איך נוכל לעזור?
Array

מחקר מילות מפתח

דמיינו את עצמכם במשחק קלפים, קיבלתם יד ממש טובה אבל כל השחקנים בשולחן יודעים בדיוק מה אתם מחזיקים ויש להם בדיוק את אותם הקלפים, האם יש לכם סיכוי להרוויח? כנראה שלא.

זה בדיוק מה שקורה היום בגוגל. יש מאות שחקנים אבל כולם מתחרים על אותן מילות מפתח בעמוד הראשון בעוד שהוא מציג רק 10 תוצאות אורגניות ו-7 תוצאות ממומנות (בראשית העמוד הראשון של גוגל ובחלק התחתון).

אם אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע מעל המתחרים, כדאי מאוד שתתחילו במחקר מילות מפתח איכותי ומקיף ככל האפשר, כזה שיאפשר לכם להגיע לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים שהמתחרים שלכם לא יודעים כיצד להגיע אליהם!

חשיבותו של מחקר מילות מפתח: הפתרון האולטימטיבי שיכיר לכם את מה שהקהל שלכם רוצה למצוא

הכוח של מחקר מילות מפתח טמון בהבנה טובה יותר של קהל היעד שלכם ואיך הם מחפשים אחר התוכן והמידע המבוקש – השירותים או המוצרים שלכם. מחקר מילות מפתח מספק לכם נתוני חיפוש ספציפיים שיכולים לעזור לכם לענות על שאלות כמו: מה אנשים מחפשים? כמה אנשים מחפשים את זה? ועוד.

מילות מפתח הן הבסיס של קידום אתרים. אם אף אחד לא מחפש את מה שאתם כותבים עליו, לא תקבלו תנועה מגוגל – לא משנה כמה תתאמצו! החברים של נטשה כתבו על שיר: "תקנו מה שיש לא מה שאין…"

לפני ביצוע מחקר מילות מפתח – שאלו את עצמכם שאלות

לפני שתוכלו לעזור לעסק לצמוח באמצעות קידום אתרים SEO, עליכם להבין תחילה מי הם הלקוחות שלכם ומה מטרותיהם. זה השלב בו עסקים מעגלים פינות לעתים קרובות. יותר מדי בעלי אתרים עוקפים את שלב התכנון הקריטי הזה מכיוון שמחקר מילות המפתח לוקח זמן, ולמה להשקיע את הזמן כשאתם "כבר יודעים עם איזה מילים אתם רוצים לרוץ". כאן מתחילה הטעות, כי בין המילים שאתם רוצים להיות מקודמים בהם לבין מה שקהל היעד שלכם באמת רוצה, קיים לרוב פער גדול. התמקדות בקהל היעד שלכם ושימוש איכותי בנתוני מילות מפתח כדי לחדד את התובנות הללו, יביא למסעות פרסום מוצלחים בהרבה מאשר התמקדות של רעיונות למילות מפתח שרירותיות.

איך עושים מחקר מילות מפתח – אילו מונחים אנשים מחפשים?

יכול להיות שיש לכם דרך לתאר את מה שאתם עושים, אבל איך הקהל שלכם מחפש את המוצר, השירות או המידע שאתם מספקים? מענה לשאלה זו הוא שלב ראשון ומכריע בתהליך מחקר מילות המפתח.

מחקר מילות מפתח הוא הדרך היחידה להבין מה אנשים מקלידים במנועי חיפוש. עליכם לדעת זאת כדי להימנע מיצירת תוכן על נושאים שאף אחד לא מחפש. הרבה בעלי אתרים עושים את הטעות הזו, וכנראה שזה חלק גדול מהסיבה שמרבית מהדפים באתר לא מקבלים תנועה מגוגל.

כיום, קיימים לא מעט כלים אונליין איתם תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח, אפילו בחינם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאחד מהם, להזין את מילת המפתח בה אתם מעוניינים להופיע, למשל "אופניים חשמליות", ומיד תקבלו נגזרות של ביטויים דומים אותם גולשים (לקוחות פוטנציאליים) מחפשים בגוגל. כמעט כל הכלים הללו שואבים את המידע שלהם ממקור אחד – כלי מילות המפתח של גוגל, המאפשר לראות שאילתות חיפוש, נפח חיפוש, עלות פר קליק בפרסום ממומן, רמת תחרות ועוד.

