האסטרטגיה הדיגיטלית שלך לשנה הבאה מתחילה כאן
שנת 2014 הייתה גורלית לשיווק ברשת ואופיינה בשינויים משמעותיים באופן בו אנחנו צורכים תוכן ממסכים שונים, כמו גם באלגוריתם החיפוש של גוגל והתוצאות נראות חזק בשטח. עם זאת, היא בהחלט המשיכה את מגמת ההשתלטות של גוגל בעולם הדיגיטלי עם פיתוח מוצרים חדשים, יכולות מעקב אחר גולשים ואפשרויות פרסום מותאמות פרופיל. קצב השינויים והמידע העצום שגוגל אוגרת על המשתמשים שלה מספקים לבעלי עסקים אפשרויות פרסום ממוקדות כמו פרסום בסלולאר, רימרקטינג, פרסום בג'ימייל ועוד. למעשה כיום יש מגוון כלים שמגיעים ישירות לגולשים שבדיוק עכשיו מתעניינים במוצר שלך! אם ניקח בחשבון שמגמת הדיגיטליזציה העוברת על העולם רק הולכת ומתגברת, לך כבעל עסק יש הזדמנות מצוינת לנצל אותה לטובתך ומומלץ מאוד שתדע באיזה כלים הכי כדאי לך להשתמש לשם כך.
לקראת סוף השנה האזרחית אספנו וסקרנו עבורך את הכלים המובילים שכל בעל עסק חייב להכיר בשנה הקרובה.
קידום בגוגל – SEO
קידום אורגני בגוגל תמיד יהיה רלוונטי וחיוני לצמיחתו של העסק שלך. אם אתה לא נמצא בעמוד ה-1 בגוגל – אתה לא קיים והלקוחות הפוטנציאליים שלך מגיעים למתחרה. בדומה לשנים קודמות גם ב- 2014 התבצעו עדכונים באלגוריתם של גוגל כדוגמת הפינגווין 3 שניקה את הרשת מאתרים שהשתמשו בטכניקות פסולות כמו קישורי ספאם. העדכונים בגוגל הם תכופים ולכן היום יותר מתמיד, חשוב להישאר עם יד על הדופק ולהשקיע בקידום נכון הכולל אופטימיזציה לעמודים באתר, תוכן רלוונטי וקישורים איכותיים שיביאו את האתר שלך למיקומים גבוהים ויספקו לך תוצאות בשטח. 92% מהגולשים משתמשים בגוגל לצורך חיפוש מידע ושירותים, נתון אשר מתחזק משנה לשנה, בחלק מהמקרים הגולש מבצע רכישה אונליין, ובחלק מהמקרים הוא מבצע מחקר לפני שהוא מרים טלפון או ניגש לרכוש בחנות, כך שאין ספק שקידום אורגני והופעה בתוצאות החיפוש בגוגל הם הבסיס לשיווק העסק שלך ברשת.
מה שבטוח זה שלהיות העסק הכי טוב בתחום שלך לא יביא לך לקוחות חדשים, מיקום גבוה בתוצאות החיפוש דווקא כן!
פרסום ממומן ו- Remarketing
הפרסום הממומן ב Google Ads מחזק את כוחו ומהווה פלטפורמה חשובה ברשת להגעה ללקוחות רלוונטיים לעסק שלך. אפשרויות הפילוח עפ"י תחומי עניין, נתונים גיאוגרפיים ודמוגרפיים ועוד מספקות לידים איכותיים וממירים, כאשר בשנה האחרונה התבצעו 50 מיליון שיחות בממוצע בחודש אל עסקים ישירות מהמודעות שלהם ב- Google Ads. בנוסף, מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס השתכללה וכיום ניתן להגדיר קמפיינים שונים בינהם פרסום באמצעות רימרקטינג (שיווק מחדש), מדובר באחד הכלים החזקים ביותר שיש כיום למשווקים באינטרנט. קמפיין מסוג זה עוקב אחר גולשים שכבר הקליקו על המודעה שלך אך לא השאירו פרטים ומציג להם פרסומות בזמן שהמשיכו לגלוש באתרים האהובים עליהם כמו Walla , Ynet , Youtube וכדומה. הכלים החדשים של גוגל מאפשרים לך "לסמן" את הלקוחות הפוטנציאליים ולהגיש להם הצעה פרסומית בדיוק בזמן שהם מעוניינים במוצרים/שירותים שלך, גם כשהם ממשיכים לגלוש באתר אחר, ממחשב אחר וממסך אחר.
