איך נוכל לעזור?

6 טיפים לא שגרתיים לשיווק בפייסבוק

20/06/2019

1. הכוח של מיקוד בפוסטים האורגנים שלך

 

כאשר אתה מפרסם פוסט בדף שלך, הוא מופץ לקהל העוקבים שלך ללא שום מיקוד. זאת אומרת שאם יש לך עשרת אלפים עוקבים וחלק מהם גרים בתל אביב, חלק בניו יורק וחלק בסין, לא בוצע שום סינון וכולם יחשפו לפוסט, לא משנה אם זה פוסט אורגני או פוסט ממומן שמיקדת אותו רק על קהל העוקבים של הדף (טוב, לא באמת כולם יחשפו לפוסט… פייסבוק קמצן מהבחינה של החשיפה האורגנית, אבל אם הפוסט קיבל מעורבות טובה הוא יכול להגיע לתפוצה גבוהה).

 

עכשיו, בוא נניח שאתה עסק בינלאומי ואתה מקיים אירוע בתל אביב שמתאים לקהל מהמין הנשי באזור גילאי 24+ ואתה רוצה ליידע את העוקבים שלך בעמוד על האירוע, אתה לא תרצה שהעוקבים שלך אשר נמצאים בסין יחשפו אליו נכון? ב99% מהמקרים העוקבים שלך מסין לא באמת יטוסו לתל אביב במיוחד בשביל האירוע.

 

מה שתרצה לעשות זה להגביל את החשיפה של הפוסט לקבוצת אנשים מאוד ממוקדת – תוכל לעשות זאת באמצעות: "צמצום הקהל הפוטנציאלי באוסף החדשות של פוסט זה".

 

שלב א': צור את המודעה שלך כמו שאתה תמיד עושה

שלב ב': תלחץ על "צמצם את הקהל…" 

שלב ג': מקד את המודעה

 

אחרי שתלחץ על "צמצם את הקהל…" (בשלב ב') תופיע לשונית חדשה ובה אתה יכול למקד את המודעה שלך.

אתה יכול להחליט למקד אותה לפי:

  • תחומי עניין
  • גיל
  • מין
  • מיקומים
  •  שפות
  •  סטטוס מערכת יחסית
  •  רמת השכלה
  • ועוד…

2. הדרך הנכונה להשתמש במיקוד המיקום של המודעה

 

כאשר אתה יוצר מודעה ממומנת בפייסבוק, אתה יכול להחליט להראות אותה לאנשים שגרים או פעילים כרגע במקומות ספציפיים שאתה מגדיר. לדוגמה – ארה"ב. אבל הנה משהו שרוב האנשים מדלגים עליו כאשר הם יוצרים את המודעה, הם שוכחים את האפשרות "כולם במיקום הזה" (כמו בתמונה למטה) שמציגה את ההבדלים במיקום על בסיס אפשרויות מיקוד.

 

כאשר תלחץ על "כולם במיקוד זה" יפתחו לך 4 אפשרויות חדשות:

  • "כולם במיקום זה" – אנשים שביתם או המיקום האחרון שלהם הוא בתוך האזור שנבחר.
  • "אנשים שגרים במיקום זה" – אנשים שביתם נמצא בתוך האזור שנבחר.
  • "אנשים שהיו לאחרונה במיקום זה" – אנשים שהמיקום האחרון שלהם הוא בתוך האזור שנבחר.
  • "אנשים שנוסעים במיקום זה" – אנשים שהמיקום האחרון שלהם הוא בתוך האזור הנבחר אך ביתם נמצא במרחק של יותר מ-125 קילומטר משם (אנשים שמטיילים במיקום הזה).

זה מאוד חשוב משום שהפיצ'ר הזה יכול מאוד לעזור למקד את הקהל.

לדוגמה: אתה רק מעוניין באנשים שגרים באזור מסוים ולא באנשים שרק מטיילים שם.

עוד דוגמה: אנשים שהיו לאחרונה במיקום זה – אומר שהם לא בהכרח גרים במיקום הספציפי או אנשים שנוסעים במיקום זה. אם אתה בעסקי התיירות – זאת אופציה שאתה חייב להכיר!

 

3. תמונות איכותיות בחינם כדי להגדיל את אחוז ההקלקה

 

אם אתה יוצר מודעה ואתה רוצה להשתמש בפייסבוק כערוץ לפרסום ממומן, יש משהו אחד שאתה חייב לעשות והוא לבחור תמונה בשביל המודעה.

התמונה היא כנראה הסיבה מספר 1 שתקבע האם הקמפיין שלך יהיה הצלחה או כישלון, אז אתה חייב להשקיע קצת זמן כדי למצוא את התמונה המושלמת. אתה עושה את זה על ידי A/B Testing (ניסוי ותהייה של כמה מודעות) על וריאציות שונות של תמונות.

מאיפה אתה יכול להשיג תמונות כאלה?

