המשמעויות ברורות, מי שלא מפרסם שם, כנראה שעבור הרבה מאוד אנשים, הוא לא יהיה קיים, ומפרסמים רוצים לפרסם בפלטפורמה שמאפשרת את היקף ההפצה הרחב ביותר.
שתי הפלטפורמות משכללות מדי שנה את הכלים הפרסומיים, יכולות הטרגוט והדאטה בייס, כך שזה לא מסתפק רק בלפרסם שם, צריך לראות שאתם עוקבים אחרי הטרנדים, השינויים ודרישות הפלטפורמות ויודעים לנצל את הכח הרב שלהם.

כשניגשים לעשות שיווק דיגיטלי, כדאי לקחת בחשבון עובדה חשובה – 65% מתקציבי הפרסום בדיגיטל מופנים לגוגל ופייסבוק.

מסיבה זו נתמקד באפיקי הפרסום הנפוצים ביותר שכמעט כל עסק יכול להרשות לעצמו.

גוגל ופייסבוק הביאו איתם בשורה חדשה, פרסום ממומן בשיטת הPPC – תשלום לפי הקלקה. בשיטה זו המפרסם משלם עבור כל הקלקה של גולש על המודעות שלו. זה התחיל במנוע החיפוש של גוגל ובפלטפורמה של פייסבוק ועבר לפרסום מודעות ובאנרים באתרי תוכן, ביוטיוב ובאפליקציות.

איך ייראה בפועל קמפיין ממומן? – Pay Per Click

מודעות ממומנות מופיעות בתוצאות החיפוש הראשונות שמוצגות כשמחפשים מילות מפתח או ביטוי כלשהו בגוגל. הן מסומנות כפרסומת על ידי המילה Ad ובאותו אופן יוצגו גם ברשתות חברתיות ובאתרים שונים שכוללים שטחי פרסום למודעות. המפרסמים (אתם) מקצים תקציב כדי להופיע במודעות אלו בתגובה לחיפוש של גולשים עבור מילים וביטויים שרלוונטיים למוצר/שירות שאתם מציעים.

מודעות ממומנות לא מפריעות או מעכבות את הגולש בדרך לתוכן שהוא מחפש. להיפך: הן עוזרות לו למצוא פתרונות רלוונטיים לבעיות או לצרכים שהוא רוצה לפתור על ידי חיפוש רלוונטי באינטרנט. לכן החוויה של גולשים ממודעות ממומנות היא חיובית בדרך כלל, מה שמסביר את הצמיחה של הפרסום הממומן לאורך השנים.
למשל, אם בחיפוש בגוגל "כמה עולה אחזקה חודשית של רכב" תופיע מודעת ליסינג, התחושה היא שקיבלתי עוד מידע רלוונטי לצורך שאני מנסה לפתור. ההזדמנות החדשה מגדילה את הסיכוי שאלחץ על המודעה ואראה כמה באמת יעלה לי לרכוש רכב בליסינג (גם אם במקור לא חשבתי על האופציה של רכב ליסינג כפתרון אפשרי).

כמפרסמים, אתם משלמים עבור קמפיין ממומן בהתאם לכמות הקליקים (PPC – pay per click) על המודעה שלכם או לכמות הצפיות (בשפה המקצועית, Impressions).

בפייסבוק באינסטגרם ובלינקדאין העקרון דומה אבל שם זה עובד קצת אחרת. הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לפלח את קהל היעד בהתאם למין, גיל, איזור גיאוגרפי, העדפות, הרגלי גלישה וכדו'. בצורה זו ניתן לטרגט מודעות לקהלים רחבים או ממוקדים בהתאם לצורך.

4 סיבות למה כדאי לכם לכלול קמפיין ממומן במאמצי השיווק שלכם

  1. קמפיין ממומן מאפשר למדוד בצורה ברורה ומהירה כמה הכנסתם מול כמה הוצאתם.

  2. קמפיין ממומן מאפשר לכם שליטה רחבה על תקופת הקמפיין, מילות המפתח, מאפשר לכם לפרסם גם על מתחרים, להקפיא את המודעה, להעלות או להוריד את התקציב בהתאם לתוצאות, לפרסם מבצע מסוים ובגדול נותן לכם יותר שליטה ובעיקר גמישות.

  3. הגעה לקהלי היעד הספציפיים ביותר, ויותר מזה, נוכחות גבוהה בביטויי נישה אטרקטיביים.

  4. התוצאות של הקמפיין הן כמעט מיידיות. מהר מאוד אפשר לראות תנועה של גולשים לנכסים הדיגיטליים שלכם וביצוע פעולות בהתאם למטרות. קידום אורגני, לעומת זאת, הוא תהליך שלוקח זמן ושהתוצאות בו הן לטווח ארוך. לכן השילוב בין השניים – קידום ממומן ואורגני – הוא המומלץ, ללא ספק, לשיווק טקטי ואסטרטגי.

חשוב לציין שקמפיין ממומן לא עומד בניגוד לקידום אורגני (SEO בשפה המקצועית). להיפך, השניים משלימים אחד את השני, ורוב העסקים שעושים שיווק אונליין מקצועי שמביא לתוצאות – משלבים קידום ממומן וקידום אורגני.

מעבר לאורגני וממומן – טכניקות נוספות לשיווק באינטרנט

לא כל השירותים והמוצרים דומים, ולכן גם טכניקות השיווק הדיגיטלי שונות ומגוונות. "רכישת קורס מקצועי" למשל היא קנייה בעלת מעורבות גבוהה מצד הלקוח – הוא רוצה להכיר את מוסד הלימוד, את המרצים, להבין האם הקורס ייתן לו את החומר המקצועי שהוא רוצה לקבל, להכיר את המרצה ולבסוף לגלות מה העלות והאם קיימת הטבה כלשהי. כמו הדוגמה הזאת, גם בחירה בקרן השקעות, קופת חולים, מוסד לימודים, רכב חדש או מחשב חדש – כולן החלטות שמערבות מגוון בדיקות, שיקולים וחסמים.

