איך נוכל לעזור?

מודיעין דיגיטלי

פתאום קם אדם עם רעיון… זה יכול להיות עסק חדש, תחום פעילות אטרקטיבי, מוצר חדש או עוד קמפיין שיווקי. בכל מקרה, הוא מוכן לכבוש את העולם. רגע לפני שיוצאים בדהרה עם היוזמה הזאת, שווה לדבר על מודיעין דיגיטלי.

זה יכול להישמע עלום או מורכב, אבל למעשה מדובר באחד הצעדים החשובים ביותר ליצירת תמונת שוק רחבה ועשירה. תמונה שבסופו של דבר תאפשר לנו ולכם כיזמים לראות יותר משתנים, להבין את המציאות בצורה הרבה יותר עמוקה ולבסוף גם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.

קבלו הצצה למתחרים

שירותים נוספים

עלו על הסוס עם מודיעין דיגיטלי

דמיינו שאתם מצביאים שעומדים להסתער על הגבעה הקרובה עם צבא הפרשים שלכם. כדי להבין את המצב שלפניכם ולקבל מושג טוב יותר של מה עומד מולכם בשטח, תצטרכו כנראה לבחון את המקומות המסוכנים, תנסו להבין איפה נמצאים המכשולים ואיפה מחכים לכם היריבים. אם תוכלו לתצפת על האזור לאורך זמן, בטח תוכלו גם להעריך טוב יותר את כוחו של היריב ותזהו מגמות והרגלים קבועים.

אחרי שאספתם את המידע, תקבלו הבנה טובה יותר על הזמן הנכון לפעול, תסמנו את מטרות המשנה, הפעולות הדרושות והמשאבים, ובאופן כללי תבינו מהי האסטרטגיה הנכונה שבעזרתה תוכלו לנצח במערכה.   

ככה עובד מודיעין דיגיטלי, רק שבמקום אסטרטגיה ליציאה לקרב מול צבא, אנחנו מגבשים בעזרתו אסטרטגיית שיווק ונלחמים על לבבות הלקוחות מול המתחרים העסקיים שלכם. 

ובחזרה לעולם שלנו, "חיל מודיעין דיגיטלי" הוא בדיוק הדבר שיאפשר לכם לפעול בעיניים פקוחות, לבצע מהלכים מדויקים ותמיד להיות צעד אחד לפני המתחרים שלכם. הוא יכול לסייע גם במיקוד הקמפיינים שלנו אבל לא רק. למשל, בפיתוח מוצר או בהשקת שירותים חדשים, מודיעין דיגיטלי יכול לאתר עבורכם את סוג המוצרים שאנשים מחפשים בשוק, וכך לעזור לכם להתאים את המוצר שלכם לדרישות ולרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים. בממד נוסף, מחקר שוק מעמיק ייתן לכם מידע על פעילות המתחרים, ותוכלו בעזרתו לפתח אסטרטגיות להגדלת מכירות.
רגע לפני שנצלול לאלמנטים המקצועיים שמרכיבים את תחום המודיעין הדיגיטלי, חשוב להדגיש שהוא לא נחלתם של מותגי על או תאגידים בעמק הסיליקון. עם הכלים שיש לנו כיום, עסקים קטנים משפרים עמדות ומקבלים כלי ניתוח והבנה מהשורה הראשונה, גם עבור המאמצים השיווקיים שלהם. מאידך, עסקים שפועלים היום ללא מודיעין דיגיטלי למעשה עובדים על סמך תחושות בטן, או רק לאחר שניסו ונכשלו ולמדו מכורח ההפסדים שנצברו.

אם ידע הוא כוח, מודיעין דיגיטלי זאת עוצמה

כשניגשים למחקר מתחרים האתגר העיקרי קיים בשני מישורים. האחד, הוא איסוף המידע. הפן הזה מצריך חיבור למערכות טכנולוגיות מתקדמות ויקרות, שהגישה אליהן אינה בהישג ידם של יזמים וגם לא של מרבית סוכנויות הפרסום. המרכיב השני הוא הפיכת המידע לתובנות מסקנות והמלצות. השלב הזה מצריך ניסיון, הבנה עסקית ויצירתיות בניתוח נתונים. את שני הממדים האלה, מערכות טכנולוגיות חזקות והבנה עסקית עמוקה, אנחנו באדאקטיב מציעים ללקוחות שלנו כחלק מהפעילות השוטפת.

מחקר שוק להזדמנויות חדשות

את הביטוי Go to Market תשמעו בכל ישיבת שיווק רצינית בארה"ב שעוסקת באסטרטגיית חדירה של מוצרים חדשים. הביטוי הקצר הזה בעצם שואל את השאלה הגדולה ביותר בעולם השיווק – מהי הדרך הטובה ביותר בה המוצר שלכם פוגש את קהל היעד ומה המסרים שלו בזמן המפגש הזה. לשאלה החשובה הזאת יש לנו תשובה מצוינת. מודיעין עסקי שמספק לכם תמונת שוק עדכנית של הרצונות, יודע לתאר את ההעדפות והצרכים של הלקוחות שלכם, מאפשר להבין לעומק את השוק בו אתם פועלים ונותן תמונה רחבה וברורה על המתחרים.

