איך נוכל לעזור?

פרסום בפייסבוק

להפוך את הגולש ללקוח – ואת הלקוח לחבר. כל מה שחשוב לבעל עסק לדעת על שיווק ברשתות החברתיות.

קשה לדמיין את החיים שלנו לפני עידן הפייסבוק: לפעמים קשה לזכור שאנשים אכלו במסעדות, נסעו לחו"ל, טיילו עם המשפחה, רצו מרתון או נפשו באילת, כי מה הטעם בכל אלה אם אי אפשר לספר ל-כ-ו-ל-ם…?

המהפכה הזאת שחוללה הרשת החברתית הפופולארית בחיים שלנו, לא נשארה רק בתחום האישי והחברתי, מהר מאוד היא השפיעה גם על הזירה העסקית: עם יותר מארבעה מיליון ישראלים פעילים בפייסבוק, אי אפשר להשאיר את הערוץ הצומח הזה ללא התייחסות שיווקית.

לייק ללקוחות חדשים

+ שיווק ברשתות חברתיות

להיות או לא להיות? זאת כבר מזמן לא שאלה. טרגוט מדויק, פרסום יצירתי ושיווק במקום שבו כולם נמצאים.

+ פרסום באינסטגרם

לא מבינים מה הסיפור עם הסטורי? בשביל זה אנחנו כאן. כשאחוזי הרכישות בפלטפורמה רק צומחים ומטפסים זה המקום הכי נכון להיות בו.

+ פרסום בלינקדאין

בואו לעשות מינגלינג עם כל החברות והמנהלים הגדולים, לפרסם למקבלי ההחלטות ולהוסיף לעסק שלכם רשימת לקוחות איכותית.

שירותים נוספים

איך לפרסם ולקדם את העסק שלך בפייסבוק בחוכמה

מצד אחד, כשאנחנו מנסים לעבור בין הגיג פוליטי של חבר אחד לפוסט עם סרטון מצחיק של חבר אחר, הדבר האחרון שאנחנו רוצים להיתקל בו הוא פרסומת. מצד שני, פרסומת שתתחבר בדיוק לטעם האישי שעולה מפרופיל הפייסבוק שלנו, יכולה להיות הכי מדויקת שאפשר ולקלוע אל ליבו ואל כיסו של עוד לקוח פוטנציאלי.

מה ההבדלים בין המסרים שהופכים אחד למטרד ואת השני להצלחה? לפעמים הם דקים מאוד, כמעט בלתי נראים לעין לא מקצועית, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, עם צוות המומחים שלנו למדיה החברתית, מי שיידעו איך להפוך קמפיין צנוע להצלחה שיווקית גדולה.

שמים את הלקוח במוקד

אחד הכלים הנהדרים שמציע פייסבוק למפרסמים הוא מיקוד: מיקוד חכם פירושו שתגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים שלך במינימום הוצאה.

האם העסק שלך הוא כזה שרק מי שנמצא באזור יכול להיות לקוח שלו? שימו לב שלפעמים אפילו ההגדרה הזאת משתנה: אם מדובר במעדניה כפרית ביישוב בשרון למשל, סביר להניח שטוב ככל שתהיה, קהל הלקוחות שלך לא יגיע עד אליך מאשקלון, באר-שבע או עפולה – ולרוב אפילו לא מתל-אביב. כל הקהל הפוטנציאלי שלך יתרכז במי שגר או עובד ביישובים הסמוכים.

לעומת זאת, אם אותה מעדניה היא גם חלק מפסטיבל קולינארי שנערך בימי חול-המועד בצפון, קהל היעד של העסק שלך לאותו פרק זמן, יכול להיות "חובבי אוכל" שנמצאים בדיוק בגליל.

מהדוגמא האחרונה ניתן ללמוד שכאשר מדובר על פרסום בפייסבוק, הפילוח הגיאוגרפי אינו הפילוח היחיד. "פייסבוק" מעניק למפרסמים את הכלים לפנות באופן ממוקד ל"אוהבי ספורט אתגרי", "חובבי היסטוריה", "אוהבי יין" או "הורים לילדים בבית ספר יסודי" – הכל לפי החומרים שהוא אוסף באופן בלתי פוסק על הגולשים. בעזרת כמה הצלבות בין קהלי יעד שונים, אפשר לאפיין אפילו קהלים קטנים כמו למשל "חובבי ג'אז טבעוניים מאזור הנגב". הם אולי לא יעניינו במיוחד עסק שמייצר מעילי-עור למשל, אבל הם יהיו הקהל הכי מדויק למי שיש לו חווה חקלאית אורגנית בערבה או לבעל חנות לתקליטים נדירים בבאר-שבע.

