איך נוכל לעזור?

למה כדאי לשתף פעולה עם סוכנות קידום האתרים שלכם?!

27/06/2021 זמן קריאה: 4 דק׳

בעלי עסקים רבים שאין להם זמן, ידע, צוות SEO ו/או צוות פרסום דיגיטלי in house, מחליטים ברוב הפעמים לפנות לסוכנויות שמתמחות בשיווק דיגיטלי – חברות קידום אתרים.

שימוש בשירותי צד שלישי בקידום אתרים חושף את האתר שלכם לאנשי מקצוע מוסמכים בעלי ניסיון רב שיודעים כיצד לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש. עם זאת, על מנת להשיג את כל זה, אתם כלקוח וסוכנות קידום האתרים צריכים לשתף פעולה. הגישה של 'שגר ושכח' לא מתאימה לתחום הפרסומי של הקידום בגוגל ו/או פייסבוק, אם אתם רוצים לראות מהסוכנות שאתם עובדים מולה תוצאות איכותיות במיוחד, רצוי שתהיו מעורבים, רצוי שתבינו יותר את עולם הקידום, ורצוי שתשתפו פעולה איתם.

במיוחד היום, לאור התחרות הגדולה בשוק ולאור עדכונים שנעשים בגוגל ומשפיעים על ה-SEO, העבודה המשותפת בין חברת הקידום והלקוח הופכת לקריטית ויכולה להיות ההבדל בין קידום טוב לקידום מצוין. חשוב להדגיש: לא מדובר בעבודות קידום שחברות הקידום מתנערות מהם ושולחות את הלקוח לבצע אותם במקומם, מדובר על שיתוף פעולה ייחודי.

כתבנו את המאמר כדי להביא זווית חשובה על היחסים בין חברת הקידום ללקוח וכיצד צריך להתנהל הקשר בצורה בריאה בין הצדדים.

"כבר שילמתי לכם, מה אתם צריכים אותי?"

יש לקוחות שחושבים כי ברגע ששילמו על קידום אתר, הם יוצאים מהתמונה, 'שגר ושכח' כבר אמרנו?!

ברגע שלקוחות לא משיבים למיילים, לא עונים לשיחות טלפון, הדבר מעכב באופן מידי פעולות קידום של סוכנות קידום האתרים שלכם, שכן ללא הסכמתם לשינויים מסוימים באתר, מאמצי הקידום ייפגעו.

ברגע שאין תקשורת בין הלקוח לסוכנות, ועוברים שבועות וחודשים עד שתשובתו של הלקוח מגיעה, עבודת הקידום נפגעת, לפעמים ממש באופן משמעותי. לקוח שלא מאשר פעולות לטובת ה-SEO, יהיה הראשון להתלונן אחרי תקופה כי "הקידום לא טוב…" זכרו, תקשורת היא המפתח לשיתוף פעולה טוב ולהצלחת עבודת הקידום.

מדוע אתם כלקוחות צריכים לשתף פעולה עם סוכנות קידום האתרים שלכם?

צריך להיות שיתוף פעולה בין הסוכנות והלקוח (עבור כל שירותי השיווק הדיגיטלי ולא רק ל-SEO) כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. שיווק טוב הוא יחסי מטבעו. טיפוח והבנה מצד הלקוח וגם מהסוכנות תורמים להצלחת פרויקט הקידום.

א. תקשורת ברורה והבנת הצרכים

זה אולי נראה מובן מאליו, אך לעתים קרובות מתעלמים מסעיף זה. צריכה להיות שיחה ראשונית (אפיון, תיאום ציפיות וכו') שבה סוכנות הקידום צריכה לשאול כמה שיותר שאלות כדי להבין טוב יותר את מהות העסק, קהל היעד, הצרכים והגישה העסקית של הלקוח. סוכנות השיווק צריכה להכיר את היסטורית השיווק הדיגיטלי של הלקוח כדי שתוכל להתכונן להתקדם עם תוכנית עבודה ברורה ומתאימה לאתר שלו.

אתם, כלקוח של חברת קידום, צריכים להנגיש את המידע הנחוץ לאיש הקשר שעובד מולכם ולענות תשובות מפורטות ככל האפשר.

ב. מעורבות בתהליך

סיבה גדולה מדוע אנחנו מעודדים לקוחות להיות מעורבים בביצועי השיווק, היא כדי שהם יבינו טוב יותר את התהליך.

  • אתם כלקוחות תבינו יותר טוב את לוחות הזמנים לבניית אתר (אם צריך), יצירת קמפיין ממומן, פרויקט קידום אורגני (SEO) וכו'.
  • אתם כלקוחות תוכלו להציע גם תובנות מהשטח, להציף צרכים, שווקים ומוצרים חדשים, מגמות ועוד.
  • לכם כלקוחות תהיה תחושה טובה יותר שיש עם מי לתקשר ושיש לכם ליווי צמוד.