לתפיסתנו, גם עסקים קטנים שרוצים לבלוט ולהצליח בצורה יוצאת דופן צריכים לשאול את עצמם את השאלה הזאת, ובעזרת מודיעין עסקי דיגיטלי התשובה הופכת להיות פשוטה ובהירה יותר.

מדובר בכלי רב עוצמה שמאפשר לכם להבין איך נכון לקדם את העסק או האם נכון בכלל להשיק מוצר חדש. הוא מספק לנו מידע מעשי, עדכני ורחב היקף על התחום העסקי שלנו. למשל, אם מדובר בחנות למוצרי תינוקות, מחקר שוק מאפשר לנו להבין מה התחומים או המוצרים המחופשים ביותר ולהבין את הצרכים האמיתיים. יתרה מכך, על ידי בירור מעמיק של שאילתות החיפוש, אנחנו יכולים לדעת מה בדיוק מעסיק הורים שעתידים להרחיב את המשפחה. נוכל לדעת מה סוג המוצרים שהם צריכים או האם הם בכלל מעוניינים בחבילת לידה. בכל מקרה, נדע להבין מה קהל היעד שלנו מחפש, מה חשוב לו ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לסייע לו.

מחקר השוק שאנחנו מבצעים לא מסתפק רק בחקירת תחום הפעילות הישיר, אלא גם מאפשר לבדוק תחומים מקבילים, שנוגעים לשאלות של פיתוח עסקי והרחבות השירות. חנות פרחים שרוצה להרחיב את השירותים שלה יכולה לברר באמצעות מחקר שוק נכון האם כדאי לה להציע גם זרי שוקולד או מגשי פירות כמתנות. באופן אחר, חברה שרוצה להבין היכן יהיה לה נכון להשיק שירות חדש תבקש לבצע מחקר שוק לפי מיקום גיאוגרפי. למשל, אפליקציית נסיעות שיתופיות חדשה תרצה להבין באיזו עיר יהיה לה נכון להשיק את הפעילות. היא תבקש להבין עד כמה אנשים נוסעים במוניות בעיר המסוימת ואולי להתחקות אחר כמויות החיפוש או התנועה לאתרים שמספקים פתרונות דומים. בדרך זו היא יכולה להבין עד כמה הרעיון החדשני שלה פופולרי באזור ולהעריך בצורה טובה יותר את מידת ההיענות של התושבים.

איפה אתם ואיפה התחרות שלכם

אם נעלה שוב לרגע על הסוס שלנו ונחזור להיות המצביאים, אז כדי להביס את המתחרה שלכם בשדה הקרב, אתם צריכים להכיר אותם טוב. ממש טוב. בעולם השיווקי, תמיד יש מתחרה שירצה להגיע לאותו קהל עם הצעה דומה או שוות ערך. תמיד יהיה מישהו שיתחרה על אותו שטח פרסום וירצה לרכוש אותו, בדיוק כמוכם, במחיר המשתלם ביותר.
חקר שוק ומתחרים יזהה את שחקני המפתח בתעשייה ואת הכוכבים העולים. הוא יציג לכם אסטרטגיות מקובלות בענף שתוכלו ליישם, ויאפשר לכם להימנע מטעויות שיעלו לכם הרבה כסף.

בעזרת ניתוח מתחרים תוכלו להבין את המגמות, את הטרנדים ואת עוצמת התחרות. עם הכלים המתקדמים ביותר בשוק שאנחנו מעמידים לרשותכם, תוכלו לחקור את המתחרים שלכם ואת המתחרים של המתחרים שלכם. הגדלת מעגלי המחקר תעניק לכם תמונה רחבה יותר ותחשוף בפניכם אסטרטגיות שונות להצלחה.

וכאן רק נרמוז שאם המתחרים שלכם מרכזים מאמצים גדולים במקומות מסוימים, הם כנראה מזניחים אזורים אחרים. למשל, קהלי יעד פוטנציאליים, ביטויי חיפוש שנזנחו או צרכים שהם לא נותנים להם מענה. אלה יכולים להיות בדיוק האזורים שאותם תוכלו אתם לכבוש וגם סביר להניח במחירים הרבה יותר נוחים.

ברגע שתדעו איפה מפרסם המתחרה, מה הוא מפרסם וכמה הוא משקיע תקבלו כלים איך להתמודד מולו בהצלחה ואף לנצח במערכה השיווקית.

