איך נוכל לעזור?
Array

פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי והמצליח ביותר בעולם. הוא אחראי על למעלה מ-70% מהחיפושים המבוצעים באינטרנט. אחת מצורות הפרסום הבולטות בגוגל היא פרסום בתשלום לפי קליק - (PPC) מדובר במודל פרסום מקוון שבו מפרסמים משלמים עמלה על כל לחיצה על אחת מהמודעות שלהם. עבור עסקים קטנים רבים, סוג זה של פרסום דיגיטלי הפך לחלק מהותי מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהם.

מסעות פרסום ממומנים בגוגל מציעים לעסקים את ההזדמנות להתמקד במילות מפתח רלוונטיות הקשורות ישירות לעסק ולמקד מודעות ללקוחות פוטנציאליים המחפשים את סוג המוצר או השירות שלהם. עם קמפיין פרסום מנוהל היטב, עסקים יכולים למשוך אליהם תנועה של לקוחות פוטנציאליים תוך פרק זמן קצר יחסית.

פלטפורמת הפרסום של גוגל – Google Ads (שנודעה בעבר כ-AdWords), מהווה את אחד מהכלים החזקים והמתוחכמים ביותר בעולם הפרסום הדיגיטלי. גוגל אדס מאפשרת לעסקים להתאים אישית את הקמפיינים שלהם, להגדיר מגבלות תקציב, להגדיר קהלי יעד ולעקוב אחר מדדי ביצועים. בנוסף, היא מספקת גישה למערך חזק של כלי ניתוח ודיווח, חשובים למדידת ההצלחה של כל קמפיין פרסום דיגיטלי.

גוגל אדס הוא כלי עוצמתי לעסקים, אך חשוב לזכור שיצירה וניהול קמפיין יעיל בגוגל, דורשים זמן ומאמץ. עבודה עם סוכנות מנוסה יכולה לעזור לעסקים לזהות קהלי יעד, לייעל קמפיינים, לעקוב אחר ביצועים ולמקסם את החזר ההשקעה שלהם.

מה זה פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל עובד על מערכת מבוססת מכירה פומבית, שבה מפרסמים מציעים הצעות (bid) על מילות מפתח רלוונטיות למוצרים או לשירותים שלהם. כאשר משתמש מבצע חיפוש בגוגל באמצעות מילות מפתח, המודעות המשויכות אליהן עשויות להופיע בחלק העליון או התחתון של דף תוצאות החיפוש. מפרסמים משלמים עמלה לגוגל רק כאשר משתמש לוחץ על המודעה שלהם ומכאן השם "תשלום פר קליק".

קמפיינים ממומנים נועדו לייצר חשיפה ולמשוך מבקרים רלוונטיים לאתר, שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים. מדובר באפיק מצוין לעסקים, מכיוון שהוא מאפשר להם למקד את הפרסום ללקוחות שמחפשים באופן פעיל את המוצרים והשירותים שלהם. בדרך כלל, עוקבים אחר מסעות הפרסום באמצעות מגוון מדדי ביצועים כגון ניתוח הופעות, שיעור קליקים ושיעור המרות.

למה לפרסם בגוגל?

גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם, שבו מבוצעים מיליארדי חיפושים מידי יום, על ידי מיליוני משתמשים. שלא לדבר על כך, שפלטפורמת Google Ads קיימת כבר כמעט שני עשורים, מה שמקנה לה ותק וסמכות בפרסום בתשלום.

כל עסק חייב לדעת שהמתחרים שלו משתמשים ב-Google Ads (וייתכן שאפילו רצים על מודעות עם שם המותג שלו). מאות אלפי חברות משתמשות בפרסום בגוגל כדי לקדם את העסקים שלהן, מה שאומר שגם אם האתר שלכם מדורג בתוצאות האורגניות בגוגל עבור מילות חיפוש ספציפיות, הוא יוצג בתחתית הדף, מתחת למתחרים שלכם.