על גאוגרפיה ודמוגרפיה

לא תמיד הקהל שלך הוא עד כדי כך מפולח, לפעמים הדרך הטובה ביותר לפרסם לו היא לפי פילוח דמוגרפי: אם אתה משווק, לדוגמא, את הצימרים הכי מפנקים בגליל המערבי, אתה יודע על הלקוחות שלך שהם צריכים להיות מי שמסוגלים להיפרד מ 2,000 שקלים ללילה, כדי להתארח באחד הצימרים הכי יוקרתיים בישראל. לכן סביר להניח שפרסום לבעלי הכנסה גבוהה יהיה האפיק הטוב ביותר עבורכם. כמובן שלפייסבוק אין יכולת לרדת לרזולוציות מדויקות של הכנסה, אבל פילוח לפי גיל, השכלה ומאפיינים בולטים של סגנון-חיים, יכול להביא את הפרסום שלך לתפוצה של גולשים שהם, בסבירות גבוהה, בעלי הכנסה גבוהה ואורח חיים שוחר יוקרה ופינוקים.

ישנם פילוחים נוספים: יבואן של אופני-הרים למשל, יכול להתחבר לקבוצות-רכיבה ולפרסם למשתתפיהם, משווק של מוצרי-תינוקות ישמח להיות מחובר לכמה שיותר קבוצות של נשים בהריון – ואלו הן רק שתי דוגמאות לחיבור בין בעל עסק לקבוצות שיכולות להיות קהל היעד הטוב ביותר עבורו. לא כל תחומי העניין שלנו ממוקדים בקבוצות, אבל פייסבוק יודעת לזהות גם תחומי עניין כפי שהם מתבטאים בצילומים שאנו מעלים לרשת (למשל, מי שיעלה באופן עקבי תמונות שלו מיציעי מגרשי הכדורגל בישראל, שלא יופתע אם יתחיל לקבל הצעות לחבילות טיסה למשחקי ליגת-האלופות, כמו שמי שמעלה בעקביות תמונות שלו מתחרויות בסגנון "איירון-מן", יזכה, במוקדם או במאוחר, לגלות ב "פיד" שלו הצעות לרכישת נעלי-ריצה מתקדמות או תוספי מזון שנועדו לשפר ביצועים של מי שעוסקים בפעילות ספורטיבית מאומצת).

חשוב לזכור, לפעמים המטבע הבא שייכנס לקופת העסק שלך, נמצא בדיוק מתחת לפנס: יש לך מועדון-לקוחות פעיל או רשומה שמתעדת את כל לקוחותיך? אפשר לחפש אותם בפייסבוק, להגיע אליהם ולנסות להגדיל את הפעילות שלך מולם.

אמנם כולם מדברים על פייסבוק, אך יש לזכור שלא רק היא עומדת לרשותכם: גם רשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם ו-ווטסאפ, שייכות לפייסבוק ומסייעות לה לחקור את התנהגותנו כל העת, כדי ל"חזות" פעילות עתידית שלנו על סמך הפעילות הקיימת ברשתות החברתיות ובפלטפורמות השונות.

 

לנהל את הפייסבוק

איתור הקהל שלך, עד כמה שהוא חשוב וחיוני, הוא רק חלק ממה שנדרש כדי להצליח בפרסום ברשתות החברתיות. מיקוד הוא תנאי הכרחי, אבל גם אחרי שאיתרת בהצלחה את קהל היעד הכי מדויק עבורך, השלב הבא הוא לדעת כיצד לתקשר אתו. איך בונים מודעה שתהיה נכונה ויזואלית ותגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלך להיעצר בדיוק על המודעה שלך בעודם גוללים את ה "פיד" שלהם במהירות? בעבר הופיעו מודעות מסחריות בפייסבוק בצד הפיד, אבל כיום הם מהוות חלק אינטרגלי מהמסרים שמקבלים הגולשים ברשתות החברתיות, כלומר – הן נמצאות בין התמונות של האחיין מהטירונות, החברים בעבודה שיצאו ליום כיף, הפוסט הקבוע בעד או נגד הממשלה והתזכורת לברך במזל טוב את חבריך שחוגגים יום הולדת… לכן הוא מוכרח להיות חלק אינטגרלי מהמסרים שצורך הגולש ולקלוע לפעילות שלו באופן שייטמע בתוכה באופן מיטבי שיוביל לאחוז המרה גבוה, כלומר: גולש נחשף למודעה, מקליק עליה וממשיך ממנה אל דף הפייסבוק או האתר שלך.

עיצוב של מודעת פייסבוק אפקטיבית, הוא עניין למקצוענים שיודעים בדיוק איך להפעיל בצורה הטובה ביותר את הגולש.

עכשיו, אחרי שצלחנו את שני השלבים החשובים של איתור קהל היעד של העסק שלך בפייסבוק ויצירת מודעה, אפשר לגשת לתפעול.

