איך נוכל לעזור?

איך להגדיל מכירות בחגי הקניות של נובמבר? מדריך מקיף – כולל טיפים של אלופים

03/11/2023 זמן קריאה: 6 דק׳

שוב הגיעה התקופה הזו בשנה שבה הקונים והמוכרים חוגגים. הספירה לאחור החלה, אך עדיין יש זמן להשתפר ולהתכונן לחגים הכי חשובים בשנה. חגי הקניות של נובמבר הם שם נרדף לעסקאות והרבעון האחרון הוא בדר"כ הרבעון הכי רווחי בשנה עבור אתרי מכירות מכל סוג ובכל גודל.  יום שישי השחור, הידוע בכינויו "בלאק פריידי" שינה את הרגלי הצריכה מהחנויות בקניונים הגדולים אל הזירה האינטרנטית, אשר חוצה מדינות ויבשות. חודש נובמבר הפך להיות "ה"-חודש של המכירות באינטרנט.

מקור המונח "בלאק פריידיי" נעוץ ביום שישי, שפותח את עונת השופינג שבין חג ההודיה בארצות הברית לחג המולד. הוא חל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר. יום זה היה ידוע כשיא של הצרכנות האישית בארה"ב. התרבות והמסורת האמריקאית פרצה את גבולות המדינה ובעידן הדיגיטלי, נובמבר הפך להיות בעשור האחרון חודש המבצעים העולמי שמגלגל עשרות מיליארדי דולרים ברחבי העולם.

הצלחה של אתר מכירות בחודש נובמבר דורשת הכנה וחשיבה רבה בכל ההיבטים השיווקיים והלוגיסטיים (מלאי, מחירים, פרסום, יכולת אספקה וכו').

הצעת הנחות מיוחדות לקראת מבצעי נובמבר היא דרך ראשונה ובטוחה להגדיל את המכירות וההכנסות שלכם. ישנן הזדמנויות שונות במהלך חגי קניות נובמבר שבהם תוכלו לצאת עם הנחות ומבצעים מיוחדים, לרבות – בשופינג IL, ביום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ועוד.

  • 8.11 – שופינג IL – השנה, שופינג IL יתקיים מספר שבועות (טרם ידוע על תאריך סיום – כל הפרטים בהמשך הכתבה )
  • 11.11 – יום הרווקים הסיני
  • 24.11 – יום שישי השחור (Black Friday)
  • 27.11 – סייבר מאנדיי (Cyber Monday)

במדריך זה נדבר על:

  • שיטות מומלצות שיתנו לכם יתרון על פני המתחרים שלכם ויעזרו למקסם את המכירות שלכם בחגים.
  • טקטיקות מוצלחות למשיכת קונים.
  • אסטרטגיות פרסום ספציפיות (בתשלום וללא תשלום)

טיפים כלליים לחגים ושיטות עבודה מומלצות

רגע לפני שנצלול לטקטיקות ספציפיות, נקדיש רגע לאסטרטגיה.

ישנם מספר קווים מנחים כלליים שיעזרו לכם להתבלט מעל המתחרים ולהגביר את מאמצי השיווק שלכם. רצוי להתחיל בהכנות כבר בחודשי הקיץ יולי ואוגוסט אך עבור מי שמבצע את הפעולות הנכונות גם ספטמבר זה מספיק זמן כדי להגיע מוכן.