מה ההבדל בין פרסום ממומן לקידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני (SEO) ופרסום ממומן (PPC) הן שתי אסטרטגיות שיווק דיגיטליות המשתמשות במנועי חיפוש, כמו גוגל, כדי להגדיל את חשיפת האתר. ההבדל העיקרי ביניהן טמון בגישתן בהבאת התנועה לאתר, בואו נצלול:

ממומן לעומת אורגני: פרסום ממומן הוא מודל פרסום בתשלום שבו מפרסמים מציעים למנוע החיפוש, הצעות על מילות מפתח ומשלמים עבור כל קליק על המודעות שלהם. קידום אורגני, לעומת זאת, מתמקד באופטימיזציה של היבטים שונים באתר האינטרנט כדי לשפר את החשיפה שלו בתוצאות החיפוש האורגניות (ללא תשלום).

מידי לעומת ארוך טווח: פרסום ממומן מספק חשיפה ותנועה מיידית לאת, מהרגע שהמודעות עולות לאוויר. ברגע שהתקציב אוזל או שהמודעות מושהות, החשיפה פוחתת. קידום אורגני, היא אסטרטגיה ארוכת טווח שמטרתה לשפר את הדירוג האורגני של האתר לאורך זמן. היא דורשת מאמצים מתמשכים, לאורך זמן כדי לראות תוצאות משמעותיות.

מיקום בתוצאות חיפוש: מודעות ממומנות מופיעות בדרך כלל בחלק העליון או התחתון של דפי התוצאות במנועי החיפוש (SERP) ומסומנות עם תווית "ממומן". קידום אורגני מתמקד באופטימיזציה של התוכן, המבנה וגורמים אחרים באתר, כדי שיופיע בתוצאות החיפוש האורגניות מתחת למודעות בתשלום.

עלויות: בפרסום ממומן, מפרסמים משלמים עבור כל קליק על המודעות, כאשר העלות לקליק נקבעת על ידי גורמים כמו סכום הצעת המחיר, ציון איכות ותחרות. בקידום אורגני, אין עלויות ישירות על קליקים או הופעות והוא חסכוני יותר .

שליטה וגמישות: פרסום ממומן מציע שליטה וגמישות רבה יותר במונחים של מיקוד למילות מפתח ספציפיות, דמוגרפיה, מיקומים, לוחות זמנים ופורמטים של מודעות. קידום אורגני, כפוף לאלגוריתמים של מנועי החיפוש ולגורמי דירוג שהם מעבר לשליטה ישירה כמו יצירת תוכן וכו'.

מחקר מילות מפתח: גם הקידום האורגני וגם הממומן כוללים מחקר מילות מפתח, אך המיקוד והגישה שונים. בפרסום הממומן, מחקר מילות מפתח חשוב לזיהוי מילים רלוונטיות למסעות פרסום והפחתת עלויות לקליק. בקידום אורגני, מחקר מילות מפתח עוזר לזהות מילים רלוונטיות כדי לייעל את תוכן האתר, תגיות המטא ואלמנטים אחרים.

תוצאות והחזר השקעה: פרסום ממומן יכול לספק תוצאות מיידיות במונחים של תנועה ויצירת המרות, אבל הוא דורש השקעה מתמשכת. לקידום אתרים לוקח זמן לבנות חשיפה ולשפר את הדירוג האורגני, אבל הוא יכול להוביל לתנועה איכותית לטווח ארוך ולהפחית את ההסתמכות על פרסום בתשלום.

למידע נוסף על ההבדלים בין קידום אורגני או פרסום ממומן

מה ההבדל בין פרסום ממומן בגוגל ופרסום ממומן בפייסבוק?

בעוד שגם גוגל וגם פייסבוק מציעות אפשרויות פרסום בתשלום, ישנם מספר הבדלים עיקריים בין פרסום ממומן בגוגל לפרסום ממומן בפייסבוק: 

כוונת משתמש: פרסום ממומן בגוגל מתמקד בעיקר במשתמשים שמחפשים באופן פעיל מידע או פתרונות ספציפיים. מפרסמים מציעים הצעות על מילות מפתח הקשורות לשאילתות החיפוש של המשתמשים. לעומת זאת, פרסום ממומן בפייסבוק מתמקד במיקוד משתמשים על סמך דמוגרפיה, תחומי עניין וההתנהגות שלהם. מודעות בפייסבוק מוצגות למשתמשים בזמן שהם גולשים בפיד האישי שלהם.