ג. אמון ושקיפות

כאשר לקוח מעורב, משתף רעיונות וצרכים, ומשמש כחבר בצוות, הדבר מאפשר שקיפות מרבית (הוא גם מבין את מה שאנחנו משקפים לו – נתונים, גרפים, DATA וכו'). פיתוח יחסי עבודה בריאים עם סוכנות הקידום מונעת תקשורת לא תקינה, מונעת חוסר הבנה, עוזרת להניע את התהליך ומעודדת סביבה של אמון. כאשר יש אמון ושקיפות בין הלקוח לסוכנות, יש תוצאות שיווקיות פרודוקטיביות.

ד. חזית חזקה

סוכנות השיווק הדיגיטלי לא מכירה את העסק שלכם כמוכם. לכן זה הכרחי שהעסק יעמיד איש קשר שיהיה מעורב בכל תחומי המאמץ השיווקי שמבוצע על ידי הסוכנות (בעל החברה או איש מטעמו). אתם כלקוח, צריכים היות הפנים של החברה שלכם, לא הסוכנות. הסוכנות הדיגיטלית משמשת כיחידה תומכת ודוחפת ולא כחלק הקדמי של החברה שלכם.

בכל עסק, בעל העסק בוחר כיצד לחלק את משאבי הזמן שלו, לעיתים בעלי עסקים מחזיקים בדעה כי הקצאת משאבי זמן לשיווק מיותרים, במיוחד אם הם מעסיקים חברת קידום לביצוע משימה זו. גישה זו בעינינו שגויה ולא נכונה: בעל עסק חייב להיות מעורב בתחום אקוטי כמו פרסום ושיווק לחברה שהוא מנהל. הבנת התהליך הקידומי מייצרת שפה משותפת מקצועית עם חברת הקידום.

ה. תוצאות טובות יותר

"צריך שניים לטנגו"! סוכנות קידום טובה תדע לקדם את האתר שלכם, אם יש לסוכנות כ"א מקצועי, טכנולוגיה (כלי מחקר מתקדמים) ורצון אמיתי לקדם את הלקוח. אבל, את הקצב מכתיבים הלקוחות. ככל שיהיה שיתוף פעולה טוב יותר כך חברת הקידום תספיק לבצע יותר פעולות קידום בזמן נתון.

דוגמאות ל"הכתבת קצב" של הלקוח:

  • מידת הזמן שלוקח ללקוח לענות למיילים עם שאלות או בקשות.
  • אישור שינויים באתר.
  • אישור תכנים שנכתבים עבור האתר.
  • לקוחות רבים כותבים בעצמם את התכנים ומסייעים עם הידע המקצועי שלהם לקדם את האתר באמצעות התוכן.
  • עדכונים של הלקוחות על מוצרים חדשים, תחומים חדשים בשדה שלהם.
  • שליחת סרטונים ותמונות עדכניות.
  • ועוד.

שיתוף פעולה עם סוכנות קידום אתרים – מה נכון לעשות?!

ראשית, עליכם להבין את מהות המאמר ומהות הקשר מול סוכנות הקידום. המקום והתפקיד שלכם בקידום האתר הוא משמעותי, אתם שחקן מרכזי בפרויקט.

בשלב הראשון עם החתימה על ההסכם מול סוכנות הקידום יש לקיים שיחת היכרות/אפיון צרכים/תיאום ציפיות. עליכם להבין מה התפקיד שלכם במשחק הפרסומי ומהן הצמתים שבהם תפגשו (מטאפורית) את מנהל הפרוייקט שלכם. בשלב הזה עליכם לספק גישה למערכת הניהול של האתר.

השלב השני מתרחש על פני ארבעת החודשים הראשונים, אינטנסיביים ביותר מבחינת תקשורת, לכן חשוב שתשתפו פעולה. זו תקופה עמוסה שצריך לאשר פעולות קידום רבות. בפרק זמן זה הלקוח מקבל גם דוחות אופטימיזציה, משימות לצד הטכני וכדומה.

לאורך השנה (ובעיקר בחודשים הראשונים) יהיו מספר משימות טכניות לשינוי באתר שחלים על הלקוח, חברת הקידום אינה משנה קודים או משנה עיצוב של אתר, משימות אלו מבוצעות בדרך כלל על ידי הלקוח לאור דוח המלצות שבונה חברת הקידום.

בהמשך השנה (חציון שני) החברה ממשיכה במאמצי הקידום, מוסיפה ביטויים למעקב ולקידום, מכניסה עוד תכנים, מייצרת קישורים ומבצעת פעולות קידום נוספות (on page ו-off page).

חברת 'אדאקטיב' מציעה קידום אתרים עם תוצאות. השירותים שלנו מגובים בעשרות שנות ניסיון בעבודה עם קהל לקוחות הרוצה לצמוח ולהצליח, ומשתף פעולה.

מוזמנים לפנות אל המומחים שלנו בחברה לכל שאלה, נשמח לענות בטלפון 072-3340848

עוד בבלוג