 כל מה שרציתם לדעת על לקוחות

מי קונה את המוצר שלכם? מה ואיך הוא מחפש? איפה ומתי? ואת מי הוא מוצא כיום?!
מיהם הלקוחות האידאליים ביותר ומהי התדירות בה תרצו שהם ירכשו? שאלות מהסוג הזה יעזרו לכם לקבל הבנה רחבה יותר של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ויעזרו לכם לפגוש את הצרכים שלהם טוב יותר.
חקר שוק יעזור לכם למפות את פרופיל הלקוח האידיאלי שלכם, לדעת מה גודל השוק ומה מושך לקוחות לקנות.

טרגוט ופנייה נכונה ללקוחות תמיד צריכים להיות בראש סדר העדיפויות, לא משנה מתי פתחתם את העסק, או אם מדובר בלקוחות נאמנים או חדשים.
אסטרטגיות מחקר טובות, יסירו את הספקות סביב זהות הלקוחות כמו גילאים, מיקום גאוגרפי, מגדר וכדומה. בחינת התוצאות תספק לנו הבנה מה מפעיל אותם, איך הם אוהבים שפונים אליהם ובאילו ערוצים הם צורכים את התוכן שלהם.

בפועל, אנחנו בוחנים את ביטויי המפתח – ביטויים שקשורים לעסק שלכם שלפיהם תופיעו במנועי החיפוש – ובודקים כמה תנועה מייצרים ביטויי המפתח לעסק שלכם, כמה הכנסה הם מניבים ומשווים תוצאות עם הרף המקובל בתעשייה.

חומר שיווקי מותאם ורלוונטי

דמיינו שתוכלו לראות את כל הקמפיין של המתחרים שלכם פרוס לפניכם. דמיינו שתוכלו לראות בדיוק באיזה מילות מפתח הוא מופיע. דמיינו שאתם יודעים כמה הוא משלם כדי להתברג במקומות הראשונים בגוגל בכל ביטויי. מה הקופי בו הוא משתמש לכל מודעה ומודעה. האם הוא מפרסם גם ברשת המדיה, האם הוא משקיע בקידום אורגני וכמה תנועה הוא בכלל מקבל.
טוב, אתם יכולים להפסיק לדמיין. עם המערכות הטכנולוגיות שלנו זה קורה על בסיס יומיומי.

איך זה קורה? בעזרת טכנולוגיה מתקדמת משולבת דאטה ייחודית שמציגה לנו באופן בלעדי את תמונת הקמפיינים של המתחרים שלכם. הכלים האלה פשוט שולפים את הקמפיינים של המתחרים ומציגים תמונה מאוד ברורה ומפולחת של אסטרטגיית הפרסום שלהם.

בצורה הזאת, נוכל לראות עבור צימר יוקרתי בצפון מה לקוחות מחפשים כשהם נופשים בסוף השבוע, באוגוסט או בחורף, וגם לראות איך אתרים גדולים ומנוסים דוגמת Booking.com מנהלים את הקמפיינים שלהם. בעזרת האוצר הזה נוכל להציע לאותו צימר מפנק, מסרים ודרכי פעולה חכמות שיתחרו באתרי ענק ולעיתים גם יעקפו אותם.

דוגמה לתמונת התחרות שאנחנו מפיקים:

מחקר מילות מפתח:

 

דוגמא למודעות מתחרים (Trivago):

היתרון הזה מצטרף ליכולת שלנו להבין בצורה הטובה ביותר את הצרכים והמניעים של קהל היעד, ומכאן אנחנו יכולים לגבש את המסרים ואת התוצרים הקריאטיביים עבורכם. מהשילוב הזה נולדים מהלכים אפקטיביים שבשורה התחתונה מביאים ללקוחות תוצאות טובות יותר.

להפוך את הנכסים הדיגיטליים שלכם למקורות הכנסה

אם נגענו עד עכשיו במספר נקודות שיכולות לעזור לאסטרטגיית השיווק שלנו להיות מוצלחת יותר, דוגמת זיהוי תחרות, קהלים והזדמנויות, עכשיו נראה איך המידע שאספנו מאפשר ליצור הכנסות ממשיות ולהפוך את הנכסים שלכם למקורות פיננסיים. לא, לא טעינו. מודיעין עסקי יכול להיות כלי להכנסה ממשית לא רק מקמפיין או מכירות מוצרים. זה במידה ואתם מעוניינים להשקיע בבלוג משלכם או בנכסי תוכן אחרים שברשותכם.

אחת הדרכים הטובות ביותר לכך היא לשלב מודעות מרשת הפרסום של גוגל בבלוג שלכם, או לחילופין להיכנס לתוכנית שותפים ולהוסיף לתכנים שלכם את הקישורים הרלוונטיים.

