איך נוכל לעזור?
Array

קידום אתרי וויקס

משבר הקורונה שינה את הרגלי הצריכה של המשק הישראלי מקצה לקצה וישנו מעבר מאסיבי של רכישה מקוונת דרך אתרי חנות.
Wix נהנתה מביקוש גבוה עם התחזקות המשבר, במיוחד לפלטפורמות של אתרי מכירות.
בחודש אפריל 2020 נרשמו 3.2 מיליון משתמשים חדשים. זוהי עליה של 63% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.
מספר המנויים לפתרון WixStores (חנות אינטרנטית של פלטפורמת וויקס) קפץ ב-580% ברבע השני של 2020.
הדבר הביא כמובן גם לעליית המנייה של החברה בבורסה לשיא כל הזמנים.  המגמה הברורה מדגישה את הצורך של מנהלי החברה לבנייתה של פלטפורמה נוחה לקידום אורגני והם מבצעים כל הזמן שיפורים בנושא.

החלק של וויקס בעוגת האתרים העולמית

באוגוסט 1995 היו ברשת האינטרנט 19,732 אתרים, כיום קיימים למעלה ממיליארד וחצי אתרי אינטרנט (מספר האתרים הפעילים קטן בהרבה ומוערך בסביבות 600 מיליון אתרים). המספר של אתרי האינטרנט עולה באופן חד ועקבי במשך השנים והסיבות לכך רבות ומגוונות, אך אחת העיקריות שבהן היא הקלות בה ניתן לבנות כיום אתרי אינטרנט ללא כל רקע בתכנות. אחת מהחלוצות בתחום בניית האתרים ללא תכנות או ידע מקדים היא חברת וויקס (Wix). וויקס הוקמה בשנת 2006, ע"י שלושה יזמים ישראלים, בשנת 2010 היו לה כבר ארבעה וחצי מיליון משתמשים ואילו כיום לפי דיווחי החברה מספר המשתמשים עומד על 180 מיליון משתמשים מכל רחבי העולם – כלומר, קצת פחות מ- 30% מאתרי האינטרנט הפעילים בעולם הם של וויקס.

וויקס – גאווה ישראלית

קודם כל היא משלנו 🙂 מדובר בפלטפורמה במבנה קוד סגור לבניית אתרים, שפותחה על ידיי חברה ישראלית ב- 2006 והיא מאפשרת למיליוני משתמשים ברחבי העולם לבנות אתר אטרקטיבי וזול. הפלטפורמה של Wix קלה לשימוש, ידידותית ולא מצריכה ידע מוקדם בעיצוב אתרים או ידע טכני.

מעבר להיבט המבני של הפלטפורמה ולפופולריות שלה, יש לדאוג ל-'יום שאחרי'. כלומר, בניתם אתר – מצוין, עכשיו צריך לדאוג שמקסימום אנשים יראו אותו, יכנסו אליו ויבצעו המרה כלשהי (קניה או פניה לקבלת שרות). את משימת הבאת הלקוחות ניתן לעשות באמצעות פרסום בגוגל (אורגני/ממומן), פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, בדיוור ישיר, בווטסאפ, ואפילו באמצעות שלטי חוצות. מכל מה שהוזכר ישנם 2 אפיקי פרסום איכותיים יותר מהשאר: פל"א (פה לאוזן) והשני, קידום אתרים. מכאן, נשאר לנו לענות על השאלה המרכזית במאמר הנוכחי:

האם אפשר לעשות קידום אתרים בוויקס?

חד משמעית – אפשר!

אז נכון, אנחנו בטוחים ששמעתם, בעיקר בשנים עברו ש-"קשה לקדם אתרי וויקס", ובואו נודה בזה, המוניטין של Wix בקרב חלק מאנשי המקצוע בתחום ה-SEO הוא לא גבוה.

מה הסיבה לכך שבעבר הלא רחוק קידום אתר Wix בגוגל היה מסובך?

אכן היו בעבר תקופות מאתגרות של קידום אתר Wix והיה קושי בביצוע פעולות טכניות בסיסיות לטובת ה-SEO, שהקשו את התחרות ב-Google ובמנועי חיפוש אחרים, כמו למשל: מבנה URL פרובלמטי, הוספת תגיות ALT על תמונה שלא הייתה אפשרית, שינוי טייטלים בבלוג ועוד.

