איך נוכל לעזור?

קידום סרטוני יוטיוב בגוגל – 8 טיפים חשובים

27/02/2022 זמן קריאה: 6 דק׳

מובן מאליו כי אנשים יעדיפו לצפות בסרטון ביוטיוב מאשר לקרוא פוסט גדול ארוך בבלוג, רובנו מעדיפים לראות סרט בקולנוע ולא לקרוא את הספר (כמובן שעדיין נשאר אחוז קטן ומצומצם שיעדיף את המילה הכתובה). לפי מדיניות זו נניח ש-SEO של סרטונים יכול להיות בעל אינספור יתרונות: זמן צפייה מוגדל, מודעות רחבה יותר למותג, ויותר מכירות והפניות.

קידום סרטונים ב-YouTube היא אסטרטגיה לאופטימיזציה של ערוצים וסרטונים שבאה לשפר את המיקום בתוצאות החיפוש. יוטיוב היא פלטפורמת הווידאו הגדולה ביותר באינטרנט ונחשבת גם לאחד ממנועי החיפוש הגדולים ביותר (השנייה אחרי גוגל) אז חשוב לדעת איך לייעל את התוכן שלכם לפלטפורמה זו.

מנועי חיפוש כמו יוטיוב וגוגל משתמשים באותם יסודות באלגוריתמים שלהם לדירוג אתרים וסרטונים. ההתמקדות היא במתן החוויה הטובה ביותר למשתמש, ותוצאות החיפוש של סרטוני יוטיוב שולבו כעת עם תוצאות החיפוש של גוגל כדי לפשט את אופן החיפוש של אנשים.

אנחנו הולכים להדריך אתכם בדיוק איך אתם יכולים להביא תנועה לסרטוני היוטיוב שלכם ​​באמצעות כמה טיפים פשוטים לקידום אורגני ביוטיוב.

מהו קידום אתרים ביוטיוב?

לפני שאתם לומדים מה זה קידום אורגני ביוטיוב, חשוב לקחת כמה צעדים אחורה ולהבין קודם כל מה זה קידום אתרים בכלל.

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא מערכת האסטרטגיות לייעול חווית המשתמש שמטרתה לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש. זה כולל תכנות, עיצוב, הפקת תוכן ומערכת היחסים עם אתרים אחרים, כך שמנועי החיפוש רואים שהאתר שלכם היא התוצאה הטובה ביותר עבור מה שהגולש מחפש.

כמובן, כשזה מגיע לקידום אתרים, מה שאתם רוצים זה להגיע למיקומים הגבוהים בעמוד הראשון בגוגל. אחרי הכל, ענקית האינטרנט הזו שולטת ביותר מ-90% מהחיפושים ברחבי העולם (קרוב ל-94% נכון לסוף שנת 2021)

אחת המשימות של גוגל היא לארגן את המידע של העולם כך שיהיה נגיש ויהיה שימוש אוניברסלי לכולם. במילים אחרות, בעת סריקה, אינדוקס ודירוג תוכן אינטרנטי, מנוע החיפוש רוצה שהגולשים ימצאו את התוצאות הטובות ביותר עבור החיפושים שלהם. לשם כך פיתחה גוגל אלגוריתם אינטליגנטי שמסוגל לזהות את הדפים שמציעים חוויה טובה. זה גם מבטל את אלה המשתמשים בספאם, פלגיאט (גניבה ספרותית) או שיטות זדוניות אחרות מהתוצאות.

עם זאת, בואו נבין כעת מה זה קידום סרטוני יוטיוב בגוגל:

מנועי חיפוש קיימים במקומות רבים אחרים באינטרנט. כמו לדוגמא כאשר אתם ניגשים לאתר, יש שם בדרך כלל שורת חיפוש שמוצאת תוכן פנימי. באתרי מדיה חברתית קיים גם מנוע חיפוש פנימי. זה קורה גם ביוטיוב, שמציעה מערכת חיפוש משלה, כך שמשתמשים יכולים למצוא בקלות את הערוצים והסרטונים שהם מחפשים.

