איך נוכל לעזור?

שיווק באינטרנט

מי שלא שם לא קיים

עולם השיווק באינטרנט הפך מזמן לחלק בלתי נפרד מכל תכנית שיווק: מהקפה השכונתי ליד הבית שלכם ועד לחברות הכי גדולות במשק – בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם או ביוטיוב – כולם שם, ויותר מזה, כולם באמת גם יכולים להיות שם. זה הקסם. זה גם האתגר.

יש הרבה דרכים לפרסם

שירותים נוספים

מהו שיווק באינטרנט? המדריך לשיווק באינטרנט בעידן של היום

עולם השיווק האינטרנטי עוסק בהגעה לקהל היעד הרלוונטי לכם במקום הנכון ובזמן הנכון.

עם יותר מ-4.8 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמשתמשים באינטרנט כיום, שיווק אינטרנטי היא אחת הדרכים הקלות והמשתלמות ביותר להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

שיווק עוסק (ותמיד עסק), בלהגיע ללקוחות פוטנציאלים באשר הם, באמצעות מספר שיטות פרסום שונות. בעבר למשל היו נוהגים להתמקד בשיטות כגון: פרסומות טלוויזיה, פרסומות מודפסות ושלטי חוצות, תשדירי רדיו וכדומה.

שיווק דרך האינטרנט מציע יתרונות ייחודיים שאמצעי שיווק אחרים אינם יכולים להציע – היקף טווח הגעה, אפשרות להתאים אישית תוכן והזדמנות לבנות קשרים מרחיקי לכת עם לקוחות.

האינטרנט יכול להוות ישות סוחפת וכוללת לכלל שיטות הפרסום: הרשת מלאה בסרטונים, מתכונים , כתבות חדשותיות ואתרי סחר.

איך אתם אמורים לבדל את העסק שלכם במרחב האינטרנטי בכדי להגיע לקהל הנכון?

התשובה היא שיווק באינטרנט.

שיווק אונליין באינטרנט ממנף ערוצים דיגיטליים, כגון: דואר אלקטרוני, מדיה חברתית, אתרים ומנועי חיפוש, כדי להגיע לקהל האידיאלי שלכם. בניגוד לאמצעי פרסום מסורתיים יותר כמו דפוס, האינטרנט מעודד שיחות דו כיווניות בין העסק שלכם ללקוחות שלכם, ובאופן אידיאלי נוצר שימור לקוחות טוב יותר לטווח ארוך.

כיום, שיווק באינטרנט לעסקים הוא קריטי להצלחתם, במאמר זה נסביר כיצד מוגדר שיווק אתרים באינטרנט, כיצד שיווק תוכן שונה מפרסום מסורתי, ומדוע משווקים כל כך מתלהבים ממנו. מוכנים לצלול איתנו? התחלנו!

מה זה שיווק באינטרנט?

שיווק אונליין, המכונה גם שיווק באינטרנט או פרסום באינטרנט, הוא סוג של שיווק המשתמש באינטרנט כדי להעביר מסרים פרסומיים ללקוחות באמצעות ערוצים דיגיטליים. כלומר, מדובר בקידום של חברה והמוצרים או השירותים שלה באמצעות כלים מקוונים שמייצרים לידים, מובילים תנועה ומגדילים את המכירות באמצעות פרסום ושיווק במנועי חיפוש, דואר אלקטרוני, אתרי אינטרנט ומדיה חברתית.

שירותי שיווק באינטרנט מסתמכים על ערוצים דיגיטליים להפצת מסרים פרסומיים וכוללים עיצוב אתרים, SEO, דואר אלקטרוני, מדיה חברתית, PPC ושיטות אחרות הקשורות לאינטרנט.

מה המטרה של השיווק באינטרנט?

במילים פשוטות, המטרה של שיווק אינטרנטי הוא לעזור לעסק שלכם להגיע, למשוך ולהמיר קהלים רלוונטיים אונליין.
בואו נצלול לשני יעדים נפרדים שיהיו לכם עם שיווק באינטרנט, כמו גם לשיטות הנחוצות שתרצו לנקוט כדי להשיג את המטרות הללו.

  1. שיווק באינטרנט במטרה למשוך לקוחות חדשים

אתם יכולים להשתמש באסטרטגיות שיווק מקוונות כדי למשוך לקוחות חדשים. כדי לעשות זאת, תרצו להתמקד בעיקר במודעות בתשלום במדיה חברתית, במנועי חיפוש ובעיצוב אתרים.