  • מלאי מוצרים: הצטיידו במלאי נוסף של המוצרים לצורך המבצעים, יהיה חבל שבגלל חוסר מלאי תאלצו לעצור את ההזמנות.
  • אסטרטגיה שיווקית: בחרו את הערוצים היעילים ביותר בתקשורת עם הקהל שלכם, ומהו המסר הכולל שאתם רוצים להעביר במבצעי החג שלכם.
  • מבצעים והנחות: מה אתם יכולים להציע ללקוחות, מה יענה על הרצונות והצרכים שלהם? ההנחות צריכות להיות אטרקטיביות – מעבר למה שנותנים בשגרה.
  • תקציב: האם יש לכם תקציב פרסום מספק שתוכלו להשתמש בו? באילו מוצרים אתם יכולים להרשות לעצמכם להציע הנחות עמוקות?
  • צרכי הלקוחות: מה השתנה בלקוחות שלכם בעקבות הקורונה COVID-19? כיצד תוכלו לפנות לרצונות ולצרכים המותאמים שלהם?
  • מערך המשלוחים: תבדקו מראש את תנאי המשלוחים שלכם מול חברת השילוח כדי למנוע תקלות ואי נעימויות מיותרות במהלך ימי המבצע. אתם הרי לא רוצים שזה ייפול על לוגיסטיקה.
  • משלוח חינם: משלוח חינם הוא בגדר חובה, במיוחד בחגי נובמבר. הצרכנים נמשכים להצעות מהסוג הזה ורוב הסיכויים שהמתחרים שלכם מציעים זאת.
  • מערך שירות לקוחות: תכינו צוות עובדים מיומן ומקצועי שיכול לתת שירות טוב ומענה ללקוחות. אם חווית השירות לא תהיה טובה, רוב הסיכויים שהלקוחות לא יחזרו ופספסתם.

בחירה נכונה של ערוצי השיווק

בחירת ערוצי שיווק נכונים לקידום קמפיינים לחגי נובמבר תעזור לכם להבטיח שהזמן, הכסף והאנרגיה המושקעים יהיו משתלמים. חשוב לאפיין ולמקד את הקהל שלכם, כדי להבטיח יותר הצלחה במכירות. יש מספר ערוצים לבחירה:

  • רשתות חברתיות: פרסום אורגני וגם פרסום באמצעות מודעות בתשלום, בפלטפורמות כגון: פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, ועוד.
  • פרסום ממומן בגוגל: מודעות חיפוש, מודעות שופינג, רשת המדיה
  • קידום אורגני SEO: להגדלת הנוכחות האורגנית שלכם
  • גוגל לעסק שלי: שם תוכלו לפרסם פוסטים והצעות למוצרים במבצע
  • שיווק באימייל: אתם יכולים להריץ סדרת ניוזלטרים לקראת אירועי נובמבר, או לכלול עסקאות לחגים בניוזלטרים הרגילים שלכם.
  • שיווק אופליין: מודעות במקומונים, פליירים בחנות הפיזית שלכם, מודעות רדיו וטלוויזיה ועוד.

כל פלטפורמה שיווקית היא ייחודית ויש לה קהל מסוג אחר, ולא, לא כולן יהיו המתאימות ביותר עבור העסק שלכם. תסתכלו על מדדי השיווק שלכם מהשנה החולפת ובדקו אם אתם יכולים לאתר את הערוצים שלכם עם הביצועים הטובים ביותר.

יצירת דפי נחיתה ייחודיים

עסקים רבים טועים בכך שהם לא יוצרים דפי נחיתה נפרדים ומותאמים עבור המוצרים והשירותים שלהם. לא רק שדפי נחיתה ספציפיים לקמפיין הם חובה (בכל עת של השנה), אלא מחזק את העובדה שמדובר במבצע ייחודי לתקופה. דפי נחיתה ייחודיים יספקו ללקוחות תמונה ברורה ומקיפה של כל אחד מהמבצעים המיוחדים שלכם, ולכן סביר ששיעורי ההמרות שלכם יגדלו משמעותית.

משך הקמפיין – התחילו מוקדם ותסיימו מאוחר יותר

לקוחות מחכים למבצעי חודש נובמבר ומחפשים בשקיקה הנחות ומבצעים כדי לערוך את הקניות שלהם. בהתאם לכך, תתחילו את המבצעים שלכם לפני שכל המתחרים מתחילים ואפילו תשקלו להרחיב את תקופת המבצעים שלכם למשך זמן רב יותר תוך כדי גיוון ורענון ההיצע.

