איך נוכל לעזור?

שיפור יחס המרה באתר חנות – 23 דרכים למקסם את הרכישות באתר שלכם

21/09/2020 זמן קריאה: 7 דק׳

האתר שלכם מהווה את כרטיס הביקור האינטרנטי של העסק שלכם וצריך לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר בפני הלקוח הפוטנציאלי שמגיע אליו. להביא גולשים לאתר זה עניין אחד, להפוך אותם ללקוחות זה עניין אחר.
קיים שוני בין קידום אתרי חנות (e-commerce) לבין קידום אתרי תדמית, כאשר החשיבות של חווית משתמש באתרי מסחר אלקטרוני היא גבוהה יותר ומשפיעה על המכירות באתר.

בסופו של יום, אתרי איקומרס נמדדים בפרמטרים של מספר גולשים שהגיעו לאתר, כמה הוספות לסל היו, מספר קניות שבוצעו באתר, סל רכישה ממוצע ועוד. אחד הפרמטרים החשובים באתר הוא יחס ההמרה – יחס המרה מודד את היחס בין כמות המבקרים באתר, לבין הכמות מתוכם שביצעו פעולה כלשהי שהוגדרה מראש (באתר חנות הפעולה שהכי מעניינת אותנו היא כמובן רכישה).

במדריך הזה נציע 23 דרכים להגדלת יחס ההמרה באתר שלכם והשגת היעדים הבאים:

  • הגדלת החזר ההשקעה (Return Of Investment – ROI) ורווחיות החנות האינטרנטית.
  • הגדלת המכירות ללא הגדלת הטראפיק.
  • הוזלת עלות הרכשת הלקוח ויצירת תקציב פרסום נוסף (כדי להביא תנועה נוספת לאתר).
  • תוצרי לוואי חיוביים – שיפור בביצועי SEO של האתר (גוגל תתעדף בהכרח אתרים שיחס ההמרה שלהם גבוה יותר).

1. נראות ועיצוב

האתר צריך להיות מושך ומשכנע ברמה ויזואלית. יש לזכור, יש לכם כמה שניות בודדות לתפוס את עין הגולש, לעניין אותו במה שהעסק שלכם מציע וכך להגדיל את כמות הפניות לאתר.

חלק חשוב שיקבע האם הגולש ימיר באתר שלנו או לא היא נראות האתר. נשאף לעיצוב נקי ובהיר המדגיש את יתרונות המוצרים והשירות שלנו, ללא הסחות דעת – כמו למשל קישור לרשתות חברתיות שעלולות לגרום לגולש לצאת מהאתר (אייקונים כדאי לשים בפוטר) או נראות לא מקצועית שתגרום ללקוח לנטוש את האתר ללא ביצוע רכישה.

A/B Testing – נבצע בדיקות באתר אשר יאפשרו לנו לקבל אינדיקציה אילו אלמנטים בנראות האתר גורמים לגולשים להמיר יותר למשל: האם קונים יותר כשהמחיר המוצג הוא המחיר הוא 19 ש"ח או 19.00 ש"ח או האם לדמות בתמונה שמציגה את המוצר יש זקן או אין.

שימוש בגוגל אופטימייז Google Optimize יאפשר לכם לבצע A/B Testing באתר בנוגע לכפתורים והצבעים המניעים את הגולשים שלכם לפעולה, לבצע השוואה ולהפיק מכך מסקנות להמשך בנוגע לנראות האתר ותגובות הגולשים לכפתורים והאלמנטים כאשר הם בצבע/גודל/צורה אחת או אחרת.

2. הנעה לפעולת הגולשים

על מנת לייצר המרה עלינו למשוך את הגולשים באתר לחלק מסוים של הדף – בדרך כלל החלק שיאפשר להם לעשות צעד קדימה לכיוון ההמרה. הקפידו לעשות מבצעים והטבות על בסיס קבוע. החל מלנצל את הקניות בתקופת החגים (קבל 15% הנחה ליום המשפחה, 30% הנחה ראש השנה, עד 70% הנחה על פריטים נבחרים ב-Black Friday ועוד) וכלה בהצעת מבצעים אטרקטיביים ללא שום מאורע ספציפי (משלוח חינם מעל 199 ₪, 15% הנחה בהרשמה ראשונה לאתר וכו'). זה יעזור לכם להבטיח שתמיד תהיה תנועה קבועה באתר.