לדוגמא, אתם עשויים להשתמש בקהלי Lookalike של פייסבוק כדי להעביר את המסר שלכם בפני קהל דומה לקהל הליבה שלכם. לחלופין, אתם יכולים לשלם למשפיעני מדיה חברתית כדי לשתף תמונות של המוצרים שלכם עם הקהילה שעוקבת אחריהם כבר. מדיה חברתית בתשלום יכולה למשוך לקוחות חדשים למותג או למוצר שלכם, אבל כן תרצו לערוך מחקר שוק ובדיקות A/B לפני שתשקיעו יותר מדי בערוץ מדיה חברתית אחד.

כדי למשוך לקוחות חדשים, אתם גם צריכים להשקיע בהגדלת הנוכחות האורגנית שלכם. עם 89% מהקונים B2B ו-81% מהקונים משתמשים באינטרנט למחקר לפני קבלת החלטות רכישה, הכרחי שהעסק שלכם יוצג בראש תוצאות החיפוש עם מילות מפתח קשורות ורלוונטיות.

נוכחות SEO חזקה מתורגמת גם ליותר רכישות בחנות הפיזית שלכם – למעשה, 78% מהחיפושים המקומיים בנייד מביאים לרכישה לא מקוונת, וחיפושים מקומיים מובילים כמחצית מכלל המשתמשים בנייד לבקר בחנויות תוך יום אחד.

דבר חשוב נוסף הוא השקעה של זמן ומשאבים אחרים בעיצוב האתר של העסק שלכם. כאשר לקוחות ימצאו את האתר שלכם, חשוב שהוא יספק חוויית משתמש טובה עם עיצוב חדשני. אם האתר לא יציע חווית גלישה נוחה וטובה, סביר להניח שהגולשים יירתעו ויצאו מהאתר. מסיבה זו, חשוב שתקדישו זמן ליצירת אתר ידידותי למשתמש עם דגש על וידידותי למובייל.

  1. שיווק באינטרנט לטיפוח וחיזוק המותג

שיווק באינטרנט נועד לא רק למשוך לקוחות חדשים – הוא גם קריטי לשמירה על בסיס לקוחות נאמן לטווח ארוך. מכיוון שזה עולה פי 5 למשוך לקוח חדש מאשר לשמור על לקוח קיים, זו מטרה חשובה לא פחות.

מומלץ להשתמש בטקטיקות דוא"ל, בלוגים ומדיה חברתית כדי להגביר את המודעות למותג, לטפח קהילה אונליין חזקה ולשמור על נאמנות הלקוחות. תשקלו לשלוח אימיילים מותאמים אישית ללקוחות קיימים כדי להרשים או לעורר אותם – למשל, תוכלו לשלוח הנחות ומבצעים על סמך מה שהם רכשו בעבר, לאחל להם יום הולדת שמח או להזכיר להם אירועי מכירות קרובים.

בנוסף, מומלץ לשלב גם פרסום במדיה החברתית כדי להציג את המותג שלכם ולשמוע ישירות מהלקוחות שלכם. תשקלו לפרסם סקרים באינסטגרם או ליצור תחרויות מהנות בפייסבוק.

הכירו את הקהל שלכם לעומק

ככל שנבין ונכיר טוב יותר את קהל היעד של המוצר/שירות שאנחנו מציעים, כך נוכל לבנות ביעילות אסטרטגיית שיווק באינטרנט עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר משמעותית. למה אנחנו מתכוונים בלהכיר את קהל היעד שלנו? חישבו על קהל היעד שלכם כעל קבוצה אמיתית של אנשים, קטנה ככל האפשר (כדי שלא יהיו לכם יותר מדי אופציות למגוון ולהתפזרות). עכשיו, נגדיר אותם בפרטים הטכניים: בני כמה הם? האם הם גברים או נשים? איפה הם גרים? במה הם עובדים? כמה הם משתכרים? מה המצב המשפחתי שלהם? וכדומה. נמשיך לנתונים אישיותיים פנימיים יותר שלהם: איך הם מתנהגים? מה חשוב להם? איפה הם מסתובבים? איפה הם קונים? מה מניע אותם? מה הבעיה או הצורך שמביאים אותם לחפש את המוצר/שירות שאתם מציעים? וכך הלאה.

שיווק תוכן לעומת פרסום מסורתי

האם אתם זוכרים את התקופה שבה אנשי מכירות דפקו על דלתות של אנשים זרים כדי למכור אנציקלופדיות או תמונות? היום אנחנו אפילו לא אוהבים את זה כשהחברים שלנו באים אלינו למפתן הדלת בלי הודעה מוקדמת. העובדה היא ששיווק (או מכירה) בדרך המסורתית כבר לא עובד כמו פעם.

הגישה של הפרסום המסורתי היא בעצם לדחוף מוצרים ומידע לאנשים כדי ללחוץ עליהם לקנות. ולמען האמת, לאנשים כבר נימאס מזה.

