קידום אתרים לרופאים: איך לשפר את הנוכחות הדיגיטלית ולהביא יותר מטופלים
בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט חשובה לכל עסק או מקצוע והתעשייה הרפואית אינה יוצאת דופן. אתר אינטרנט מעוצב, עדכני ורלוונטי, יכול להיות כלי יעיל לרופאים לקידום שירותיהם, להגעה לקהל רחב יותר ולביסוס המותג שלהם בתעשיית הבריאות התחרותית.
קידום אתרים לרופאים הוא must, גם אם יש לכם מרפאה פרטית קטנה או חדשה לגמרי.
במאמר זה, נחקור את האסטרטגיות השונות של קידום אתרי רופאים, כולל קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני לרופאים
קידום אורגני הפך לכלי חיוני לעסקים מכל הסוגים, כולל עסקים בתחום הרפואה. הסיבה לכך, היא שיותר ויותר אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא מידע ושירותים באינטרנט.
לכן, נוכחות חזקה ברשת היא MUST עבור רופאים מכל תחום, שרוצים למשוך מטופלים חדשים ולהגדיל את העסק שלהם, החל ממטפלים ברפואה משלימה, רופאי שיניים ועד למנתחים פלסטיים.
כאשר מישהו רוצה לחקור את הסימפטומים שלו, למצוא את הטיפול הטוב ביותר לאבחון שלו או לאתר מרפאה בקרבתו, הוא מתחיל בחיפוש במנוע חיפוש כמו גוגל. למעשה, 93% מהמשתמשים מתחילים בחיפוש שאילתות רלוונטיות במנוע החיפוש.
רופאים המשקיעים בקידום אתרים יכולים לשפר את מיקום האתר שלהם בדפי תוצאות החיפוש (SERP) ולהוביל אליו יותר תנועה.
למה רופאים צריכים קידום אתרים?
חשיפה: כאשר מישהו מחפש רופא או שירות רפואי באינטרנט, מנועי חיפוש כמו גוגל משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי לקבוע אילו אתרים להציג לו בתוצאות החיפוש. אלגוריתמים אלו, לוקחים בחשבון גורמים רבים ושונים, ביניהם רלוונטיות ואיכות התוכן האתר, מהירות הטעינה של האתר ואתרים מוכרים אחרים המקשרים אליו.
על ידי אופטימיזציה למילות מפתח רלוונטיות ויצירת תוכן באיכות גבוהה, אתם יכולים לשפר את נראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש. כך, מטופלים פוטנציאליים יוכלו למצוא את המרפאה ו\או השירותים שאתם מציעים בקלות, דרך חיפוש פשוט באינטרנט.
תנועה: כאשר אתר אינטרנט של רופא מופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, סביר להניח שהוא יקבל יותר קליקים וכניסות ממטופלים פוטנציאליים. המשמעות היא הבאת תנועה גדולה יותר לאתר ושיפור ההמרות מפניות ולידים ללקוחות.
קידום אורגני יכול גם לעזור לכם, למקד ולמשוך את סוג התנועה הנכון לאתר שלכם. על ידי מיקוד למילות מפתח ספציפיות ויצירת תוכן המדבר ישירות לצרכים ולדאגות של קהל היעד שלכם, אתם יכולים למשוך מטופלים פוטנציאליים בעלי סיכוי גבוה יותר להמיר ללקוחות.
סמכות: רופאים זקוקים לקידום אתרים לאתר שלהם כדי להגביר את הסמכות והנראות שלהם בתוצאות מנועי החיפוש. דירוג מנוע החיפוש נקבע, בין השאר, על ידי מספר הגולשים המבקרים באתר ותגובתם ועל ידי מדידת הזמן שלהם באתר (שהייה ארוכה או "עזיבה" מידית חזרה לתוצאות החיפוש כדי למצוא אפשרות טובה יותר).