ההיגיון הוא פשוט – עסקים שפועלים בתחומים תחרותיים מוכנים לשלם סכומים נכבדים כדי לזכות בתנועה איכותית, ובלוג שמקדם תכנים איכותיים בהחלט יכול למשוך אליו קהל כזה.

איך עושים את זה? התפקיד שלכם יהיה לכתוב תוכן מעולה על אותם נושאים. התוכן צריך להיות מועיל, בעל ערך ומעניין. הקהל שיקרא את התוכן שלך יהיה קהל "חם" שיגלה מעורבות גבוהה בתוכן.

דמיינו שהבלוג שלכם עוסק בביקורות על אוזניות אלחוטיות. אותו קהל שיגיע לבלוג הוא בסבירות מאוד גבוהה קהל שמעוניין לרכוש אוזניות כאלה.

כשהם יפגשו את התוכן הזה, ורמת האמון שלהם תהיה גבוהה, אותם גולשים יחשפו למודעות שיפורסמו בבלוג ובאופן טבעי, אחוז מסוים מהם גם יקליק עליהם. זכרו שזהו קהל מאוד ספציפי שהגיע לאתר כי הוא מתעניין בנושא שכתבתם עליו. במסגרת ההסכם שלכם עם גוגל או הסכם תוכנית השותפים שלכם, סכום כסף מסוים יעבור לחשבונכם מיד עם הקלקה על הבאנר.

את הפעילות הזאת כמובן שיש לנהל, ואת זה אנחנו עושים באמצעות התוכנות והפלטפורמות הטובות ביותר. המערכות שאנחנו עובדים איתן מוצאות עבור הלקוחות שלנו:

  • אתרים שמשלמים על תנועה שמגיעה לאתר
  • מילות מפתח נפוצות שמשותפות לאתר שלכם ולאתר שתרצו לפרסם בו
  • מילות מפתח שהפרסומות שלהם מכוונות אליהן
  • תנועת גולשים שהמודעות מייצרות
  • העלות הכוללת של יצירת תנועה מתוך אותן מודעות

מידע חשוב מהסוג הזה יעזור לכם להציע לעסקים אחרים הצעות אטרקטיביות לפרסום באתר שלכם.

לצמצם סיכונים ולמנוע הפסדים

מודיעין דיגיטלי עוזר להפחית סיכונים שנובעים מהחלטות שגויות שקיבלנו. למשל, טעויות תמחור או טעויות בהערכת גודל שוק. אם יש לנו רעיון נהדר לשירות, אבל אנחנו מזהים שאין לו חיפושים, אולי כדאי לנו לבדוק האם באמת זה אומר שאין לו גם ביקוש. המסקנה במקרה כזה תהיה אחת מהשתיים: או שנעדכן את המוצר, או שנבין שהשיווק שלנו צריך לעסוק בחינוך שוק.

כדי למנוע הפסדים עתידיים, כדאי לעשות את המחקר השיווקי לפני המתחרים. כדי להוציא את המקסימום מכל הפערים ולהתאים להם את הפתרון הנכון שיביא אליכם לקוחות.
קחו לדוגמה את אפל ונטפליקס. שתיהן עשו את מחקר השוק לפני המתחרים, הבינו בדיוק מה לקוחות מחפשים ויצאו ראשונות עם המוצרים המהפכניים שלהן.
היום כדי להישאר רלוונטי, לא מספיק לצפות לשינוי, צריך לדעת גם לנבא אותו וליצור לו מוצר מתאים.

מודיעין עסקי, ואתם על הסוס לפני כולם

ראינו שמודיעין עסקי נוגע בכל אספקט של הפעילות השיווקית. הוא מאפשר לנו להבין את נוף התחרות, את רמות הביקושים, את אופי קהל היעד ואת הצרכים הגלויים והסמויים שלו. הוא מאפשר לזהות הזדמנויות שיווקיות חדשות, לראות צרכים שלא מטופלים ונקודות כאב חדשות שיש ללקוחות ושנזנחו על ידי המתחרים. בפן המעשי, הוא מציע לנו מגוון אפשרויות לטייב את הקמפיינים שלכם ברמת התקציב, אפיקי הפרסום ובניית המסרים. ברמת המוצר או השירות, הוא יאפשר להבין את עמדות המשתמשים או הצרכנים כלפיכם. ראינו גם שמודיעין דיגיטלי יכול ליצור הכנסות משמעותיות מתוכניות שותפים ופרסום בנכסים דיגיטליים.

לבסוף, מודיעין דיגיטלי מאפשר לנו להיות קשובים יותר לעולם סביבנו, ולהגיב לו בצורה חכמה יותר. הוא מאפשר לנו גם להבין איפה המלחמה מתרחשת וגם לזהות אילו הזדמנויות נופלות לידיים שלכם כפרי בשל. אז שיהיה בתיאבון.

רוצים לקבל הצצה על המתחרים?  צרו איתנו קשר

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.