כולנו נתקלים מידי יום בהפצצה של פרסומות רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות ואפילו שיחות טלפון מנציגי מכירות שמנסים לעניין אתכם במוצרים שכלל לא רלוונטיים עבורכם.

בעוד שמודעות מסורתיות עשויות עדיין לעבוד במצבים מסוימים, האינטרנט שינה את הדרך שבה צרכנים קונים.

כעת, בכלל שיש כמות מידע אינסופית באינטרנט, אנשים יכולים לנקוט בגישה פרואקטיבית יותר למציאת פתרונות לבעיות שלהם. הם יכולים לחפש עצמאית את המוצרים שעונים על הצרכים שלהם ולהימנע מאלה שלא.

כולנו יכולים להסכים שריבוי פרסומות יכול להיות דבר מתיש ומעצבן. הן קוטעות את המיקוד שלנו ומרחיקות אותנו מהמסע שלנו למציאת תוכן שימושי. לא רק זה, הן כבר לא הדרך שבה אנשים רוצים ללמוד על מוצרים חדשים. במקום להתפרץ לחייהם של הצרכנים, מותגים ומשווקים צריכים לנקוט בגישה אחרת. בראש ובראשונה הם צריכים לשאול שאלות ורק אח"כ לתת תשובות, ולא להיפך. זה המקום שבו שיווק תוכן נכנס לתמונה.

מותגים יכולים לחקור את הצרכים הספציפיים של קהל היעד שלהם וליצור תוכן מותאם שמעורר השראה, מחנך או מקל על בעיה עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. באמצעות חיפושים במנוע החיפוש, אנשים יכולים למצוא את התוכן המקוון הזה בתנאים שלהם, במקום שיכפו אותו עליהם. אם התוכן מספק איזשהו ערך, הם ימשיכו לחזור לעוד, מה שיאפשר לעסקים לפתח קשרים עמוקים ומשמעותיים עם הקהל שלהם המבוססים על אמון וסמכות.

כשהם מחליטים שהם מוכנים, אותם עוקבים נאמנים יכולים להיות מומרים ללקוחות. זה מה שקורה כאשר אתם ממקמים את הצרכים של הצרכן מעל שלכם.

שיווק באינטרנט לעומת שיווק תוכן

שיווק באמצעות תוכן ושיווק באינטרנט הם אסטרטגיות דומות להפליא המשמשות כדי למשוך לידים ולקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם. עם זאת, ישנם כמה הבדלים קלים בין השניים.

שיווק תוכן נימצא תחת קורת הגג של שיווק אונליין/אינטרנט – מה שאומר ששיווק אונליין/אינטרנט הוא אסטרטגיה רחבה יותר ואילו שיווק תוכן הוא תהליך אחד בתוך האסטרטגיה הזו.

שיווק באמצעות תוכן חל רק על תהליך היצירה וההפצה של תוכן כדי להגיע לקהלים. שיווק אונליין, לעומת זאת, כולל שיתוף של תוכן זה באמצעות דואר אלקטרוני, מנועי חיפוש ומדיה חברתית – הוא כולל גם פרסום בתשלום, מיקוד מחדש ומגוון רחב של אסטרטגיות שבהן אתם עשויים להשתמש כדי להגיע לקהלים באינטרנט.

בעוד שרוב האסטרטגיות שנכללות בשיווק אונליין קשורות ליצירת תוכן, שיווק מקוון נוגע גם למשימות שאינן יצירת תוכן של שיווק באינטרנט: כגון פרסום ממומן או עיצוב אתרים.

אסטרטגיות שיווק באינטרנט

ישנן 12 אסטרטגיות שתרצו להשתמש בהן כדי להבטיח שתצליחו בשיווק באינטרנט.