ודאו שהעסק שלכם יכול להתמודד עם גידול בביקוש

לפני שתשיקו את קמפיין החגים, בצעו בדיקה אחרונה כדי לוודא שכל המערכת מוכנה בהתאם לתוכנית ולצפי המכירות.

טקטיקות לחגי נובמבר שחובה לנסות

הפעילו מבצעים מוגבלים בזמן

דרך נוספת להגדיל את המכירות בזמן מבצעי נובמבר היא הגדלת ההנחה או הגדרת המבצע רק לכמה שעות, כגון הגדלת הנחה מ -45% הנחה ל-50% הנחה לשעה אחת בלבד. אתם יכולים אפילו לעשות זאת 2-3 פעמים ביום ומספר פעמים במהלך המכירה.

להלן מספר טיפים נוספים לשימוש במכירות לפי שעה או זמן מוגבל:

  • השתמשו בפופ אפ ובטיימר ספירה לאחור כדי להתריע בפני משתמשים על המכירות שלכם בזמן מוגבל ועידוד תחושת FOMO (Fear Of Missing Out) בקרב הגולשים.
  • השתמשו בקופוני הנחה שונים לכל מכירה כדי לעקוב אחר הצעות פופולריות במיוחד.
  • תפרסמו את המבצעים באתר שלכם באמצעות המדיה החברתית, אימייל, SMS ו-וואטסאפ.

יצירת תכנים בבלוג שלכם שמתייחסים לנושא המתנות

כדי למצוא את המתנות הטובות ביותר לאחרים – לילדים, להורים, לחברים וקרובי משפחה, אנשים מחפשים באינטרנט – במיוחד בגוגל. על ידי יצירת תכנים שקשורים לנושא המתנות, תוכלו למשוך יותר לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את הנוכחות האורגנית שלכם.

ריכזנו לכם מספר דוגמאות לתכנים מסוג זה:

  • 15 מתנות מקוריות לעובדים לקראת סוף שנה
  • 10 רעיונות למתנות שילדה בת חמש תאהב
  • 5 הצעות למחשבים ניידים במיוחד עבור ה-Black Friday שלא תרצו לפספס
  • 20 רעיונות למתנות שימושיות

הנה מספר טיפים נוספים לשימוש בתכנים בנושא מתנות לשיפור המכירות בחגי נובמבר ובכלל:

  • ככל שהמבצע יותר ספציפי וממוקד, כך הוא יצליח יותר בהעברת המסר. תחשבו על גיל, מין, סוג אישיות, תחביבים, מצב משפחתי ועוד.
  • השתמשו בכלי מחקר למילות מפתח כמו SEMrush כדי לזהות שאילתות פופולריות בנושא מתנות סביב חגי הקניות של נובמבר.
  • תכללו בתוכן את המוצרים ו/או או השירותים שלכם. תכללו את כל הפרטים והשתמשו במלל משכנע כדי להעביר את המסר – מדוע המוצר שלכם דווקא הוא מתנה נהדרת שכדאי לרכוש ממש עכשיו.
  • השתמשו בקרוסלות בפלטפורמות מדיה חברתית כדי להציג את מגוון המוצרים ו/או השירותים שאתם מציעים שיהפכו למתנות נהדרות

דוגמיות חינם

להציע משהו בחינם היא אסטרטגיה מצוינת להגדלת המכירות מכיוון שהלקוחות אוהבים לקבל דברים בחינם. במהלך "חג הקניות" אנשים אוהבים לקנות, כך שהצעת משהו בחינם יכולה לייצר עניין ונאמנות של לקוחות, ניתן להציע ללקוחות כרטיסי מתנה חינם, דוגמיות בחינם או משלוח חינם.