כל זה נחלת העבר. היום, בניגוד לעבר, אנחנו עדים לאתרים הבנויים על פלטפורמת Wix שמגיעים לראש התוצאות במנוע החיפוש וקל יותר לקדם אותם מאשר בעבר. אומנם המערכת עדיין רחוקה מלהיות מושלמת, אך משנת 2016 בערך, Wix צמצמו את הפער מול שאר הפלטפורמות של בניית האתרים והחברה ממשיכה להשתפר כדי לשנות את התפיסה השלילית הזו בקרב אנשי ה-SEO.

במשך השנים האחרונות וויקס הוסיפו מספר רב של אפשרויות מתקדמות לטובת קידום אתרים כמו:

  • תגית קנוניקל (Canonical tag) (שורת קוד של HTML המאפשרת לבעלי האתר להגדיר לכל עמוד, מה הינו עותק מקורי של העמוד שמומלץ לגוגל לאינדוקס ומונע שכפול תוכן). תוכן כפול הוא נושא סבוך, כאשר מנועי חיפוש מוצאים כתובות URL רבות עם תוכן זהה (או דומה מאוד), הדבר יכול לגרום למספר בעיות SEO. הם עלולים להחמיץ חלק מהתכנים הייחודיים שלך. שנית, שכפול בקנה מידה גדול עשוי לפגיעה בדירוג האתר. השימוש בתגית קנוניקל עוזרת לך לשלוט בתוכן שלך.
  • הוספת תגיות מטא – תגי מטא מספקים מידע על דף האינטרנט ב- HTML של המסמך. מידע זה נקרא Metadata ובעוד שהוא אינו מוצג בדף עצמו, הוא ניתן לקריאה במנועי החיפוש השונים. מנועי חיפוש כמו גוגל משתמשים ב-Metadata מתגיות מטא כדי להבין אינפורמציה נוספת על דף האינטרנט. הם יכולים להשתמש במידע זה למטרות דירוג, על מנת להציג קטעי טקסט בתוצאות החיפוש, ולעיתים הם יכולים להתעלם מתגיות מטא. וויקס מאפשרת ביצוע שימוש של תבניות להחלת תגיות מטא עפ"י נוסחה קבועה לכל העמודים באתר שלכם.
  • הוספת תגית ALT לתמונות בזמן העריכה – הוספתה של תגית ה-ALT בתמונות משמשת את בונה האתר לתאר עבור גוגל מה מכילה התמונה. מלבד זאת, היא מסייעת הכנת תשתית עבור הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות. כיום Wix מאפשר לבצע הכנסת תגיות ALT עבור כל תמונות האתר.
  • הפניות 301 – הפניות שתפקידן ליידע את הדפדפן של המשתמש ומנוע החיפוש של גוגל (או מנועי חיפוש אחרים) שעמוד אינו נמצא בכתובתו הנוכחית שלו, אלא נמצא בכתובת אחרת.
  • הצפנת SSL – כיום, כל האתרים של וויקס עוברים הצפנת SSL מה שנחשב לאחת הדרישות הבסיסיות מצד גוגל לקידום.
  • מבנה URL – וויקס מאפשרת לקבוע את המבנה של ה-URL בדפי האתר ובפוסטים הנמצאים בבלוג, כמו כן ניתן לשלב בתוכם מילות מפתח.
  • התאמת התכנים והממשק למכשירים ניידים – רספונסיביות. מכיוון שכיום יותר ממחצית התנועה באתרי אינטרנט מגיעה מהמכשירים הניידים, גוגל מעדיפים לקדם אתרים שמותאמים גם לדסקטופ וגם למכשירים הניידים – בניית האתרים בוויקס מאפשרת מעבר מהיר לבנייה במובייל, מה שמגדיל באופן מהותי את הקידום בגוגל, זאת לעומת אתרים מהדור הישן שאינם מותאמים לשתי הפלטפורמות וקידומם נפגע כתוצאה מכך.
  • AMP – Accelerated Mobile Pages היא שיטה בה משתמש גוגל כדי להציג את תוצאות החיפוש הטובות ביותר. AMP מאפשרת להציג פוסטים בבלוגים שנטענים מהר יותר במכשירים ניידים – (הגולשים מעדיפים אתרים שנטענים במהירות) מבקרים באתר יכולים לזהות שהפוסט שלך הוא פוסט AMP לפי הסימון שמופיע בתוצאות חיפוש ובמקומות אחרים. לפי שעה, ניתן להטמיע AMP רק בדפי הבלוג של האתר ולא בשאר חלקי אתר האינטרנט.
  • מפת אתר – וויקס מבצעת עבור כל האתרים שלה שיקוף של מבנה האתר מול מנוע החיפוש של גוגל – מה שמאפשר לו לסרוק את האתר ביתר יעילות ולפעול לקידומו בהתאם להיררכיה הפנימית שלו.
  • WIX SEO WIZ – מערכת הניהול של וויקס לקידום אתרים – פלטפורמה ידידותית זאת מאפשרת לבוני האתרים ליצור תוכנית עבודה מותאמת בדיוק לאתר שלכם למילות החיפוש ולנושאים שאותם תרצו לקדם, כל זאת בהנחיה פשוטה, והצגה ברורה של תהליך ההתקדמות, כך שהמשתמש יודע מה עליו לבצע. לאחר סיום השלבים הראשונים תיפתח לבונה האתר (או למקדם האתר) רשימה של משימות אותן יש לבצע – יש לעבור באופן מדוקדק על הרשימה ולבצע משימה אחרי משימה. ביצוע נכון ומדויק יעזור מאוד לקידום האתר במעלה מנוע החיפושים של גוגל.