זכרו, יוטיוב נרכשה על ידי גוגל. לכן, יוטיוב מאמצת את אותה אינטליגנציית חיפוש כמו מנוע החיפוש ויש לה אותה מטרה: להציע את חווית החיפוש הטובה ביותר למשתמש. בסרטון זה, YouTube עצמה נותנת הסבר קצר כיצד פועל אלגוריתם החיפוש שלה:

כאשר הגולש מקליד מונח חיפוש ביוטיוב, הרובוטים של הפלטפורמה סורקים את כל הערוצים והסרטונים כדי לספק את התוצאות הטובות ביותר למשתמש לפי סדר הרלוונטיות. וכדי לקבוע מהן התוצאות הטובות ביותר עבור כל אדם, האלגוריתם לוקח בחשבון מספר גורמים:

היסטוריית החיפוש והגלישה של משתמשים, בדיוק כמו בגוגל, הן נקודות חשובות להתאמה אישית של דף התוצאות. אבל, למי שמפרסם תוכן ביוטיוב, חשוב לדעת שלאלגוריתם יש גם קריטריונים מעורבות ואופטימיזציה בערוץ לדירוג התוצאות.

לדוגמה: כל סרטון שממלא נכון את הכותרת, התגים ושדות התיאור נוטה לקבל מיקום טוב יותר מסרטון שלא עושה זאת. ערוץ יוטיוב שנוטה לקבל הרבה תגובות ולייקים גם ממקם את עצמו טוב יותר מאשר ערוץ שאין בו מעורבות.

זו הדרך של הפלטפורמה להבין שהסרטונים הללו מספקים חוויה בעלת ערך רב יותר למשתמש. וזה גם מה שהאלגוריתם של גוגל עצמו מבין. מכיוון שגוגל ויוטיוב שייכים לאותה חברה, ישנה אינטגרציה בין הפלטפורמות. לכן, כאשר מישהו מחפש בגוגל, מנוע החיפוש מציג גם קרוסלה של תוכן וידאו, הן מיוטיוב והן מפלטפורמות אחרות, שרלוונטיים יותר לחיפוש זה. לדוגמא:

בהתאם לכך, אופטימיזציות ה-SEO שאתם מבצעים עבור יוטיוב לא חלות רק על החיפוש בתוך הפלטפורמה, אלא גם כדי להתחרות על המקום הזה בחיפוש בגוגל.

קידום ערוץ יוטיוב

קידום סרטונים ביוטיוב הוא לא מתכון לעוגה. גם אם תעקבו אחרי כל ההנחיות, ההחלטה אילו תוצאות יופיעו למשתמש תלויה באלגוריתם של הפלטפורמה, שהוא די מורכב.

הוא שוקל קריטריונים כללים וחישובים רבים כדי לקבוע את הדירוג, כולל גורמים שאינם תלויים בפעולות שלכם – כגון ניווט משתמש. עם זאת, ככל שתצברו יותר נקודות אצל אלגוריתם החיפוש של יוטיוב, כך יש לכם יותר סיכוי להגיע למיקומים העליונים.

בואו נדבר על 8 טיפים כדי שיוטיוב יעדיף את הערוץ שלכם ואת הסרטונים שלכם בתוצאות החיפוש של הגולשים.

  1. בחרו את מילות המפתח שלכם בחוכמה

מילות מפתח חיוניות בקידום אתרים ביוטיוב, כמו גם בגוגל. באמצעותם, הפלטפורמה מזהה את נושא הסרטון, מצרפת את התוכן ומשייכת אותו לחיפושים של הגולשים.

לשם כך יש להוסיף אותם לשדות מסוימים – כותרת, תגיות ותיאור, כדי שיוטיוב תוכל לאסוף את המידע הזה ולהשתמש בו בדירוג.

לכן, אתם צריכים לדעת אילו מילות מפתח מזוהות בצורה הטובה ביותר את הסרטונים שלכם, ובו בזמן, יש להן פוטנציאל למשוך יותר צופים לערוץ שלכם.

  1. בחרו מילות מפתח בעלות פוטנציאל טווח הגעה טוב

עם הטיפ בסעיף הקודם, כבר יש לכם רשימה טובה של מילות מפתח. אז איך אתם בוחרים את הטובים ביותר עבור הסרטונים שלך?

