איך נוכל לעזור?

גוגל לעסק שלי – תמיכה ופתרונות לבעיות נפוצות [מעודכן ל2024]

03/04/2024

חשיבותו של 'גוגל לעסק שלי' (Google My Business) עבור עסקים עלתה מאוד לאחרונה וכתוצאה מכך גוגל הפך את הכלי למורכב יותר. עד לפני שנה וחצי בערך, גוגל לעסק שלי היה כלי פשוט לתפעול, עם רשומה שיש לעדכן בה בעיקר את שם עסק, כתובת, מספר טלפון וכתובת אתר. במהלך שנת 2019 ו-2020 גוגל הפך את הפרופילים של 'גוגל לעסק שלי' לחזקים הרבה יותר עם השפעה רחבה במנוע החיפוש. עסקים יכולים כעת ליצור פרופיל שמראה יותר מה שיש לעסק שלהם להציע וזה מאפשר להם להתבלט מעל המתחרים שמזניחים את 'גוגל לעסק שלי', כאסטרטגיית קידום אתרים ושיווק לוקאלי יעיל.

יחד עם זאת, התכונות והשיפורים הללו הפכו את השימוש ב-'גוגל לעסק שלי' להרבה יותר מורכב עבור המשתמשים. לכן כאשר מתרחשות בעיות בפרופילים, התיקונים יכולים להיות מורכבים יותר ולעתים קרובות יכולות להוביל לבלבול או תסכול.

גוגל הגדיר את ההנחיות – מתי, אם וכיצד עסקים יכולים להקים פרופיל עסקי בגוגל, אבל לעיתים גם ההנחיות הללו עלולות לבלבל ולהתפרש בצורה סוטרת, כי כל עסק נוטה לפרש את הדברים בצורה שונה. כתוצאה מכך, זה יכול לגרום לכך שהפרופילים העסקיים יושעו ויגרמו בהמשך לבעיות אחרות בתהליך ניהול הכרטיס.

נציג לכם 4 בעיות נפוצות של גוגל לעסק שלי שמשתמשים נתקלים בהם, והצעות כיצד ניתן לפתור אותן:

1. ביקורות בגוגל: גוגל חוסמת זמנית את היכולת לדרג עסקים בישראל

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב- 7 לאוקטובר, בגוגל החליטו כי הם חוסמים זמנית את האפשרות לכתוב ביקורות ולדרג עסקים בישראל. צעד זה נתפס כהגנה מפני התקפות של פעילים פרו-פלסטינים שעשויים לנצל את ההזדמנות כדי להוריד את הדירוג של עסקים ישראלים.

בחודשים האחרונים אנחנו מקבלים לא מעט פניות מלקוחות מתוסכלים שלא מבינים למה הביקורות שכותבים בפרופיל העסק שלהם לא מתפרסמות, במיוחד לאור החשיבות של דירוג גוגל לעסקים.   

בגוגל הצהירו כי, כמו בעימותים קודמים, הם מיישמים הגנות נוספות כדי לנטר ולמנוע תוכן שמפר את המדיניות שלהם הן בישראל והן בעזה, במטרה להגן על בטיחות המשתמשים והעסקים.

בגוגל ציינו כי ביקורות חדשות עלולות להכיל מידע רגיש או מזיק, כגון מיקומים של עסקים או מידע אישי על לקוחות. כמו גם, הם רוצים להימנע מכך שביקורות חדשות ישמשו להפצת תעמולה או שנאה.

מגוגל נימסר כי ימשיכו לעקוב אחר המצב בישראל והם יחדשו את פרסום הביקורות כאשר יהיו בטוחים שהן לא יסכנו את בטיחות המשתמשים והעסקים.

2. ישנם פרופילים של מתחרים שהם מוגדרים כספאם ו/או זיוף – מה אפשר לעשות?

בין אם מדובר ברישום עסקי מזויף לחלוטין או הוספת מילות חיפוש לשם העסק באופן מגמתי, סוגים אלה של "פורעי חוק", עשויים לגרום נזק לאנשים ועסקים רבים. גוגל מאפשר לכם, בעלי העסקים, לטעון לעריכת טקסט ושינוי הנתונים, כמו גם דיווח על 'ספאם' בפרופיל המדובר, כך עושים זאת:

לדוגמא, אם אתם רואים עסק שהוא אוסף של מילות מפתח בשם העסק שלו, אתם יכולים ללחוץ על הקישור "שליחת הצעה לעריכה" ולערוך את שם העסק כדי להיפטר ממילות המפתח הנוספות.

לאחר שתשלחו את הבקשה שלכם עם הצעות השינוי, כתובת, שעות פעילות או חלק אחר ברישום הכרטיס, גוגל תבדוק את הצעתכם. לעיתים השינוי שתבצעו ייכנסו לתוקף כמעט מיד, אך לפעמים זה יכול לקחת קצת זמן. לצערנו, לפעמים יש שינויים מאוד לגיטימיים שמוצעים לגוגל והם לא עושים עם זה כלום.

בואו נראה דוגמא של עורך דין שהוסיף עשרות מילות חיפוש לשם העסק, בחץ הכתום ניתן לראות את מקום העריכה:

3. כרטיס גוגל לעסק שלי הושעה

ישנן סיבות רבות מדוע רישומי גוגל לעסק שלי מושעים – ורובם לגיטימיים.

כך שגם אם אתם חושבים שלא עברתם על הכללים, רוב הסיכויים שאתם מפרים את אחד מתנאי השירות (TOS) של 'גוגל לעסק שלי', אחרת הפרופיל שלכם לא היה מושהה.

ברוב המקרים אתם מבצעים יותר מדי שינויים ברישום פרטי העסק שלכם בניסיון רישום אחד – פעולות אלו יכולות לפעמים לגרום להשעיה. אם תקדישו זמן לבחון היטב את הרישום שלכם ואת הכללים וההנחיות, ככל הנראה תוכלו לזהות על איזה כלל אתם עוברים.

אז מה עושים אם הכרטיס עסק שלכם מושעה? קודם כל, לא להיבהל.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לקרוא בעיון את ההנחיות של גוגל לעסק שלי כדי לנסות לזהות אילו חוקים הפרתם בזמן רישום פרופיל העסק שלכם ולקבוע אם העסק שלכם בכלל זכאי לפרופיל 'גוגל לעסק שלי' (לידיעתכם, יש עסקים שפשוט אינם זכאים, לכך, למשל עסקים שאין להם משרד/מקום פיזי עם כתובת מוגדרת).

לאחר שזיהיתם את הבעיות הפוטנציאליות – והעסק שלכם אכן זכאי לרישום – עליכם לתקן את כל הבעיות ברישום שביצעתם ואז למלא בקשה להחזרה. בסופו של יום, עליכם להוכיח לגוגל שאתם עסק אמיתי ולגיטימי הזכאי לרישום בגוגל לעסק שלי.

4. פוסטים בגוגל לעסק שלי נדחים

מדי פעם, פוסטים לגוגל לעסק שלי יידחו. איך תדעו שהפוסטים שלכם נדחו? תקבלו התראה אדומה "נדחה" (כמו בצילום מסך הנ"ל).

 בדרך כלל פוסטים נדחים בגלל תוכן, תמונה או קישור לאתר חיצוני שהוא לא שלכם.

לפעמים, מילים בתוך הפוסט יגרמו לדחיית הפוסט. המילה אולי נראית תקינה, אך היא עשויה להיות ברשימת המילים "הפוגעניות" של גוגל. אם הפוסט שלכם נדחה, נסו לנסח מחדש את התוכן ואל תכללו שום מילים שיכולות להיות פוגעניות או תמונות רגישות.

 כמו כן, בעבר היה מקובל לכלול את מספר הטלפון שלכם או כתובת אתר בגוף הפוסט. גוגל דוחה כעת פוסטים רבים עם מספרי טלפון או כתובות אתרים. אז אם הפוסט שלכם נדחה, נסו להוציא את האלמנטים הללו.

גוגל לעסק שלי – תמיכה

במידה ונתקלתם בבעיות או שיש לכם שאלות בנוגע לגוגל לעסק שלי, או שאלות הקשורות בקידום העסק שלכם – אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע עם התמיכה שלנו, באמצעות אנשי המקצוע בחברה. כמו כן, אחד המקומות הטובים ביותר לפנות אליהם אם יש לכם שאלות לגבי גוגל לעסק שלי הוא פורום התמיכה שלהם. פורום זה הוא מקום מצוין לקבל תשובות על שאלות מבעלי ניסיון וידע עשיר בניהול פרופילים של גוגל לעסק שלי.

אם אתם צריכים לפנות לתמיכה של גוגל לעסק שלי, הדרך הטובה ביותר להגיע אליהם היא באמצעות יצרת קשר במרכז העזרה שלהם. לחצו כאן למילוי הטופס.

צירפנו לכם שני פרופילים תקינים המהווים דוגמא לאיך פרופיל טוב נראה ואם אתם מחפשים טיפים להפיכת פרופיל הגוגל לעסק שלי למוצלח יותר, אתם מוזמנים לקרוא כאן את המאמר שכתבנו בנושא.

שאלות נפוצות

למה ביקורת בגוגל לא מתפרסמות?

בעקבות אירועים חריגים, כמו לדוגמא מלחמת "חרבות ברזל", גוגל חוסם זמנית את האפשרות לפרסם ביקורות כדי להגן על עסקים מהתקפות דיגיטליות או מידע מזיק.

איך לשלוח לאנשים שיוסיפו ביקורות לעסק שלי בגוגל?

ניתן לשלוח לקוחות לפרופיל העסק שלכם בגוגל עם קישור ישיר, ולבקש מהם להוסיף ביקורת ולתאר את חוויתם האישית עם העסק.

איך מפרסמים ביקורות בגוגל?

ביקורות נכתבות ומפורסמות על ידי המשתמשים דרך פרופיל העסק שלכם בגוגל.

האם ניתן למחוק ביקורת בגוגל?

לא. בעלי עסקים אינם יכולים למחוק ביקורות אך יכולים לבקש מגוגל לבדוק ביקורות שנראות כלא רלוונטיות או מזיקות.

איך להתמודד עם ביקורות שליליות בגוגל לעסק שלי?

מומלץ להגיב באופן מקצועי ובונה, להציע פתרון או לבקש פידבק נוסף מהלקוח לשיפור השירות. לחצו כאן לקבלת טיפים להתמודדות עם ביקורת שלילית בפרופיל גוגל לעסק שלי

איך מוצאים ביקורות שכתבתי בגוגל?

ניתן למצוא את הביקורות שכתבתם על ידי כניסה לפרופיל הגוגל שלכם וחיפוש באזור שניקרא "הפעילות שלי"