תשפטו את הקנקן

ישנם עסקים שעניין אריזת המוצר היא כנראה סדר העדיפויות הקטן ביותר שלהם. למה לטרוח על האריזה כאשר הלקוחות קונים את המוצר וברוב המקרים זורקים את האריזה לפח, נכון? אך למעשה בפועל, השקעה באריזה ממותגת באיכות גבוהה תגביר את חווית הקנייה בעסק שלכם.

אריזה מושקעת תביא ל:

  • חיזוק זהות המותג שלכם
  • האריזה שלכם היא גם חלק מהאסטרטגיה המיתוגית והשיווקית שלכם.
  • העיצוב יחד עם הלוגו והסלוגן שלכם, יכולים להגביר את זיהוי המותג ולבסס את זהותכם בשוק.
  • ייחודיות ולבידול העסק שלכם מהמתחרים.
  • אריזה באיכות גבוהה יוצרת אמון בקרב הלקוחות. הם רואים שאתם מחויביים לאיכות ובטיחות המוצרים שלכם, במיוחד במהלך הובלה וזה נותן לכם נקודות זכות אצלם.
  • השארת רושם טוב בקרב קהל הלקוחות שלכם יכולה להגדיל את העסק שלכם בדרכים רבות. לקוחות שיתרשמו מההשקעה שלכם, ימליצו עליכם מפה לאוזן, ישאירו עליכם ביקורת חיובית ברשת, ישתפו בחווית ה-Unboxing והסיכוי שגם יחזרו לקנות שוב כי סיפקתם להם חווית קנייה מוצלחת גבוה יותר.

התכוננו לשופינג IL – חרבות ברזל

שופינג איי אל (Shopping IL) הוא אירוע קניות ישראלי כחול לבן, בו עסקים וחנויות מציעים הנחות ומבצעים מיוחדים לצרכנים. מטרת האירוע כפולה: לקדם את המכירות של העסקים ומצד שני להציע לצרכנים מחירים טובים. חברת גוגל ישראל יזמה את הרעיון בשנת 2014, אליה הצטרפו זאפ, משרד הכלכלה, ההסתדרות, התאחדות התעשיינים בישראל ועוד. אירוע המכירות מתקיים בדר"כ בתחילת חודש נובמבר.

חשוב לציין כי השנה שופינג IL, הולך להיות במתכונת מעט שונה. השנה בשונה משנים קודמות, המסרים יהיו רגישים יותר ויינתן דגש לקידום עסקים מקומיים עם תוצרת כחול-לבן – "עוזרים לעסקים ישראליים לצמוח" במטרה לעודד את הצרכנים המקומיים לרכוש מעסקים ישראליים ולעזור לעודד את הכלכלה בארץ.

איפה אפשר להירשם? עסקים המעוניינים להציע את המבצעים שלהם, נרשמים לאתר הרשמי של גוגל, חשוב לדעת שיש להירשם מראש ולעקוב אחר מועדי ההרשמה אותן מפרסמת גוגל – להרשמה לחצו כאן 
ההרשמה מתבצעת אוטומטית עם השלמת הטופס.
השנה יותר קל להירשם, כי אין צורך להעלות תמונות ומבצעים, שכן אתר הפעילות מרכז תחתיו מידע בלבד ולא מפנה לעסקים המשתתפים.
למה אנחנו ממליצים להירשם? הרישום מאפשר לבעלי האתרים גישה למידע ולעדכונים שישלחו לנרשמים בלבד.
בנוסף, יתקיימו אירועי הכנה מיוחדים לנרשמים. השימוש בערכת המדיה מאושר רק לעסקים רשומים.
מה כוללת חבילת המדיה? באנרים של שופינג IL להטמעה באתר (כתנאי להשתתפות בתוכנית).