כמובן, אתם חייבים לחשוב: "אני אבחר את המילים שהכי משתמשים בהן בחיפושים!". כן: המונחים הפופולריים ביותר נוטים למשוך יותר אנשים. עם זאת, יש להם יותר תחרות — ומתחרים כאלה יכולים להיות מותגים ומשפיענים גדולים, שאיתם קשה יותר להתחרות.

הבחירה הטובה ביותר, במיוחד אם יש לכם עסק קטן, היא כנראה מילות המפתח שאנו מכנים 'זנב ארוך'. מה זה בדיוק אומר? לחצו כאן למידע נוסף.

  1. השתמשו בכותרת טובה לסרטון שלכם

לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח טוב, כבר יש לכם מבחר טוב של מונחים בהישג יד. אז מה אתם עושים איתם?

אחד השדות שבהם מילת המפתח צריכה להופיע הוא הכותרת. זהו אחד הגורמים החשובים ביותר עבור יוטיוב לאינדוקס ולדרג את התוכן. כדי שהסרטון יופיע במיקום טוב, הכותרת חייבת להיות קרובה ככל האפשר למונחי החיפוש של הגולש.

הכותרת צריכה לתאר במה הצופים הולכים לצפות, אבל גם להניע אותם ללחוץ על הסרטון שלכם. לכן, זה להיות יצירתיים, על מנת לעורר את סקרנות הגולש.

  1. הוסיפו תגיות לסרטון

כל מי שעושה קידום אורגני בגוגל יודע שלמלא קוד של עמוד במילות מפתח במטא תגיות כבר לא עובד. מנוע החיפוש כבר לא משתמש בהיבט זה כגורם דירוג מכיוון שהוא היה בשימוש נרחב כספאם.

ביוטיוב לעומת זאת, תגים חיוניים לדירוג סרטון. הם בין הגורמים שיוטיוב מחשיבה כדי לזהות את הנושאים של הסרטון, אבל גם כדי להמליץ ​​על סרטונים קשורים. ההצעות הללו הן גם מקור חשוב לתנועה לסרטונים שלכם.

בשדה של התגיות, יוטיוב מאפשרת לכם להשתמש ב-120 תווים. אנו ממליצים לכם להשתמש ב-6 עד 8 מילים, כדי לא לבלבל את האלגוריתם עם מונחים מנותקים מהתוכן שלו.

  1. כתבו תיאורים חכמים

התיאור הוא שדה חשוב נוסף שיש למלא בעת העלאת הסרטון. הטקסט הזה צריך לספק מידע על מה הסרטון עוסק בצורה הכי תיאורית שאפשר. אם הכותרת צריכה להיות תמציתית, התיאור יכול להיות ארוך ומפורט יותר. יש לכם עד 5,000 תווים בשביל זה.

התיאור חיוני לדירוג משתי סיבות: זה יכול להיות כלי שכנוע עבור הגולש לגשת לסרטון, מכיוון שהחלק הראשוני שלו מופיע בתוצאות החיפוש – אז נסו לשמור את המידע העיקרי בתחילת הטקסט. עם תיאור אטרקטיבי, אתם יכולים להגדיל את המעורבות בסרטון שלכם. התיאור משרת גם את האלגוריתם של הפלטפורמה לזהות את תוכן הווידאו. לכן, כאן עליכם לכלול מילות מפתח המייצגות את הנושאים הנלמדים בסרטון. כך, אתם מגדילים את הסיכויים לדירוג עבור מונחים אלה.

נצלו את התיאור כדי להוסיף מידע נוסף ולעורר מעורבות של גולשים בדרכים אחרות.

בטקסט תוכלו לכלול קריאות לפעולה (CTA), כמו הזמנה להירשם לערוץ או להוריד תוכן כלשהו באתר שלכם, רצוי עם קישורים מקוצרים.

רעיון נוסף הוא להשתמש בחותמות זמן כדי להפנות את הצופה לחלקים בולטים מסוימים בסרטון, במיוחד בתוכן ארוך יותר.

אפשר גם להוסיף #hashtags בטקסט, שמייצרים קישורים לגולשים למצוא סרטונים חדשים על המונח הזה. אבל אל תגזימו: אם יש לכם יותר מ-15 תגי האשטאג בתיאור הסרטון, יוטיוב מתעלם מכולם.