פורמט מודעה: פרסום ממומן בגוגל מציג בעיקר מודעות מבוססות טקסט, אם כי הוא מציע גם פורמטים וויזואליים כמו מודעות שופינג, תמונה ווידאו. מודעות אלו, מוצגות בדרך כלל בתוצאות חיפוש או באתרים ברשת המדיה של גוגל. לעומת זאת, פרסום ממומן בפייסבוק, תומך בפורמטים שונים של מודעות כולל טקסט, תמונה, וידאו, קרוסלה ועוד, מה שמאפשר ליצור מודעות אינטראקטיביות ומושכות יותר ויזואלית.

מיקוד לפי קהל: פרסום ממומן בגוגל מכוון למשתמשים על סמך כוונת החיפוש שלהם, כשהמודעות מופיעות כשהם מחפשים מילות מפתח רלוונטיות. פרסום ממומן בפייסבוק מציע אפשרויות מיקוד מפורטות ביותר המבוססות על מידע דמוגרפי, תחומי עניין, התנהגויות ואפילו רשימות קהלים מותאמות אישית. זה מאפשר למפרסמים לכוון את הפרסום למשתמשים שאולי אינם מחפשים באופן פעיל את המוצרים או השירותים שלהם, אך מתאימים לקריטריוני מיקוד ספציפיים.

מיקום מודעה: מודעות בגוגל מוצגות בעיקר בדפי תוצאות מנועי החיפוש של גוגל (SERPs) וכן באתרים ברשת המדיה של גוגל. המודעות בתשלום של פייסבוק מוצגות בפיד החדשות של פייסבוק ויכולות להופיע גם באינסטגרם, במסנג'ר, באפליקציות ובאתרים שותפים אחרים ב-Facebook Audience Network.

עלויות: גם גוגל וגם פייסבוק משתמשות במודלים של תמחור מבוססי מכירות פומביות, שבהם מפרסמים מציעים הצעות מחיר על מיקומי מודעות. עם זאת, העלות לקליק (CPC) עשויה להשתנות משמעותית בין הפלטפורמות על סמך גורמים כמו תחרות, אפשרויות מיקוד ואיכות המודעה.

האם פרסום בגוגל מתאים לעסק שלי?

התאמת הפרסום הממומן לעסק שלכם, תלויה בסופו של דבר ביעדים ובמטרות שלכם, כמו גם בסוג המוצרים או השירותים שהעסק שלכם מציע. מסעות פרסום בגוגל יכולים לסייע רבות בהגעה ליעדים שונים כגון תנועה לאתר, יצירת לידים ומכירות. בנוסף, עליכם לשקול את העלות והמשאבים הדרושים להפעלת קמפיין מוצלח ואת סוג הקהל שאליו אתם מקווים להגיע. אם כל הקריטריונים הללו מתקיימים וניתן להשיג את היעדים העסקיים שלכם, אז קידום ממומן יכול להיות פלטפורמה מצוינת עבורכם.

כדי לקבוע האם פרסום ממומן מתאים לעסק שלכם, יש לשקול את הגורמים הבאים:

אופי העסק: פרסום בגוגל מתאים בדרך כלל לעסקים המציעים מוצרים או שירותים שאנשים מחפשים באופן פעיל בגוגל. אם העסק שלכם נכנס לקטגוריה זו כגון אתרי חנות, שירותים מקצועיים, עסקים מקומיים או מוצרים מיוחדים, קמפיין ממומן יכול להועיל מאוד.

יעדי פרסום: הבהירו את מטרות הפרסום והיעדים שלכם. אם אתם שואפים להניע תנועה מיידית לאתר, לייצר לידים, להגדיל את המכירות באונליין ו\או לקדם הצעות רגישות לזמן (כמו חגים ומועדים מיוחדים), קידום ממומן בגוגל יכול להיות פתרון מוצלח עבורכם. הפרסום הממומן מספק חשיפה מהירה ותוצאות מיידיות בהשוואה לאסטרטגיות שיווק דיגיטליות אחרות.

