איך נוכל לעזור?

אופטימיזציה לאתר – הבסיס לקידום האתר שלכם

26/01/2023 זמן קריאה: 5 דק׳

אופטימיזציה לאתר היא אסטרטגיה המסייעת לעסקים לשפר את חוויית המשתמש באתרים שלהם תוך התאמת התוכן המקוון שלהם לאטרקטיבי ומותאם עבור מנועי החיפוש.

מה שעסקים רבים אינם יודעים ומבינים הוא שבניית אתר אינטרנט זה לא מספיק. מנקודת מבט של שיווק דיגיטלי, אופטימיזציה היא הבסיס לבניית נוכחות אונליין בגוגל. לכן, יש לבצע אופטימיזציה כדי לשמור על מעורבות הלקוחות בתוכן שלכם. כמו כן, אתם חייבים לעשות זאת גם כדי להגדיל את הסיכוי שלכם להימצא ע"י לקוחות פוטנציאליים בתוצאות המובילות במנוע החיפוש של גוגל, בכל פעם שהם מחפשים את המוצרים והשירותים המקוונים שלכם.

מה זה אופטימיזציה?

אופטימיזציה לאתר היא אסטרטגיה ארוכת טווח המתמקדת בשיטות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). מדובר בטכניקות שונות שעושים בהן שימוש כדי להבטיח שהאתר שלכם יהיה גלוי כאשר הלקוחות שלכם יקלידו שאילתות חיפוש במנועי החיפוש, כמו גוגל ובינג, הקשורות למוצרים ו/או השירותים שלכם.

אופטימיזציה לאתרים היא תהליך של שימוש בכלים ואסטרטגיות מתקדמות, שמטרתם לשפר את ביצועי האתר שלכם, להגדיל את התנועה, להגדיל את ההמרות ולהגדיל את ההכנסות.

הטכניקה לא רק מתמקדת בקבלת דפים שונים באתר שלכם לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות, אלא מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים למצוא את המותג שלכם (מוצר או שרות) בצורה הקלה ביותר. ההיבט הקריטי הנוסף כאן הוא אופטימיזציה בדף האתר. טכניקה זו מבטיחה שלקוחות פוטנציאליים שנוחתים באתר שלכם יקבלו חווית משתמש מושלמת ככל הניתן, מה שמחייב אותם לבצע את הפעולה הרצויה ולהמיר ללידים.

באמצעות אופטימיזציה של האתר שלכם, אתם, לא רק יכולים להתחבר לשוק לא מנוצל בצורה האפקטיבית והיעילה ביותר (מבלי לשלם עבור פרסום) אלא לפתוח דלתות ליותר המרות ורווחים.

שימו לב, בעוד קידום אתרים מהווה חלק חיוני באופטימיזציה של אתרים, זה לא הסוף של האופטימיזציה, אופטימיזציה לאתר שלכם מכוונת לא רק למנועי החיפוש, אלא גם לאנשים אמיתיים ועוזרת לכם לרכוש את אמון המבקרים שלכם באתר. מתחילה להיבנות מערכת יחסים המאפשרת לכם למכור מוצרים מבלי שתצטרכו להשקיע משאבים בשיחת מכירה.

מדוע חשוב לעשות אופטימיזציה באתר?

בעשור האחרון, האינטרנט הפך למקום בו הצרכנים מקבלים את החלטות הקנייה שלהם ורוכשים מוצרים. האינטרנט הפך גם ליעד המתאים למציאת מידע על עסקים מקומיים (46% מסך החיפושים בגוגל הם בעלי כוונה מקומית, ו-78% מהחיפושים המקומיים בנייד מביאים לרכישות לא מקוונות) וכן על חברות תוכנה, ארגוני B2B ועוד.

אופטימיזציה לאתר היא חשובה מכיוון שהיא עוזרת לגולשים באתר שלכם להתמצא טוב יותר בביקוריהם באתר. כל גולש מגיע לאתר שלכם בתקווה לקבל מענה לשאלה, למצוא פתרון לבעיה שלו / מענה לצורך, או להשלים משימה כזו או אחרת. כאשר אתם מבצעים אופטימיזציה לאתר שלכם, אתם מקלים על הגולשים באתר שלכם לבצע את המשימות הללו.