  1. ערכו את שם הקובץ

האם ידעתם שטכניקות SEO של יוטיוב מתחילות עוד לפני שאתם מעלים את הסרטון שלכם? הסיבה לכך היא שאתם כבר צריכים לכלול את מילת המפתח הראשית של התוכן בשם הקובץ.

במקום להעלות את הסרטון עם שם מלא קודים ומספרים (למשל VID_9480555.mp4), שאינו מובן ליוטיוב, השתמשו בשם תיאורי עם מילת המפתח (למשל, איך-להכין-עוגת-תפוזים.mp4).

כך, הפלטפורמה יכולה לזהות על מה הסרטון בדיוק בשם הקובץ.

  1. בחרו קטגוריית וידאו

אם גולשים מחפשים סרטון מסוים עם אפשרויות מתקדמות, הם יכולים לבחור את החיפוש כדי להציג סרטונים מקטגוריות נבחרות. כשאתם מעלים את הסרטון שלכם, חשוב שתגדירו את הסרטון שלכם עם קטגוריות, כך שיהיה לכם סיכוי טוב יותר להימצא על ידי הגולש.

ליוטיוב יש מגוון אפשרויות לקטגוריות מובנות לבחירה, כך שאתם אמורים להיות מסוגלים למצוא קטגוריה שמתאימה לסרטוני היוטיוב שלכם. אתם יכולים לבחור את אפשרויות הקטגוריה בעת העלאת הסרטון שלכם.

  1. פרסום הערוץ והסרטונים ביוטיוב

כבר נתנו לכם טיפים כיצד להגביר את האינטראקציה של הקהל עם הסרטונים שלכם. עם זאת, כדי להגיע לנקודה הזו, תחילה עליכם להביא את הקהל הזה לערוץ שלכם! למידע על קידום ממומן ביוטיוב – לחצו כאן

על ידי אופטימיזציה של הכותרת, התיאור והתגיות של הסרטונים שלכם, אתם כבר תגדילו את הנראות בתוך יוטיוב עצמו. עם זאת, חייב להיות לכם כמה ערוצי שיווק אחרים שניתן להשתמש בהם כדי לקדם סרטונים מחוץ ליוטיוב ולהגדיל את הצפיות שלכם.

בואו נפרט כמה טיפים לעשות זאת:

  • להטמיע את הסרטונים בפוסטים בבלוג שלכם שיש להם נושאים קשורים
  • צרו סרטונים ארגוניים והדגמות מוצרים לפרסום באתר האינטרנט שלכם
  • פרסמו את הסרטונים שלכם באמצעות שיווק בדוא"ל
  • הפיצו את הסרטונים ברשתות החברתיות
  • תגיבו להודעות והערות של גולשים על סרטונים
  • השתתפו בקבוצות, פורומים ואתרי שאלות ותשובות והגיבו למשתמשים עם סרטונים מהערוץ שלכם

בזמן ביצוע כל אחת מהפעולות הללו, זכרו מילה חיונית אחת: רלוונטיות. המליצו על סרטונים רק בהקשרים שבהם הם רלוונטיים, שמוסיפים ערך לגולש. אין טעם לדחוף את הסרטון סתם ללא הקשר. זה רק יגרום לתסכול עבור הגולש, שייגש לסרטון שלכם ואז ינטוש אותו כי זה לא היה מה שהוא חיפש.

עכשיו אחרי שקראתם את המאמר כולו, בואו נזכור משהו שדיברנו עליו בהתחלה: חווית המשתמש. זכרו, שזה המוקד של יוטיוב וגוגל וצריך להיות גם שלכם.

לכן, לכל הטיפים שנתנו במאמר זה יש מטרה גדולה יותר: לשפר את החוויה של הגולשים באינטרנט. לדוגמה, חשיבה על כותרות יצירתיות ושימוש בכתוביות מטרתן להפוך את חייהם של גולשים/ לקוחות פוטנציאליים לקלים יותר ולהוסיף ערך לפעולת הצפייה בסרטון באינטרנט. ודאו שכאשר אתם מכוונים לחוויית המשתמש, האלגוריתם יודע לזהות את מאמצי האופטימיזציה שלכם.

יש לכם שאלות נוספות על קידום סרטון ביוטיוב? אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון 072-220-1199 או דרך הצ'אט באתר ויחד נבנה אסטרטגיה מנצחת!

עוד בבלוג