תחרותיות: העריכו את רמת התחרות בענף או בנישה שלכם. ערכו מחקר מילות מפתח כדי להבין את נפח החיפוש והתחרותיות של מילות מפתח רלוונטיות. מילות מפתח תחרותיות יותר עשויות לדרוש תקציב גבוה יותר כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

מומחיות ומשאבים: העריכו את המומחיות והמשאבים של הצוות שלכם בניהול מסעות פרסום יעילות בגוגל. בעוד שגוגל אדס מספקת ממשק ידידותי למשתמש, ניהול מסעות פרסום ממומן דורש אופטימיזציה מתמשכת, מחקר מילות מפתח, קופירייטינג וניטור ביצועי הקמפיין. אם חסרים לכם הכישורים או המשאבים הדרושים, תשקלו להעביר את ניהול הקמפיין למיקור חוץ למומחה פרסום בגוגל או לעבוד עם סוכנות שיווק דיגיטלית.

כמה עולה פרסום בגוגל?

עלות הפרסום בתשלום בגוגל עשויה להשתנות משמעותית על סמך מספר גורמים כולל תחום העיסוק, התחרות, מילות מפתח, מיקוד גיאוגרפי, איכות המודעה ועוד. Google Ads פועלת על מערכת מכירה פומבית, שבה מפרסמים מציעים הצעות (bid) על מילות מפתח ומיקומים. העלות לקליק (CPC) יכולה לנוע בין כמה שקלים בודדים לכמה עשרות ואפילו מאות שקלים לקליק, בהתאם לגורמים שהוזכרו לעיל. חלק מהענפים התחרותיים ביותר כגון פיננסים, ביטוח או שירותים משפטיים, נוטים להיות יקרים משמעותית פר קליק.

– כדי לקבל מושג ספציפי לגבי עלות העסק או התעשייה שלכם בפרסום ממומן בגוגל, מומלץ להתייעץ איתנו! אנו נוכל לבצע מחקר מילות מפתח ולספק הערכות מדויקות על סמך המטרות הספציפיות שלכם

סוגי הקמפיינים בפרסום ממומן בגוגל

Google Ads מציעה מספר אפשרויות לקמפיינים כדי לעזור לעסקים להגיע ליעדי השיווק שלהם. הנה כמה מסוגי מסעות הפרסום העיקריים:

מודעות ברשת החיפוש (Search Ads) – מודעות חיפוש מתייחסות לסוג של פרסום אונליין בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP), כשמשתמשים מזינים מילות מפתח או ביטויים רלוונטיים. מודעות אלו, מוצגות בדרך כלל בחלק העליון או התחתון של תוצאות החיפוש ומסומנות בתגית "ממומן".

מודעות ברשת המדיה (Display Ads) – מודעות ברשת המדיה המשתמשות באלמנטים ויזואליים כמו תמונות, גרפיקה וסרטונים כדי לקדם מוצרים, שירותים או מותגים. בניגוד למודעות ברשת החיפוש המופיעות בדפי התוצאות, מודעות ברשת המדיה מוצגות בדרך כלל באתרים שונים, באפליקציות ובפלטפורמות מדיה חברתית. הן מוצגות כבאנרים, חלונות קופצים (פופ אפ), או בתוך התוכן של דפי האינטרנט.

מודעות וידאו (Video Ads) – פרסום באמצעות וידאו להעברת מסרים פרסומיים למשתמשים. מודעות אלו, מוצגות באתרי אינטרנט כמו youtube. הן יעילות בלכידת תשומת הלב של הצופים, העברת המסרים של המותג, הצגת מוצרים או שירותים והגברת מעורבות.

מודעות שופינג (Shopping Ads) – מודעות שופינג נועדו לפרסום אתרי חנות (ecommerce). מודעות אלו, מופיעות בדרך כלל בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP), כאשר משתמשים מחפשים מוצרים או קטגוריות מוצרים ספציפיות. מודעות שופינג מספקות למשתמשים מידע מפורט על המוצר כולל תמונה, כותרת, מחיר ושם העסק. הן נבדלות ויזואלית ממודעות חיפוש מסורתיות מבוססות טקסט ולעיתים קרובות תופסות מקום בולט בראש או בצד עמוד תוצאות החיפוש. מודעות שופינג רלוונטיות מאוד לשאילתות החיפוש של המשתמשים, מה שהופך אותן ליעילות להצגת מוצרים, למשיכת לקוחות פוטנציאליים ולקידום מכירות אונליין.