סלולאר<
אם עד עכשיו התלבטת אם להתאים את האתר שלך לסלולאר, ברור שכעת אין זו שאלה ואתה חייב להתחיל לפעול, עסק שאין לו אתר סלולאר מפסיד לקוחות!המגמה של גלישה דרך הסלולאר גדלה מיום ליום ואין ספק שגם בשנה הקרובה צפויה עלייה משמעותית. כעת כבר למעלה מ50% גולשים עושים זאת דרך הסמארטפון ולפי הנתונים של Google כ-70% מהגולשים בסמארטפון מבצעים המרה, כלומר מתקשרים ישירות לבית העסק. מהניסיון שלנו, אתר סלולארי מגדיל את יחס הפניות באתר פי שלושה לפחות לעומת אתר שאינו מותאם. מדובר בהבדל משמעותי מאוד לצד השקעה קטנה מאוד. עם נתונים כאלה אי אפשר להתווכח, אם אין לך עדיין אתר סלולארי אתה מפסיד לקוחות רבים שעוברים לאתר המותאם של המתחרה שלך.
פרסום בסלולאר
למרות שאין פרסום באמצעות גוגל שמתאים אך ורק לסלולאר, כלומר נכון להיום הוא משולב עם פרסום במסכי מחשב, הכלים המוכרים לפרסום פועלים בצורה שונה ואף יעילה יותר כאשר מכוונים אותם לפרסום בסלולאר. הסיבה לכך נובעת מנתוני הכניסות הגבוהים והעובדה כי הפרסום בסלולאר מתפרש כמעט על כל גודל המסך. לדוגמא פרסום בסלולאר דרך פייסבוק, ppc או רימרקטינג, יכול לקלוט את תשומת ליבו של הגולש בצורה אפקטיבית יותר ולהניע אותו לבצע פעולה ולהתקשר אלייך במהירות ובקלות ע"י לחיצה מהירה על כפתור "לחץ לחיוג".
אין לך עדיין אתר סלולארי? השאר את פרטייך בצ'ט מצד שמאל וקבל 50% הנחה לבניית אתר סלולאר.
Google My Business
קרוב לחמישים אחוז מהחיפושים בגוגל הם לוקאליים, כלומר חיפושים הממוקדים לאזור או מיקום מסוים. 75% מאותם חיפושים לוקאליים מבוצעים ישירות מהמובייל! אם יש לך עסק בעל מיקום פיזי, שירות גוגל My Business יכול להגדיל את החשיפה שלו משמעותית, מה שיסייע לך להגיע לקהל רלוונטי וממוקד יותר ולחסוך בעלויות פרסום. מדובר ביישום המציג את מיקומו של העסק שלך בתוצאות החיפוש, באופן בו הוא מגדיל את שטח הפרסום, חוסך מהגולש זמן יקר בחיפוש מידע חשוב כמו כתובת וטלפון בתוך האתר שלך ומקל עליו להגיע אלייך ישירות, כמו גם לחייג אליך בקליק אחד! פתיחת חשבון בגוגל My Business פשוטה מאוד ומאפשרת לך לצרף תמונות, סרטונים ואף להציע קופונים ללקוחות במסגרת הפרסום הממוקד. בנוסף, כמו בכל כלי של גוגל, ניתנת לך גישה לכלים וסטטיסטיקות לניתוח תנועת הגולשים המגיעה אלייך דרך היישום, והיתרון הכי גדול– זה בחינם.
מעוניין שבית העסק שלך גם יופיע בתוצאות החיפוש תוכל לעשות זאת כאן
רשתות חברתיות
ישנן מספר סיבות מדוע כדאי להשקיע בפתיחת פרופילים ונוכחות ברשתות החברתיות. הסיבה המרכזית היא הנראות של העסק שלך ברשת. מעל 4 מיליון ישראלים נמצאים בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, כך שאם אתה לא שם הם מפספסים אותך. יש לקחת בחשבון שגם רשתות חברתיות אחרות שפחות פעילות בישראל עדיין מספקות לך גישה למספר גדול של גולשים שיכולים להיחשף לעסק שלך. על מה המספרים מדברים? בשנה האחרונה בכל דקה מתבצעים מעל 2 מיליון חיפושים בגוגל, 40 אלף תמונות מועלות לאינסטגרם, 350,000 ציוצים מתפרסמים בטוויטר ו-1.8 מיליון לייקים נעשים בפייסבוק.
השיחה מתקיימת ברשת – אם חשוב לך שהעסק שלך יהיה חלק מהשיחה אתה צריך להיות שם!
בנוסף יש לקחת בחשבון גם את חשיבות המהלך בעיניי מנוע החיפוש של Google, שכן הנסיון מלמד שלמרות שביצוע פעולות SEO הן העיקריות והחשובות להגעת מיקומים גבוהים בגוגל, ניתנת עדיפות לאתרים אשר להם חיבור לרשתות חברתיות כמו Facebook , Twitter וכדומה.
פרסום בפייסבוק
זמן השהייה הממוצע באתר פייסבוק הוא הגבוה ביותר בקרב אתרי האינטרנט בארץ ובעולם, ובעצם הוא גם זה שמוביל את מהפכת הסלולר כאשר 70% מהגולשים בו עושים זאת דרך המובייל. עובדות אלו מחזקות את הצורך בפרסום אפקטיבי בפייסבוק שמאפשר לך להגיע לחשיפה מירבית בצורה יעילה וממוקדת. בקמפיין מסוג זה תוכל לפרסם מודעות טקסט בשילוב תמונה, פוסטים, אפליקציות או וידאו שיוצגו לקהל יעד מפולח לפי מגדר, גיל, מצב משפחתי, מיקום גיאוגרפי ועוד.
מעוניין לקרוא עוד על פרסום ושיווק בפייסבוק? אתה מוזמן להקליק כאן
פרסום ב- Youtube
יוטיוב הוא מנוע חיפוש השני הגדול בעולם עם למעלה מ-3.5 מיליון גולשים בחודש רק בישראל, לכן האפשרות לפרסם בו את העסק שלך היא הזדמנות מצוינת להגיע לקהל יעד רחב תוך שימוש במוזיקה, רגש ויזואליות ומסר ויראלי. שיווק אפקטיבי ביוטיוב מתבצע באמצעות מספר פעולות אופטימיזציה פשוטות שיכולות לקדם את הסרטון שלך בתוצאות החיפוש וכמו כן באמצעות מוצר פרסום הנקרא Trueview ומציע מספר סוגי מודעות כמו מודעה בתוצאות החיפוש, מודעת טקסט מעל סרטון או סרטון פרסומת קצר. פרסום ביוטיוב מאפשר לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים בדרך חדשנית ויצירתית. ניתן לפלח את הפרסום ביוטיוב לפי מילות מפתח, תחומי ענין, גיל, מין, מיקום גיאוגרפי וכן באמצעות רימרקטינג / שיווק מחדש. לרוב עלויות הקליק באמצעות פרסום ביוטיוב יהיו נמוכות מאלו שמגיעות באמצעות פרסום במנוע החיפוש של גוגל וזו בהחלט דרך טובה להגיע לקהל יעד רחב באפיק זול יחסית.
פרסום בג'ימייל – GSP
הדואר האלקטרוני עבור הגולש הממוצע הוא כלי לשמור על קשר עם אנשים באופן פרטי או במסגרת העבודה, עם זאת הכוח של יישום זה למפרסמים הוא עצום וזאת בשל העובדה שג'ימייל, תיבת הדואר מבית גוגל, היא הגדולה בעולם ובהתאם לכך גם איכות המידע שהיא אוגרת על המשתמשים שלה. באמצעות מידע זה ניתן לטרגט פרסומות מותאמות תוכן למשתמשי ג'ימייל ובדיוק לשם כך הוציאה גוגל השנה גרסת בטא למערכת פרסום חדשה הקרויה GSP. המערכת מאפשרת לך גישה ללקוחות פוטנציאליים בזמן שהם קוראים את המייל שלהם! Gsp נמצאת בישראל בהרצה בגרסת בטא נכון לכתיבת שורות אלו ועדיין לא נפתחה לשימוש מפרסמים, אך הפוטנציאל הטמון בה עצום ומומלץ להיות מוכנים לקראת הכלי החדש שיכול ליצר עבורך הזדמנות מצוינת ליצור קשר נוסף עם הלקוחות שלך. חברת אדאקטיב, כשותפה מוסמכת של "גוגל פרטנרס", נכנסה לביטא של ה-GSP ומעניקה שירותי פרסום בג'ימייל בצורה יעילה ומקצועית.
