איך נוכל לעזור?
Array

פרסום באינסטגרם – המדריך למתחילים

אינסטגרם שהוקמה בסן פרנסיסקו, בשנת 2010 ונרכשה בשנת 2012 ע"י פייסבוק היא יישום חינמי לרשת חברתית עצמאית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים המוגבלים בזמן קצוב. היישום מאפשר למנויים לצלם תמונות או סרטונים, ולאחר מכן לשתף אותן בפייסבוק, בטוויטר או אפילו במייל. היישום מאפשר לעקוב אחרי אחרים וגם לעשות שימוש במסננים גרפיים שמשדרגים את התמונה/ וידאו ויוצרים עניין נוסף.

קצב הגידול של היישום הוא יוצא דופן. לאחר מספר חודשים כבר היו לאינסטגרם מיליון משתמשים, כעבור שנה כבר היו 5 מיליון ועוד טרם הסתיימה השנה השנייה היו כ-10 מיליון משתמשים (סוף שנת 2011). בשנת 2014, כשנתיים לאחר המעבר, להיות תחת המטריה של פייסבוק, כבר היו מעל 200 מיליון משתמשים באפליקציה. מאז 2018 כבר ניתן היה לעשות רכישות דרך האפליקציה, נתון שסייע מאוד לגידול התהליך של פרסום מוצרים באינסטגרם. נכון להיום, סיום שנת 2020, יש לאינסטגרם מעל 500 מיליון משתמשים.

 

איך עושים פרסום באינסטגרם ולמי זה מתאים?

אינסטגרם היא פלטפורמה לספר סיפורים חזותיים באמצעות פורמטים שונים של מודעות, לחברות ועסקים שהמוצרים שלהם חזותיים/ חומריים (אופנה למשל) ולא נתינת שירות (עורכי דין למשל) הפלטפורמה הזו מצוינת ויעילה מאוד. בשנה האחרונה עסקים רבים מדווחים כי אפיק זה הניב החזר השקעה (Return on Investment )- ROI גבוה יותר בהשוואה לאפיקי הפרסום האחרים שלהם (כמו אפיק הפרסום של פייסבוק, קידום אורגני, קידום ממומן).

 

השקף שהצגנו, מתוך העמוד הרשמי של אינסטגרם, מראה כי בדומה לפייסבוק, עם הפופולריות מגיעות ההזדמנויות. כדי להתמקד באנשים הנכונים, בזמן הנכון, עם המסר והתמונות הנכונות, מודעות אינסטגרם הן הנשק החזק שלכם כדי לעשות בדיוק את זה …

 

מהו פרסום ממומן באינסטגרם וכיצד עובד?

פרסום בפלטפורמת האינסטגרם היא שיטת פרסום תוכן ממומן שמטרתו להגיע לקהל גדול וממוקד יותר. אמנם ישנן לא מעט סיבות לכך שעסק או אדם פרטי יחליט לפרסם, אך לרוב משתמשים בפרסום באינסטגרם כדי להגדיל את חשיפת המותג, תעבורת אתרים, יצירת לידים חדשים שבטיפול נכון יוכלו להפוך להמרה איכותית- רכישה.

מכיוון שאינסטגרם היא פלטפורמה חזותית, מודעות טקסט לא מתאימות כאן. במקום זאת אתם זקוקים לתמונה, קבוצת תמונות או סרטון וידאו אטרקטיבי (שיכול להיות מלווה בטקסט) כדי להגיע לקהל שלכם.

בדומה לרבים מפלטפורמות הפרסום החברתיות האחרות, אינסטגרם מעניקה לכם את השליטה המדויקת למיקוד מגדרים (טירגוט), טווחי גילאים, מיקומים, תחומי עניין, התנהגויות ועוד. כמו כן, אינסטגרם משתמשת בנתונים הדמוגרפיים של פייסבוק כדי להציג מודעות בפני הגורמים המתאימים, מה שהופך את הכלי ליעיל במיוחד עבור מפרסמים המחפשים למקד לקהל נישה, מכיוון שלפייסבוק יש כבר היסטוריה מעמיקה ואפשרויות מיקוד דמוגרפיות מקיפות.

 

האם פרסום באינסטגרם מתאים לעסק שלכם?

פרסום ממומן של עסקים באינסטגרם יכול להתאים למגוון רחב מאוד של עסקים במשק הישראלי ואף לשוק העולמי, החל מהעסק הקטן ביותר ועד לגדול ביותר. באמצעות אמצעים חזותיים ותמונות באיכות גבוהה, ניתן ל"צוד" את עיניי הגולשים וליצור הזדמנות לכמעט כל סוג של עסק. אחרי הכל, אפילו מותגים בענפים "המשעממים ביותר" יכולים לפרסם תמונות וסרטונים אטרקטיביים בכדי לשבות את קהל היעד.