טיפ: בתחרות של ימינו, משלוח חינם הוא בגדר חובה, זוהי ברירת המחדל שלכם (קחו בחשבון שלעתים קרובות מדובר במשחק פסיכולוגי).

3. תמריץ ללקוחות חוזרים

מומלץ להציע תמריץ ללקוחות שכבר רכשו בעבר, הצעות מותאמות אישית בהתבסס על רכישות קודמות שלהם. ניתן להציע להם הנחה על מוצרים בודדים, מוצר חינם על כל קנייה שיעשו וכדומה. בניית קהילת לקוחות קבועים יעניק לעסק יציבות ויחזק את ההכנסות באתר.

4. ניווט קל

באמצעות סרגל הניווט שבראש האתר, מבקרים יכולים בקלות להיכנס לדף קטגוריית המוצרים שהם מחפשים. משם, הם יוכלו להעמיק במוצרים הספציפיים המוצעים בכל קטגוריה נפרדת. אמנם ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​ביצוע אופטימיזציה של פונקציונליות החיפוש באתר שלכם, אך הדאגה העיקרית שלכם היא כמובן להבטיח למבקרים את המוצרים הרלוונטיים ביותר הקשורים למונח החיפוש שהקישו בשאילתת החיפוש. כמו כן, הוסיפו מסננים לדפי הקטגוריה שלכם. מסננים הם קריטיים בכדי לסייע ללקוחות שלכם לנווט ולהגיע למוצרים הרלוונטיים עבורם.

5. תשלום ומשלוח

בנוסף לתיאורי מידע מעמיקים של מוצרים, אתם צריכים לעדכן את הגולשים בכל הקשור למידע לוגיסטי, כגון אפשרויות תשלום, זמני אספקה, אפשרויות שילוח ועוד. לא לחכות עם המידע הזה עד לשלב הגעה לקופה. אי וודאות של העלות הכוללת של ההזמנה מראש היא הסיבה העיקרית של עזיבת גולשים פוטנציאלים בשלב של עגלת הקניות.

סיבה נוספת בה רוכשים עלולים לעזוב את עגלת הקניות היא הרשמה לאתר. לכן, יש לאפשר לגולשים לרכוש מהאתר גם ללא האפשרות להירשם אליו, אלא לקנות כאורח. יש גולשים שאין להם בעיה להירשם ויש גולשים שבשבילכם הקנייה באתר היא חד פעמית, קנו מתנה לחבר, לבן משפחה וכו' או שפשוט לא ירצו לקבל עדכונים שוטפים בדוא"ל.

זה לא באמת משנה מהי סיבת הקנייה, האינטרס שלכם באתרי מסחר היא לאפשר לכל מי שרוצה לרכוש דרך האתר את האפשרות לרכישה גם כאורחים. הדבר יביא לשיפור יחס ההמרה.

6. השלמת קנייה

לעתים קרובות מדי מתמודדים גולשים עם לא מעט מכשולים וחסמים להשלמת מסע הרכישה המקוון שלהם וכתוצאה מכך אתם, בעלי העסקים, מאבדים אותם. בעיה נפוצה היא מצב בו קיימים באתר צעדים רבים מדי בהשלמת הליך הקנייה – תהליך ארוך מידיי, מסובך או לא שגרתי. כמו כן, הפכו את טופס התשלום לקל וידידותי למשתמש. ודאו שכל מה שנמצא בטופס מובן לחלוטין ואין שדות מיותרים למילוי.
צמצום הליך הרכישה יכול לייעל את חווית המשתמש ולקצור יחס המרה טוב יותר באתר.

7. חווית מובייל טובה יותר

למרות שחלק מהעסקים עשויים להאמין שהאתר שלהם במובייל נהדר ואינו זקוק לשינוי, הם שוכחים כי ציפיות המשתמשים ממשיכות לגדול. בעלי עסקים עדיין לא מצליחים לספק חווית משתמש ברמה מצוינת במובייל וכתוצאה מכך הם סובלים לפי מחקרים של Google מ-50% נטישה בעסקאות שמתבצעות במובייל בגלל חוויית משתמש לא טובה או מסורבלת מידיי. על פי אותו מחקר, 61% בקרב משתמשי המובייל, טוענים כי הם לא יכולים למצוא את מה שהם מחפשים באופן מידי באתר סלולרי ולכן הם יעברו במהירות לאתר אחר ו- 41% מתוכם טענו כי הם יעברו לאתר מתחרה.

בהתאם לכך, יש צורך לספק חווית משתמש אופטימלית למובייל על מנת לייעל את ההמרה וזאת ע"י עיצוב רספונסיבי של האתר שלכם שיגיב ויתאים את עצמו אוטומטית לכל מכשיר ממנו יבקר גולש באתר שלכם.
אם עושים זאת נכון, זה ישפר את חוויית המשתמש על ידי צמצום הצורך לשנות גודל, לגלול ועוד.

8. שמות מוצרים

אתם צריכים להיות מדויקים עם שמות מוצרים באתר כדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו למצוא את המוצרים שלכם כאשר הם מחפשים במנוע החיפוש של גוגל.

לדוגמא: אם אתם מוכרים צעיפים, לא מומלץ לקרוא למוצרים "שחור", "תחרה", "נסיכה", לא יכול להיות ששכחתם את הפרט החשוב ביותר – צעיף.

מה כן נכון? צעיף שחור – קל משקל וטרנדי, צעיף פרחוני כהה, צעיף תחרה ורוד ניאון עם נקודות לבנות ועוד.

9. פופאפים (Pop-Ups)

בשנה האחרונה 4.6$ טריליון דולר ננטשו בעגלות האתרים… קראתם טוב.

ע"י שימוש בפופאפים נוכל להמעיט את התופעה באתר שלנו, אך חשוב לשים לב לכך שפופאפים עלולים להיות מעט טריקיים. מצד אחד הם יכולים להעלות לנו את יחס ההמרה משמעותית באתר ומצד שני בשימוש לא נכון בהם עלולים להיות גורם מעצבן שיגרום לגולש לנטוש את האתר שלנו. אז איך נשתמש בכלי הנהדר הזה נכון? טיימינג ושימוש מושכל בעמ' ספציפיים.

למשל, נפעיל פופ-אפ שמוצר מסויים שנרצה לקדם עומד להיגמר במלאי בעמ' הצ'ק-אאוט באתר. או פופ אפ הנותן הנחה ומגביל את הגולש בזמן לקבלת ההנחה.

חשוב שתהיה אופציה ברורה לסגירת הפופ-אפ.

10. תיאורי מידע למוצרים

תיאורי מוצרים חייבים להופיע באתר ליד כל מוצר! הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא רואים פיזית את המוצרים שאתם מציעים לפני שהם רוכשים אותם, תפקידכם להשתמש בתיאורי המוצרים כדי להמחיש אותם בצורה הטובה ביותר עבורם. כאמור, הלקוחות שלכם צריכים לדעת כמה שיותר פרטים על המוצרים שלכם לפני שהם רוכשים אותם. וודאו שאתם נותנים להם את זה.

11. פרטים ליצירת קשר

הצגת מספר טלפון שמוצג באופן בולט באתר האינטרנט שלכם תפחית את תחושת החרדה של הלקוחות ותגביר את תחושת האמון באתר. הגולשים יידעו שתמיד הם יכולים להרים את הטלפון ולדבר עם מישהו אם משהו ישתבש או במידה וירצו לשאול שאלה.

בנוסף, מומלץ להוסיף כפתור 'וואטסאפ' או צ'אט וירטואלי כדי ליצור תקשורת מהירה וישירה יותר עם הגולשים, דבר שיכול לעזור ללקוחות שלכם לקבל במהירות תשובות לשאלות שלהם.

12. אזור שאלות ותשובות

טקטיקה נוספת שיש לקחת בחשבון היא לספק עמוד בנושא שאלות נפוצות, או לכלול תשובות לשאלות נפוצות בדפי מוצר או ליצור קטגוריה ספציפית לפי צורך זה. ראשית, זה מקנה תדמית מקצועית לעסק ולאתר, שנית זה יכול לחסוך לכם זמן מול לקוחות. המטרה לתת ללקוח את כל המידע וכך להפוך את תהליך הרכישה באתר ומולכם למהיר ויעיל.

13. אבטחת אתר

קידום אתרים בגוגל תלוי בפרמטרים רבים, בשנתיים האחרונות גוגל שם משקל חשוב לנושא האבטחה ונושא המהירות של האתר.  אתרים לא מאובטחים מרתיעים את קהל הגולשים מלגלוש בהם. אתר מאובטח מגן על הגולשים בשמירת הפרטים האישיים שמשאירים בעת רכישה. מחודש יולי 2018 גוגל התריע כי אבטחת אתר תשפיע על תוצאות החיפוש (במיוחד לאתרי איקומרס).

14. מהירות טעינת אתר

שיווק באינטרנט צריך להיות יעיל, מהיר וידידותי, כאשר לגולש לוקח הרבה זמן להיכנס לאתר שלכם הוא ינטוש ויעבור לאתר אחר, מהיר יותר. מדובר בפרמטר מאוד קריטי שמשפיע על חוויית המשתמש, הקידום האורגני וההמרות באתר. אם לזמן הטעינה של האתר שלכם לוקח יותר משלוש שניות להיטען, 53% מהגולשים יאבדו עניין ויצאו ממנו. לפי מחקרים שפרסמה Google, שיפור של שנייה אחת בזמן טעינת האתר, מעלה את אחוזי ההמרה ב- 27%!  ו- 46% מהיוזרים לא יחזרו לאתר שנטען להם לאט. רוצים לשפר משמעותית את מהירות טעינת האתר? מוזמנים לבדוק את פוטנציאל השיפור שלכם כאן.

15. תמונות באיכות טובה

תמונת מוצר איכותית אמורה להיות בראש סדר העדיפויות עבור כל בעל עסק עם אתר מכירות. אם אתם רוצים למכור מוצר באופן מקוון, השתמשו בתמונות או בסרטון וידאו באיכות גבוהה בדפי המוצר שלכם. במידה והוספתם מוצר ללא תמונה או סרטון או עם תמונה מטושטשת ולא איכותית, סיכויי המכירה הפכו לאבודים ממש באותה נקודה, לא משנה כמה מאמץ השקעתם בתיאור המוצר שלהם.

16. בלוג מאמרים

יצירת בלוג זו דרך נהדרת לבסס את עצמכם כמובילים בענף שלכם. זו גם דרך עקיפה לעזור לקדם את החנות המקוונת שלכם. בתוכן יש לכלול קישורים רלוונטיים, זה יכול להיות קישור לדף הבית של החנות שלכם או קישור ישיר למוצר ספציפי. צריך לקחת בחשבון כי אם התוכן לא חזק ורלוונטי, זה לא יועיל לכם. חשוב שיהיה תוכן איכותי ומפורט. פוסטים ובלוגים איכותיים יעזרו לכם להרחיב את התמונה לחנות האונליין שלכם.

17. יצירת שיתופי פעולה עם בלוגרים או מובילי דעת קהל

צרו קשר עם בלוגרים מתאימים אודות המוצרים שלכם. לדוגמא: אם אתם עוסקים במוצרי טיפוח, יצירת סבונים אורגניים, מומלץ לכם לחפש בלוגרים בתחום של הטיפוח והיופי ולפנות אליהם. תציעו להם מוצר חינם לסקירה בבלוג שלהם בתמורה לאזכור המותג שלכם וקישור לאתר שלכם. הקפידו לחפש כמה תגובות מגולשים הם מקבלים וכמה הם משפיעים במדיה החברתית, כדי לאמוד את הפופולריות שלהם. כשאתם פונים אליהם, ספרו להם מדוע אתם מתחברים לבלוג והסבירו בקצרה מדוע אתם מרגישים שהמוצר שלכם יתאים לסקירה בבלוג שלהם.

18. מחיר תחרותי

אם אתם מוכרים מוצרי מותג שרבים מחנויות אחרות מתחרות מציעות, אתם צריכים לתמחר את המוצרים במחיר הממוצע שמוצע עבורם ברשת או בעלות נמוכה יותר כדי להתמודד בזירה התחרותית הזו. הקפידו להתאים את המחירים לעיתים קרובות כדי לראות מה עובד יותר.

19. ניוזלטר

הניוזלטר נחשב לכלי עבודה יעיל, וחלק משמעותי באסטרטגיית השיווק של האתר. המטרה שלו היא לשמור על קשר עם לקוחות, להפיץ ולחזק את שם המותג לקהלים רחבים, יצירת מודעות למותג וכמובן הגדלת יחסי ההמרה באתר. אתרים מכירתיים שולחים בממוצע שניים עד חמישה מיילים לפרסומות בדוא"ל מידיי חודש.

20. Above The Fold

גולשים מבלים בממוצע כ57% מזמן השהייה באתר בחלקו העליון. 84% מהיוזרים לא יגללו מטה אלא אם כן ההצעה בחלק העליון של האתר תהיה מספיק מעניינת ובעלת ערך עבורם.

חשוב שננצל את השטח העליון של האתר שלנו בצורה מיטבית ומושכת כדי לגרום לגולש להמשיך ולשוטט באתר. בחלק זה נרצה להבליט את היתרונות של המוצר ומה לגולש יצא מהשימוש בו ולא את הפיצ'רים הטמונים בו.

ועכשיו נחדד בנוגע למה נרצה לשים בחלקו העליון של האתר:

Attention – הצעת ערך שמתאימה לקהל היעד הגולש באתר.

Interest – פירוט למה כדאי ללקוח לרכוש.

Desire – השלב בו היוזר שואל "איך המוצר הזה באמת יעזור לי?" פה נדאג לתת איזשהי הוכחה חברתית/תקופת ניסיון חינם/ דוגמאות לכך וכו'.

Action – קריאה לפעולה. כאן נשתמש בהנחה/מבצע יחד עם כפתור ברור למה הפעולה הרצויה שאותה נרצה שהגולש יעשה. למשל "למעבר לכל המוצרים ב50% הנחה"

21. יתרון העסק

ציינו בבירור את היתרונות הייחודיות של העסק, למה העסק שלכם "הכי טוב" תסבירו כבר בדף הבית מדוע גולשים צריכים לקנות דווקא מכם? מה גורם לכם להיות שונים מכל שאר המתחרים שמוכרים את אותם המוצרים? נסו לחשוב מה הערך המוסף שלכם.

22. גוגל אנליטיקס – המוניטור של התנועה באתר שלך!

האנליטיקס מאפשר לנו לאסוף מידע על הגולשים שלנו (בהתאם למדיניות הפרטיות המחמירה של גוגל), לראות את מקורות התנועה שדרכם הגולשים מגיעים אלינו ולנתח את ההתנהגות של הצרכנים. בעזרת גוגל אנליטיקס נוכל לקבל מידע על מכירות באתר (כמויות/מקור התנועה שהביא לרכישה וערך כספי), איתור נטישות בתהליך ההזמנה, המוצרים הנמכרים ביותר ועוד.

23. Hotjar

הוטג’ר הוא כלי נהדר המאפשר מרגע הטמעתו לקבל מפת חום והקלטות מסך של פעולות הגולשים באתר וכך לקבל אינדיקציה לגבי מה באמת הגולשים חוו בתוך האתר שלנו, באילו אזורים באתר, אילו פעולות הם עושים קודם ומה לאחר מכן, מה מוציא אותם מהאתר וכך נוכל לקבל ראייה נוספת לגבי איך האתר שלנו צריך להראות.

מעוניינים בטיפים נוספים? בתור חברה שמתמחה בקידום אתרי חנות ושיפור יחסי המרה, אנחנו יכולים לקחת אתכם כמה צעדים קדימה! צרו איתנו קשר עוד היום!