לכאורה, נשמע מעולה ובעצם כל מה שצריך זה לבצע מחקר מילים מקצועי, נכון?

אז זהו, שלא בדיוק. אם ניקח בחשבון שכולם, כולל המתחרים שלכם, יכולים להשתמש בכלי מחקר מילות המפתח של גוגל ובעצם להיחשף לאותו המידע שאתם רואים, הרי שאין לכם שום יתרון בולט עליהם! בנוסף, ככל שהתחרות גבוהה יותר בביטוי מסוים (בקידום אורגני) כך הסיכוי של האתר שלכם להופיע בו הוא נמוך יותר.

איך לבחור אחרת כדי להוביל את המשחק מול המתחרים?

במילה אחת – שחקו "מחוץ לקופסא"

הדבר החשוב ביותר במחקר מילות מפתח איכותי הוא היכולת למצוא ביטויים שעליהם התחרות נמוכה יותר, אך הפוטנציאל שלהם למשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם הוא גדול. זו הסיבה שמחקר מילות מפתח אינו יכול להסתכם רק בבדיקה פשוטה של "אילו ביטויים הם בעלי נפח החיפוש הגבוה ביותר?" שהרי במקרה כזה אתם עלולים ליפול ב-"מלכודת המילים המבוקשות" ולבחור את מילות המפתח שכולם מתחרים עליהן.

דבר חשוב לא פחות הוא לדעת לזהות את הביטויים הנכונים והממירים ביותר, בדיוק אלו שיביאו לקוחות שיודעים כבר מה הם רוצים ושמעוניינים לסגור עסקה! כדי לעשות זאת, עליכם להבין את קהל היעד שלכם ואיך בדיוק הוא מחפש אתכם ברשת.

כיום, הגולשים ברשת מנוסים ומתוחכמים יותר ובגוגל מדווחים כי בכל חודש יש כ-15% שאילתות חדשות שלא היו קודם. בנוסף, מאחר שזמנם של הגולשים שלכם קצר הם גם מחפשים בצורה ממוקדת יותר בגוגל בדיוק את מה שהם צריכים במטרה להגיע לתוצאה הרלוונטית ביותר בדרך הקצרה והמהירה ביותר. למשל, אם בעבר מי שחיפש "נעליים" היה פשוט מקליד את הביטוי כמו שהוא, היום הוא יהיה הרבה יותר ספציפי בחיפוש שלו ויכתוב "נעלי בלנסטון דגם 585". ביטויים מסוג זה, המורכבים מ-3 מילים ומעלה, נקראים בשפת מקדמי האתרים ביטויי זנב ארוך. ביטויים אלו בדרך כלל יהיו בעלי תחרות נמוכה יותר והסיכוי להצלחה בהם יהיה גבוה יותר.

אם אתם רוצים להופיע בכמה שיותר ביטויים רלוונטיים בתחום שלכם, האופן שבו מחפשים בגוגל הוא קריטי. כשאתם עושים מחקר על מילת מפתח "איכותית" ומוסיפים תוכן חדש לאתר שלכם, אתם למעשה מגדילים את הסיכוי שיפנו אליכם. כאשר מאות מתחרים אחרים מבצעים מחקר מילות מפתח בנאלי באותו תחום ובמיקוד זהה, תוך שימוש באותם כלים אוטומטיים, הם יקבלו תוצאות דומות מאוד. קל להבין שבדרך הזאת אף אחד מהם לא ימצא רעיונות למילים "מחוץ לקופסא" ואיך מה שיבדל אתכם מהם.

בדקו את המתחרים שלכם, עם איזה מילות מפתח הם רצים?

לערוך מחקר מילות מפתח בגוגל לגבי המותג שלכם בלבד אינו מספיק. אתם צריכים גם להיות מודעים למה שהמתחרים שלכם עושים. ככל שתבינו טוב יותר את אופי התוכן של הענף שלכם, כך יהיה טוב יותר עבור ה-SEO שלכם. תכנון נכון של מילות מפתח ובניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט חייבים להתבצע מתוך הבנה מדויקת ככל האפשר של מיקומיו הנוכחיים של האתר שלכם, והפוטנציאל שלו להגיע לחשיפה בתחום מול המתחרים.

