כתיבת תוכן SEO לעומת כתיבת תוכן שיווקי
בעוד שיש הבדלים מהותיים בין כתיבת תוכן SEO וכתיבת תוכן שיווקי אין זה אומר כי האחד טוב יותר מהשני. שני סגנונות הכתיבה, דורשים גישה יצירתית וביצוע מחקר כדי לעמוד בקצב המגמות והשינויים בשטח.
לפניכם, הסיבה שאתם צריכים את שניהם כדי להצליח בשיווק האתר שלכם.
ההבדל העיקרי בין כתיבת תוכן SEO לכתיבת תוכן שיווקי
בכתיבת תוכן SEO, המטרה המרכזית היא להגדיל את התנועה האורגנית לאתר דרך מנועי החיפוש. בעולם של כתיבת תוכן שיווקי, המטרה הסופית היא להמיר את התנועה לאתר ללידים ולמכירות.
האם גם כתיבת תוכן SEO וגם תוכן שיווקי מסוגלים לעשות את שניהם? בהחלט! ההבדל העיקרי נעוץ בשאלה – איזו שיטה היא האופטימלית להשגת היעדים העסקיים שלכם מהר יותר?
מהי כתיבת תוכן SEO?
כתיבת תוכן SEO, היא חלק מתהליך של פיתוח תוכן רלוונטי. התוכן לא נותן מענה רק למנועי חיפוש, אלא גם עונה על כוונות החיפוש של הגולשים. אם התוכן הוא אכן רלוונטי ואיכותי, גולשים ישהו יותר זמן באתר, מה שיוביל ליותר המרות ללידים.
פיתוח תוכן SEO, כולל בחירת נושאים לכתיבה אשר מותאמים לעסק, יצירת תוכן, מבנה משפטים ופסקאות, אורך התוכן, הוספת מילות מפתח חשובות והמרת קוראים ללקוחות.
המיקוד העיקרי בכתיבת SEO נקרא 'אופטימיזציה'. תהליך סריקה של כל האתר בכל ההיבטים המשפיעים על הדירוג שלו כמו מיקומי מילות מפתח, וויזואליות העמודים, חלוקה לפסקאות ואורך העמוד. לכל אחד מההיבטים הללו, יש סטנדרט מסוים להשגת תוצאות טובות יותר.
עם זאת, כתיבת מאמרים לקידום אתרים אינה רק הוספה של מילות מפתח בפוסטים בבלוג שלכם, אלא כוללת גם כותרות ונקודות תבליט של עצות חשובות שעונות על שאילתות חיפוש. בנוסף, כתיבת תוכן SEO עוסקת בפיתוח תוכן מרתק, ייחודי, משמעותי וקריא שידורג גבוה יותר במנועי החיפוש.
במילים פשוטות, הדרישות של כתיבת תוכן SEO כוללות הבנת קהל היעד, תיאורי דפים קליטים, שימוש בכותרות וכותרות משנה, הוספת מילות מפתח, קישורים פנימיים, מענה לכוונת המשתמש, הוספת נקודות תבליט, שימוש בהנעה לפעולה, משפטים קצרים יותר וכו'.
למומחי ה- SEO באדאקטיב יש תהליך ספציפי שבעזרתנו אנו מקדמים את הלקוחות שלנו בגוגל. להלן תיאור התהליך הייחודי שלנו-
- נושא: מחקר יסודי, מחקר וניתוח אתרי המתחרים, רעיונות לתוכן וזיהוי מילות מפתח ספציפיות בהתאם לעסק, יצירת רשימה של נושאים לכתיבה.
- ניתוח SERP(Search Engine Result Page): ניתוח דף התוצאות שמתקבלות בגוגל עבור מילות מפתח ספציפיות. ניתוח זה, מאפשר לנו להבין על אילו נושאים צריך לפתח תוכן כדי לשפר את דירוג האתר בגוגל.
- מבנה: בניית מבנה המאמר על סמך ניתוח SERP.
- כתיבה: כתיבת תוכן רלוונטי ואיכותי עם מידע מניע לפעולה. הטמעה נכונה של מילות מפתח, גיבוש תוכן מתאים ושימוש בפרמטרים אחרים, על מנת לעודד קנייה של המוצר או השירות שלכם.
- הגהה: ליטוש התוכן.
למה להשתמש בכתיבת תוכן בקידום אורגני?
קידום אתרים אורגני הוא חלק מרכזי בשיווק דיגיטלי יעיל. בעלי אתרים מפתחים אסטרטגיית כתיבת תוכן SEO, כדי לייצר לידים ולהגדיל את התנועה לאתרים שלהם. כאשר גולשים מחפשים באינטרנט, הם מחפשים מוצרים או שירותים העונים על הצרכים שלהם. גוגל עושה עבורם את העבודה ומאתר להם תוכן איכותי שיכול לענות על שאילתות החיפוש הספציפיות שלהם.