באירועי ShoppingIL, העסקים מתחייבים:

  • להציע באתר העסק הטבה ייחודית ומשמעותית ל- ShoppingIL.
  • למתג את עמוד הבית של העסק עם הלוגו של ShoppingIL הנמצא בערכת המדיה המעודכנת (לינק לערכה ישלח לנרשמים)

איזו חשיפה מקבלים? גוגל מסרו שיפרסמו את שופינג IL בכל אמצעי המדיה הדיגיטלית, שלטי החוצות והטלוויזיה, כדי לעודד אנשים לרכוש מעסקים מקומיים כחול לבן. 
לחצו כאן לכל הטיפים בדרך לשופינג IL חרבות ברזל 

גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center): יש להקים חשבון על מנת שאפשר יהיה לקדם את המוצרים שהאתרים מציעים.
מי שיהיה לו חשבון מרצ'נט סנטר, יקבל חשיפה נוספת. ככל הנראה חשיפת מודעות שופינג באופן אורגני.

 

טיפים לקראת הצטרפות לשופינג IL

  • להכין מבצעים שווים!
  • להכין מספר סטים של עיצובים למודעות.
  • להגדיל את השרת לאתר שיוכל להכיל כניסות מרובות של גולשים.
  • הכנת ניוזלטרים כלליים וניוזלטרים ממוקדים ללקוחות קיימים.
  • הכנת מוצרים שיימכרו רק בשופינג IL.
  • לעשות שימוש נכון בצ'אט שבאתר, אם אין לכם כזה – מומלץ מאוד להוסיף אותו מבעוד מועד.
  • להכין את חברת השליחויות ולוודא מסוגלות שלהם לעבודה מוגברת.
  • יצירתיות – think different, כולם מקבלים את אותה במה, מצאו את הדרך לבלוט ולתפוס את העין תוך שמירה על "שפת השופינג".
  • תתכוננו לחודש מטורף בו הדברים לא יעברו באופן חלק, תתכוננו לאירוע כמו למבצע צבאי, תכינו את המערכת כולה למאמץ ממוקד.

תקופת שופינג IL היא הזדמנות מצוינת להגדיל את המכירות של העסק שלכם.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם להפיק את המירב מהתקופה הזו ולהגדיל את המכירות שלכם. פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע! 

טיפים לטקטיקות פרסום ספציפיות

הפעולות האלו יכולות לעזור לכם להגדיל את המכירות וההכנסות שלכם במהלך חגי נובמבר, אבל איך מיישמים את זה בפועל?  כפי שציינו לפני כן, ישנם הרבה אפיקי פרסום לבחירה, והערוץ הטוב ביותר ישתנה בין עסק לעסק, כלומר לא כל מה שעובד לכם, יעבוד גם לאחר.

צרו פוסטים בפייסבוק – מודעות ממומנות ופוסטים אורגניים

עם יותר מ -2.7 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, פייסבוק יכולה להציע קהל יעד כמעט לכל עסק, כולל עסקים קטנים. אפיק זה מצוין הן לאיתור לקוחות חדשים והן לחיבור מחדש עם לקוחות קיימים.

כמו כן, תוכלו להשתמש במודעות פייסבוק כדי לשפר את החשיפה שלכם במהלך תקופה זו. מודעות פייסבוק זולות ביחס לאפיקים אחרים, ואטרקטיביות גם לעסקים עם תקציבים מוגבלים.

צרו פוסטים באינסטגרם – מודעות ממומנות ופוסטים אורגניים

לאינסטגרם יש פוטנציאל גדול להגדיל את הכנסות המכירות שלכם בתקופת חגי נובמבר. משתמשי אינסטגרם מעורבים מאוד, והוכח כי הפלטפורמה מייצרת מעורבות גדולה פי 10 מפלטפורמות מדיה החברתית אחרות.

מוזמנים לקרוא כאן בהרחבה על הכלי המדהים של גוגל עבור אתרי איקומרס.