למה כדאי לפרסם באינסטגרם- להלן הסיבות העיקריות של קהל הלקוחות:

  1. אינסטגרם היא פלטפורמה איכותית המאגדת בתוכה אלפי קהילות פוטנציאליות של לקוחות, בפריסה מאסיבית שהולכת וגדלה.
  2. אינסטגרם ופייסבוק פועלים תחת מטריה ארגונית ותפעולית אחת החל משנת 2012, כך שקל יותר למקד את קהל היעד שלכם על סמך נתוני פייסבוק.
  3. הגדרת ויצירת מודעות נעשית באמצעות פייסבוק, מה שמקל על התהליך, המערכת ידידותית ומוכרת בדרך כלל למפרסמים.
  4. שיעור המעורבות באינסטגרם גבוה משיעור ההתקשרות בכל פלטפורמה אחרת במדיה החברתית, במיוחד למטרות רכישה. כל עוד המוצר שלכם מרתק ויזואלית, אתם יכולים להביא לרכישות שיחזירו את ההשקעה שלכם בפרסום.

כאמור, אינסטגרם צמחה מאוד בשנים האחרונות והרחיבה את היכולות שלה הרבה יותר מבעבר, והיא ממשיכה להרחיב את זרועותיה. האפליקציה לשיתוף תמונות עשתה דרך ארוכה מלהיות מועדפת על הנופשים שמשתפים את תמונות החופשה שלהם ועד עכשיו כשהיא פונה לכל מיני משפיעים- מעצבי דעת קהל, מפרסמים ומותגים.

אם העסק שלכם עדיין לא נמצא באינסטגרם, נתונים סטטיסטיים שיווקיים באינסטגרם ישכנעו אתכם למה אתם צריכים להיות שם. בשלב זה, בטוח לומר שהקהל שלכם משתמש באינסטגרם, וכן גם המתחרים שלכם.

Fun facts

  • התמונה הכי אהובה באינסטגרם היא תמונה של ביצה עם למעלה מ-50 מיליון לייקים.
  • האשתגים הכי נפוצים באינסטגרם: #Love, #Instagood, #Photooftheday, #Fashion , #Beautiful.
  • התמונה הראשונה שפורסמה אי פעם באינסטגרם הייתה של כלב שעומד ליד דוכן טאקו שצולם על ידי המייסד ושותף אינסטגרם קווין סיסטרום.
  • כמאה מיליון תמונות מועלות כל 24 שעות
  • משתמשי אינסטגרם מבלים כמעט את אותו כמות זמן בפלטפורמה כמו משתמשי פייסבוק. משתמשי אינסטגרם גולשים במשך 53 דקות בממוצע לעומת 58 דקות של פייסבוק ביום.
  • אינסטגרם היא השאילתא הכי פופולרית בגוגל
  • מידי חודש 130 מיליון משתמשי אינסטגרם לוחצים על פוסטים שקשורים לקניות.
  • ממוצע שעות הפעילות של משתמשי אינסטגרם היא בעיקר בין השעות 13:00 ל- 17:00 אחר הצהריים.
  • חשבון האינסטגרם עם הכי הרבה עוקבים הוא של שחקן ריאל מדריד 'כריסטיאנו רונאלדו' עם 196.4 מיליון עוקבים. אחריו הזמרת 'אריאנה גראנדה' עם 170.7 מילון עוקבים ודויין ג'ונסון ( דה רוק) עם 167 מיליון עוקבים. לגל גדות יש כמעט 45 מיליון עוקבים של פרופיל האינסטגרם שלה…

לסיכום
אינסטגרם היא רשת חברתית המאפשרת למשתמשים לשתף ולערוך גם תמונות וגם קטעי וידאו. לאחר ששימשה בעיקר את בני הנוער והצעירים, אינסטגרם ממשיכה לצמוח כאחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר במדיות החברתיות, והנתונים מראים לנו שזה לא ישתנה בקרוב. לכן שימו לב, אם תהיתם אם העסק שלכם צריך להשקיע את הזמן והכסף כדי להשקיע באינסטגרם? המספר העצום של המשתמשים הפעילים החודשיים והעלייה המטאורית של עסקים אשר עושים פרסום ממומן באינסטגרם, צריכים להוות אינדיקציות משמעותיות עבורכם.

חברת אדאקטיב, מובילה משנת 2005 את תחום הקידום והפרסום הדיגיטלי בישראל. החברה יודעת לספק מטריה שיווקית רחבה, הכוללת את כלל אפיקי הפרסום הקיימים בגוגל וברשתות החברתיות. צוות הדיגיטל שלנו מביא ניסיון של שנים בתחום הקידום הממומן, ומנהלי הקמפיין שלנו עוברים את כל ההסמכות המחייבות והרלוונטיות שגוגל ופייסבוק מגדירים עבור סוכנויות מנהלות. למעשה החברה קיבלה מגוגל את רמת ההסמכה הגבוהה ביותר שסוכנות מנוהלת יכולה לקבל, הסמכה שיש למעט חברות קידום בישראל- "גוגל פרימייר".