אלגוריתמים מורכבים בגוגל חוקרים את תוכן האתר וקובעים אם הוא מתאים או לא לשאילתת הגולש. כדי לעזור לגולשים בצורה הטובה ביותר, מנועי החיפוש מחפשים תוכן SEO באיכות גבוהה. סוג זה של כתיבת תוכן, מבוסס במידה רבה על מילות מפתח, תגיות מטא וכתיבה איכותית.
הוא מספק מידע מפורט שקל למצוא ועונה בצורה ישירה על שאלת הגולש, מה שהופך אותו למשאב אידיאלי עבור קוראים הנמצאים בשלב המחקר ו/או הבדיקה עבור המוצר או השירות אותו הם מחפשים.
איך משתמשים בכתיבת תוכן SEO כדי לבלוט בקרב המתחרים?
- תהיו סמכותיים – תוכן SEO צריך תמיד להכיל ערך מוסף לקוראים. יחד עם זאת, הם צריכים בראש ובראשונה, לסמוך עליכם כמומחים בתחום. האמון נבנה על ידי גיבוי הנתונים שלכם, מתן דעות כנות ללא מכירה אגרסיבית וכתיבה בטון ובקול בטוח.
- הישארו רלוונטיים – תנועה איכותית ארוכת טווח תגיע לאתר שלכם רק אם תישארו רלוונטיים בתוכן שלכם. תבחרו בחוכמה את הנושאים שבהם אתם משתמשים והקפידו לחבר אותם לעסק שלכם. נסו לשמור על התוכן שלכם כמה שיותר עדכני ורלוונטי כלומר, שהוא יישאר רלוונטי למשך שנים רבות. כדי למצוא רעיונות תוכן טובים, עסקים רבים אוספים נתונים הן על קהלי היעד והן על נושאים מגמתיים.
- תענו על שאלות – כתיבת תוכן SEO עוסקת בהתאמה לצרכי הקוראים. התאימו את התוכן שלכם לשאילתות החיפוש והיצמדו לשאלות אלו לאורך כל הדרך.
- צרו תוכן מובן – מילות מפתח הן דרך חיונית להיכנס לרדאר של גוגל, אבל אל תתנו להן להציף את התוכן. מילוי התוכן במילות מפתח הוא אף פעם לא רעיון טוב. כתבו מאמרים ענייניים, שקל לעקוב אחריהם, מתמקדים בנושא שלכם ותשתלו בהם את מילות המפתח.
כתיבת תוכן SEO, היא הרבה יותר מזה, אבל באופן כללי, זהו סוג של תוכן שהוא מכוון, תמציתי ואסטרטגי.
מהי כתיבת תוכן שיווקי?
כתיבה שיווקית היא כתיבה מקצועית המתמקדת ביצירת תוכן למטרות שיווק. התוכן פונה לסוגים שונים של מדיה או כלי תקשורת, כגון אתרי אינטרנט, מודעות מודפסות, מאמרים, חוברות, הודעות לעיתונות, פוסטים ברשתות חברתיות ועוד רבים אחרים.
המטרה של שיווק באמצעות תוכן היא לחנך ולמשוך קהל קיים, כמו גם לקוחות חדשים. שיווק באמצעות תוכן מחייב אתכם להתאמץ לפני שאתם מקבלים משהו בתמורה. אתם צריכים להתחבר לקהל שלכם ולרכוש את אמונו.
חשבו על הפרסומת האהובה עליכם או על מאמר נהדר שקראתם לאחרונה, מה היה בהם הזה שנשאר איתכם? רוב הסיכויים שהיה בתוכן איזה שהוא מרכיב רגשי שהדהים אתכם.
באופן כללי, רגש חיובי בתוכן משפיע טוב יותר משלילי. לקוחות פוטנציאליים נוטים יותר לספר לחברים שלהם על תוכן שהעניק להם השראה או הצחיק אותם, במקום תוכן שהרגיז אותם. אם לקוחות פוטנציאליים משייכים את המותג שלכם לתחושה חיובית, סביר להניח שהם יחזרו לעוד. תתנו ללקוחות שלכם תוכן בעל ערך כדי שתהיה להם סיבה להישאר בסביבה.
הבדלים בין כתיבת תוכן SEO לכתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית וכתיבת SEO הן שתי דיסציפלינות שונות עם בסיס משותף. בעצם שני סגנונות כתיבה אלו, נראים דומים במבט ראשון, אך למרות הדמיון, יש ביניהם כמה הבדלים בולטים.
