איך נוכל לעזור?
Array

רימרקטינג

תארו לכם עולם שבו הלקוחות נכנסים לחנות שלכם: מסתובבים, שואלים שאלות, מתעניינים, משווים מחירים – ויוצאים כדי להמשיך להתלבט, אולי לבדוק גם מה קורה אצל המתחרים. סיטואציה מוכרת, נכון? לפעמים אין מה לעשות: זה טיבו של הצרכן המתקדם שרוצה להיות בטוח שהוא מקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו.

בסיטואציה כפי שתוארה לעיל, אנחנו יכולים רק לקוות שהמבחר שהצגנו בפני הלקוח היה מספק, שהמחירים שלנו תחרותיים ושהותרנו עליו רושם טוב, מקצועי ואמין, אבל לכל אלה אנחנו יכולים רק לייחל – כי מרגע שלקוח פוטנציאלי יצא מהחנות שלנו, היכולת שלנו לגרום לו לשוב היא כמעט אפסית.

עכשיו, ברשותכם, נעבור למחוזות שעד לפני שנים אחדות היו בגדר פנטזיה:

נניח לרגע שהלקוח שזה עתה יצא מהחנות שלכם, מתיישב ברכב שלו ומוצא לידו איש מכירות מוכשר שממשיך את שיחת המכירה. נניח לרגע שהוא מגיע הביתה – וגם שם מחכה לו תזכורת לכך שהעסקה הכי טובה ומשתלמת היא אך ורק אצלנו! יתרה מזאת, נניח לרגע שהוא התעניין במוצר כמו, למשל, מזגן חדש: מה היה קורה אילו בכל פעם שהיה מפעיל את המזגן הישן בסלון ביתו, הוא היה שומע קריין שמסביר לו שהוא יכול להחליף למזגן חדש במבצע תשלומים כה נוח, עד ש"לא ירגיש" בהוצאה…

נשמע דמיוני, נכון?

אז זהו, שלא ממש: רימרקטינג או בשמו העברי "שיווק מחדש", מאפשר לכם להישאר בתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, גם אחרי שהתעניינו במוצר או בשירות שאתם מוכרים, לתפוס אותם בסיטואציה הכי מתאימה ולחזור על המסרים המתאימים לכם, עד שתצליחו לגרום להם הנעה לפעולה, כלומר: לחזור אליכם ולבצע קניה.

קמפיין רימרקטינג מוצלח פועל בצורה אפקטיבית על קהל שאנו יודעים שהוא פוטנציאלי ומוכן לפעולה. התפקיד של קמפיין כזה, הוא להפגיש את הלקוח המתעניין שוב ושוב עם המותג שלכם או עם מסרים חיוביים שתומכים בו, מתוך מגמה להשלים את העסקה.

איך עובד רימרקטינג בגוגל? נניח לדוגמא שאתם מוכרים חבילות נופש בכרתים: קמפיין מוצלח שעשיתם, שכלל קידום ממומן וקידום אורגני מתמשך, הביא אתכם למקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, כלומר: רבים ממי שמחפשים חופשת "הכל כלול" לקראת הקיץ הקרב, ייכנסו לאתר שלכם.

הבעיה היא שהצרכן של היום הוא משוכלל: קשה מאוד להפעיל עליו טכניקות קלאסיות של מכירה, מהסוג שהכרנו לפני העידן הווירטואלי, כשאיש מכירות טוב היה כזה שלא היה מניח ללקוח לעזוב, לפני שיבצע מכירה. כלומר, הלקוח שביקר באתר שלכם והתעניין בדיוק במוצר שאתם משווקים, יודע שהצעות אחרות מחכות לו במרחק של "קליק" קטן, וכך, במקום שימהר לסגור אתכם את העסקה, הוא גולש הלאה בדרך למתחרים.

קמפיין של שיווק מחדש, הוא בדיוק מה שאתם זקוקים לו כדי להחזיר אותו אליכם: להישאר בתודעתו, להמשיך ולהשפיע על שיקולי הקניה שלו גם כשהוא עוסק, לכאורה, בעניינים אחרים, לייצר עמו אינטראקציה נוספת – ובסופו של דבר, לזכות בבחירה שלו.

עוגייה למחשבה

אם מנסים להקביל קמפיין רימרקטינג לשיטות מעולם המכירה הישן, הרי שנניח שהלקוח ביקר במספר בתי עסק, אסף מכל אחד מהם קטלוג, ובעתיד הקרוב הוא אמור לקבל את החלטת הקנייה שלו. תאר לך שהקטלוג שלך היה יודע להציב את עצמו תמיד בראש הערימה, להיות לנגד עיני הלקוח גם בשעות שבהן הוא לא מודע לו כלל, להיות הראשון שאליו הלקוח מושיט את היד…

בעולם השיווק הדיגיטלי, התסריט הזה שכאילו נלקח מסרט מדע בדיוני, הוא מציאות שיווקית מנצחת, בעיקר כשמסתייעים בשירותי מומחים לרימרקטינג בגוגל.

איך זה עובד? גוגל מאפשרת לך לשתול עוגיות ("קוקיז") שיישמרו אצל כל מי שביקר באתר שלכם. הקוקיז יידעו לא רק לבצע שיווק מחדש לגולש-לקוח הפוטנציאלי, אלא יוכלו גם להתאים את הפרסום לפרמטרים התנהגותיים, כמו למשל שעות הגלישה המועדפות עליו – ואף להופיע לנגד עיניו במספר פלטפורמות הקשורות לגוגל: אפליקציות, יו-טיוב, תוצאות חיפוש ועוד פלטפורמות שיגרמו למסר שלכם להגיע אליו בצורה מיטבית שוב ושוב ושוב – בפלטפורמות שלכאורה אינן קשורות זו לזו.