תסתכלו אילו מילות מפתח מביאות תנועה למתחרים שלכם, זו בדרך כלל הדרך הטובה ביותר להתחיל במחקר מילות מפתח. אבל ראשית, עליכם לזהות את המתחרים האלה. זה המקום בו רשימת מילות המפתח שלכם עשתה סיעור מוחות שימושי. פשוט חפשו בגוגל אחת ממילות המפתח שלכם, וראו מי מהמתחרים מדורג בעמוד הראשון.

טיפ חשוב: אל תפחדו לבחור ביטויים לקידום שבהם האתר שלכם לא מופיע כלל ב-10 הדפים הראשונים של תוצאות החיפוש, לעיתים המהלך יהיה נכון יותר מאשר לבחור מילות מפתח שבהן האתר כבר מדורג בדף השני או השלישי.

בואו נחזור רגע לאותו משחק קלפים מהתחלת המאמר, דמיינו עכשיו לרגע שאתם יכולים לראות את הקלפים של כל השחקנים בשולחן ויש לכם אפשרות להציץ אפילו לדרך בה הם מתכננים את המהלכים שלהם… זה לגמרי יכול לתת לכם יתרון ולחסוך לכם זמן בתכנון האסטרטגיה שלכם לניצחון. מישהו אחר כבר עשה את המחקר לפניכם וכבר היום פונה לקהל היעד הפוטנציאלי שלכם, כל מה שאתם צריכים זה להבין מה הוא בדיוק עושה ולעשות את זה טוב יותר!

בעזרת מחקר מתחרים איכותי תוכלו להבין מי האתרים ששולטים בתוצאות החיפוש בתחום שלכם, אילו מילות מפתח הם מקדמים, מאיפה מגיעה אליהם תנועה, מה הם עושים כדי לקדם את האתר.  הידע הזה הוא כוח עבורכם וככל שהמידע שבידיכם מדויק יותר כך תוכלו להוביל את המערכה מול המתחרים שלכם בגוגל בצורה טובה יותר.

על ידי ניתוח התחרות שלכם ומעקב שוטף אחר הפעולות של המתחרים ברשת, תוכלו לזהות את ההתנהגות שלהם, לחזות מה הם בדיוק הולכים לעשות ולהישאר צעד אחד לפני המתחרים כך שללקוחות תמיד תהיה סיבה טובה לבחור אתכם מבין כל השחקנים בתחום שלכם.

 לשחק 'All In'

ההבנה שיש הרבה דרכים למצוא את האתר שלכם בתוצאות החיפוש תסייע לכם לקלוע טוב יותר לצרכי הגולש ולהגדיל את הסיכויים להפוך אותו ללקוח. בעצם ככל שתרחיבו את היריעה ותמצאו יותר ויותר שאילתות בהם גולשים משתמשים כדי למצוא את המוצר או השירות שאתם מציעים, כך תוכלו להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים בצורה טובה יותר ולהגדיל את המכירות מהאתר שלכם.

קידום אורגני בגוגל במגוון רב של ביטויים "יכסה את השטח" בצורה הטובה ביותר ויאפשר לכם לוודא שלא פספסתם אף לקוח פוטנציאלי שמחפש אתכם! באופן אידיאלי, אתם רוצים שכל עמוד באתר שלכם ימקד למילת מפתח ראשית ייחודית. באופן כללי, דף הבית שלכם יכוון למונח רחב יותר וככל שתיצרו דפי קטגוריה, דפי מוצרים ומאמרים, הם יתעמקו בנישה שלכם ויכוונו לצרכים ספציפיים יותר.

האס הכי חזק במשחק – SEMrush כלי מחקר מילות מפתח המוביל בעולם!

כמו שהזכרנו קודם, יש הרבה כלים למחקר מילות מפתח וחלקם אפילו נגיש בחינם ללא עלויות. כלים אלו מאפשרים לנו לצפות ולבדוק פרמטרים חשובים כמו וריאציות שונות של מילות מפתח, כמות חיפושים, רמת תחרות, מיקומי האתר שלכם בגוגל, מיקומי מתחרים ועוד. יחד עם זאת הכלים החינמיים מוגבלים.