הגברת המודעות למותג: קידום אתרים יכול לעזור לרופאים להגביר את המודעות למותג שלהם ולבסס את עצמם כמובילי מחשבה בתחומם. על ידי יצירת תוכן איכותי המתייחס לשאלות נפוצות של מטופלים, הרופאים יכולים למצב את עצמם כמומחים וכמקורות מידע מהימנים בתחום.
הגברת המודעות, יכולה לסייע לכם בבניית המוניטין שלכם ובמשיכת מטופלים פוטנציאליים, כמו גם בהגברת הפניות וההמלצות מפה לאוזן, שיכולות להיות כלי משפיע בהמשך.
על ידי השקעה בקידום אתרים, רופאים יכולים לשפר את חווית המשתמש באתר שלהם ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר, הן עבור מנועי החיפוש והן עבור מטופלים פוטנציאליים. כל אלו, מובילים למעורבות גבוהה באתר ולאחוזי המרה טובים יותר.
שיווק חסכוני: בהשוואה לצורות אחרות של שיווק דיגיטלי, קידום אורגני זוהי צורת שיווק חסכונית ביותר עבור רופאים, המעוניינים לקדם את עצמם באינטרנט. למשל – פרסום ממומן, הוא אפיק יעיל בהבאת תנועה לאתר ויצירת לידים באופן מידי, אך הוא גם הרבה יותר יקר.
אנחנו באדאקטיב, מתמחים בקידום אתרים של רופאים. לפניכם דוגמאות של מיקומי לקוחותינו:
מה כולל תהליך הקידום ו-6 טיפים מובילים:
מחקר מילות מפתח: ביצוע מחקר מילות המפתח וביטויים רלוונטיים שבהם קהל היעד שלכם עשוי להשתמש כדי לחפש את השירותים שלכם. השתמשו בכלים כמו SEMRUSH כדי למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עם נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה.
אופטימיזציה on site: בצעו אופטימיזציה לתוכן האתר, כותרות, תיאורי מטא ותמונות עם מילות מפתח וביטויים רלוונטיים. השתמשו בכותרות ובכותרות משנה, כדי לארגן את התוכן שלכם ולהפוך אותו לידידותי יותר למשתמש. כמו כן, ודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד ונטען במהירות.
תוכן: צרו תוכן איכותי, מקצועי ומרתק שנותן מענה לצרכים ולשאלות של קהל היעד שלכם. פרסמו פוסטים בבלוג, העלו תמונות, סרטונים וסיג תוכן אחרים, המציגים את המומחיות והסמכות שלכם בתחום. להגדלת החשיפה, שתפו את התוכן שלכם במדיה החברתית ובפלטפורמות רלוונטיות אחרות.
קידום אתרים לוקאלי: בצעו אופטימיזציה לחיפוש מקומי על ידי הכנסת שם העסק שלכם, כתובת ומספר הטלפון באתר ובאינדקסים מקוונים אחרים. במקביל, צרו פרופיל גוגל לעסק שלי ורישומים מקומיים אחרים כדי להגביר את הנראות המקומית שלכם.
עמוד המלצות: נקודה מאוד חשובה וקריטית. כאשר אתם מתייחסים לקידום אתרים עבור רופאים והשגת דירוג במיקומים ראשונים בגוגל, וודאו שבאתר שלכם יש עמוד ייעודי של ביקורות/המלצות.
מומלץ לשלב שם ביקורות שקיבלתם בפייסבוק, גוגל, מייל וכדומה. הביקורות הן פרמטר חזק לדירוג האתר בעיני גוגל ובעיניי הגולשים.
חווית משתמש טובה יותר: מנועי חיפוש כמו גוגל לוקחים בחשבון את חווית המשתמש בעת דירוג אתרים בתוצאות החיפוש. גורמים כמו מהירות טעינת האתר, רספונסיביות וקלות הניווט, ממלאים תפקיד חשוב באופן שבו מנועי החיפוש מעריכים את איכות האתר.
נוסף לקידום האורגני, יש את הקידום הממומן שהוא מודל פרסום דיגיטלי פופולרי שכולל עסקים בתעשיות שונות, כולל תעשיית הרפואה. אתם עשויים לתהות מדוע צריך לשלב אסטרטגיית SEO טובה ופרסום ממומן – ובשביל זה אנחנו פה.