כאמור, כתיבת SEO לטובת קידום אתרים מתמקדת בעיקר בשיווק ללקוחות פוטנציאליים. בהתאם לכך, התוכן צריך להיות תמציתי, אינפורמטיבי ומשכנע כדי שיניע לפעולה. המיקוד כאן, הוא במילות מפתח ונתונים וחשוב לנצל כל היבט של שיווק דיגיטלי כדי לשפר את הדירוג בגוגל. מטרת כתיבת תוכן שיווקי היא לעורר השראה, ליידע ולספק תובנה לקוראים. בכתיבה שיווקית אין גבולות לתיאורים ולדימויים ואין מטרה קבועה אחת.
לפיכך, קל לזהות את ההבדלים בין שני סגנונות כתיבה אלו, באמצעות זיהוי נכון של כוונת הכותב, אשר משנה את סוג הכתיבה. אז, מלבד העובדה ששני הסגנונות דורשים קטעי כתיבה רציניים, יש להם גם מטרה משותפת אחת – להניע את העסק שלכם קדימה.
המטרה העיקרית הן של כתיבה שיווקית והן של כתיבת SEO, היא למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהמיר ללידים, כאשר השוני הוא בזווית הגישה למטרה. בואו נחקור לעומק את ההבדלים הללו:
- צרכנות – ההבדל הגדול ביותר בין כתיבה שיווקית לכתיבת SEO הוא האופן שבו הכתיבה נצרכת. אפשר לומר ששני סוגי הכתיבה, מותאמים לפגוש את הקורא או הצרכן היכן שהם נמצאים. בעוד שכתיבת SEO פוגשת אותם בדפי האינטרנט, תוכן שיווקי עשוי לפגוש אותם בפרסומת בטלוויזיה, במודעה מודפסת או בתיוג המוצר.
כמובן, שניתן לצרוך את שני סוגי הכתיבה באינטרנט ובאופן כללי, כתיבת SEO היא מקיפה וארוכה יותר כמו מאמרים ופוסטים בבלוג. בנוסף, היא מבקשת לענות על שאלה שאולי יש ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. מנגד, תוכן שיווקי מתרחש במיתוג ספציפי שבו אתם משתמשים כשאתם מדברים על המוצר שלכם והתועלת שלו.
- קהל יעד – הבדל גדול נוסף בין כתיבה שיווקית לכתיבת SEO הוא קהל היעד. כתיבת SEO מיועדת בעיקר לאנשים הנמצאים בראש המשפך – אלה שעדיין חוקרים בעיה מסוימת, אך לא רק. הוא יכול להיות גם בכל שלב אחר במשפך, כדי למשוך אנשים למוצרים ולשירותים שלכם.
לעומת זאת, תוכן שיווקי מכוון בעיקר ללידים 'חמים' כלומר, לקוחות ששוקלים לרכוש או אפילו מוכנים כבר לקנייה.
לסיכום – במה כדי לבחור?
כותב תוכן שיווקי רוצה לעורר רגשות בקוראיו והמטרה העיקרית שלו היא לבנות באמצעות התוכן מותג אישי ולעורר השראה בקורא עם תוכן איכותי. מנגד, כתיבת תוכן לקידום אתרים עוסקת במתן מידע ופיתוי הגולשים, כדי שיישארו באתר ויתקשרו עם המותג לאורך זמן.
לא משנה באיזה תחום אתם הולכים לבחור – אתם צריכים כל הזמן ללמוד ולשפר את הביצועים שלכם. אתם צריכים לעשות מחקר מקיף ולדעת למי אם פונים בכתיבה שלכם, זאת כמובן, אם אתם רוצים שהתוכן שלכם יקרא על ידי האנשים הנכונים ובזמן הנכון.
עם זאת, עליכם להוסיף טיפת יצירתיות לכתיבת התוכן שלכם בכדי להפיק ממנו את המרב. הסיבה העיקרית לכך היא, שמנועי החיפוש כבר מלאים באלפי מאמרים אחרים, דנים באותם נושאים ומכוונים לאותו קהל יעד. כתיבת מאמרים ממוקדי SEO לא יעזרו לכם להתעלות מעליהם ולכן, תשקלו את העדפות הקהל שלכם והפכו אותן לאותנטיות במקום.
שאלה אחת שחלק מהמשווקים שואלים היא באיזו משתי דיסציפלינות הכתיבה הללו עליהם להשתמש? התשובה היא גם וגם. כלומר, השתמשו בשניהם היכן שהם נחוצים.
קמפיין שיווקי אפקטיבי צריך גם כתיבה שיווקית וגם כתיבת SEO על מנת שיצליח. זה כמו אופניים, אם חסר גלגל אחד, לא תגיעו רחוק. זכרו, העולם משתנה, וכך גם הדרך בה אנו רואים תוכן.
מעוניינים בתוכן SEO לאתר שלכם? תגיד לנו! באדאקטיב יש צוות שלם של מומחי SEO וכותבי תוכן המסייעים לעסקים להגדיל את הנוכחות האורגנית שלהם באמצעות כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי.