איך נוכל לעזור?
Array

קידום אתרי וורדפרס

וורדפרס (WordPress) הינה מערכת ניהול התוכן הפופולארית בעולם . למי שלא יודע, וורדפרס החלה את דרכה בעולם הבלוגים, ועד מהרה הפכה למערכת שעל בסיסה מקימים אתרים תדמיתיים או חנויות אונליין מורכבות. אפשר לחשוב על וורדפרס כמו מנוע חזק במיוחד שיכול לשאת מגוון רחב של עיצובים המשלבים יכולות טכנולוגיות. 

למנוע החזק הזה יש מספר יתרונות שהופכים אותו לפופולרי מאוד בעולם בכלל ובישראל בפרט, ואחד מהם הוא האפשרויות המובנות לקדם את האתרים שנבנים בפלטפורמה בגוגל. אז מה הפך את וורדפרס לבחירה הראשונה כשניגשים לבנית אתר ולמערכת שאנחנו ממליצים לעבוד איתה? 

קוד פתוח לרווחה

כדי לגעת בכל האפשרויות הרבות שוורדפרס מציעה, צריך קודם כל להבין איך הכל התחיל.

וורדפרס היא בעצם מערכת שבנויה מקוד פתוח. עבור מפתחים צמד המילים קוד פתוח הוא חלום שמתגשם. כמנוע קוד פתוח וורדפרס היא תוכנה קהילתית עם בסיס מתנדבים עצום עם רצון ממשי לקדם ולתמוך בפלטפורמה. הם עונים בפורומי תמיכה ושירות, מפתחים הגנות לפלטפורמה מפני תוכנות ריגול ופריצה, מייצרים תוספים באופן עצמאי וחולקים אותם זה עם זה. בזכות התוספים, כמו למשל תגובות לכתבות בבלוג, פופ-אפים, טפסים שונים להנעה לפעולה או גלריות חדשניות להצגת תמונות, האתרים הופכים לעשירים ומעניינים יותר, ובהתאמה גם מושכים אליהם קהל גדול יותר.

הקוד הפתוח מאפשר לשפר את הפלטפורמה בצורה קולקטיבית ולהפוך אותה ליציבה ואטרקטיבית.אם אתם מכירים את גוגל, אתם בוודאי יודעים שיציבות, קוד נקי ותוכן עדכני ומתחדשהן תכונות שהוא אוהב ומעריך כשהוא בוחן אתר ומדרג אותו. 

מערכת ניהול התוכן של וורדפרס סופר ידידותית כך שפשוט מאוד לעדכן בה תכנים, מוצרים ותמונות, גם ללא ידע בעיצוב ובתכנות.

מעבר לזה, מעצבים שראו את הפופולריות העולה של וורדפרס, כבר עיצבו תבניות אתר לכל תחום שעולה על דעתכם. במאגרי התבניות תמצאו עשרות אלפי תבניות לאתרי תדמית, אתרים עם מבניות לסקטורים ספציפיים דוגמת ספורט, אופנה, עיצוב ועוד, אתרי תעשייה, אתרי אינדקס, חנויות אונליין, מכירות כרטיסים ועוד ועוד. כלומר, גם מהירות ההקמה של האתר והעדכונים שלו הפכו לאינטואיטיביים ולמהירים, ומוכנים בטווח של כמה שבועות. 

אז הבנו למה כדאי לבנות אתר וורדפרס. עכשיו נראה למה אנחנו אוהבים לקדם אתרים בפלטפורמת וורדפרס.

קידום אתר וורדפרס בגוגל

בטח תופתעו לגלות שעם האתרים שהוקמו על בסיס וורדפרס נמנים, האתר של הבית הלבן, VARIETY, מרצדס, וולט דיסני, האתר הרשמי של שוודיה ועוד. שימו לב שכולם ללא יוצא מן הכלל אתרים שמאכלסים אלפי דפים ופריטים. דבר נוסף שכדאי שתדעו הוא שכולם בתחומים תחרותיים עם אתגרי קידום מהתחרותיים בעולם. אם הם בחרו בוורדפרס עם הסתכלות על SEO כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם, כנראה שיש משהו במערכת הזאת שיודע "לדבר" טוב עם גוגל.  

הנה כמה מהיתרונות של המערכת בקידום אתרים:

  • כתובות דף ידידותיות: כתובת הדף מלמדת את גוגל בצורה הכי ברורה ומהירה במה עוסק הדף. כאשר כתובת הדף היא שורת קוד אקראית, הדף לא זוכה לקידום כמו דף שבו הכותרת והתיאור כתובים בצורה בהירה. למשל, באתר נעליים אפשר יהיה למצוא כתובת כזו: www.shoes.com/mens-shoes. שימו לב לסיומת men-shoes שגוגל יודע להעריך. אם ניקח את זה הלאה, ונחשוב שתחת מחלקת הנעליים יהיו קטגוריות שונות ותחת אלה דגמים שונים, קל לראות שאפשר ליצור פה מבניות של כתובת הדף. בצורה הזו לגוגל יהיה קל יותר לסרוק ולזהות את התחומים הרבים שבו הוא עוסק. ועכשיו אנחנו מבטיחים שליותר טכני מזה לא נגיע במאמר הזה. 

  • כותרות ותיאורי דפים: בכל דף תוכן במערכת וורדפרס אפשר להגדיר כותרת ותיאור לדף. במערכת הניהול בוורדפרס יש לכך שדות ייעודיים שפשוט מקלידים לתוכם את הטקסט הנכון, לפי ההנחיות שאנחנו כחברת הקידום שלכם נספק לכם. הכותרת והתיאור מספרים לגוגל במה הדף עוסק, והם גם אלה שמופיעים בתוצאות החיפוש. 

תיאור הדף מרחיב על הנושא. זהו כלי חשוב מאוד שדרכו גוגל מבין את הדף ומפנה אליו קהל. באתרי וורדפרס הזנת כותרות ותיאורים לדף אפשרית בצורה מובנית ומאוד פשוטה. הפשטות הזו מעודדת תיוג מדויק של דפים ועבודת קידום נכונה.

  • היררכיה נכונה של דפים: גוגל סורק את האתר לפי היררכיית דפים. היררכיית דפים בעצם יורדת מדף הבית – הדף הראשי באתר – אל היררכיה שניה לתפריטים שמופיעים בסרגל הניווט והלאה אל דפים פנימיים. בוורדפרס קל מאוד ליצור היררכיית דפים, להדגיש עמודים מסוימים על פני אחרים, וליצור קישוריות נכונה בין דפים בהיררכיות שונות.

  • תוספים של מפות אתר: בזכות התוספים של וורדפרס, אפשר ליצור מפת אתר נכונה ולעזור לגוגל לסרוק את האתר בצורה מובנית. בכל פעם שביצענו שינויים משמעותיים באתר, חשוב להעלות מפת אתר חדשה ובכך לסמן לגוגל שחל עדכון ולקרוא לו לסרוק את האתר. 

  • אפשרות עריכת תגיות תמונה: תמונות הן לא רק דרך להפוך את האתר למושך ומעניין יותר, אלא גם דרך למשוך לקוחות דרך חיפושי תמונות. כדי למצות את השימוש בתמונות עד הסוף, חשוב להוסיף תגיות לתמונות אותם גוגל סורק. וורדפרס מציעה אפשרות קלה לעריכת התמונות והוספת תגיות, ועל ידי כך עוזרת לכם להגדיל את הסיכויים למציאת האתר שלכם בחיפושים השונים. 

  • התאמה אוטומטית למובייל: בעולם שבו מעל 50% מהתנועה לאתרים מגיעה  דרך הטלפון הנייד, אין דבר חשוב יותר מהתאמת האתר למובייל ויצירת גרסה רספונסיבית, מהירה וחלקה. רוב ערכות העיצוב של וורדפרס הותאמו כבר לגרסאות מובייל, כך שחוץ מבדיקת כשירות קצרה, כמעט ולא צריך לגעת בעיצובים או במיקומי הכפתורים במעבר בין גדלי מסך שונים. לקידום בגוגל ההתאמה הזו חשובה, שלא לומר קריטית. הסיבה היא שגוגל לא בודק רק רלוונטיות, אלא מחפש את האתר עם החוויה הטובה ביותר, כדי להציע למחפש את המידע הנגיש ביותר. לכן, במצב מובייל, מערכות הדירוג של גוגל שמות דגש רב על התנהגות האתר בנייד. אם היא לא מהירה, ברורה ונעימה מספיק, הלקוח לא יישאר בו זמן רב והדירוג יושפע מזה ישירות.

  • מהירות גבוהה: מהירות האתר מקבלת הרבה מאוד תשומת לב בשנים האחרונות בחווית המשתמש ובפרמטרים שגוגל משקללת לדירוג האתר. למה בעצם? חווית משתמש מובילה לגולש שמבלה זמן רב יותר באתר שלכם, קורא יותר, גולל יותר, עובר בין יותר דפים והופך את הגלישה שלו למשמעותית יותר. לזה גוגל נותן הרבה מאוד נקודות זכות. אחד הגורמים לחווית משתמש חלקה היא כמובן מהירות האתר והתגובתיות שלו, גם אם הוא כולל תמונות כבדות שמאיטות את קצב הטעינה. כאן וורדפרס בהחלט נמצאים על הגל עם תוספים שמטפלים בהעלאת תכנים כבדים דוגמת תמונות או אנימציות.

מפלצת קידום אוטומטית?

נכון, כבר אמרנו את זה פעם או פעמיים, אבל יש רגעים ששווה לחזור על נקודה מסוימת: וורדפרס מגיעה מוכנה ומותאמת מראש למנועי החיפוש, מביאה איתה תוספים שעוזרים לעבודה הקידומית ובכך היא מספקת נקודת פתיחה מעולה.
אבל, ויש אבל גדול – זה לא מספיק. וורדפרס היא בהחלט פלטפורמה נוחה, מועילה ומאוד מומלצת להקמת אתר, אבל היא לא מקדמת את עצמה באופן אוטומטי. 

בואו נראה דוגמא לאתר של לקוח שלנו שבנוי על מערכת WordPress ושהגיע אלינו בחודש ספטמבר 2019 להתחלת קידום, אמנם הוא לא התחיל לגמרי מאפס והדומיין של האתר היה בן כמה שנים אבל נקודת ההתחלה שלו היתה מאוד ראשונית:

היו לו 0 ביטויים בשלישייה הראשונה ו-10ביטויים במקומות 4-10. כלומר 10 ביטויים בעמוד הראשון.

בסה"כ היו לו 475 בייטויים שגוגל סורק.

היום, חודש פברואר 2022, שנתיים וחצי שנים אחרי, יש ללקוח מעל 9,695 ביטויים שגוגל סורק מתוכם 395 בשלישיה ראשונה ועוד 1,374 במקומות 4-10.

כלומר, 1,769 ביטויים שגוגל סורק ונמצאים בעמוד הראשון.

בנוסף לגידול משמעותי בתנועת הגולשים – במאות אחוזים, אחוז ההמרה שופר פלאים והאתר הגדיל את הכנסותיו באופן קיצוני (תחום הגברה ותאורה)

כדי לממש את הפוטנציאל של האתר שהקמתם, אנחנו נכנסים לתמונה. לבניית אסטרטגיית קידום, בחינת מילות חיפוש, בנייה נכונה והתאמות של האתר וביצוע של כל הפעולות שבאמת מקדמות את האתר בתוצאות החיפוש, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל ללא עלות דוח ניתוח אתר ומחקר מתחרים בלעדי שיעזור לכם לשפר את התוצאות שלכם ברשת.

שאלות נפוצות

למה אתרי WordPress כל כך פופולריים?

הסטטיסטיקה אומרת כי כמעט 35% מהאתרים בעולם "יושבים" על פלטפורמה של WordPress, יותר מכל פלטפורמה אחרת הקיימת בשוק. יש לכך סיבות רבות, להלן כמה מהם:

  • נוחות תפעול – קוד פתוח. לא דורשת לימודים מעמיקים מידי. מאוד ידידותית לתפעול, כולל לבעלי האתר לצורך עדכון תוכן והחלפת/ הוספת תמונות.
  • עלות לא גבוהה.
  • קהילת מפתחים גדולה מאוד, יותר מכל פלטפורמה אחרת בקוד פתוח.
  • האתר תמיד יהיה בבעלות הלקוח – יש משמעות גדולה להיותו נכס דיגיטלי שלכם.
כמה עולה לבנות אתר WordPress?

טווח המחירים מאוד רחב והוא תלוי במספר משתנים: אתר תדמית או אתר מכירתי, מספר העמודים באתר, אתר היושב על תדמית או אתר custom made וכו'

אתר תדמית פשוט יכול לעלות בין 3,000-8,000 ₪ בהתאם למשתנים הנ"ל ואילו אתר מכירתי יכול לעלות 8,000-30,000 ₪, ואף יותר.

מידע נוסף בנוגע לבניית אתרים ניתן  לקרוא כאן

האם תוסף SEO מספיק בשביל לקדם את האתר שלי?

לחלוטין לא! אם תתחברו לתוסף ותחכו שהאתר יתקדם תצטרכו לחכות לנצח… מה כן התוסף עושה? מאפשר לנו להגדיר דברים ולבצע פעולות קידום (כמו אופטימיזציה) אך אינו מבצע את הפעולות באופן אוטומטי.

כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות?

התשובה מתחלקת לשתיים: במידה ואתר רק עלה לאוויר עם דומיין חדש או אתר וותיק של כמה שנים שכבר בוצעו בו פעולות קידום בגוגל בעבר ויש לו כבר היסטוריה של מיקומים בעמודים הראשונים בגוגל.

אתרים חדשים לחלוטין עם דומיין חדש לוקח יותר זמן לקדם, זוהי ריצת מרתון ולא ריצת 100 מטר… גוגל צריך לסרוק את האתר מספר פעמים והביטויים הרלוונטיים "זוחלים" במעלה עשרת העמודים של גוגל אל עבר העמוד הראשון, זה לוקח בין 3-6 חודשים להתחיל ולראות ביטויים בעמוד הראשון.

אתרים שקודמו בעבר ויש להם קילומטראג' בגוגל יוכלו לקצר את טווח הקידום בכמה חודשים ויגיבו מהר יותר לפעולות הקידום באתר ומחוצה לו.

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.