כאשר אתם מבצעים אופטימיזציה לאתר שלכם, האתר שלכם הופך להיות יעיל יותר עבור העסק שלכם.
אתר יעיל יותר יכול להגדיל את ההכנסה לעסק שלכם באמצעות מכירות או לידים חדשים, ולהפחית עלויות, באמצעות שיעורי המרה טובים יותר על הוצאות שיווק קיימות, או על ידי תוכן איכותי לגולשים שנמצאים בשלב המחקר.

התוכן באתר שלכם צריך וחייב לעבור אופטימיזציה אחרת זה לא משנה כמה אנשים מחפשים מונחים רלוונטיים לעסק שלכם, ללא אופטימיזציה האתר שלכם לא יופיע בתוצאות ואף אחד לא יבחין באתר שלכם ובעסק שלכם.

מהי המטרה של אופטימיזציה לאתר?

המטרה של אופטימיזציה לאתר היא להפוך את האתר שלכם למושך ככל האפשר למנועי חיפוש ואנשים אמיתיים. אבל איך עושים את זה?

הצעד הראשון לעשות משהו טוב יותר הוא לזהות בעיות. ראשית מבררים מה לא בסדר באתר הנוכחי שלכם לפני שתוכלו לשפר אותו – זה הבסיס לכל תהליך אופטימיזציה טוב.

להלן סקירה כללית של כל תחומי האופטימיזציה העיקריים והכלים הרלוונטיים לבדיקה:

* לידיעתכם, אדאקטיב הינה הנציגה הרשמית של סמראש בישראל. לקוחות החברה נהנים מפיתוח בלעדי שמאפשר להם לנצח ולהוביל בתוצאות החיפוש, מאחר ואנו רואים תמונה רחבה יותר (פי 23 משאר השוק) * 

היתרונות של אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתרים, המכונה גם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), היא אחד התהליכים החיוניים עבור כל אדם פרטי או חברת קידום שרוצה להביא את האתרים אותם היא מקדמת לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. אופטימיזציה לאתר נחשבת כאסטרטגיית שיווק מקוונת בגלל היעילות שלה.

אתר בעל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש נמצא בקלות על ידי מספר רב של גולשים, מה שמביא להישג עצום עבורו ולכן היתרונות של אופטימיזציית אתרים הם גדולים.  הנה 5 היתרונות המובילים שיעזרו לכל אחד להבין את האפקטיביות של אופטימיזציה לאתר:

  1. הגדלת התנועה לאתר – אופטימיזציה לאתר היא אחת הטקטיקות המובילות של הגדלת התנועה לאתר שלכם. האתר שלכם יקבל את רוב החשיפות והקליקים אם הוא יישאר בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש. לפיכך, המיקום העליון שלכם במנועי החיפוש יעזור לאתר שלכם לקבל תנועה משמעותית. במהלך אופטימיזציה של אתרים, יש להתמקד ביצירת תגי כותרת ותיאורי מטא אינפורמטיביים ורלוונטיים למילות מפתח ולנסות להציג אותם בדפי תוצאות. תגים ותיאורים אלה  מגדילים את כמות ההקלקות לאתר שלכם וכתוצאה מכך, האתר שלכם מקבל תנועה מוגברת יותר. אופטימיזציה של תוכן האתר מקלה על לקוחות פוטנציאליים למצוא את התוכן שלכם באופן אורגני דרך מנועי החיפוש. השקיעו את הזמן ובמידת הצורך גם כסף בהגדלת התנועה האורגנית שלכם. זה עשוי לקחת זמן רב יותר, אבל התוצאות מחזיקות מעמד זמן רב יותר ומביאות ליותר המרות
  2. גולשים פוטנציאליים להמרה – כאשר גולשים צריכים מוצרים או שירותים כלשהם הם משתמשים בחיפוש במנועי חיפוש כדי לקבל את המידע המפורט. ברגע שגולשים יראו את האתר שלכם בעמוד הראשון בדפי התוצאות של מנועי החיפוש בזמן שהם מחפשים מוצרים ו/או שירותים אתם תקבלו מספר רב של גולשים כמבקרים באתר שלכם. אופטימיזציה לאתר היא הדרך לדחוף את האתר שלכם גבוה ככל האפשר במנועי החיפוש ועוזרת לאתר שלכם להימצא על ידי גולשים רבים.
  3. אפיק חסכוני – אופטימיזציה עולה פחות מאסטרטגיות השיווק האחרות מכיוון שהיא מכוונת לקהל המחפש מוצרים ושירותים באינטרנט. זה מספק החזר רב על ההשקעה שלכם מאשר פרסום ממומן באינטרנט, בעיתון, טלוויזיה וכו. התנועה שהאתר מקבל באמצעות קידום אורגני היא יותר אמינה וחסכונית. באמצעות אסטרטגיות שיווק אחרות, האתר שלכם יקבל אולי תנועה אבל לעולם לא יקבל תנועה איכותית גבוהה באותן העלויות.
  4. מודעות למותג- האתר שלכם הוא המותג שלכם והנכס הדיגיטלי שלכם. אתם יכולים להגדיל את ערך המותג והמודעות לאתר האינטרנט שלכם באמצעות אופטימיזציה. להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש באמצעות אופטימיזציה על האתר שלכם לא רק יקבל יביא כמה שיותר תנועה, אלא גם יזכה לאמון מהגולשים, מכיוון שאתר בעל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש נתפס כאמין יותר ואנשים מכירים גם את המוצרים והשירותים שלו.
  5. תנו למנועי החיפוש את מה שהם רוצים – "זחלנים" הם כלי של מנוע החיפוש שעוזר לגוגל לסרוק את האתר שלכם באופן אוטומטי. ה'זחלנים' בדרך כלל סורקים את קוד ה-HTML שגורם לאתר שלכם לתפקד. אז במהלך אופטימיזציית אתרים, קוד HTML נעשה בדרך כלל קל יותר עבור מנועי החיפוש, כך שהם יכולים לסרוק את מפת האתר. כדי להשיג דירוג אתר טוב יותר, אתם זקוקים לאינדקס טוב וקל יותר לאתר. דירוגים טובים יותר מסייעים להשיג יותר תנועה ממוקדת, ותנועה ממוקדת יותר מביאה ליותר לידים ומכירות.

אופטימיזציה לאתר חשובה לעסקים מכמה סיבות:

  • חווית משתמש טובה יותר: על ידי ביצוע אופטימיזציה באתר, עסקים יכולים לספק חווית משתמש טובה יותר ללקוחות שלהם. אתר מותאם היטב הוא מהיר יותר, אינטואיטיבי יותר וקל יותר לניווט, מה שיכול להוביל למעורבות מוגברת, לשביעות רצון גבוהה יותר של לקוחות ולנאמנות למותג.
  • שיפור במיקומים במנועי חיפוש: מנועי חיפוש כמו גוגל נותנים עדיפות לאתרים המספקים חווית משתמש טובה. על ידי ביצוע אופטימיזציה על האתר, עסקים יכולים לשפר את הדירוג שלהם מנועי החיפוש, מה שיכול להוביל לחשיפה מוגברת ולתנועה רבה יותר לאתר.
  • יותר המרות: אתר מותאם יכול לעזור לעסקים להגדיל את ההמרות על ידי כך שיקל על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים ולהשלים פעולות רצויות, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לניוזלטר.
  • החזר השקעה טוב יותר: על ידי ביצוע אופטימיזציה באתר, עסקים יכולים להפחית את שיעור היציאה מדף הבית שלהם, להגדיל את זמן השהות באתר שלהם ולהגדיל את ההמרות. זה יכול להוביל להחזר השקעה טוב יותר עבור מאמצי השיווק שלכם ובסופו של דבר להגדיל את ההכנסות שלכם.
  • יתרון תחרותי: בעולם הדיגיטלי של היום, עסקים צריכים להתבלט מהמתחרים. על ידי ביצוע אופטימיזציה, עסקים יכולים לספק חווית משתמש טובה יותר, לשפר את הדירוג במנועי החיפוש ולהגדיל את ההמרות, מה שיכול להעניק לכם יתרון תחרותי בענף שלכם.