המענה למכלול השיקולים האלה הוא תוכן, ולתפיסה הרחבה יותר אנחנו קוראים שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) תוכן שיפגוש את הגולש בכל שלב בתהליך ההחלטה ויציג מולו את הנושאים הרלוונטיים לשלב זה: היכרות, פתרונות, יצירת העדפה למוצרים שלנו ולבסוף הנעה לפעולה.

את התכנים האלה לקוחות יכולים לפגוש בבלוג החברה ובצורה ממומנת בפרסום בפלטפורמות הפצת התוכן, טאבולה ואאוטבריין – מהפלטפורמות הגדולות בעולם, וגאווה ישראלית לא קטנה. בטח נתקלתם בכתבות כאלה בצידי האתרים הגדולים תחת הכותרת "כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך". באמצעות הפלטפורמות האלה גם מותגים קטנים ובינוניים יכולים לבסס אוטוריטה ולהפיץ תכנים מעמיקים.

להפוך את הטוב למצוין – ניהול קמפיין ואופטימיזציה

כמו ניווט בווייז, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא הגדרת היעד שלנו – אחרי שהגדרנו את היעדים נותר לתכנן את מסלול ההתקדמות של הקמפיין. גם כאן, ממש כמו בתכנון מסלול נסיעה, עומדות בפנינו אפשרויות שונות כשלכל אחת מהן מאפיינים משלה, התנהגות משלה וקצב משלה. חשוב לבחור לכל קמפיין את הפלטפורמות הנכונות ביותר עבורו, לחלק ביניהן תקציבים ולבחון מקרוב ובזהירות את הביצועים.

האסטרטגיה הספציפית של הקמפיין מכתיבה את הטקטיקה. כך, למשל, עסק שבנוי על מערכת מכירות הזקוקה ללידים שוטפים יכול להתבסס על קמפיין PPC עשוי כהלכה, שלא רק יביא לידים אלא ידע להביא את הלידים הנכונים והאיכותיים שייצרו לקוחות חוזרים ונאמנים. אך כדי להפוך קמפיין טוב למצוין יש לנטר אותו לכל אורך הפעילות שלו ולדאוג לאופטימיזציה מתמדת – כלומר, לחלק את התקציב בהתאם לביצועים ולהשקיע משאבים בערוצים המוצלחים ביותר.

לשפר לשפר לשפר – מדידה ובקרה של הקמפיין

אחרי שחשבנו על האסטרטגיה, פיצחנו את הטקטיקה והעלינו את הקמפיין לאוויר מתחיל שלב לא פחות חשוב – שלב המדידה והבקרה. אנחנו בודקים איך הקמפיין מתנהג, מה אחוזי ההקלקות, מה כמות החשיפות, האם הקהל שבחרנו או יצרנו הוא הקהל הנכון, האם הוא מגיב טוב לקריאייטיב?  לאחר שנבצע מדדים והשוואות יגיע שלב הניתוח והסקת המסקנות. בשלב הזה נשקול לעשות טרגוט מחדש, טיוב הקמפיין ו- A\B טסטינג כדי לבדוק מה מבין האפשרויות עובד הכי טוב ומניב תוצאות.

סוכנות שעושה דברים אחרת

הרבה אנשים קוראים לעצמם מקדמי אתרים או אנשי SEO, אבל אצלנו ב"אדאקטיב" זה סיפור אחר. לא רק כי יש לנו 13 שנות ניסיון ומעל 50 מומחים מהשורה הראשונה. אלא גם כי גוגל ואנחנו באמת קרובים. כמה קרובים? אדאקטיב היא סוכנות Premier Partner רשמית של גוגל. אין הרבה כמונו, בטח שלא בארץ, ואנחנו שמחים וגאים שגוגל סומכים על המקצועיות והאמינות שלנו בתחום הקידום הממומן. ומה זה נותן לכם? שהאנשים של גוגל בכבודם ובעצמם עובדים איתנו בשיתוף פעולה, מה שמסייע לנו לשפר את  הקמפיינים שלכם.

פתגם חכם אומר: "תנו למקצוענים לעשות את העבודה שלהם"

אין בנאדם מושלם, ואין בעל עסק שיכול לעשות הכל. אז כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר ולהוציא את המקסימום משיווק דיגיטלי כדאי שתפנו למקצוענים שיודעים לייצר קמפיין משלב ההקמה ועד המכירות בקופה.

אם אתם זקוקים לעזרה עם הקמפיינים שלכם, אם אתם רוצים להזרים לקוחות חדשים, להגדיל מכירות, לבנות את המותג שלכם ולראות תוצאות בשטח, אנחנו כאן: יחד נבנה תכנית עבודה לטווח ארוך, שכוללת דיווחים שוטפים, ליווי צמוד, והתקדמות אמיתית לפי הצרכים והתקציב שלכם, והכל תוך כך שנהיה לכם פרטנר אמיתי שכיף לעבוד איתו.

מוכנים להכניס שיווק דיגיטלי לעסק? בואו לפרסם את העסק באופן חכם ויעיל יותר, ולהגדיל חשיפות, מכירות ונוכחות ברשת.
לחצו כאן כדי לקבל הצעת מחיר מותאמת, או כאן אם אתם מעוניינים לראות קצת המלצות, פרויקטים ולקוחות שכבר עזרנו להם.

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.