שיווק דיגיטלי – כללי המשחק החדשים בגוגל
נראה שכל שנה גוגל מצליחה להפתיע אותנו מחדש וגם השנה היא לא "איכזבה" וביצעה שינויים שהם הרי גורל לעסקים שמבססים את עבודתם על לקוחות פוטנציאליים ברשת.
ריכזנו עבורך את חמשת השינויים הדומיננטיים ביותר בשנה האחרונה:
שינוי תצוגת המודעות
נתחיל בשינוי המשמעותי ביותר שהתרחש בחודש פברואר ובעצם שינה את פני תוצאות החיפוש כמו שהכרנו אותם עד היום- האופן בו מוצגות מודעות הפרסום הממומנות: גוגל בחרה להשמיט את המודעות מצד שמאל של המסך והשאירה ארבע מודעות בראש עמוד התוצאות ושלוש מודעות בתחתית.
המשמעות של השינוי היא קריטית למפרסמים בממומן כמו גם לעסקים שאינם משקיעים באפיק זה. הסיבה לכך היא שככל שיש פחות מקומות פרסום התחרות אוטומטית עולה והמחירים לקליק עפים גם הם לשמים. עסקים קטנים שלא מצליחים להתחרות בחברות בעלות תקציבי ענק מחפשים אלטרנטיבות אחרות להגיע ללקוחות הפוטנציאליים ובכך מעלים את התחרות גם בזירה האורגנית. הבעיה אף קשה יותר במובייל, שם המסך קטן יותר ועל מנת להגיע לתוצאות האורגניות על הגולש לגלול למטה, כך שלא בטוח בכלל שיגיע לאתר שלך. וזאת כמובן במידה והאתר שלך מותאם לסלולר!
מובייל פירסט
אמנם אנחנו מדברים על מגמה עולה של גלישה במובייל כבר יותר מ- 3 שנים, אבל השנה האחרונה הוכיחה יותר מתמיד שלאתר לא מותאם אין מה להציע לגולשים שמבלים את רוב זמנם במובייל. בהתאם לכך גם גוגל דחקה אחורה בתוצאות החיפוש אתרים שאינם מותאמים.
מהר ובטוח
בנוסף, המגמה של גלישה בסלולר הביאה איתה עוד סממן שמאפיין את הדרך בה גולשים צורכים מידע היום – חוסר סבלנות. אם האתר שלך לא עולה תוך מספר שניות בודדות מהרגע בו הגולש הקליק על הקישור כנראה שתאבד אותו עוד לפני שהספיק בכלל לראות מה אתה מציע. לכן חשוב שתבדוק פרמטר חשוב מאוד שאולי לא יחסת לו חשיבות עד היום – מהירות טעינת האתר שלך. תזכור שהאינטרס שלך דומה לזה של גוגל: שהגולשים לא יברחו אלא ייצברו כמה שיותר דקות גלישה באתר שלך, מה שיפחית את שיעור הנטישה וישפיע גם על דירוג האתר בתוצאות האורגניות.
תוכל לבדוק בקלות האם מהירות האתר שלך מצוינת, טובה או טעונת שיפור ב-Google Speed Test.
הגולשים יותר מנוסים ומתחכמים
מאחר שזמנם של הגולשים שלך קצר הם גם מחפשים בצורה ממוקדת יותר בגוגל בדיוק את מה שהם צריכים במטרה להגיע לתוצאה הרלוונטית ביותר בדרך המהירה ביותר. למשל אם בעבר מי שחיפש נעליים היה פשוט מקליד את הביטוי כמו שהוא, היום הוא יהיה הרבה יותר ספציפי בחיפוש שלו ויכתוב "נעלי בלנסטון דגם 585". אם אתה רוצה להופיע בכמה שיותר ביטויים רלוונטיים בתחום שלך האופן שבו מחפשים בגוגל הוא קריטי כשאתה עושה מחקר מילות מפתח ומוסיף תכנים חדשים לאתר שלך.
אבל איך תדע מה בדיוק גולשים מחפשים?
ובכן, עד השנה האחרונה היית יכול לגשת לכלי מילות המפתח של גוגל ולקבל מידע אודות הביטויים המדויקים אותם הם מקלידים וכמה מהם מחפשים אותם. החל מספטמבר, גוגל חסמה את הגישה למידע זה ובעצם כעת תוכל לקבל נתונים מוערכים כמו טווח מספר הגולשים שמחפשים את הביטוי בחודש (בין 100-10,000) ולא ערך מדויק. כלומר – אתה משחק את המשחק בעיניים עצומות.
במקרה הזה, ידע הוא כוח וככל שהמידע שבידייך מדויק יותר, כך תוכל לנצח את המערכה מול המתחרים שלך.אנחנו באדאקטיב פיתחנו פתרון ייחודי המאפשר לנו לבצע מחקר רחב ומפורט המציג מה בדיוק גולשים מחפשים, כמה ואיך בדיוק הם מחפשים את זה!
לסיכום
כדי להפיק את המירב מהאתר שלך בשנה הקרובה עלייך להבין שעולם הפרסום בגוגל השתנה! אם אתה רוצה להישאר במשחק אתה חייב ליצר אסטרטגיה חדשה המשלבת קידום אתרים אורגני ופרסום ממומן כיחידה אחת. בשניהם מומלץ לבצע מחקר מילים רוחבי המתייחס לאופן בו גולשים מחפשים, מה שיאפשר לך להגיע להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים ולהזניק את העסק שלך קדימה בשנה החדשה. כמו כן, אם עדיין לא השכלת להמיר את אתרך לרספונסיבי זה הזמן לפעול! תזכור שהגולשים של היום רוצים לקבל תוצאות הכי רלוונטיות וכמה שיותר מהר.
המומחים שלנו ישמחו להתאים לך את האתר לשנה החדשה, לעזור לך לנצח את המתחרים ולגייס לקוחות חדשים.
מאחלים לך שנה פוריה ומוצלחת!