לפני שנתיים Shutterstock ופייסבוק חתמו על הסכם. Shutterstock הוא אתר תמונות בתשלום אשר מספק תמונות באיכות גבוהה, בזמנו לפני ההסכם היית צריך לשלם כדי שתהייה לך גישה לתמונות האלה. כיום פייסבוק עובדת עם החברה בשיתוף פעולה ואתה יכול להשתמש בתמונות שלהם כשאתה מפרסם מודעה ממומנת בפייסבוק.

כשאתה מגדיר את ה"פורמט" של המודעה תוכל לקבל גישה לתמונות האלה בלחיצה על "תמונות מלאי בחינם".

 

ב"תמונות ממאגר" תקיש מילת חיפוש ותקבל עשרות תמונות איכותיות

אבל… מה אם לא מצאת את התמונה שאתה רוצה?

הנה מספר מקורות שאתה יכול לבדוק: (שים לב שהתמונות ברישיון אשר מאפשר לך להשתמש בהן לשימוש מסחרי)

4. איך למצוא רעיון לתוכן איכותי בפחות מ-5 דקות

הרבה בעלי דפים מתקשים למצוא רעיונות לתוכן איכותי לשיתוף עם האוהדים שלהם. בדרך כלל, הם מחפשים תוכן בדפים אחרים בפייסבוק, מה שמבזבז להם הרבה זמן בניסיון לזהות תוכן טוב, רלוונטי ובאמת באיכות גבוהה. יש כלי אחד שיכול להקל על החיים שלך והכלי הזה נקרא: Buzzsumo

באזסומו הוא אחד הכלים הכי טובים לחיפוש תוכן. הכלי מאפשר לך לבדוק איזה תוכן רלוונטי לנישה שלך ומקבל הכי הרבה שיתופים ברשתות החברתיות.

 

אז ככה אתה יכול להשתמש ב-Buzzsumo:

שלב א': כנס לבאזסומו ותקיש בשורת החיפוש את האתר של אחד המתחרים שלך.

 

שלב ב': כעת אתה יכול לראות את התוכן הכי משותף של האתר שהכנסת. אפשר אפילו לסנן יותר ולהחליט שאנחנו רוצים את התוכן ששיתפו הכי הרבה בפייסבוק או רק בטוויטר וכדומה.

מהסתכלות על התכנים האלה אתה יכול להבין איזה תוכן הקהל שלך אוהב לשתף וליצור פוסט בהתאם.

בנוסף מצד שמאל תוכל לסנן ברמה מתקדמת יותר לפי זמנים, סוגי מאמרים, שפה ומיקום.

 

5. איך להשתמש בכפתורי הקריאה לפעולה בדף שלך

הרבה בעלי דפים שוכחים דבר אחד וזה היכולת להוסיף כפתור של קריאה לפעולה לתמונת הקאבר שלהם. אז אם יש לך דף, כדאי מאוד להוסיף כפתור כזה.

שלב א':  תלחץ על "+ הוסף לחצן"

 

שלב ב': תבחר את הכפתור שמתאים לך

בוא נגיד שאם אני רוצה שאנשים ילחצו על הכפתור ויועברו לאתר שלי, אז אבחר ב"מידע נוסף עלינו" ואזין את כתובת האתר שלי.

 

6. למה שכפול מודעות הוא "Game Changer" בשבילך

דבר אחד שסביר להניח הוא ש99% מהמשווקים האינטרנטיים עושים הוא Split Testing Ads נכון?

אבל הם עושים את זה רק פעם אחת. הם לא יוצרים מודעות משוכפלות.

למשל אם ניקח מודעה שהביצועים שלה הם כאלה:

  • תקציב שבוזבז: 100₪
  • חשיפה: 1000
  • לידים: 30

ולאחר מכן נשכפל את המודעה בלי לשנות כלום ונריץ אותה שוב פעם, יכול מאוד להיות שהביצועים שנקבל יהיו:

  • תקציב שבוזבז: 100₪
  • חשיפה:1000
  • לידים: 60

למה זה הגיוני?

 

פשוט, האלגוריתם של פייסבוק קובע ומזהה את ביצועיי המודעה על פי איך שהקהל מתייחס אליה, למשל אחוז הקלקה, מעורבות וכדומה. כאשר אתה מקים מודעה, פייסבוק מעדכנת אותך שהמודעה יכולה להגיע לחשיפה של 15 אלף אנשים בתחום שהגדרת. אמנם, לפעמים יכול להיות לך "מזל רע" והמודעה תוצג ל1000 אנשים בזמן שהוא לא היה הכי מתאים, או לחלופין שהגולשים שיחשפו אליה לא יגיבו כלל. על על סמך נתונים אלה פייסבוק יכולה להחליט שהמודעה שלך פוגעת בחוויית המשתמש ושאינה רלוונטית לקהל זה, ולעלות את המחיר לקליק כדי שהמודעה תמשיך לרוץ.

יצירת מודעה משוכפלת יכולה לודא האם המודעה אכן טובה או שהיו גורמים שונים שהשפיעו על ביצועי המודעה.