איך נוכל לעזור?

למה מעקב המרות קריטי להצלחת שיווק האתר שלך ומה זה UTM?

28/06/2021 זמן קריאה: 3 דק׳

המרה – כל פעולה שהגולש מבצע פעולה באתר שהגדרנו אותה בתור מטרה, למשל: שליחת ליד, רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר, לחיצה על מספר טלפון לשיחה, שליחת הודעה בוואצאפ ועוד. הכל בהתאם למוצרים או לשירותים שהאתר שלכם מספק. מעקב ההמרות מאפשר לנו להבין אילו מקורות הגעה לאתר (אפיקי פרסום) עובדים טוב יותר ואילו פחות.

גוגל מעמיד לרשות חברות הקידום ולרשות בעלי האתרים כלים משמעותיים רבים. אחד כזה הוא גוגל אנליטיקס, כלי מעקב ידידותי שמאפשר לצפות בנתונים, לפלח אותם בצורה אובייקטיבית, ונותן למקדמים ולבעלי העסקים כלים ונתונים שניתן ללמוד מהם רבות על פעולות הקידום שבוצעו באתר. למעשה, הקוד בגוגל אנליטיקס מוטמע באתר כך הוא עוקב אחרי כל תנועה (טראפיק) נכנסת, ומתייג אותה בהתאם למקור הגעתה:

  • הגעה אורגנית (SEO)
  • הגעה ממומנת – בגוגל אדס (PPC)
  • מקור חיצוני (Referral)
  • הגעה ממקור לא מזוהה – מופנים לקטגוריה Direct.
  • רשתות חברתיות – Social.

לכאורה זה טוב, "אבל לא מצוין"?!

החלוקה הזו כללית מידי ומפספסת מקורות הגעה שלא ניתן לתייג אותם באנליטיקס. למשל תנועה מקמפיין לינקדין, אינסטגרם או פרסום בפייסבוק שמופנית לאתר, יירשמו כ- Direct או כ-Social וכך לא נוכל להעריך את ביצועי אותו קמפיין.

בדיוק בשביל הפער הזה נוצר ה-UTM, אמצעי שלא ישאיר טראפיק "באוויר".

מה זה UTM?

Urchin Tracking Module

UTM הוא קוד מעקב שיש להוסיף לכתובת ה-URL של העמוד, אליו אנחנו מפנים במודעות.

הקוד בעצם יוצר תיוג לקמפיין ומשדר את נתונים של הקמפיין למערכת הגוגל אנליטיקס.

בעזרתו, גוגל אנליטיקס יודע לזהות את מקור התנועה, הלידים והמכירות מאותו הקמפיין ואז ניתן לראות את הנתונים הנ"ל במערכת האנליטיקס תחת התיוג שיצרנו.

חשוב להדגיש כי לא נשתמש במודול UTM בתיוג מקורות שכבר מכילים תיוג מובנה (כמו Google Ads למשל) כי אז ייווצר מצב של כפל נתונים. לכן מומלץ לתייג קישורים עם UTM כמו קמפיינים ממומנים במדיה החברתית השונה (פייסבוק, טאבולה, לינקדאין, אאוטבריין, וכו'), דיוור דרך ניוזלטר, SMS וכו'

איך מתייגים עם UTM?

סה"כ תהליך פשוט ולא מסורבל, בואו נראה:

  1. נכנסים לכלי הנוח של גוגל בקישור הזה
  2. ב-Website URL מכניסים את כתובת הURL של העמוד שאליו אנחנו רוצים להפנות.
  3. ב-Campaign Source נרשום את המקור של הקמפיין באנגלית (למשל Facebook).
  4. ב- Campaign Medium נרשום איזה קמפיין אנחנו מריצים (למשל CPC או Banner או Email).
  5. ב-Campaign Name נרשום את השם שנתנו לקמפיין (למשל Spring_Sale_2021).
  6. Campaign Term ו-Campaign Content משאירים ריק.

אחרי שמילאנו את השדות לפי ההוראות למעלה, הכלי יפיק לנו קישור עם תיוג שאותו נוכל להעתיק ולשתף אותו. בכדי להעתיק את הקישור נלחץ על Copy URL.

מה ניתן למדוד באמצעות ה-UTM

מעקב המרות מאפשר לנו לעקוב אחר התנועה לאתר שלנו,  מאילו אפיקים, ולקבל מדדים חשובים למקסום הקמפיין:

  • מקור תנועה (utm_source): זהות הפלטפורמה- גוגל, פייסבוק וכו'. למשל, אם מקור התנועה הוא פייסבוק תוכלו להשתמש בצירוף utm_source=facebook
  • מדיום הקמפיין (utm_medium): מדיית ההגעה לאתר (כיצד הגולש הגיע). למשל אם הגולש הגיע דרך קמפיין ממומן תציינו utm_medium=cpc.
  • שם הקמפיין (utm_campaign): אם אתם מנהלים מספר קמפייניים במקביל, או עשרות קמפיינים בשנה ואתם רוצים לסמן קמפיין ספציפי לקראת פסח למשל תוכלו לכתוב בצירוף utm_campaign=Passover21
  • מילות מפתח (utm_term): רזולוציה נמוכה יותר המאפשרת לכם לעקוב אחרי מילות מפתח ספציפיות ולקבל משוב טוב לקמפיין (מה עובד יותר) למשל, utm_term=white dress 365
  • תוכן הקמפיין (utm_content): מהווה יכולת בדיקת תוכן הקמפיין ויעילותו- איזו הודעה מוכרת יותר utm_content אחר:

מודעה לקמפיין פסח מכוונת מכירה – utm_content=sale

מודעת לקמפיין לקראת עונת הרחצה מכוונת רגש – utm_content=emotion

מה כל כך חשוב במעקב המרות:

הנתונים האובייקטיבים מאפשרים לנו לזהות מגמות, להסיק מסקנות ובעיקר לקבל החלטות לגבי האפיקים הקיימים, אם בניתוב משאבי זמן וכסף לאפיקים יעילים יותר ואם "לחתוך" קמפיינים כושלים.

מעקב המרות איכותי ויישום המסקנות בצורת ongoing לאורך הקמפיין ימקסם את תהליך השיווק, כמו כן זהו אמצעי נוסף של בעלי האתרים לבחון את עבודת מקדמי האתרים ולעקוב אחרי יכולתם המקצועית. הכלי הופך להיות מאוד משמעותי כאשר מדובר בקידום אתר חנות ואתם מבצעים מאמצי קידום של שיווק דיגיטלי במספר אפיקים במקביל.

אם נתקלתם בבעיה בהטעמת קוד המעקב לאתר שלכם או ברצונכם לקבל מידע על קידום האתר שלכם באפיקים המובילים גוגל והרשתות החברתיות, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 072-3340848, נשמח לסייע בכל שאלה ובקשה.

עוד בבלוג