ניוזלטר
שליחת מסר במייל מאפשרת לך לתקשר טוב יותר עם הלקוחות שלך. רוב הכלים הדיגיטליים לפרסום הם בלתי אמצעים, כך שבעצם אינך פונה ללקוח ישירות, באמצעות ניוזלטר ניתן לקיים קשר אישי ועקבי יותר עם הלקוח. תוכל לספק לו ישירות במייל מידע חשוב אודות העסק שלך וכן לעדכן אותו במבצעים, חידושים וכדומה. עסק אשר משקיע באפיק שיווק זה יוצר קשרים איכותיים וארוכי טווח עם הלקוחות.
Outbrain
אאוטבריין הוא כלי חדשני ומתוחכם המאפשר לך להציג תוכן איכותי בתוך אתרי תוכן נישתיים או אתרים גדולים ומובילים כמו Ynet, Mako, Walla ,The Marker ועוד ולהגיע למספר עצום של גולשים שמתעניינים בתוכן שלך לאורך זמן.
איך זה עובד?
גולש קורא מאמר או כתבה באתר כאשר מתחתם מוצגות באמצעות אאוטבריין המלצות לכתבות נוספות העשויות לעניין אותו ובמידה והוא לוחץ עליהן הוא עובר לאתר התוכן בו נמצאת הכתבה. למשל, אם יש לך אתר שעוסק בעריכת דין בתחום הפלילי, תוכל להשתמש בכלי זה לפרסום מאמר מקצועי בנושא שיוביל להגדלת התנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתרך ולמצב אותך כאוטוריטה בתחומך.
צ'אט
נציגה וירטואלית באתר מייצרת אינטראקציה עם הגולשים שהגיעו אליו ומגדילה את מספר הלידים וזאת עובדה בשטח. חלון הצ'ט הקופץ שניתן כבר לראות ברוב האתרים העסקיים, אמנם נראה לנו מציק בעין, אך מדרבן את הגולש להשאיר פרטים.
מערכת הצ'ט מתאימה את עצמה לצרכי העסק ומגיעה עם מערכת ניהול המאפשרת לך לעדכן תשובות לכל שאלה שעולה בצ'אט – כמו גם לקבל לידים ישירות למייל או לסלולאר ולצפות בשיחה המלאה עם הגולש כך שתוכל לחזור אליו עם מידע רלוונטי. בנוסף תוכל לקבל סטטיסטיקות שיעזרו לך בתכנון אסטרטגית הפרסום שלך ואף ישנה אפשרות להחליף את הנציגה האוטומטית במענה אנושי אונליין.
זו הדרך הטובה ביותר לתת מענה לכל הלקוחות שמגיעים לאתר שלך וייתכן ולא מצאו תשובה למה שחיפשו. הנציגה הוירטואלית היא אשת המכירות הכי חשובה שלך בעסק – 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. היא לא חולה, היא לא דופקת כרטיס והיא לא זקוקה למוטיבציה!
לקוחות שהטמענו להם את הנציגה הוירטואלית דיווחו לנו שהיה להם גידול של 36% בממוצע בכמות הפניות שהגיעו דרך האתר.
אין לך עדיין נציגה וירטואלית באתר? השאר את פרטייך בצ'ט מצד שמאל וקבל נציגה וירטואלית לחודש מתנה.
לסיכום
כמות הגולשים והאתרים ברשת גדלה מדי יום ואיתה השימוש בשירותי גוגל השונים בינהם הדפדפן המתקדם של כרום, גלישה בסלולאר, צפייה ביוטיוב ופעילות ברשתות חברתיות. כמובן שקיים מגוון של כלים לשיווק ברשת ולא ציינו כאן את כולם, אך ביצוע נכון של פעולות עיקריות אלו יעשה את ההבדל בין כשלון וזריקת כסף לפח לבין הצלחה והגדלת הפניות לעסק שלך. בעזרת כלים מובילים אלו תוכל לייצר תנועה איכותית לעסק שלך במטרה להגדיל את המכירות! יש לזכור תמיד שבזמן שאתה קורא את הדברים, המתחרים שלך כבר נוקטים פעולות ועלייך לתת להם פייט כדי להתחרות מולם על תשומת הלב של הלקוחות.
אנו מאחלים לך שנה אזרחית מוצלחת ופורייה בעסקים ומקווים שעזרנו לתכנן אותה טוב יותר.