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, לדבר עם אחד המומחים שלנו ולראות כיצד אנחנו יכולים לקדם את העסק שלכם. אנו נדע להתאים עבורכם את אפיקי הפרסום הנכונים (פרסום עסקים באינסטגרם כמובן אחד מהם) והמתאימים ביותר עבורכם, אל תישארו מאחור בזירה השיווקית, הצטרפו אלינו ותנו לנו לעשות לכם את העבודה. ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או באמצעות המייל.

 

סוגי מודעות:

מודעת תמונה יחידה – מודעת תמונה היא הבסיס לכל המודעות.
כידוע אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית ששמה דגש על נראות ותמונות הן המהות העיקרית שלה.
בסוג מודעה זה יש אופציה להציג תמונה אחת בלבד, להוסיף טקסט וכפתור קריאה לפעולה.

מודעת סרטון יחיד – בדומה למודעת התמונה ניתן להציג סרטון אחד בלבד, להוסיף טקסט וכפתור קריאה לפעולה.
אורך הסרטון צריך להיות בין שניה ל2 דקות.
סרטוני וידאו בדרך כלל מושכים קהל ויוצרים מעורבות גבוהה. בשימוש בסרטון חשוב לזכור שאנשים נוטים לצפות בוידאו מספר שניות בלבד וכדאי לעניין אותם ולמשוך את תשומת לבם בשניות הראשונות לסרטון.

 

מודעת קרוסלה – מודעת קרוסלה מאפשרת להציג עד 10 כרטיסיות במודעה אחת, הגולש יכול לדפדף בין הכרטיסיות בעזרת החלקה ימינה או שמאלה.
בכל כרטיסיה ניתן להציג תמונה, סרטון או ליצור מצגת, בנוסף ניתן להוסיף טקסט קצר וקישור שונה לכל כרטיסיה.
היתרון בסוג מודעה זה הוא שבהצגת מספר כרטיסיות יש יותר סיכוי לעניין את הגולש ו"לתפוס" את תשומת ליבו, בנוסף ישנה אופציה לאפשר לאלגוריתם של פייסבוק לשנות את סדר הכרטיסיות ולהציג קודם את זו שעובדת בצורה הטובה ביותר.
אפשר להשתמש בקרוסלה כדי להציג יתרונות ושימושים שונים למוצר מסוים, להציג מספר מוצרים או בכדי לספר סיפור.
בנוסף קיימת אופציה למלא קרוסלה באופן דינאמי מקטלוג הפייסבוק, אופציה זו מאפשרת להציג מספר בלתי מוגבל של כרטיסיות.

 

מודעת קולקציה – בדומה לקרוסלה גם מודעת קולקציה מאפשרת להציג מספר תמונות או סרטונים.
המודעה בנויה בצורה כזו שיש תמונה או סרטון מרכזי בחלק העליון של המודעה ובחלק התחתון מקבץ נוסף של תמונות.
סוג המודעה מתאים בעיקר למסחר אלקטרוני, מאפשר להציג מגוון מוצרים ולחשוף לקוחות למוצרים חדשים.

 

למודעת קולקציה יש מספר סוגים, כולם במבט ראשוני נראים דומה אך לאחר לחיצה של הגולש על המודעה היא נראית אחרת.

Storefront* – בנויה בצורה כזו שיש תמונה או סרטון מרכזי למעלה ומתחת מקבץ תמונות נוספות. צורת המודעה נותנת הרגשה של קטלוג בחנות ומאפשרת לראות בצורה מסודרת מספר מוצרים יחד. ניתן להשתמש באופציה זו בשימוש עם קטלוג פייסבוק.

* Customer Acquisition – בנויה בצורה כזו שיש תמונה או סרטון מרכזי ומתחתיו ישנה קרסולה של עד 10 תמונות.

* Lookbook – באופציה זו יש אפשרות להציג תמונות "לייף סטייל" ובתוכן לתייג מוצרים ספציפיים מהחנות. היתרון בכך הוא שאנחנו מאפשרים לגולש לראות איך המוצר נראה כשהוא משתלב באורח החיים שלנו.

*בנה בעצמך – אופציה זו מאפשרת לבנות מודעת קולקציה מותאמת אישית.
אפשר להוסיף תמונה, וידאו, טקסט, סט מוצרים מקטלוג, כותרות וכפתורים.
בעזרת האפשרות הזו תוכלו לבחור איך המודעה תראה ולדאוג שהיא תתאים לצרכים שלכם בצורה מדויקת.

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.