כמובן שגם בקמפיין שיווק מחדש, צריך לדעת להתאים את המינונים לתדירות אופטימלית, כזאת שתשמר את הנוכחות שלכם בתודעתו של הגולש, אך לא תתיש אותו. כלומר, מומחים לרימרקטינג בגוגל, יידעו כיצד ליצור עבורכם קמפיין מוצלח ש "ירדוף" בצורה אפקטיבית אחר לקוחות פוטנציאלים שניתן לדעת מראש שהם מתעניינים במוצר או בשירות שלכם, וניתן גם לדעת מהם הרגלי הגלישה שלהם, כדי לוודא שהחשיפה המחודשת תהיה האפקטיבית ביותר שניתן לשאוף אליה.

חשוב שאנשי המקצוע שמטפלים בקמפיין רימרקטינג שכזה, יהיו מוסמכים על ידי גוגל ויפעלו בשיתוף פעולה עמו, רק כך ניתן להבטיח שהשיווק מחדש יתאם את הרגלי הגלישה של הלקוח: האם הוא גולש ממחשב נייד או מהטלפון? האם הוא נוטה לבצע את הפעולה בשעות הלילה או במהלך יום העבודה ועוד פרמטרים שיבטיחו שתקציב הרימרקטינג בגוגל יגיע ללקוח בזמן הנכון, במינון הנכון ועל גבי הפלטפורמה הנכונה.

המומחים לרימרקטינג בגוגל

קמפיין רימרקטינג בגוגל הוא הרבה יותר ממודעות שתופענה לעיני הגולשים: שיווק מחדש הוא למעשה דיאלוג מתמשך עם הגולשים-לקוחות. אם לחזור לדוגמאות בהן פתחנו, הרי שמי שחיפש מזגן, לא די שייחשף שוב ושוב למותג שלכם, אחרי שיצא מהאתר. החשיפה צריכה להיות כזאת שתניע אותו לפעולה. בנקודת הפתיחה של הקמפיין, מה שאנו יודעים על הלקוח הפוטנציאלי הוא שככל הנראה הוא מתעניין ברכישת מזגן חדש. אנחנו לא יודעים מה מונע ממנו להשלים את העסקה: האם הוא זקוק לעוד מידע? האם הוא זקוק לביסוס אמינות המותג כדי לבחור בו? או אולי הוא כבר מכיר ביתרונות המותג, אבל צריך הצעה כספית שתתאים בין המחיר ליכולת התשלום שלו?

במשך שנים של עבודה מול מגוון לקוחות ומול גוגל, פיתחו המומחים לשיווק מחדש של "אדאקטיב", יכולת ליצור קמפיין מנצח של רימרקטינג בגוגל: היכולת לדעת למי לשווק מחדש, מתי להגיע אליו ובאילו מסרים לקנות את ליבו, היא המומחיות שלנו, מומחיות שמסייעת ללקוחותינו להשלים מהלכים של פרסום אפקטיבי, כזה שגורם לגולשים רבים לבקר באתר שלכם, לשוב אליו ולשפר את היחס בין גולשים שביקרו באתר, לבין כאלה שמבצעים רכישה.

לא על הגוגל לבדו

אין ספק שגוגל היא הגורם המוביל בתחום הרימרקטינג, היא עושה זאת בזכות כלי המחקר והניתוח שעומדים לרשותה והממשקים שהיא מסוגלת לייצר בין הנתונים שנאספים על הלקוח לבין הקוקיז ששותל אצלו המפרסם, בכדי להפוך את השיווק מחדש לאפקטיבי במיוחד.

יחד עם זאת, גוגל אינו הגורם היחיד שפועל בשדה השיווק מחדש: גם המתחרה הגדולה, פייסבוק, מאפשרת למפרסמים בה לנהל קמפיין רימרקטינג. במקרה הזה, ייחשפו חברים ברשת החברתית שאצלם הוטמעו קוקיז למודעת הפרסום שלכם. אמנם היא תהיה פחות משוכללת מבחינת היכולת להתאים את עצמה להרגלי הגלישה של הלקוח הפוטנציאלי או למספר ערוצי קשר כמו אפליקציות שונות, אך היא עדיין עשויה ליצור קמפיין יעיל של שיווק מחדש, כזה שישלים את קמפיין הרימרקטינג בגוגל.

מספרים, לא דיבורים

בסופו של דבר, כדאי לזכור שאת כל התיאוריות השיווקיות, אפשר וצריך לכמת למספרים: יחס ההמרה הממוצע של כניסות לאתר למכירה, עומד על כ 2% בלבד: כלומר, הממוצע, שניים מתוך מאה גולשים שביקרו באתר שלכם, גם יבצעו בו רכישה. המטרה של קמפיין השיווק מחדש, היא להגדיל את היחס הזה ולחפש את הלקוחות הבאים שלכם בקרב אותם 98% אחוזים שלא השתכנעו עדיין, כל אחד מסיבותיו, לבצע את הקנייה. בסופו של דבר, היכולת להכפיל או לשלש את המכירות בקרב גולשים שנחשפים לאתר שלכם, היא המומחיות שלנו: מספרים ולא דיבורים…

מידע זה הוא מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי על ידי מומחי אדאקטיב שינתחו את הפעילות באתר שלכם, את מאפייני הגולשים – וייצרו עבורכם קמפיין רימרקטינג מנצח.

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.