נוסף על פרמטרים מקצועיים כמו ניהול תקציב הפרסום, מעקב אחרי תוצאותיו, ניתוח של אילו מסרים פעלו טוב יותר ואיזה מבין הקהלים ש "טורגטו" הניב יחס-המרה משופר מאחרים, כמו שיש לעשות בכל קמפיין פרסומי, יש לזכור שהפרסום בפייסבוק הוא דו-סיטרי, אינטראקטיבי – ואינו מסתיים ברגע שהגולש נחשף למודעה שלך והחליט לרכוש או לא את השירות או המוצר המפורסם.

בעת קמפיין בפייסבוק יש לתחזק את הקשר שלך עם הגולשים על בסיס יומי: הגיבו לפרסום? מצוין, קשר עם הלקוח הפוטנציאלי הוא התחלה מצוינת – בתנאי שעוקבים אחר תגובתו, מגיבים בחזרה, מנסים לעזור, לייעל ולשפר את יחסו אל העסק שלך, ובמידת האפשר – להפוך אותו לא רק ללקוח טוב יותר, אלא גם לשגריר: אחד שמשתף את המודעה, ממליץ עליה לחבריו והופך מבלי דעת לחלק ממערך השיווק שלך.

לשם כך נחוץ מעקב יומי, קריאה של תגובות הגולשים על ידי מי שיכול לספק להם מענה, ובמידת הצורך אף מענה מקצועי מדויק – ולא רק מענה לשם מענה, טיפוח הקשר עם הלקוח – ולא פחות חשוב, העלאת תכנים לדף הפייסבוק שלך.

התוכן הוא המלך

לא בכדי נדרשנו לנושא התוכן: בעידן השיווק הדיגיטלי, תוכן איכותי אינו מותרות אלא מרכיב הכרחי באמצעים השיווקיים שעומדים לרשותך כמפרסם: הזנחה של דף הפייסבוק העסקי שלך תוביל בהכרח לערעור מעמד העסק שלך בקרב הגולשים: אין דבר מאכזב יותר לגולש מאשר להיחשף לפרסום, להקליק עליו בציפיה לקרוא עוד – ואז להגיע לדף פייסבוק שהפוסט האחרון בו פורסם לפני שלושה חודשים… זה לא אומר שאתה חייב לעבוד בייצור תוכן, אבל זה אומר שאתה חייב לקבל ליווי צמוד ממי שתוכן מנצח הוא המומחיות שלהם: יש ארגונים גדולים שיעלו פוסט חדש כמעט בכל שעה, אבל גם עסק קטן יחסית, נדרש לפרסום פוסטים, תמונות, קטעי וידיאו ועוד, ברמה של לפחות מס' פעמים בשבוע! התוכן לא מוכרח להיות מורכב, להיפך: לפעמים דווקא תוכן פשוט ואותנטי יגרום לגולש להרגיש קרוב יותר לעסק שלך: הדרך שלך להגיע לליבו ולכיסו אינה מבוססת בהכרח על הצעה עסקית, מבצע או מחיר תחרותי, אלא גם בשיתוף של מאמרים מקצועיים בתחום, צילומים מהשיפוץ שמתבצע בעסק, מחמאות לעובד המצטיין של השבוע או החודש בצירוף תמונתו, דיווח מיום כיף של עובדי העסק או מפעילות שביצע למען הקהילה – כל אלה ועוד הם תכנים נפלאים שיישמרו על קשר רציף בינך לבין הגולש-לקוח ויכניסו רובד אישי לקשר המעמיק בינכם.

זכרו, פייסבוק הוא כלי נפלא להגיע בעזרתו אל הלקוחות הבאים שלך ולשפר את הקשר עם הלקוחות הקיימים, מדובר בפלטפורמה חכמה שמשתכללת כל העת, מתפתחת "לרוחב" (רוכשת פלטפורמות אחרות) והן "לעומק" – מבחינת יכולתה לאפיין את רצונותיו וסגנון חייו של הגולש- ומה שלא פחות רלוונטי, בעיקר לעסקים בהיקף פעילות קטן או בינוני – ניתן לקיים בה קמפיין אפקטיבי גם בתקציבי פרסום נמוכים-יחסית, אבל כדי שהפרסום בה יהיה אפקטיבי, נדרש לעסק שלך ליווי של מומחים, כאלו שיידעו לאתר את קהל היעד, לפלח אותו, לתרגם את הצורך השיווקי שלך למסר פרסומי שישיג יחסי-המרה גבוהים וכמובן, יידע לתדרך אותך כיצד לנהל את הקשר עם הגולשים (או לנהל אותו עבורך). בחירה של חברה מקצועית ומנוסה שיש לה קבלות על עשייה אפקטיבית בתחום, היא הצעד הראשון והחשוב ביותר לשיווק העסק שלך ברשתות החברתיות.

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.