  • עיצוב אתר ידידותי למשתמש – ראשית, אתם חייבים ליצור אתר ידידותי למשתמש וידידותי למובייל- רספונסיבי. עיצוב האתר שלכם יציג את אישיות המותג שלכם ויבדל את העסק שלכם מכל עסק מקוון אחר. יחד עם זאת, זה לא מספיק להשקיע רק בנראות של האתר – מבנה אתר נקי ומאורגן עם ניווט נכון, יכול להשפיע על הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.
  • (SEO (Search Engine Optimization – האסטרטגיה החכמה ביותר לקידום העסק והבאת לקוחות לאתר לאורך זמן. הוא נקרא בעברית קידום אתרים אורגני ונמדד בחשיפה האורגנית ובתנועה שהאתר מקבל בהתאם לשאילתות חיפוש של גולשים בגוגל.
  • שיווק בדוא"ל – שיווק בדוא"ל ומסעות פרסום באימייל הם אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לטווח ארוך להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ולטפח נאמנות למותג.
  • כתבות בעיתונות המקוונות באתרים חדשותיים אונליין – כתיבת הודעות לעיתונות מקוונות היא דרך נוספת להגדיל את הסיקור המקוון של העסק שלכם ממקורות אחרים, מה שישפיע לטובה על הדירוג שלך בתוצאות החיפוש.
  • צרו בלוג באתר – בלוגים היא אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך קהל גדול לאתר שלכם, לבסס את העסק שלכם כמוביל בתעשייה שלכם, ולהוכיח שהמותג שלכם בעל ערך ועדכני כאחד.
    כתיבת פוסטים בבלוג יעילה במיוחד בהבאת טראפיק רלוונטי לאתר שלכם ובהגדלת הנוכחות שלכם במנוע החיפוש.
  • שיווק ברשתות חברתיות – קידום המותג על ידי יצירת תכנים וקידומם ברשתות החברתיות. התוצאה היא הגדלת מודעות סביב המותג, יצירת תנועה לנכסים הדיגיטליים, מעורבות ישירה וגישה אישית ללקוחות וקהלים קיימים וחדשים.
  • (PPC (Pay Per Click – כאשר כ- 45% מהעסקים הקטנים משתמשים בפרסום בתשלום, זו לא אסטרטגיה שכדאי להתעלם ממנה. פרסום בתשלום לפי קליק, או PPC, הוא מודל פרסום שבו מפרסמים משלמים רק כאשר מישהו מקיים אינטראקציה עם המודעה שלהם באמצעות הופעות או קליקים. פרסום ממומן נמצא בשימוש הנפוץ ביותר במנועי חיפוש, והוא יכול לעזור לעסק שלכם להופיע בחיפושים הקשורים למוצרים או לשירותים שלכם. זה חשוב במיוחד עבור מילות מפתח תחרותיות יותר, כאשר קשה יותר להתברג איתם בעמוד הראשון מול אתרים סמכותיים יותר. חשוב לציין – פרסום ממומן לא מחליף את אסטרטגיית הקידום האורגני שלכם, הוא משלים אותה.
  • שיווק באמצעות תוכן – שיווק שמטרתו ליצור תכנים מקוריים סביב המותג, הוא יכול לבוא לידי ביטוי בכל ערוצי השיווק הדיגיטלי ולהופיע בנכסים הדיגיטליים של המותג ככתבה, פוסט, בלוג, Ebook, אינפוגרפיקה ועוד.
  • CRO (Conversion Rate) – אוקיי, יש לכם גולשים שמגיעים לאתר… מה עכשיו? בסופו של דבר, תרצו להשקיע במשאבים לאופטימיזציה של שיעור ההמרה (CRO). ישנם ארבעה אזורים באתר שלכם שיכולים להפיק תועלת מ-CRO. אלה כוללים את דף הבית, דף מחירון, הבלוג ודפי הנחיתה באתר.
  • פרסום סרטונים ביוטיוב או ברשתות חברתיות אחרות – שיווק דרך סרטונים הוא ללא ספק הזדמנות רבת עוצמה להגיע לקהלים חדשים ולהמיר לידים ללקוחות. למעשה, 83% ממשווקי הווידאו אומרים שהווידאו עזר להם לייצר לידים, ו-84% מהאנשים אומרים שהם השתכנעו לקנות מוצר או שירות ע"י צפייה בסרטון של מותג.
  • Online PR / ניהול מוניטין – עולם יחסי הציבור מגיע לזירה הדיגיטלית. זהו ערוץ שמנכס למותג חשיפה דיגיטלית רחבה באמצעות כתבות, ביקורות, הערות וחשיפות של המותג בערוצי המדיה המגוונים ברשת.
  • משפיעני רשת – משפיעני רשת טיפחו קשרים חזקים ומשמעותיים עם העוקבים שלהם. העוקבים שלהם בדרך כלל סומכים עליהם שיספקו הדרכה אמיתית ואמינה במגוון נושאים הקשורים למומחיות המשפיעים. זו הסיבה ששיווק משפיענים יכול להיות הזדמנות יעילה להפיץ מודעות למותג לקהלים חדשים.
    אם אתם חושבים ששיווק משפיענים יכול להיות בחירה טובה עבור העסק שלכם, תשקלו את המיקרו-משפיענים ( פעילי רשת שאינם ידוענים ) כאופציה יעילה יותר (ולעתים קרובות יותר גם חסכונית).

מוכנים להיכנס לעולם השיווק באינטרנט? בואו לפרסם את העסק באופן חכם ויעיל יותר, ולהגדיל חשיפות, מכירות ונוכחות ברשת.
לחצו כאן כדי לקבל הצעת מחיר מותאמת, או כאן אם אתם מעוניינים לראות קצת המלצות, פרויקטים ולקוחות שכבר עזרנו להם.

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.