באדאקטיב אנו מאמינים שקידום ממומן וקידום אורגני עובדים יד ביד. קידום אורגני, זוהי אסטרטגיה ארוכת טווח שיכולה לקחת חודשים עד שמתחילים לראות ממנה תוצאות. לעומת זאת, קמפיין ממומן פועל באופן מידי ויכול לתרום רבות להגדלת התנועה לאתר.
מדוע לרופאים כדאי לשלב גם את האפיק הממומן?
הבאת תנועה מיידית: אחת הסיבות העיקריות לכך שרופאים צריכים קידום ממומן בגוגל, היא למשוך יותר מטופלים. מודעות ממומנות מאפשרות לרופאים להופיע בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש, להגביר את הנוכחות שלהם ולהגיע לקהל גדול יותר ובמיוחד לזה המחפש באופן פעיל אחר שירותים רפואיים.
מיקוד למילות מפתח ספציפיות: פרסום ממומן מאפשר לרופאים להתמקד במילות מפתח ספציפיות הקשורות לשירותים הרפואיים שלהם. על ידי בחירת מילות המפתח הנכונות, הם יכולים להבטיח שהמודעות שלהם יוצגו לאנשים שסביר להניח שבאמת מתעניינים בשירותיהם. לדוגמה, רופא שיניים יכול למקד מילות מפתח כגון "הלבנת שיניים", "שתלים דנטליים" או "יישור שיניים", כדי להגיע לאנשים המחפשים שירותים ספציפיים אלו.
מעקב אחר תוצאות: פרסום ממומן מאפשר לעקוב אחר שיעור הקליקים, מיקום המודעה ומספר הלידים ולמדוד את החזר ההשקעה שלכם באופן מידי. על ידי ניתוח נתונים כמו קליקים, הופעות ושיעורי המרה, הרופאים יכולים לראות את ביצועי המודעות שלהם ולבצע התאמות במסעות הפרסום כדי לשפר את התוצאות. ניתן להשתמש בנתונים אלו, גם כדי לייעל את המודעות ולשפר את המיקוד שלהן כדי להגיע לקהל רלוונטי יותר.
מודעות מותאמות: אתם יכולים לנסח את המודעות שלכם, כך שיפנו לפלח ממוקד של לקוחות, למשל: מטופלים בקבוצת גיל מסוימת או מטופלים באזור גיאוגרפי מסוים או מטופלים המחפשים שירותים ספציפיים. כך, אתם יכולים להבטיח מיקוד בקבוצות המטופלים הרלוונטיים, שמובילים תנועה איכותית לאתר האינטרנט שלכם.
מודעות ממוקדות: ככל שהמודעה שלכם טובה וממוקדת יותר, כך הדירוג שלה טוב יותר. גוגל אדוורדס, תמיד מתגמל על הביצועים הטובים של המודעות, הרלוונטיות שלהן ושיעור הקליקים הגבוה על ידי חיוב נמוך יותר בכל קליק. לכן, מאוד מועיל ליצור מודעה טובה, מכיוון שהיא עוזרת לא רק להוזלת עלויות אלא גם להגדלת הנראות של המותג שלכם באונליין.
משכו יותר מטופלים עם קידום אתרים
אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי לקבל מענה לצרכים הרפואיים שלהם. המטופלים הללו, לא יגיעו לאתר שלכם, אם לא תנקטו בצעדים כדי לייעל אותו. אם אתם רוצים להביא יותר תנועה ומטופלים פוטנציאליים לאתר, אסטרטגיית SEO היא דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם.
צוות השיווק שלנו, ישמח ליצור עבורכם אסטרטגיה מבוססת תוצאות ולעזור לכם למשוך יותר מטופלים באינטרנט.
אנחנו באדאקטיב, נשמח לקחת אתכם קדימה ולשפר את הנוכחות המקוונת של המרפאה שלכם – פנו אלינו עוד היום בטלפון 072-3340848 או בצ'ט!