איך נוכל לעזור?

מהו Google Search Console ואיך הוא עוזר לקידום האורגני שלכם?

27/01/2022 זמן קריאה: 4 דק׳

מה זה Google Search Console?

גוגל סרץ קונסול (Google Search Console) או בראשי תיבות (GSC),הינה פלטפורמה חינמית שהוקמה במטרה לאתר תקלות ולשפר את חווית המשתמש של הגולשים באתרים השונים. הכלי הזה בעצם מאפשר לנו להבין את הביצועים האורגנים של האתר במנוע החיפש של גוגל ועוזר לנו לגלות עוד דרכים אשר יאפשרו לנו לשפר את הנוכחות שלו באינדקס.

אם כך, למי הכלי הזה מתאים?

  • מנהלי אתרים
  • סוכנויות קידום אתרים
  • מפתחי אתרים
  • בעלי עסקים

חשוב לזכור! גוגל סרץ קונסול אינו מהווה תנאי להופעת האתר שלכם בגוגל, אך הוא ללא ספק יכול לסייע לבצע אופטימיזציה עבור קידום אורגני SEO מלבד הצגת נתונים.

אילו פעילויות מרכזיות ניתן לבצע עם Google Search Console?

  1. ניתוח ביצועים אורגנים של האתר על פי שאילתות חיפוש, יחסי הקלקה, הופעות ועוד.
  2. תיקון שגיאות המטרידות את העכבישים ('זחלנים' בשם מקצועי) של גוגל.
  3. עדכון גוגל במידע על האתר שלכם כגון, קהלי יעד מרכזיים, הגשת מפת אתר, שינויים בעמודים ועוד.

עכשיו, אחרי שקצת הבנו את חשיבות הכלי לשיפור ביצועי SEO לאתר שלנו, נעבור יחד על מספר פונקציות עיקריות שניתן להפיק וללמוד דרך הפלטפורמה:

  1. סקירה כללית

בפרמטר זה ניתן להפיק 3 דוחות:

  • דוח ביצוע/ביצועים ב-Discover – דוח המציג לנו כמה קליקים קיבלנו עבור כמה הופעות ומהו יחס ההקלקה ומיקום ממוצע של האתר. ניתן לפלטר (לסנן) את התוצאות ולהוסיף מאפיינים כגון תאריכי סינון ומדינה.

כאשר הגרף מוגדר על נתון "סה"כ הקלקות" ניתן לאבחן עליות, ירידות וגם פיקים שליליים מסוימים, אך שימו לב לתאריך שבו הן קורות, ואולי תוכלו לשער מהי הסיבה ולמה מס' הכניסות נמוך ביום זה.

איך נזהה עבודת SEO "בריאה" דרך דוח ביצועים?

דרך ראשונה – יש למדוד אך ורק את התוצאות במנוע החיפוש, יש להוריד את "סה"כ קליקים" ולהשאיר רק את "סה"כ הופעות" כדי לקבל תמונה ממוקדת יותר. בנוסף, בדיקה נכונה של יחס מימד הזמן למס' הופעות וקליקים בהתאם למילות מפתח ניתן לבחון לפי סינון הגרף ל-"16 חודשים אחרונים" ברגע שהגרף בעלייה ניתן לזהות כי ישנה עבודה SEO תקינה באתר!

דרך שנייה – כאשר נגלול תחת הגרף נבחין בשאילתות ומילות מפתח אשר בהן האתר מופיע, אם נסמן גם את האופציה "מיקום ממוצע" בגרף נבחין במיקום ממוצע של כל מילת מפתח.

כאשר נבחין בשאילתות/מילות מפתח אשר מניבות לנו תנועה רבה אבל המיקום שלהן לא הכי גבוה נדע כי יש לנו כאן הזדמנות מצויינת לשיפור, ומומלץ לחזק את הביטוי על הצד הטוב ביותר!

יש לזכור את הנוסחא החשובה: טיפוח מילות מפתח = עליית מבקרים באתר.

  • דוח כיסוי – בדוח זה אנו נחשפים לכל הדפים שנוספו לאינדקס ולדפים שלא נכללים במפת אתר, כלומר אנחנו רואים כאן את כל דפי האתר מנקודת מבט של גוגל.

הדוח מציג גם דוח שגיאות סריקה של גוגל אשר מצביעים לנו על דפים "שבורים" באתר, תקלה שיש לטפל על מנת שגוגל יוכל לסרוק אותם בצורה תקינה.

הגרף מסכם לנו כמה דפים יש באתר עם שגיאות/כמה דפים תקינים/כמה דפים תקינים חלקית. תחת הגרף יוצגו לנו כל שגיאה בשורה בנפרד עם פרטים מלאים שניתן להעביר למתכנת/בונה האתר בהתאם לשגיאה שהתקבלה.