מבין שלל הכלים הקיימים בשוק, סמראש (SEMrush) הוא הכלי המומלץ והמתקדם ביותר בכל  הקשור בשיווק ופרסום בדיגיטל. הכלי יכול לספק מחקר מילות מפתח מקיף הכולל את כל הפרמטרים ואף מאפשר חלוקת ביטויים לתתי נושאים. מעבר לכך, הכלי יכול לאפשר לכם להיחשף ל-DATA מודיעינית על המתחרים שלכם ולהבין בדיוק מה הם עושים ברשת, היכן האתר שלהם מופיע בגוגל, כמה הם משקיעים באפיקי הפרסום ואפילו איזה מודעות הם מפרסמים! אך היתרון המשמעותי ביותר ב- SEMrush הוא העובדה כי הכלי אוסף באופן עצמאי מידע אודות שאילתות של גולשים בזמן אמת, כך שתוכלו לקבל מידע רחב יותר ושונה מזה שכולם רואים בכלי מילות המפתח של גוגל.

לא בכדי, הכלי זכה במהלך השנתיים האחרונות במקום ה-1 בשלושת התחרויות היוקרתיות של ה- US/UK/European Search Awards וכיום נהנים מהמערכת מעל 3.5 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ביניהם 7 מתוך 10 המפרסמים הגדולים ברשת, לצד מותגי ענק כמו Booking, Ebay, Amazon, Disney, HP ועוד. מדובר בסטנדרט הגבוה ביותר של תעשיית הדיגיטל העולמית.

אם אתם רוצים לבצע מחקר מתחרים ומילות מפתח מקיף, מדויק ואיכותי כדי להבין טוב יותר מה הלקוחות שלכם מחפשים בדיוק בזמן שהם מחפשים את זה, SEMrush זה הכלי הטוב ביותר עבורכם.

Full House

בכל זאת, בטח אתם שואלים, מה מיוחד ב-SEMrush אם לכולם, כולל למתחרים שלכם יכולה להיות גישה אליו? ובכן, כאן מגיע החלק המעניין ביותר במשחק!

אנחנו ב'אדאקטיב' זיהינו את הפוטנציאל הגלום ב-SEMrush כבר לפני מספר שנים, והחלטנו לתרגם (בשלב הראשון) את יכולות המערכת לטובת לקוחותינו בישראל ולפתח מאגר נתונים חסר תקדים של יותר מ-3 מיליון מילות מפתח! ה-DATA הבלעדי הזה מאפשר לנו לראות תמונה מודיעינית גדולה פי 8 משאר השוק ולבצע את מחקר המילים המקיף ביותר שקיים בשפה העברית! במהלך שנת 2020 ביצענו הרחבה נוספת של ה-DATA.

למידע נוסף על SEMrush ועל הדאטה הבלעדי שלנו בישראל לחצו כאן

היתרון בעבודה נכונה עם המערכת בשילוב ה-DATA הבלעדי מאפשר לנו לזהות מה אנשים באמת מחפשים באינטרנט, בדיוק ברגע שהם צריכים, עובדה זו מקנה יתרון משמעותי ללקוחותינו על המתחרים שלהם בשוק, ומאפשרת לנו ניהול נכון ומדויק יותר של החברות והמותגים שבוחרים בנו.

בקידום אתרים, כמו במשחק קלפים, כדאי מאוד שיהיה לכם יתרון אם אתה רוצה לנצח את המתחרים! בעזרת מחקר מילות מפתח מקיף, ייחודי ואיכותי תוכלו להגיע בקלות רבה לקהל יעד ממוקד, גדול ורלוונטי יותר לעסק שלכם. והכי מעניין, שלא כמו בפוקר, גם אתם תוכלו להציץ בקלפים של המתחרים, לגלות בדיוק מה הם עושים ולתכנן את המהלכים שלהם כדי להוביל במערכה.

מעוניינים במחקר ביטויים המבוסס על הדאטה הבלעדי שלנו? תנו למומחים שלנו לעשות את כל העבודה עבורכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שירותים נוספים

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.