יחד עם זאת, עם כל השיפורים, עדיין יש מספר פרמטרים חשובים שעלולים להוות אתגר לקידום, כגון: מהירות טעינת אתר – אתרי Wix נוטים מראש להיטען יותר לאט, ביחס לפלטפורמות אחרות, וזה קורה בעיקר בגלל המבנה של האתר. הנתון האופטימי במקרה זה, הוא שוויקס עובדת באופן פעיל מאד על נושא זה ומוסיפה תכונות שונות לשיפור פרמטר זה.

למי מתאים לקדם אתרים בוויקס?

הפלטפורמה של Wix יכולה לתת מענה לצרכים של בעלי עסקים קטנים, בלוגים, ומתאימה למשתמשים שרוצים אתר תדמית קטן או כרטיס ביקור בתקציב נמוך. וויקס גם יעילה מאוד בתור פלטפורמה לבנייתם של עמודי נחיתה – אתרים בעלי תוכן עשיר, חנות מקוונת או פורטל חדשותי, מומלץ לבנות על מערכות אחרות כדוגמת וורדפרס המציעה שלל אפשרויות מתקדמות.

באופן כללי, Wix מכסה את רוב אפשרויות SEO שאתרים פשוטים זקוקים להם. כיום, כשיוצרים אתר אינטרנט בעזרת פלטפורמת Wix, יש הרבה מעלות, מכיוון שמדובר בפלטפורמה שכל אדם יכול לבנות עליה, לערוך בה ולעצב מפני שהיא ידידותית וקלה לתפעול.

התרחיש בו Wix לא תהיה אפשרות טובה לקידום, הוא כאשר אתם מתכננים לקדם אתר חנות (E-commerce) או אתר תוכן (פורטל) גדול ולצפות להגיע איתו להישגים גבוהים ו'לטרוף' את המתחרים בעלי אתרים בפלטפורמות כגון: וורדפרס או מג'נטו, בזירה התחרותית של Google.

אתרים בפלטפורמת וורדפרס מעניקות אפשרויות רבות יותר של מסחר אלקטרוני מתקדמות מאוד והיא נחשבת כנוחה ומועילה.

השורה התחתונה – עלות מול תועלת

Wix היא פלטפורמה לא רעה בכלל, בהתחשב בצרכים של עסקים רבים ומה שהם מצפים לקבל בתמורה, היא אפילו טובה מאוד. יש אלטרנטיבות טובות יותר ולטווח הארוך השימוש בוורדפרס לדוגמא, יהיה חכם יותר.

במידה ואתם שוקלים לעשות קידום אורגני, מומלץ לשקול אופציות נוספות שקיימות לפלטפורמת בניית אתרים (במיוחד במקרה של אתרי חנות), מהסיבה שאם חשוב לכם לראות תוצאות טובות יותר וחשוב לכם הדירוג של גוגל, אופטימיזציה לאתרים על פלטפורמת Wix היא מורכבת יותר ביחס לשאר המערכות.

ברשימת הלקוחות שלנו קיימים עשרות לקוחות עם אתרים הבנויים על מערכת וויקס, אותם אנו מקדמים באופן שוטף ומקצועי. אנחנו פה בשבילכם, בטלפון 072-3340848 או בטופס כאן למטה.

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.