לדוגמה: בצילום מסך הנ"ל ניתן לראות כי השגיאה המסומנת בריבוע אדום מתריעה כי נמצאו 4 דפים עם שגיאת 404 (שגיאה שכזו יכולה לקרות לאחר מחיקת עמודים באתר ללא ביצוע הפניה לעמוד אחר) כלומר, גולשים המגיעים לאחד העמודים יגיעו לעמוד ריק/לא נמצא מה שיגדיל את נטישתם מהאתר, לחיצה על השגיאה מפרטת את הפרטים המלאים של העמודים וכמובן ישנה אופציה לבקש מגוגל לסרוק את העמודים שוב לאתר- טיפול בשגיאה.

  • דוח חווית משתמש ושיפורים – במידה והאתר שלכם כולל "נתונים מובנים" כגון תיבת חיפוש Sitelink, Events, נתיבי ניווט ועוד, יהיה ניתן לקבל תחת לשונית זו מידע אודות בעיות בנתונים אלו, להעמקת השגיאה יהיה ניתן לנתח את הנתונים בכלי נוסף שגוגל מציע והוא Google Structured Data Testing Tool.
  1. בדיקת דף

אין ספק שאתם הולכים להתאהב בפיצ'ר הזה כי הוא יציג לכם את נראות האתר שלכם בצורה הקלה ביותר.

כאשר אתם מפרסמים עמוד חדש או מעדכנים עמוד תוכלו לבדוק את תקינות העמוד ואף לשלוח בקשה לגוגל לסרוק את העמוד כדי שיאנדקס בהתאם, בעצם אנחנו בעזרת הפיצ'ר הזה מתקשרים עם גוגל לטובת הקידום האורגני של האתר.

לדוגמה כאן בצילום מסך אנחנו יכולים לראות מתי גוגל סרק עמוד מסוים לאחרונה והאם נוסף לאינדקס:

מה עוד ניתן לבצע בבדיקת דף?

  • עדכון לדף ישן
  • עדכון קובץ txt חדש (קובץ המנחה את גוגל כיצד לסרוק את דפי האתר)
  • בדיקת נוחות שימוש הדף בנייד
  • בדיקת הטמעת canonical tags
  • אבטחת אתר- בדיקת מעבר HTTP ל- HTTPS

זכרו, יש לבדוק כל דף בנפרד בלשונית בדיקת הדף כדי לאבחן בעיה מסוימת בדף.

  1. מפת אתר

מפת אתר הינו מסמך שמטרתו להנגיש לגוגל את כל עמודי האתר ובכך להקל על ה"עכבישים-זחלנים" של גוגל לסרוק את הדפים בצורה קלה ומהירה וכך להגדיל את מהירות אינדוקס דפי האתר.

כמובן שלפני שמעבירים לגוגל את המסמך מפת האתר יש להנפיק אותו מתוך המערכת ניהול של האתר שלכם (וורדפרס/קונימבו/אישופ וכו')

בצילום מסך ניתן לראות כי המערכת מציגה לנו מתי פעם האחרונה שלחנו "מפת אתר" לגוגל סרץ קונסול, מה הסטטוס של המפה וכמה עמודי אתר נמצאו.

סיבות טובות למה כן לעבוד עם Google Search Console

במאמר זה הצגנו את קצה המזלג של השירותים והפונקציות אותם גוגל סרץ קונסול מציע על מנת לשפר את התוצאות האורגניות של האתר, וודאו כי אתם/בוני האתר/חברת הקידום שלכם אכן משתמשים בכלי זה על מנת לייעל את התוצאות האורגניות של האתר.

  1. הכלי מציג נתוני סה"כ הופעות – נתון המציג את המספר הכולל של הפעמים שמשתמשים נחשפו לאתר שלכם במנוע החיפוש, גם אם הם לא לוחצים על התוצאה כלל, מכאן נוכל לנתח באילו מושגים אנחנו "חלשים" ביחס לנתוני הקלקה ונרצה לבצע שיפור באותם תחומים באתר.
  2. הופעת קליקים אמיתיים לעומת תנועה משוערת – הנתון מספק לנו את מס' הקליקים המדויק ביותר מתוצאות האורגניות לעומת כל חישוב/תוכנה ממערכת שונה אחרת.
  3. נתוני מדדי הביצועים עבור מילת מפתח בודדת/ שאילתה – Google Search Console תסייע לנו לאבחן ביטויים עם ערך חיפש גבוה ותציג לנו שיפורים עבור אותם מונחים כדי שנוכל לשלוט בהן ולטפח אותם.

אם יש לכם שאלות בנוגע לגוגל סרץ קונסול, אל תהססו לפנות אלינו ולקבל מענה מהמומחים שלנו לפרסום בדיגיטל, בטלפון 072-3340848.

עוד בבלוג