מודעות פרפורמנס מקס (Performance Max) – סוג מודעות זה, מתמקד בביצועי מסע הפרסום במספר רשתות ופלטפורמות. הוא נועד לייעל את הצגת המודעות בהתבסס על יעדי השיווק של המפרסם כגון הגדלת המרות, הגדלת התנועה לאתר או יצירת לידים. מודעות Performance Max, שואפות לספק קמפיינים פרסומיים יעילים ואפקטיביים על ידי מינוף החשיפה ויכולות האופטימיזציה הנרחבות של גוגל.

מודעות חכמות (Smart Ads) – מודעות אלו, עושות שימוש בטכנולוגיות למידת מכונה ואוטומציה מתקדמות כדי לבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום והצגת מודעות מותאמות ורלוונטיות למשתמשים. מודעות חכמות נועדו כדי לייעל את תהליך הפרסום, למזער מאמצי אופטימיזציה ידנית ולשפר את יעילות המודעות.

התחילו את מסע הפרסום שלכם  – למה כדאי לפרסם איתנו?

זכינו בתחילת השנה בתג Premier Partner היוקרתי לשנת 2023. הישג זה מציג את המומחיות וההצלחה יוצאת הדופן שלנו בשיווק דיגיטלי, במיוחד בפרסום בגוגל. כאחת מהסוכנויות המובילות בישראל, אדאקטיב הוכיחה את יכולתה לעמוד בכל הדרישות המחמירות הנדרשות לקבלת תג מוערך זה.

דירוג Premier Partner הוא הישג יוצא דופן, שכן הוא שמור ל-3% של הסוכנויות המובילות, מתוך אלו המשתתפות בתוכנית מדי שנה. הכרה זו, מבססת את אדאקטיב כאחת מהסוכנויות המצטיינות בתעשייה, מה שמסמל את הביצועים והמחויבות שלנו לספק תוצאות יוצאות דופן עבור לקוחותינו.

 עם הידע, הניסיון והאסטרטגיות שלנו, אנחנו יכולים לעזור לכם למקסם את ההשפעה של מסעות הפרסום שלכם ולהשיג את היעדים העסקיים שלכם. אם אתם רוצים לנצל את תקציב הפרסום שלכם באופן המוצלח ביותר, כדאי שנדבר!

צרו איתנו קשר עוד היום ונצא למסע משותף שיניע את העסק שלכם קדימה.

שאלות נפוצות

איך עובד פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל פועל באמצעות מערכת הצעות מחיר, שבה מפרסמים מתחרים על מיקומי מודעות על סמך מילות מפתח ספציפיות, דמוגרפיה ופרמטרים נוספים. מפרסמים יוצרים מסעות פרסום, מגדירים תקציבים ומציעים הצעות מחיר עבור מיקומי מודעות והאלגוריתמים של גוגל קובעים אילו מודעות להציג על סמך הרלוונטיות, האיכות וסכום הצעת המחיר.

מהם היתרונות של פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל מציע מספר יתרונות כמו חשיפה לקהל גדול יותר, מיקוד לפי דמוגרפיה ותחומי עניין ספציפיים, מדידה ואופטימיזציה של ביצועי מסע הפרסום, כמו גם  קבלת חשיפה בפלטפורמות פופולריות של גוגל כמו ברשת החיפוש כמו YouTube ועוד.

האם תוכלו לנהל את מסעות הפרסום שלכם בגוגל בעצמכם או שעליכם לפנות לאיש מקצוע?

זה תלוי בניסיון, בזמן ובמשאבים שלכם. בעוד שגוגל אדס מספק כלים ידידותיים למשתמש, ניהול קמפיינים דורש ידע באסטרטגיות פרסום, טכניקות אופטימיזציה וניטור שוטף של הנתונים. מפרסמים פונים לקבלת סיוע מקצועי מסוכנויות שיווק דיגיטלי כדי למקסם את ביצועי הקמפיינים שלהם.

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.