מהם האתגרים של אופטימיזציה לאתר?

אופטימיזציה לאתר היא לא פרויקט חד פעמי עם תוצאות מהירות. זהו תהליך ארוך טווח שלוקח זמן עד שניתן לראות תוצאות רצויות. תכנון ותחזוקה של האופטימיזציה יכול לקחת זמן ולמרות שיש שוק שלם של כלי אופטימיזציה לאתרים שיסייעו לכם, היתרונות של הכלים הללו מסתכמות במהירות ויעילות.

חלק מהשלכות וההנחיות לביצוע של דוח האופטימיזציה הינן טכניות, עובדה המצריכה ניסיון של מומחה מתאים. יתכן שיתמזל מזלכם ואתם עובדים עם אחד כזה (in house או freelance), או שתצטרכו לשקול לשכור מתכנת מנוסה שיפעל על פי ההמלצות שהוצגו באופטימיזציה.

שלושת עמודי התווך של אופטימיזציה לאתרים

מכיוון שיש כל כך הרבה דרכים ושיטות לייעל את האתר שלכם ולקדם אותו, זה יכול להיות מעט קשה לעקוב אחר המטרה של כל אזור בנפרד. כדי שיהיה קל יותר להבין כיצד כל אזור משפיע על האתר שלכם, אתם יכולים לסווג אותם לשלושה עמודי תווך של אופטימיזציה לאתר – חוויה, צמיחה והגנה.

חוויה: כולל בתוכו את שיטות האופטימיזציה של האתר שמשפיעות ישירות על חווית המשתמש ועל האופן שבו גולשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. דוגמאות לכך כוללות אופטימיזציה של תוכן וניידים, נגישות וביצועי אתרים.

צמיחה: מכסה את התחומים שעובדים ישירות עם אינטראקציה עם הקהל הנכון כדי להגדיל את החשיפה, התנועה וההכנסה. זה יכלול קידום אתרים ואופטימיזציה של שיעורי המרות.

הגנה: כולל את תחומי אופטימיזציית האתרים העוסקים בהגנה על זכויות הצרכן, פרטיות והגנה על נתונים.

 

מחשבות אחרונות

אופטימיזציה למנוע החיפוש מאפשר לכם לשפר את המוניטין שלכם באינטרנט. זה יאפשר לכם לרכוש יותר אמון מבעלי עסקים ולקוחות אחרים, מה שיוביל ליותר רווח. בנוסף, זה ישאיר אתכם בשורה אחת עם המתחרים שלכם.

המשמעות היא שהעסק שלכם יישאר בחזית הטרנדים בענף שלכם. מכיוון שאתם תמיד מחפשים דרכים לשפר את האתר, תוכלו לספק ללקוחות שלכם רק את המוצרים והשירותים הטובים ביותר. הדבר יגרום להם לחזור אליכם, ולהמשיך ולרכוש את המוצר או השרות שאתם מציעים.

לקידום אתרים יש יתרונות גדולים לבעלי עסקים והוא יכול להוביל לצמיחה אקספוננציאלית (exponential growth) ארוכת טווח. מותגים שמשקיעים בקידום אתרים יכולים לבנות אמינות ואמון עם הקהלים, מה שהופך אותו לחלק מרכזי באסטרטגיית שיווק דיגיטלית.

כדאי להתחיל את מסע ה-SEO שלכם עם חברת קידום מנוסה ומקצועית שתבצע עבורכם ניתוח שוק. על ידי מינוף מחקר מילות מפתח, חקירת אתרים של מתחרים ועוד, לא רק שתבינו טוב יותר את המתחרים שלכם, אלא שזאת תהיה התחלה טובה לאסטרטגיית ה-SEO שלכם.

זמינים עבורכם לכל שאלה בטלפון 072-3340848