הפעילו קמפיין דרך Google Ads

הפעלת Google Ads במהלך חגי נובמבר יכולה לעזור לכם "להתגלות" על ידי לקוחות חדשים. לשם כך, נחוץ מחקר מילים טוב. נסו להיכנס לראש של הצרכנים שנמצאים בקהל היעד שלכם וחישבו איך הם מחפשים כאשר הם נכנסים לגוגל במהלך תקופה זו. לדוגמא: "מתנות סוף השנה הטובות ביותר לאבות בשנת 2021", "מבצעים לניקוי ספות", "מבצעי טלוויזיות בבלאק פרידיי"… ורבים אחרים.

כמו כן, מומלץ לשלב את מודעות החיפוש שלכם יחד עם מודעות שופינג  -אמצעי מוכוון מוצר להגברת המכירות וההכנסות

תשפרו את ה-SEO שלכם לתנועה ממוקדת

קידום אתרים אורגני הוא הכלי הטוב ביותר בעולם להשיג תנועה חופשית ורלוונטית לאתר שלכם, הכוונה לגולשים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לרכוש את המוצרים שלכם. בדיוק כמו ב-Google Ads, תרצו למקד שאילתות החושפות את הקהל שלכם בתקופה זו של השנה. כדי לשפר את SEO באתר מסחר אלקטרוני, תרצו למקד למילות מפתח מוכוונות מוצר, כגון:

"מבצעי סייבר מאנדיי על הטאבלטים המובילים בשוק"

"בגדי חג לילדים במחירים זולים"

" עיצוב שולחן חנוכה"

בין אם אתם אתר חנות או עסק מוכוון שירות, תוכלו למקד למילות מפתח כמו:

  • טיפים לניקיון הבית
  • קישוטי לחנוכה DIY
  • מתכוני מאכלים בריאים לחג

שלחו מיילים ו-SMS שיווקיים

שיווק באימייל מהווה ערוץ איכותי לטיפוח לידים ללקוחות ושמירה על קשרי לקוחות נאמנים. אם בניתם את רשימת האימיילים שלכם לאורך כל השנה, זה יהווה עבורכם נכס במהלך מסעות הפרסום שלכם בשיווק באימייל בחגי נובמבר. עליכם להשקיע בלקוחות הקיימים ולא להזניח אותם – ניתן לשלוח מיילים בסגנון ״פלאש סייל״ ולתת הטבה נוספת ללקוחות הקבועים, הם חשובים ותמיד רלוונטיים.

אתם יכולים להודיע ​​על מבצעים ולכלול קישורים לפוסטים מתאימים בבלוג שלכם באתר. רק הקפידו לפעול על פי שיטות עבודה מומלצות כגון פילוח והתאמה אישית כדי להפיק את מרב ההצלחה ולכתוב כותרת נושא יעילה ומושכת כדי שגולשים יתפתו לפתוח את המייל.

שליחת SMS היא אמצעי מעולה לעדכון על מבצעים מיוחדים והנעה לפעולה, הסטיסטיקה מראה ש-95% מהודעות נקראות תוך 3 דקות! גם אם אתם עובדים היום עם ספק SMS, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל מאיתנו הצעה זולה ואיכותית יותר – בהתחייבות.

תהיו יצירתיים!

כולם מציעים מבצעים והטבות וכשהשוק מוצף, היצירתיים והמקוריים מנצחים. אל תתייחסו לחגי נובמבר כאירוע חד פעמי, אלא תיקחו את התקופה הזו כבסיס ללמידה ותנצלו את התקופה כדי להגדיל את התוצאות שלכם למכירות גם בחודשים דצמבר וינואר.

אז למה אתם מחכים? יש לא מעט עבודה לפניכם, הנבחרת שלנו עומדת לרשותכם לכל שאלה בטלפון 072-3340848, אל תפספסו את ההזדמנות למקסם את המכירות שלכם!

שיהיה חודש קניות מוצלח! 😊